No 57 500 eiro - BMW prezentējis jauno 5.sēriju; joslu maiņa ar acu skatu (+ FOTO) 18

 

Foto: BMW

iAuto | 25.maijs 2023 4:38

BMW iepazīstinājis ar jaunās G60 paaudzes 5.sērijas modeli, kas šajā paaudzē jau pieejams arī pilnībā elektriskā modifikācijā i5 un apveltīts jaunām inovatīvām palīgsistēmām.

Jaunajā paaudzē 5.sērija pieaugusi izmēros garumam pieliekot 86 mm, platumam 33 mm un riteņu bāzei 20 mm. Līdz ar to automašīnas garums sasniedz 5,06 m, bet riteņu bāze pietuvojas 3 m (2,99 m). Bagāžas nodalījuma ietilpība atšķiras – benzīna un Plug-in hibrīdmodeļiem tā ir 520 litri, elektriskajam i5 – 490 litri. Tikpat dažāds ir arī modifikāciju svars. Tā versijai 520i tas ir 1725 kg, bet elektriskā i5 M60 sver par 600 kg vairāk – 2305 kg.   

Motoru palete aptver jaudas diapazonu no 197 līdz 601 Zs. Iekšdedzes motoru piedāvājumu sākumā veido divlitru četrcilindru turbo ar 259 Zs apvienojumā ar pakaļējo vai visu riteņu piedziņu, kā arī sešcilindru 380 Zs, kas savienots ar pilnpiedziņu versijā 540i xDrive. Vēlāk izvēli kuplinās 520i ar 208 Zs, 520d ar 197 Zs, kā arī divas Pluig-in hibrīdversijas: 530e (299 Zs) un 550e xDrive (489 Zs).

Vēl vairāk jaudas var gaidīt ierodoties Plug-in hibrīdam apvienojumā ar V8 motoru versijā M5 (650 Zs), turklāt kuluāros minēta vēl jaudīgāka modifikācija, kas varētu sasniegt pat 750 Zs.

5.sērijas piedāvājumā tagad arī divas pilnībā elektriskās versijas. Bāzes modelis i5 eDrive40 būs komplektēts ar elektromotoru aizmugurē un aizmugurējo riteņu piedziņu, savukārt pilnpiedziņas i5 M60 ar diviem motoriem nodrošina 601 Zs un 100 km/h sasniedz 3,7 sekundēs. Abiem iebūvēta 84,3 kwh baterija, kas mazāk jaudīgajam i5 ļaus nobraukt 475 - 582 km, kamēr jaudīgākā gaitas rezerve sniegsies 455-517 km attālumā.

TKlientiem, kas īpaši prasīgi attiecībā uz braukšanas īpašībām BMW piedāvā četrus dažādus piekares variantus: standarta tērauda šasiju; stingrāku, zemāka standarta M sporta šasiju; adaptīvo tērauda šasiju ar aizmugurējo riteņu stūrēšanas sistēmu (standarta aprīkojumā i5 eDrive40) un adaptīvo M sporta šasiju ar aizmugurējo riteņu stūrēšanu un aktīvo virsbūves sasveru stabilizāciju. Pēdējais ir standarta aprīkojumā i5 M60, un pēc tam to vajadzētu izmantot arī 550e.

 Jaunā sedana interjers manāmi atšķiras no priekšgājēja, galvenokārt tāpēc, ka instrumentu panelis tagad sastāv no diviem displejiem: mērinstrumentu bloka un multimediju ierīces ekrāna. Kā papildaprīkojums ir pieejams arī projekcijas displejs.

Līdz ar elektriskā modeļa ieviešanu 5. sērijai pieejamas dažādas jaunas iespējas, piemēram, salona apdare bez īstas ādas, ko novērtēs zaļi domājuši BMW tehnikas cienītāji, vai AirConsole videospēļu komplekts, kura vadīšanai var izmantot lietotāju viedtālruņus.

Galvenais jaunievedums tomēr ir jaunais šosejas palīgs. Braucot ar ātrumu līdz 130 km/h, jūs varat noņemt rokas no stūres tik ilgi, cik vēlaties, taču – acu skatam jābūt vērstam uz ceļu (to kontrolē instrumentos iebūvētā kamera), citādi sistēma nestrādās.

Vēl vien interesanta un absolūti jauna „fīča”- joslu maiņas palīgs ar vizuālu apstiprinājumu. Tā funkcionē sekojoši: transportlīdzeklis piedāvā joslu maiņu, ko pēc tam var veikt, ieskatoties ārējā spogulī. Joslu maiņas palīgs automātiski pārņem nepieciešamās stūres kustības un izpilda manevru, ja to atļauj satiksmes situācija. Noderēs arī parkošanās un manevru palīgs (papildmaksa; darbojas līdz 200 m attālumam), ko var pārvaldīt ar viedtālruni arī neatrodoties mašīnā.

Jaunās BMW 5. sērijas piegādes sāksies 2023. gada oktobrī. Tas ietver divus elektriskos i5 variantus jau no paša sākuma. Plug-in hibrīdi sekos 2024. gada pavasarī. 520i cenas sākas no 57 550 eiro, bet pie elektriskā i5 eDrive40 varēs tikt, ja pircējs nepažēlos vismaz 70 200 eiro.

 
Visi komentāri
 
Hmm 25.maijs 2023 8:25
3 0 Atbildēt

Joslu maiņa ar acu skatu - tas ir gudri?, tas nozīmē, ka spogulī skatīties nevarēs, kā ierasts - šis uzreiz sāks mainīt joslas?

imzz 25.maijs 2023 10:07
0 0 Atbildēt

Vajadzēs jaunus refleksus: ja auto piedāvā mainīt joslas, jāizvairās skatīties spogulī, ja vadītājs joslu negrib mainīt. Un tad skārienekrānā atcelt fīču, lai tomēr varētu skatīties spogulī. Būs ko darīt :-/

gunbox 25.maijs 2023 11:06
2 4 Atbildēt

Tas ir tikai pierādījums, ka īsti bembisti pagriezienus nerāda. Tā kā ja nofenderētu vai netīšām izsistu kādam bembistam pagrieziena lukturi vai nolauztu pagrieziena rādītāja sviru, viņš pat neievērotu līdz apskatē viņam nepaziņotu viņa ģenētikas valodā.

Sperm-nons 25.maijs 2023 10:18
2 4 Atbildēt

Bēdīgi - jūtu, ka Vernona "priekšā braucošais garantē" jūk pa visām vīlēm - tagad spogulī skatīšanās, lai kontrolētu satiksmi aiz sevis, var izraisīt citas darbības un ne no vadītāja.

0pis 25.maijs 2023 11:01
2 6 Atbildēt

Braucot saceļās un benbis nolemj ka tā ir komanda lidot hi hi hi

imzz 25.maijs 2023 11:12
7 0 Atbildēt

Piemiegt kreiso aci, ieslēgt kreiso pagriezienu, piemiegt labo aci, ieslēgt labo pagriezienu, piemiegt acis: samazināt ātrumu, ieplēst acis: palielināt, pirdiens: taurēt utt.

Manuprāt, fizioloģiju tomēr nevajag iesaistīt automātikā.

zz-top 25.maijs 2023 11:17
2 0 Atbildēt

Stīvenam Hokingsam tā bija vienīgā iespēja sazināties ar citiem.

Kols Dee 25.maijs 2023 11:24
4 0 Atbildēt

Joslu maiņas apstiprinājums ieskatoties spogulī? Un ja man vienkārši patīk ik pa brīdim pakontrolēt situāciju blakus joslās bez mērķa kaut kur raustīties? Pierādījums tam, ka bembistiem pārāk neinteresē, kas blakus joslās notiek - galvenais pamētaties šur tur pie mazākās izdevības.

YS 25.maijs 2023 14:05
10 3 Atbildēt

Palasot komentārus augstāk uzreiz ir skaidrs, ka bmw visu dara pareizi, katrs sētas krancis kaut ko ievemj…

eidis 25.maijs 2023 15:13
0 7 Atbildēt

BMW ieviesušies idioti, kas automātiskās vadības laikmetā mēģina patērētājam ietirgot uberdārgus manuālas vadības rīkus. Bet BMW klientura jau nav diezko apdāvināta

YS 25.maijs 2023 19:21
8 0 Atbildēt

Protams, ka bmw klientūra nav diezko apdāvināta, tikai Tu un zemākā vel viens ir tie “īpašie”, nebīja arī ilgi jāgaida…

0pis 25.maijs 2023 15:27
0 7 Atbildēt

Ue, bet labi ka dzīvnieku patversmes jaunākais kopējs mums pastāsta par kranču vemšanu iauto.lv/images/forum/icons/laugh.png

Latvietis 26.maijs 2023 6:21
1 0 Atbildēt

Tehnoloģijas attīstās tik tālu, lai pilnīgi Idioti varētu sēdēt pie stūres un izbaudīt braukšanu!

Komentāri 26.maijs 2023 11:20
6 0 Atbildēt

Tas ir savādi - pie jebkura auto raksta pārsvarā komentāri ir par auto, bet pie BMW cilvēki izgāž kaut kādu žulti. Kāpēc?

Atbilde 26.maijs 2023 14:29
6 0 Atbildēt

Tak vecie perdeļi nolasās bandā kopīgi apspriežot kias saprot, ka viņu vilciens sen ir aizgājis, kas viņiem atliek? Pieņemt skarbo realitāti un gaidīt…

0pis 27.maijs 2023 10:06
0 6 Atbildēt

Vecie perdeļi par mūža ietaupījumiem nopērk absurdi dārgu un jaudīgu auto, bauda atlikušo dzīvi un paņirdz par skudriņām, kam vēl ir jāizmaksā hipotēka, jāizaudzina bērni, jāpalīdz vecākiem - tas viss prasa arī līdzekļus, un tāpēc skudriņas brauc ar dranduļetiem un vīsta dūres, savā īsajā atpūtas brīdī drukājot komentārus.

Atbilde 28.maijs 2023 13:20
7 0 Atbildēt

Haha, nu beidz dirst sakaltušais bomzi, tu te komentē sūdu pie katra raksta, labāk paslaties uz saviem bērniem/mazbērniem, lūk kur tev skudriņas, tādi paši neveiksminieki, kā tu!

Bildi studījā ar savu auto!

Pievieno klāt lietotājvārdu un foto uzrakstu uz lapiņas! Saderam, ka pazudīsi bomzi un neko šeit neieliksi!?

Atbilde 29.maijs 2023 23:03
3 0 Atbildēt

Nu kur tad pazudi lielais varoni? Kur foto?

Muti brūķēt proti, bet kad jāparāda ar ko pats brauc tad klusums!? Kas ir kauns bomār?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti