EuroNCAP ceļ trauksmi: pieaug smagu, ātru un jaudīgu automobiļu skaits 19

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 8.decembris 2023 5:52

No vienpadsmit testētajiem automobiļiem vien trīs svēruši mazāk par divām tonnām.

EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) organizācija aicina pievērst uzmanību kādai negatīvai tendencei, kas pēdējā laikā arvien vairāk uzņem apgriezienus. Runa ir par augošo pieprasījumu pēc smagiem, jaudīgiem un lieliem automobiļiem, kas ne tikai apdraud citus satiksmes dalībniekus, bet arī ir videi nedraudzīgi.

Jaunākajā EuroNCAP preses relīzē norādīts, ka no vienpadsmit novērtētajām jaunajām automašīnām tikai trīs svēra mazāk par divām tonnām, un tikai viena, Smart #3, tika klasificēta kā mazā segmenta ģimenes automašīna. No otras puses, Euro NCAP uzskata par iepriecinošu faktu, ka lielākā daļa pārbaudīto transportlīdzekļu bija elektromobiļi.

Jaunākajos testos piedalījās Volkswagen ID 7, BMW 5. sērija, Mercedes-EQ EQE SUV, BYD Tang, Kia EV9, XPeng G9, Vinfast VF8, smart #3, BYD Seal-U, Honda ZR-V un Hyundai Kona. Ar četrām zvaigznēm tika novērtēti Vinfast VF8, Honda ZR-V un Hyundai Kona, bet pārējie testu dalībnieki ieguva piecas zvaigznes, Volkswagen ID.7 izceļoties ar vienu no šī gada labākajiem sniegumiem.

 
Visi komentāri
 
Onsis 8.decembris 2023 8:07
6 2 Atbildēt

akumulatoru baterijas taču sver kaut ko

ak 8.decembris 2023 9:00
8 3 Atbildēt

Pēc šādas  EuroNCAP loģikas, visi smagie euto un arī autobusi apdraud pārējos, jo ir smagi. Un tapat ir ari nedraudzīgi videi.

BMW 8.decembris 2023 9:06
6 0 Atbildēt

Bet tas taču ir loģiski, ka smaga mašīna rada smagākas sekas, kā viegla! Paskaties pats, kas notiek, kad saduras smagais ar vieglo. No vieglā nekas pāri nepaliek! ;)

iciks 8.decembris 2023 11:42
3 0 Atbildēt

Nevajag jaukt divas dažādas lietas. Lai arī kravinieks ir liels un it kā bīstams, viņš tomēr pārvadā daudz preču, kas būtu būtu ietilpināmas lielā daudzumā vieglo auto. Autobuss ar visu lielo svaru arī spēj ietilpināt daudz pasažieru.

Auto ar 1,4 t un 2,0 t visdrīzāk varēs pārvadāt to pašu skaitu pasažieru un tikpat daudz bagāžas.

EuroNCAP gan vajadzētu mainīt attieksmi, jo elektriskie auto taču esot nākotne.

mhm 9.decembris 2023 9:38
0 0 Atbildēt

tāpēc autobusu un kravas auto šoferiem ir īpaša kārtība, kā nokārtot braukšanas tiesības. un ne velti transports kopumā saražo ceturtdaļu no cilvēces izmešiem

John 8.decembris 2023 11:20
3 1 Atbildēt

Smart ģimenes mašīna?  Nu nezinu. Varbūt netradicionālai ģimenei ir ok, bet tradicionālai ģimenei vajag lielāku mašīnu.

Smagāka mašīna labāk turas uz ceļa piemēram stipra vēja laikā. Un jauda vajadzīga pie citu mašīnu apdzīšanas. Tā kā vis ok.

0pis 8.decembris 2023 15:14
6 2 Atbildēt

Tradicionālais tu mūsu....

ZZZZ 8.decembris 2023 11:56
1 1 Atbildēt

Kāda starpība vai ICE ar pasažieriem vai EV tikai vadītājs. Bet EV baterija gan ir papildus konstrukcija ģeometrijas stiprināšanai un smaguma centra uzlabošanai.

Sergejs 8.decembris 2023 12:56
1 0 Atbildēt

NCAP, iespējams, gribēja pateikt ka: auto 2.5t+600zs+3sek 0-100 + tīnis(vai lohs kas to visu neprot savaldīt) kas pie tā visa tiek ir nedaudz bīstams savienojums

imzz 8.decembris 2023 13:15
0 0 Atbildēt

Nu, baterijas IR smagas, lielākiem auto pārspēj visu pasažieru svaru: A Tesla Model Y has a 771 kg (1,700 pound) battery. Un, tikai vadītājs ICE ir tikpat bieži vai reti ,kā EV.

Lietotājs 8.decembris 2023 17:33
1 0 Atbildēt

Kamēr notiks dzīšanās pēc nobraucamiem km ar vienu uzlādi, tikmēr taisīs tādus monstrus. Kad uz katra stūra varēs uzlādēties, varēs iztikt ar 300kg un vieglākiem akumulatoriem.

imzz 8.decembris 2023 13:18
1 0 Atbildēt

Var jau saprast, uz ko šeit tiecas dabai draudzīgā loģika: uz kaut ko līdzīgu velomobīlim ar mopēda motoru un maksimālo ātrumu ne vairāk par 50 km/st

0pis 8.decembris 2023 15:14
1 2 Atbildēt

Un avāriju sekas būtu daudz viegl\akas!

Lietotājs 8.decembris 2023 17:29
1 0 Atbildēt

Tu domāji ka tiem, tajā vieglajā konstrukcijā, nebūtu tik ilgi jāmokās, pēc satikšanās ar kādu smago auto?

Būtu jau labi ja visi būtu vienādi viegli un vēlams elastīgi, kā gumijas bumbiņas.

Jurģis 8.decembris 2023 19:10
0 0 Atbildēt

Bet desmitreiz biežākas, jo pie stūres aizmigs, pie otrā simta kilometriem! Mopēdi der tik pilsētai!

mhm 9.decembris 2023 9:42
0 1 Atbildēt

ja tu nevari vadīt transportlīdzekli, neapdraudot citus, būtu pašam jāatsakās no braukšanas tiesībām.

Dogo 8.decembris 2023 15:39
0 0 Atbildēt

Gaidām kad deputāts Kūlbergs ierosinās aizvākt no ceļa visu kas smagāks par pieņemam 1200 kg, sāks ar Volvo BMW jeb visu kas cietāks par folliju

ah 9.decembris 2023 19:36
0 0 Atbildēt

Ne gluži. Ar smago auto un autobusu var izdarīt lietas, ko ar vieglo pasažieru auto nevar.

Ja masa un izmērs pieaug, bet funkcionalitāte saglabājas tā pati, tad jāskatās, vai pieaugums ir pamatots.

Rexx 11.decembris 2023 18:38
0 0 Atbildēt

Lielāki, smagāki.....cilvēki arī paliek lielāki un smagāki.  Kāpēc  būtu jācenšas visus sastūķēt mikroautomobiļos? 1.7 m garš 60kg datorģēnijs varbūt tur justos ērti, bet 2m 120kg lauku vecis?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Ķīnas BYD pārdod hibrīdus un e-auto par 10 000 eiro, VW un Toyota prasa nedaudz vairāk 3

Ķīnas tirgū šobrīd izvērsusies bezkompromisa cīņa starp vietējo ražotāju BYD, kā arī Volkswagen un Toyota. Lasīt vairāk

 

Latvijas lietoto auto TOP-3 2023. gadā: BMW, Volvo, Volkswagen 5

Pērn Latvijā lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaits ir krities par 2,6%, salīdzinot ar 2022. gada rādītājiem. Savukārt pirktākais zīmols lietotu auto tirgū saglabājās BMW, otrajā pozīcijā atstājot “Volvo”, bet trešajā - “Volkswagen” markas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Polijas lauksaimnieki plāno bloķēt automaģistrāli pie Vācijas robežas 5

urpinot protestus pret Eiropas Savienības (ES) lauksaimniecības politiku, Polijas lauksaimnieki plāno no svētdienas bloķēt galveno automaģistrāli, kas ved pāri Vācijas robežai. Lasīt vairāk

 

Jautājumā par elektrovilcieniem Rinkevičs redz pilnu "Pasažieru vilcienu" valdes atbildību 2

Jautājumā par elektrovilcieniem AS "Pasažieru vilciens" valde ir atbildīga par visu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" norādīja Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti