Līdz 925 ZS: jaunais Audi e-tron GT: elektrificēts šedevrs 2

 

Foto: Audi

Audi | 18.jūnijs 2024 12:39

Audi e-tron GT quattro kopš tā debijas 2021. gadā ir bijis vadošais elektriskais un sportiskais modelis Audi klāstā. Četru durvju Gran Turismo apvieno pievilcīgu dizainu ar augstu veiktspēju un dinamisku vadāmību.

Audi tagad piedāvā trīs atjauninātā e-tron GT versijas ar ievērojami uzlabotu sniedzamību, uzlādes efektivitāti un vadāmības precizitāti: S e-tron GT, RS e-tron GT un RS e-tron GT performance. Jaunos modeļus var uzlādēt tikai 10 minūtēs, lai veiktu 280 km garu braucienu, un to kopējā sniedzamība ir līdz 609 km. Turklāt jaunais, īpaši jaudīgais RS e-tron GT performance modelis no 0 līdz 100 km/h paātrinās tikai 2,5 sekundēs, un tā maksimālā jauda ir 680 kW (925 ZS).

Jaunajiem e-tron GT sērijas modeļiem ir progresīvs dizains un inovatīvas tehnoloģijas. Audi S e-tron GT izceļas ar elegantu sportiskumu, viendabīgu un izteiksmīgu dizainu auto priekšējai daļai. Audi RS e-tron GT ir sportiskāks, automobilim ir radikāls priekšējās daļas dizains ar apvērsto Singleframe resti, kurai ir RS tipiskais 3D rombu formas raksts. Aizmugurē ir tādi autosporta iedvesmoti elementi kā gaisa izkliedētājs un vertikāls sarkans atstarotājs starp aerodinamiskajiem kanāliem. RS e-tron GT performance modelim ir unikāli dizaina elementi, tostarp pieejams matēts, aptumšots oglekļa šķiedras jumts un oglekļa šķiedras kamuflāžas komponenti. Šie oglekļa šķiedras elementi ir atrodami buferu konstrukcijās, durvju apdarē, gaisa izkliedētājā un sānu spoguļos, kas paredzēti tikai RS performance versijai.

Audi ir atjauninājis arī vieglmetāla disku piedāvājumu, ieviešot jaunus 20 collu daudzspieķu diskus S e-tron GT un RS modeļiem, kā arī divus jaunus sešu dubulstpieķu diskus RS modeļiem. Kaltajiem un frēzētajiem 21 collas diskiem, kuru iedvesmas avots ir ikoniskais “AVUS wheel” no 1991. gada Audi Avus quattro konceptauto, ir skaidras, bezkompromisa līnijas, kas ir neatņemama Audi dizaina DNS sastāvdaļa.

Salons: Sportiski elementi un ilgtspējīgi materiāli

e-tron GT modeļu salonā ir izmantoti sportiski elementi un ilgtspējīgi materiāli. Audi jaunā korporatīvā identitāte ietekmē salona dizainu, kurā ir pielāgoti sēdekļi, stūre, sliekšņu uzlikas un digitālais saturs. e-tron GT modeļu saimei ir pieejami jauni koka ielaidumi no dabīgā bērza antracīta krāsā, savukārt RS e-tron GT performance modelim ir pieejami matēti oglekļa šķiedras kamuflāžas ielaidumi, kas sasaucas ar eksterjera elementiem. Vanādijs – antracīta krāsas efekta apdare – ir pieejams papildaprīkojumā S e-tron GT modelim un standarta aprīkojumā RS modeļiem, radot daudzveidīgu izskatu, kas mainās līdz ar apgaismojumu.

e-tron GT versijām stūre augšā un apakšā ir nošķelta. S e-tron GT standarta aprīkojumā ir sporta sēdekļi, kas ir regulējami 14 virzienos. Kopā ar dizaina komplektāciju, kurā nav izmantota āda,  sēdekļiem ir kontrastējošas oranžas šuves. RS modeļiem sēdekļus pēc pasūtījuma var aprīkot ar masāžas funkciju.

Salonā plaši izmantoti tādi ilgtspējīgi materiāli kā Dinamica un Cascade. Dinamica sastāvu, kas pēc izskata un sajūtām atgādina zamšādu, gandrīz pusi veido pārstrādāts poliesters, kas daļēji iegūts no audumu atgriezumiem. Sēdekļi, stūre, virtuālās informācijas sistēmas augšpuse, durvju spoguļi, centrālā konsole un logu apdares malas no 37% līdz 45% veido šie materiāli.

Audi virtuālā vadītāja informācijas sistēma jaunajos e-tron GT modeļos sniedz jaunu informāciju par akumulatora temperatūru un uzlādes jaudu reālajā laikā. RS e-tron GT ietver RS specifiskus satura displejus, piemēram, balto jaudas displeju un spidometru, kas ir kā cieņas apliecinājums 1994. gada Audi RS 2 Avant. Pēc izvēles pieejams viedais panorāmas stikla jumts, kurā izmantota polimēru izkliedēto šķidro kristālu (PDLC) tehnoloģija, kas samazina tiešās saules gaismas starojumu un spēj pārslēgties no caurspīdīga uz necaurspīdīgu ar vienu pogas spiedienu.

Efektīvāks un jaudīgāks: Elektriskā visu riteņu piedziņa

e-tron GT saime izmanto pastāvīgo magnētu sinhronos motorus (PSM) uz S e-tron GT un RS e-tron GT modeļu priekšējās ass, un katra jauda ir 176 kW (239 ZS). Savukārt RS e-tron GT performance ietver pārveidotu priekšējās ass jaudas elektroniku ar pārskatītu impulsu invertoru lielākām izlādes strāvām. Visiem modeļiem ir uzlabota efektivitāte, jauda un paātrinājums. Jaunizveidotais aizmugurējās ass motors, kas arī ir PSM, atbilst priekšējā motora izmēram un aizgūts no PPE (Premium Platform Electric) elektroauto platformas. Katrs no elektromotoriem attīsta 415 kW (564 ZS) jaudu, S e-tron GT maksimālā jauda ir 500 kW (679 ZS), RS e-tron GT sasniedz 630 kW (856 ZS), bet RS e-tron GT performance nodrošina 680 kW (925 ZS) jaudu, tādējādi kļūstot par Audi jaudīgāko sērijveida automobili.

Šie modeļi nodrošina iespaidīgu veiktspēju, S e-tron GT no 0 līdz 100 km/h paātrinoties 3,4 sekundēs, RS e-tron GT – 2,8 sekundēs, bet RS e-tron GT performance – tikai 2,5 sekundēs. Maksimālais ātrums ir 245 km/h S modelim un 250 km/h RS modeļiem.

Jaunā bremžu sistēma ar standarta tērauda diskiem un melniem suportiem nodrošina sabremzēšanos S e-tron GT modelī, bet sarkani bremžu suporti ir pieejami papildaprīkojumā. RS modeļiem ir ar volframa karbīdu pārklāti bremžu diski, kas S modelim pieejami papildu aprīkojumā, bet suporti pieejami melnā, sarkanā vai oranžā krāsā. Oglekļa šķiedras keramiskie diski ir pieejami visiem e-tron GT modeļiem.

RS e-tron GT un RS e-tron GT performance standarta komplektācijā pieejamā jaunā boost funkcija nodrošina 70 kW jaudas palielinājumu braukšanas laikā, ko var aktivizēt ar slēdzi stūres kreisajā pusē jaudas palielināšanai uz desmit sekundēm.

Augstsprieguma akumulators tagad ir vieglāks, ar lielāku enerģijas blīvumu, kas nodrošina sniedzamību līdz pat 609 kilometriem. Akumulatora svars ir samazināts par deviņiem kilogramiem, tagad tas sver 625 kilogramus, bet akumulatora bruto ietilpība ir 105 kWh (neto: 97 kWh). Uzlabojumi dzesēšanas un materiālu jomā ir palielinājuši akumulatora ietilpību un enerģijas blīvumu, turklāt rekuperācijas jauda ir palielinājusies no 290 līdz 400 kW. Vadītājs, izmantojot MMI ekrānu, var izvēlēties manuālo vai automātisko rekuperāciju un manuāli to kontrolēt trīs līmeņos, izmantojot pārslēgšanas lāpstiņas pie stūres.

Uzlādes jauda ir palielināta līdz 320 kW, kas ļauj HV akumulatoru 18 minūtēs uzlādēt lieljaudas uzlādes stacijās no 10 līdz 80%. Tikai 10 minūšu laikā akumulatoru iespējams uzlādēt, lai nobrauktu līdz pat 280 kilometriem. Automobiļa Plug&Charge funkcija automātiski atrod un aktivizē saderīgas uzlādes stacijas. Jaunajam HV akumulatoram ir arī plašāks ātrās uzlādes logs, kas nodrošina augstu uzlādes veiktspēju pat pie zemākas temperatūras, tādējādi uzlabojot klientu ērtības.

 Standarta balstiekārta ir aprīkota ar jaunu pneimatisko balstiekārtu ar 2 kameru/2 vārstu tehnoloģiju, kas nodrošina lielāku braukšanas dinamiku un komfortu. Papildaprīkojumā ir pieejama inovatīva aktīvās balstiekārtas sistēma, kas nodrošina līdzsvaru starp komfortu un veiktspēju. Audi drive select sistēma ļauj vadītājam kontrolēt automobiļa raksturu, izmantojot trīs profilus: efficiency, comfort un dynamic. S e-tron GT piedāvā individuālo režīmu, savukārt RS modeļi piedāvā divus konfigurējamus RS režīmus: RS1 un RS2. RS e-tron GT performance modelim ir veiktspējas režīms, kas optimizēts braukšanai slēgtā sacīkšu trasē.

Aktīvā balstiekārta nodrošina automobiļa virsbūves stabilitāti dinamisku manevru laikā, sniedzot precīzu stūrēšanas reakciju un līdzsvarotu riteņu slodzes sadalījumu. Tā neitralizē vibrācijas vienmērīgas braukšanas laikā un kompensē automobiļa sasvēršanos un sagāšanos, izbraucot līkumus, uzsākot kustību un bremzējot. Balstiekārtai ir arī ērtas iekāpšanas funkcija, kas paceļ automobili par 55 līdz 77 milimetriem.

 

 
Visi komentāri
 
BMW 18.jūnijs 2024 14:52
0 0 Atbildēt

680KW jauda un 105 kWh akumulators! 

Sanāk, ka pēc 0,15h, jeb ~3 dragreisa  braucieniem ar pedāli grīdā jāštepselē pie lādētāja!

khe 19.jūnijs 2024 11:15
0 0 Atbildēt

kaut kas tāds sanāk.

bija video, kur ar Tesla Plaid brauca pa Nirburgringu... no 100% uzlādes pēc 1 apļa bija palikuši ~50%. 

Auto, protams, ļoti ātrs ar pareizu vadītāju, bet 2 apļus tādā režīmā neizvilktu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Liepājas šosejas sešas nāves divās dienās; ceļu auditēs (+ VIDEO) 1

Liepājas šoseja pie Blīdenes nesusi nāvi sešiem autobraucējiem. Vakar avārijās gāja bojā četri cilvēki, šodien, frontāli saduroties ar smago auto, dzīvību zaudēja divi vieglā auto braucēji – šoferis un pasažiere. Valsts policijā par galveno avāriju iemeslu min pārgalvīgu, nedrošu apdzīšanu, kas beigusies letāli. Lasīt vairāk

 

No septembra - Mercedes automātiskā joslu maiņa arī Eiropā 11

No 2024.gada septembra 200 000 Mercedes-Benz automobiļu 15 modeļu paletē kļūs pieejama firmas Automatic Lane Change sistēma, kas noteiktos ceļa posmos nodrošina automātisku joslu maiņu. Lasīt vairāk

 

"Tesla" ASV jau ceturto reizi atsauc "Cybertruck" 3

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" valstī jau ceturto reizi atsauc "Cybertruck" automašīnas, lai novērstu problēmas ar apdares detaļām un vējstikla tīrītājiem. Lasīt vairāk

 

11 000 eiro no sava maka - BMW 5.sērijas hibrīdam akumulators nolietojas sešos gados 21

Kāds BMW 530e iPerformance īpašnieks Horvātijā saskāries ar nepatīkamu atklājumu – viņa automobiļa hibrīdsistēmas akumulators sešu gadu laikā nolietojies tiktāl, ka līdz tikai nomaiņa – 11 000 eiro plus maksa par servisa pakalpojumiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti