Pirmais Volkswagen e-Crafter dodas Latvijas ielās: kurjeri darbībā izmēģinās 100% elektrisko furgonu 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen | 18.februāris 2019 13:56

Ar mērķi demonstrēt elektroauto potenciālu komerciālam pielietojumam un padarīt piegāžu procesu pilsētas robežās efektīvāku un videi draudzīgāku, Volkswagen komerctransports nodod sūtījumu pārvadātāja DPD lietošanā pirmo e-Crafter modeli un turpmāko trīs mēnešu laikā tas tiks testēts visā Baltijā – sākumā Latvijā, tad Lietuvā un Igaunijā.

Eksperimenta gaitā viens no lielākajiem piegādes servisiem varēs “uz savas ādas” izbaudīt priekšrocības, ko sniedz elektriskais transports, un pārliecināties, ka elektromobiļa izmantošana piegādes vajadzībām šodien jau ir realitāte.

Katrā no Baltijas valstīm to piegādēm izmantos viena mēneša garumā, un 18. februārī automobilis nodots DPD Latvija gādīgajās rokās.

Volkswagen e-Crafter ir pirmais pilnībā ar elektrību darbināms, bezemisiju komercauto, ko piedāvā ražotājs, turklāt spēkrats ir īpaši specializēts preču un arī pasažieru pārvadājumu nozarei. Furgona maksimālais ātrums ir 90 km/h, bet tāldarbība – līdz pat 173 km ar vienu uzlādi. Modelis nokomplektēts ar 100 kW jeb 136 ZS elektromotoru, kas enerģiju gūst no akumulatora bloka, kurš izbūvēts zem auto grīdas. Izmantojot ātro uzlādi,  automobiļa enerģijas krājumus līdz pat 80 % iespējams atjaunot 45 minūšu laikā. Savukārt, ja tiek izmantota standarta uzlāde - ar 7,2 kW elektrisko jaudu - akumulators līdz 100 % tiks uzlādēts 5,5 stundās.

“Būtiski, ka e-Crafter tika radīts ņemot vērā iepriekš veikta pētījuma rezultātus – tika rūpīgi novēroti dažādu piegādes servisu šoferu paradumi,  secinot, ka vairums vadītāju  ik dienu mēro no 70 līdz 100 km. Auto radīts tieši šādām distancēm, kas parasti ietver arī vairākkārtēju apstāšanos, līdz ar to e-Crafter būs ērts sabiedrotais ikvienām preču piegādes servisam pilsētā,” skaidro Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners. “Taču visi zinām teicienu – labāk vienreiz redzēt, nekā simtiem reižu dzirdēt, - tādēļ sadarbībā ar DPD Baltijā esam uzsākuši šo eksperimentu, ļaujot piegādātājiem pašiem pārliecināties par šī transportlīdzekļa ērtumu un piemērotību ikdienas darbam. Jau tagad novērojam plašu uzņēmēju interesi par elektrisko komerctransportu, tas apliecina, ka ar laiku elektrotransports kļūs par autoparka neatņemamu sastāvdaļu ikvienam uzņēmumam, kam rūp ietekme uz apkārtējo vidi,” piebilst zīmola vadītājs.

“Līdz ar straujo e-komercijas attīstību pēdējos gados ir būtiski pieaudzis kurjerpiegāžu skaits. Attiecīgi piegāžu procesa efektivitāte un resursu taupīšana ieņem arvien svarīgāku lomu mūsu uzņēmuma ikdienā,” uzsver DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Grants. “Īpašu uzmanību veltām ogļskābās gāzes emisiju daudzuma samazināšanai, tāpēc strādājam pie dažādiem inovatīviem risinājumiem, lai piegādes padarītu videi draudzīgākas. Esam pateicīgi Volkswagen par sniegto iespēju izmēģināt jauno e-Crafter automobili darbībā un pārliecināties gan par tā atbilstību piegāžu vajadzībām, gan priekšrocībām pilsētvidē,” atzīmē DPD Latvija vadītājs.

Volkswagen komerctransports turpinās informēt par eksperimenta rezultātiem un testētāju atsauksmēm.

e-Crafter pasaules pirmizrādi piedzīvoja pērn rudenī. Pateicoties tā energoefektivitātei, automobilis vēl pirms nonākšanas tirgū tika izcelts kā potenciālais "European Transport Award for Sustainability 2018" balvas ieguvējs preču piegādes transportlīdzekļu kategorijā.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 18.februāris 2019 16:49
4 6 Atbildēt

Uzreiz redzams VW mārketings.

Iedod muļķiem par velti pavizināties, lai tie par velti reklamē.

Nu neviens normāls uzņēmums tādu sūdu nepirks. Ja gribēs elektrobusu, tad labāk ( un lētāk) sanāks Renault Master ZE. Tas maksā lētāk, bet braukšanas distance būs par 30 km tālāka. Praktiski, renis ziemā varēs nobraukt tik pat cik tas VAG mēsls vasarā.

...

Un tiem muļķiem, kuri domā, ka VW ir tehnoloģiju kalngals, tad gribu pievērst uzmanību uz ķīniešu Maxus EV80. Tam distance ir vairak kā 200 km. Lādējas 2 stundās, un ir pat ietilpīgaks par šo VW.

Bet, ak jā. Tas taču "ķīnietis". Ķīnieši ir sūdi. VW, kuru ražo krievi, rumāņi, poļi un arābi, būs daudz labāks.

Ojaars 18.februāris 2019 16:54
4 0 Atbildēt

Būsim godīgi nevienu vai ļoti reti kuru interesē "ogļskābās gāzes emisiju daudzuma samazināšana". Interesē, lai nodoklis mazāks un ekspluatācijā lētāks.

Interese par izmešiem ir proporcionāla ar nodokļa palielināšanu vai aizliegumu iebraukt pilsētās vai tās rajonos.

Jāatzīst, ka kurjera/taksometra maršruti, dēļ nobraukuma apjoma un specifikas, vislabāk un efektīvāk izmanto elektrificēta auto priekšrocības. Mazi attālumi un maksimāli daudz, jo baterijas no stāvēšanas labākas nepaliek, tomēr auto vērtība krītas.

Tādēļ, labprāt pasekošu līdz vai pēc testa beigām DPD papildinās savu autoparku ar šiem. Tas vislabāk arī demonstrēs auto ekonomiskuma ir vai nav pamatojumu.

Un nevis izmešu samazināšana - te kādu interesē...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 20

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti