Aizdomās par manipulācijām ar tahogrāfu būs jāveic papildus pārbaudes darbnīcā 17

 

Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 5.maijs 2020 14:26

Gadījumos, kad Valsts policijai, kontrolējot autopārvadātāju tahogrāfu darbību uz ceļa, radīsies aizdomas par manipulācijām ar ierīci, tiks pieņemts lēmums par tahogrāfa papildus pārbaudi darbnīcā, otrdien lēma valdība.

Šis Valsts policijas lēmums būs administratīvai akts, kurš būs apstrīdams un pārsūdzams. 

Ja transportlīdzekļa turētājs labprātīgi nepildīs šo administratīvo aktu un neievēros aizliegumu līdz papildu pārbaudei izmantot transportlīdzekli pārvadājumu veikšanā, policija varēs veikt administratīvā akta piespiedu izpildi. 

Transportlīdzekļa turētājs varēs izvēlēties, kurā no akreditētajām darbnīcām veikt tahogrāfa papildu pārbaudi. Ja tahogrāfa papildu pārbaudē tiks konstatētas manipulācijas, Valsts policija sāks administratīvā pārkāpuma lietu normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā. Noņemtās manipulācijas ierīces darbnīcas glabās līdz nodošanai valsts policijai, bet ne ilgāk kā desmit dienas. 

Sakarā ar to, ka transportlīdzekļa turētājs var izvēlēties jebkuru akreditēto darbnīcu, izņemot darbnīcu, kura veikusi uz attiecīgā transportlīdzekļa uzstādītā tahogrāfa iepriekšējo inspekciju, policijas darbiniekiem ir nepieciešams laiks, lai noorganizētu nokļūšanu līdz darbnīcai, vai lai norīkotu citus darbiniekus izņemt manipulācijas ierīces.  

Jau ziņots, ka pērn jūnijā Autotransporta direkcija sākusi izsniegt otrās paaudzes jeb viedo transportlīdzekļu tahogrāfu vadītāja kartes.

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs, tostarp arī Latvijā ir ieviesti otrās paaudzes jeb viedie tahogrāfi, tādējādi pirmo reizi reģistrējot kravas transportlīdzekli ar pilno masu virs 3,5 tonnām vai pasažieru transportlīdzekli ar vairāk nekā deviņām sēdvietām, ieskaitot vadītāja sēdvietu, tam ir jābūt aprīkotam ar viedo tahogrāfu. Jaunā tipa kartes var iegūt Autotransporta direkcijā.

Direkcijā skaidroja, ka viedā tahogrāfa funkcionalitāte, salīdzinot ar pirmās paaudzes digitālo tahogrāfu, ir daudz plašāka - tas ne tikai uzskaita autovadītāja braukšanas un atpūtas laiku, bet tam arī ir pieslēgta globālās navigācijas satelītu sistēmas (GNSS) iekārta, kas fiksē transportlīdzekļa atrašanās vietu. Papildu tam iekārta ir aprīkota ar attālinātas saziņas funkciju, kas kontroles iestādēm, piemēram, policijai, sniedz iespēju no garāmbraucoša transportlīdzekļa nolasīt nepieciešamo informāciju un pārbaudīt datus. Tādējādi pārvadātāji ir ieguvēji, jo brauciens netiks aizkavēts, lai veiktu fizisku tahogrāfa datu pārbaudi.

Transportlīdzekļi, kas ir aprīkoti ar pirmās paaudzes digitāliem tahogrāfiem, tuvākajā nākotnē ar viedo tahogrāfu jāaprīko nebūs. Pašreiz spēkā esošais regulējums nosaka, ka starptautiskajā satiksmē tie būs jāievieš no 2034.gada.

Autotransporta direkcija ir institūcija, kas Latvijā ir atbildīga par tahogrāfa sistēmu.
 

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 6.maijs 2020 8:30
7 0 Atbildēt

Nevar būt. Tahogrāfu tak nevarot apmānīt ko tie menti ņemās. Taksisti gan uzliek turbo tableti un mauc, bet pārvadātāji ar vēl lielāku budžetu to nespēj, zirgam jāsmejas.

lauki 6.maijs 2020 9:04
6 0 Atbildēt

visu var - man kaimiņš tirgo degvielu. Viņam piebrauc lielā fūre un no divām bākām operatīvi tiek nosmelts plānotais daudzums tā ka neviens gailis (vai tahogrāfs) pakaļ nedzied

Archibalds 6.maijs 2020 10:30
0 0 Atbildēt

Starpība tā kā Taxi vajag papildus impulsus ierīcei, t.i. liekos km.

Pārvadātājam stingrākas prasības iekārtas uzstādīšanai. Kā arī km nevajag klāt,bet gan ir ieinteresēti,lai iekārta nereģistrē darbību (kustību)

dArtanjans 6.maijs 2020 9:43
6 0 Atbildēt

Kas atlīdzinās zaudējumus transporta līdzekļa īpašniekam ja aizdomas būs nepamatotas?

walacc 6.maijs 2020 10:59
1 0 Atbildēt

Varētu domāt ka tahogrāfs ir vienīgā lieta ko var apčakarēt, neviens netraucē sameklēt tādas pat tahogrāfa kartes un tās attiecīgi apčakarēt, tā kā visi "papīri tīri".

Tās kartes nav nekas īpašs, lai nevarētu sataisīt feikus cik vien ienāk prātā, un pat gadījumā ja šoferis ir strādājis Ukrainā un ir sava karte un pēc tam teiksim LV, kur arī sava karte - pat nekas krimināls nav jādara ...

walacc 6.maijs 2020 11:18
1 0 Atbildēt

Kam ir vēlme iepazīties sevis izglītošanai par tahogrāfu karšu problemātiku:

www.commoncriteriaportal.org/files/ppfiles/pp0070b_pdf.pdf

Publiskās atslēgas ar var visas oficiāli atrast utt. un par privātajām … - neesmu nekur dzirdējis ka pret tām kāds nopietni attiektos, bet viss ir iespējams ...

aigars 6.maijs 2020 19:42
1 0 Atbildēt

komentori, juus pat nezinat kas ir tahograafs un gudri spriezat kaa nospert diizeli,aaaa

Šoperis 6.maijs 2020 21:32
1 1 Atbildēt

Kungi padomājiet kāpēc tiek veiktas tās manipulācijas , atbilde vienkārša - bardaks loģistikā kas patērē lielāko darba laika daļu

Rexx 7.maijs 2020 7:23
0 0 Atbildēt

Attēlā redzams sastāvs ar pašizgāzēju puspiekabi. Tādā veda arī asfaltu. Karstu. Nu, apturēs policija, būs aizdomas, utt. Dokumenti, protokoli, formalitātes, utt. Asfalts atdziest, tiek parādīts nelietojams. Ja aizdomas nepamatotas - kurš maksās par sabojāto kravu?

Yremy 7.maijs 2020 9:53
0 0 Atbildēt

Taho un degvielas noliesanai nekā kopīga nav

Vernons 7.maijs 2020 11:54
0 1 Atbildēt

Digitālā tahogrāfā ikvienai darbībai paliek "pēdas"! Varētu būt runa tikai par analogo Tahogrāfu!

J&MC 7.maijs 2020 11:54
0 0 Atbildēt

Tahogrāfs drusku citam mērķim paredzēts.

J&MC 7.maijs 2020 11:58
0 0 Atbildēt

Tas bij par "lauki"

lauki 7.maijs 2020 17:01
0 0 Atbildēt

neesmu speciālists, bet domāju, ka taho bija jāuzrādās kreisie ceļi, kur smagajam nebija jābūt - es nezinu no kurienes kaimiņam pieved degvielu, bet tuvākajā apkaimē tāda nav

Vernons 7.maijs 2020 14:09
1 0 Atbildēt

Tahogrāfs paredzēts veselīgai konkurencei! Uzrauga darba un atpūtas režīmu. Pie kam par pārkāpumiem paredzēts visai ievērojami sodi! Modernā verdzība!

Pļurkt 7.maijs 2020 19:53
0 0 Atbildēt

Tahogrāfs...... visprastākais magnēt tā darbību apstādina!

Man regulāri ir darīšanas ar šoferiem kam to vajag, to nevajadzētu taisīt otstoju!

šopieris 7.maijs 2020 20:46
0 0 Atbildēt

Tahogrāfs kontrolē vadītāja darba un atpūtas laiku,bet degvielu un maršrutu uzņēmēja uzstādīta navigācijas sistēma,kam ar tahogrāfu nav nekā kopīga.Navigāciju var viegli noslāpēt un brauc kur gribi un nolej cik vēlies.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Dīzelis beidzot lētāks par benzīnu: Dīzelis 1.637 un 95 benzīns 1.657 EUR -26.03.2024 (+ VIDEO) 16

iAutolv uzpilda degvielu, secina, ka dīzeļdegviela lētāka par benzīnu un aicina aizdomāties par to, vai varam atļauties zaļo politiku šādā formātā un maksāt par degvielu vairāk kā, piemēram, Spānijā. Lasīt vairāk

 

Saskaņotais paziņojums – kā to pareizi aizpildīt 11

Ceļu satiksmes negadījums var notikt ar ikvienu, neatkarīgi no autovadītāja vērības vai braukšanas pieredzes. Pārsvarā notiek nelieli satiksmes negadījumi, un ļoti bieži auto braucējiem nākas pildīt saskaņoto paziņojumu. Lasīt vairāk

 

ASV kravas kuģis daļēji sagrauj 2,5 km garo tiltu Baltimoras pilsētā (+ PAPILDINĀTS 11:45 VIDEO) 25

ASV, Baltimorā kuģim ietriecoties tilta konstrukcijās daļēji sagrauts tilts pār Potapskas upi. Tiek ziņots, ka tajā brīdī pār tiltu braukušas automašīnas un pārvietojušies gājēji, tādēļ iespējami upuri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti