Kravinieku šoferiem jāguļ viesnīcās un reizi mēnesī jāatgriežas reģistrācijas valstī 22

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.augusts 2020 9:12

Saistībā ar Eiropas Savienības (ES) Mobilitātes pakotnes prasībām no ceturtdienas starptautisko kravu autopārvadātājiem būs jāatgriežas mājās vai uzņēmuma reģistrācijas valstī ik pēc četrām nedēļām, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijas pārstāve Lilita Pelčere.

Viņa norādīja, ka stāsies spēkā izmaiņas attiecībā uz autovadītāju darba un atpūtas laika organizēšanas kārtību, kas paredz, ka autovadītājiem, kuri veic starptautiskos kravu pārvadājumus, būs jāatgriežas mājās vai uzņēmuma reģistrācijas valstī ik pēc četrām nedēļām.

Atbilstoši Mobilitātes pakotnes noteikumiem, kas publicēti ES oficiālajā vēstnesī, autopārvadājumu uzņēmumiem ir jāpārplāno darba organizācija tā, lai autovadītāji no ārvalstu braucieniem varētu atgriezties mājās vai uzņēmuma reģistrācijas valstī ik pēc četrām nedēļām.

Autovadītājiem, atrodoties ārvalstīs, četru nedēļu periodā divas nedēļas pēc kārtas būs iespēja izmantot saīsināto iknedēļas atpūtas laika posmu (24 stundas), bet visa mēneša laikā vismaz diviem jābūt regulārajiem atpūtas laika posmiem (45 stundas). Ja autovadītājs izmantos saīsināto atpūtas laika posmu divas nedēļas pēc kārtas, darbs būs jāorganizē tā, lai viņš atgrieztos mājās pirms nākamā regulārā atpūtas laika posma. Līdz šim saīsināto iknedēļas atpūtas laika posmu varēja izmantot katru otro nedēļu.

Noteikumi paredz arī to, ka autovadītājs varēs pārtraukt iknedēļas atpūtas laika posmu (gan saīsināto, gan regulāro) ne vairāk kā divas reizes gadījumos, ja transportlīdzeklis tiek pārvadāts ar prāmi vai vilcienu ar nosacījumu, ka vadītājam būs pieejama guļvieta. Pārtraukt atpūtu varēs, lai veiktu citas darbības līdz vienai stundai, piemēram, ja nepieciešams automašīnu nogādāt uz prāmja. Turklāt pārtraukt regulāro atpūtas laika posmu varēs gadījumā, ja prāmja vai vilciena paredzamais brauciena ilgums ir vismaz astoņas stundas. Tāpat noteikts, ka regulāro atpūtu (45 stundas) automašīnas kabīnē pavadīt nedrīkstēs.

Pēc 18 mēnešiem pakāpeniski stāsies spēkā arī citi noteikumi, piemēram, izmaiņas nosacījumos attiecībā uz autovadītāju minimālo atalgojumu, tahogrāfu izmantošanas kārtībā, ES kravu autopārvadājumu tirgus piekļuves nosacījumos, kā arī autovadītāju darba norīkošanā un kontroles procedūrās.

Jau ziņots, ka Eiropas Parlamenta (EP) deputāti 8.jūlijā bez grozījumiem apstiprināja tā saukto "mobilitātes paketi" - trīs tiesību aktus, kurus ES dalībvalstu ministri pieņēma šogad aprīlī. Politiskā vienošanās ar ES Padomi bija panākta 2019.gada decembrī.

Jaunie noteikumi attiecas uz transportlīdzekļu vadītāju norīkošanu darbā uz ārvalstīm, braukšanas un atpūtas laikiem un kabotāžu - kravu pārvadājumi, ko dalībvalstī īslaicīgi veic ārvalstu pārvadātāji. Noteikumu mērķis ir novērst konkurences izkropļojumus autotransporta nozarē.

Pēc Eiropas Komisijā skaidrotā, jaunie noteikumi kravas automobiļu vadītājiem garantēs labākus atpūtas apstākļus un ļaus vairāk laika pavadīt mājās. Uzņēmumiem pārvadājumu grafiks būs jāplāno tā, lai transportlīdzekļu vadītāji, kas veic starptautiskus kravu pārvadājumus, varētu regulāri atgriezties mājās. Ja atpūtas laiks jāpavada ārpus mājām, uzņēmumam būs jāsedz naktsmītnes izdevumi.

Savukārt Latvija nav apmierināta ar EP apstiprināto regulējumu kravas autotransporta nozares reformai, jo uzskata, ka tas ir pretrunā ar ES klimata, ceļu satiksmes drošības un vienotā tirgus politikām. Satiksmes ministrijas pārstāve Vineta Kleine skaidroja, ka regulējuma pārskatīšanas sākotnējais mērķis, ko atbalstīja arī Latvija, bija precizēt un pilnveidot spēkā esošo regulējumu, tostarp autovadītāju sociālos standartus, kā arī nodrošināt autotransporta sektora efektivitāti un ilgtspējību. Tā pārskatīšanas mērķis bija arī īstenot vienmērīgu un efektīvu ES vienotā tirgus funkcionēšanu, atceļot atsevišķu dalībvalstu ieviestos nacionālos ierobežojumus.
 

 
Visi komentāri
 
WALA 20.augusts 2020 9:37
4 0 Atbildēt

Izskatās ka vēlas mākslīgi radīt apstākļus robotizētu dampju ieiešanai tirgū … Par agru tas viss, par agru, ļoti zaļi un nespējīgi ir tie autonomie verķi !

Palaidniex 20.augusts 2020 9:39
8 10 Atbildēt

Pagaidām ir gana daudz mahināciju ar darba un atpūtas laika pārkāpumiem. Pie stūres mēdz gadīties ļoti noguruši vadītāji, kā arī CSNg ir visai nopoietni.

Tik pat labi daļu kravu varētu pārcelt uz dzelzceļu. Tas ir daudz lētāk kā kravinieki un robotizētais transports uz autoceļiem.

WALA 20.augusts 2020 9:59
4 1 Atbildēt

Cik labi ka var visu novelt uz vadītājiem, bet par pārcelšanu uz dzelzceļu es būtu tikai par … ja vien te kaut kas kursētu no ex-padomijas uz Rietumeiropu ...

viencexperc 20.augusts 2020 10:29
3 2 Atbildēt

mums nav dzelzceļa.

Mūsu dzelzceļš ir ar platām sliedēm, domāts piegādāt kontrabandu un resursus no krievistānas.

Vernons 20.augusts 2020 13:16
4 12 Atbildēt

Tu, mahinācija, pastrādā darbu, kuru Tu nezini un tad meties spriest par lietu, kuru Tu uz savas ādas būsi izbaudījis.

iciks 20.augusts 2020 22:11
7 0 Atbildēt

Dzelzceļš lētāks ir tikai lielos attālumos. Kravas auto pie tam ir stipri mobilāks - iebrauc tur, paņem to, aizved mazliet tālāk, izkrauj, paņem kaut ko citu. Vilciens - tikai tur, kur ir sliedes. Kravas auto - jebkur, kur ir ceļš.

viencexperc 20.augusts 2020 10:27
4 4 Atbildēt

Nolēma cīnīties ar baltkrievu, ukraiņu un krievu viesstrādniekiem.

braucējs 20.augusts 2020 11:07
11 1 Atbildēt

Nekomentē, ja par nozari nav nekādas sajēgas. Nevajag izlikties par tādu, kurš zina visu, bet īstenībā nezina neko. Mobilitātes pakotne ir domāta, lai vecā Eiropa aizsargātu savu tirgu un savus pārvadātājus. Principā mēģinājums iedabūt atpakaļ pudelē džinu, kuru izlaida 2004.gadā. Tad, kad vecajai Eiropai bija vajadzīgs lētais darbaspēks. Un nu - starpvalstu kravu pārvadājumus Eiropā ir pārņēmuši Austrumeiropas pārvadātāji...

iciks 20.augusts 2020 23:00
3 0 Atbildēt

Jautājums - ja arī no, teiksim, tās pašas Vācijas izdzīvos poļus vai leišus, vai viņiem būs vietējie braucēji?

Volx 21.augusts 2020 15:32
4 1 Atbildēt

Brīvajā tirgū tāda situācija nemēdz pastāvēt. Šeit es redzu tikai vienu zaudētāju - austrumu transporta firmu īpašniekus. Šoferiem tak darba apstākļi uzlabosies, nekonkurētspējīgās firmas bankrotēs, algas celsies. L

iciks 21.augusts 2020 21:49
3 0 Atbildēt

Nu, nu, zaudētājs būsi, piemēram, Tu, arī es u.c. vienkāršie patērētāji. Ne jau firma.

Ja no Vācijas preces būs jāved leišu firmai, kas spiesta šoferiem maksāt dubultā, šī firma paģērēs augstāku transportēšanas maksu. Ņemot vērā to, ka tā nebūs vienas firmas iegriba, nāksies maksāt arī. Saprotams, firma ar labdarību nenodarbosies un to nāksies aizmaksāt gala patērētājam.

Vernons 20.augusts 2020 13:13
3 8 Atbildēt

Kabotāžu ko dalībvalstī īslaicīgi veic ārvalstu pārvadātāji. Noteikumu mērķis ir novērst konkurences izkropļojumus autotransporta nozarē.

Re cik vienkārši nodokļi Latvijai garām aizies!

Ozy 20.augusts 2020 14:10
1 0 Atbildēt

Ne gluži par tēmu, bet vai kāds zin, kas notiek ar ārzemēs registrēta auto lietošanas aizliegumu?

Martā bija ziņas, ka ES pāris mēnešu laikā piegriezīs šo LV diskriminējošo likumdošanu

Volx 20.augusts 2020 18:05
0 3 Atbildēt

Ko tad diskriminē? Tādi tak ir citās valstīs arī. Ja tu dzīvo, strādā attiecīgā valstī tad noteiktu mēnešu laikā(sešu?) autiņš jāreģistrē pēc dzīvesvietas. Vai tad kādus tūristus, kas šeit iebrauc, diskriminē?

braucējs 20.augusts 2020 15:03
4 0 Atbildēt

Kabotāža būtu vispār jāaizliedz, kā šķira

ansis 20.augusts 2020 16:12
3 0 Atbildēt

Pēc principa ka eiropas savienības pilsoņiem ir brīva pārvietošanās pa ES tad pēc 4 nedēļu darba pie stūres šoferis var droši 45h atpūtu veikt viesnīcā kā tūrists .Ar varu tūristu no ES valsts nevar izraidīt ja vienīgi tas nav saistīts ar noziedzību

Krotow 20.augusts 2020 17:14
5 0 Atbildēt

Tā ir ja par vienu un to pašu darbu maksā dažādi. Rietumos gribēja pa lēto nodarbināt savus nabadzīgos austrumu kaimiņus, kurus pēc 2. pasaules kara paši pameta zem vilciena (atdeva Staļinam). Tagad nezina ko lai ar to dara. Maksājiet vienādi visā Eiropā, tad arī nebūs šādu problēmu.

Kanibaals 21.augusts 2020 13:28
0 1 Atbildēt

Ja maksās vienādi tad problēmas tikai pieaugs, vēl vairāk nabagi saskries.

Pļurkt 20.augusts 2020 17:17
11 2 Atbildēt

Normālos autopārvadājumu uzņēmumos dara visu lai šo darbinieki - šoferi varētu ne retāk kā 2 nedēļās pavadīt pilnas sestdienu un svētdienu mājās!

Tie kas nemāk naudu skaitīt, bet māk tikai atņemt un dalīt, tie liek šoferiem strādāt kamēr krīt no kājām.

Rexx 21.augusts 2020 11:37
3 0 Atbildēt

Mobilitātes pakotne ir pretrunā ar visu "zaļo domāšanu" . Nekas cits, kā ",vecās eiropas" iekšējā tirgus aizsardzība. Rūpes par šoferi ir tikai izkārtne. Kāpēc man būtu jālien kaut kādā mistiskā viesnīcā, kur var ne tikai kovidu dabūt.

tāpat 21.augusts 2020 12:04
9 0 Atbildēt

tālbraucējiem jāizklaidējas ar sertificētām geišām, nevis ar pašnodarbinātajām TIR stāvvietās. Kārtībai jābūt!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti