Volvo izstrādā kravas auto, kas darbosies ar ūdeņradi 8

 

Foto: Volta Trucks

iAuto | 24.maijs 2024 11:07

Volvo Trucks izstrādā ūdeņraža degvielas kravas automašīnas, kas pārdošanā varētu nonākt līdz šīs desmitgades beigām.

Zviedrijas kravas automobiļu ražotājs Volvo Trucks uzsācis pirmos testus ūdeņraža kravas automašīnu projektā, kas tiek attīstīts, lai radītu vidi saudzējošākus kravas transportlīdzekļus. Darbs notiek laboratorijās un pie kravinieku konstrukcijas, praktiskie izmēģinājumi uz ceļiem sāksies 2026.gadā, bet pārdošanā šādi transportlīdzekļi nonāks līdz 2030. gadam.

Volvo uzskata, ka ar ūdeņradi darbināmie kravas auto ir laba alternatīva elektriskajiem kraviniekiem un tie būs īpaši piemēroti lielākos attālumos un reģionos, kur ir ierobežota uzlādes infrastruktūra vai laiks akumulatoru uzlādēšanai. Lai sasniegtu vēl lielāku efektivitāti, Volvo kravas automašīnām vajadzētu uzpildīt zaļo ūdeņradi.

Kravas automašīnas, kas darbojas ar zaļo ūdeņradi, ir nozīmīgs solis, lai Volvo sasniegtu neto nulles mērķi un palīdzētu klientiem sasniegt dekarbonizācijas mērķus.

 

 
Visi komentāri
 
uupis 24.maijs 2024 13:29
3 1 Atbildēt

Par to arī ir stāsts ka iekšdedzes dzinējiem ir nākotne vēl labu laiku, kamēr nebūs levitācija!

Sergejs 24.maijs 2024 15:24
0 0 Atbildēt

Tikmēr jau pusgadu atpakaļ:

www.youtube.com/watch?v=_yC-G1W75sE

Protams šiem iet kā jau parasti jautri, bet ir jau zināms daudzums vilcēju pie klientiem un ir uz priekšu pasūtijumi. Attīsta arī savu uzpilžu staciju tīklu. Ar ko rezultēsies? Nu 50/50 - uzplaukums vai bankrots🤔

?? 24.maijs 2024 15:40
0 0 Atbildēt

Vai tad Nikola vēl virs ūdens? - man šķiet jau kādu laiku atpakaļ no viņiem atkratījās IVECO, bet Nikola vadītāju tiesāja (?) par krāpšanu lielos apmēros. Kā ir tagad, nezinu.

Sergejs 24.maijs 2024 15:50
0 0 Atbildēt

Trevors Miltons sen ir nostumts nost no vadības, bet joprojām viņam pieder liela daļa uzņēmumā un visiem spēkiem cīnās par ietekmes saglabāšanu. Tagad tur ir cits boss, netik "creatīvs", Steve Girsky.

 Kam interesē rekur konference par pēdēja ceturkšņa atskaiti:

finance.yahoo.com/news/q1-2024-...062012465.html

 Tā kā pagaidām vēl dzīvi un iespējas izdzīvot ir lielākas par 0, cik lielākas kurš lai zin...

Yahoojeju 25.maijs 2024 20:49
3 0 Atbildēt

Serjoža nevajag pirkstus ar daiktiem jaukt.

Nikola ražo degvielas šūnu auto, degvielas šūnas ražošanas cena šobrīd inhausā ir 1000$ =1kw, a Nikolai nav inhausa pērk no citiem, bet nu lai ir tā štuka pa kw un tātad Nikolai cik tur ir kilovati tā degvielas šūna 300kw?? Nu vot rēķini, plus vēl baloni arī maksā 1000$ -1kg, a tur ap 100kg viņiem, tātad tikai 400'000$ maksā ustanovka, neskaitot pārējo. Cena beigās mašīnai tāda ka viņi paši vēl piemaksā lai nopērk ar mīnusu kāds tos auto.

Volvo raksta par iekšdedzss dzinēju. Iekšdedzes dzinējus Volvo jau ražo bezmaz 100gadus, tātad pašizmaksas praktiski tādas pašas kā dīzeļa auto, nu baloni noteikti piedod cenu, bet gan jau ka Volvo tos ražos inhausā un pašizmaksu sev uztaisīs zemu. Plus uz gadsimtu vecās ražošanas līnijas nekas nav jāmaina, visi tie paši darbinieki utt.

Tātad Volvo ūdeņraža auto pa dīzeļa cenu.

Sergejs 29.maijs 2024 13:11
0 0 Atbildēt

Šūna tur ir 200kW. Par inhouse:

"Trucks and fuel-cell power modules for the FCEV – as well as battery modules and packs for the BEV – will be assembled at Nikola’s Coolidge, Arizona, manufacturing facility at launch. “Our factory is flexible, so we can produce BEV or fuel-cell electric trucks on one or both lines,” Lohscheller said." Inhaus kā tāds nevienmēr ir izdevīgs un galu galā nevienam tas nav pat 50%, ja arī skrūvē dzinējus paši tad uzgriežņus un virzuļus kur pasūta.

 Ja nekas nav jāmaina tik ūdeņradi dīzeļa/gāzes vietā jālej iekšā tad kas tur šiem tik ilgi jāizstrādā?

 Visas "zaļās" tehnoloģijas ir nežēlīgi dārgas, gan jau arī Volvo ar ūdeņradi īpaši lēts nebūs.

 Kopsummā ar "zaļā" produkta dārguma problēmu šādi tiek galā, kā jau ierasts:

www.nikolamotor.com/incentives

n0@$$ 25.maijs 2024 12:54
0 0 Atbildēt

Ūdeņraža baloni aiz kabīnes

ZZZZ 26.maijs 2024 9:01
1 0 Atbildēt

Pietiek jau ar vienu gāzi, gribat vēl šo? Daudz reiz sarežģītāk un bīstamāk. No kurienes nāks, un kas ražos iekārtas??? Pietiek jau, ka kuģos kā balastu no zviedriem ved mēslus i bio.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Degvielas cenas: Dīzelis 1.567 un 95 benzīns 1.637 EUR - 14.06.2024 (+ VIDEO) 1

iAuto uzpilda degvielu un secina, ka salīdzinājumā ar pagājušo nedēļu tās ir nedaudz kritušās. Lasīt vairāk

 

Jaguar pārtrauc F-Type ražošanu; nākotne tikai elektriska

Britu sportisko luksusa automašīnu ražotājs Jaguar atvadās no hrestomāriskā F-Type, modeļa, kas savu vēsturi var rakstīt vairāk nekā 50 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Uz Vidzemes šosejas pie Rīgas robežas ieklāta eksperimentāla seguma virskārta 5

Pētniecības projekta ietvaros uz Vidzemes šosejas (A2) Ropažu novadā pie Rīgas robežas (12,43.–12,88. km) kreisajā brauktuvē eksperimentālos nolūkos ieklāts asfalta maisījums, kurā daļa bitumena aizstāta ar lignīnu. 2023. gada februārī SIA Vianova uzsāka pētniecības projekta Ilgtspējīgu bio-asfaltbetona maisījumu izstrāde ar atjaunojamo biopolimēru lignīnu īstenošanu (Projekta numurs: 2; Līguma numurs: 5.1.1.2.i.0/1/22/A/CFLA/005). Lasīt vairāk

 

Grand Prix “Latvijas Gada Motocikls 2024” - BMW R12 NiNet (+ FOTO) 4

Konkurss "Latvijas Gada motocikls 2024”, kurš notiek devīto reizi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti