No 2025.gada 1.janvāra būs aizliegts iebraukt Latvijas teritorijā no ārvalsts, kas nav Eiropas Savienības (ES) dalībvalsts, ar komerciālo mehānisko transportlīdzekli, ja tā degvielas tvertnēs degvielas daudzums pārsniegs 200 litru, aģentūru LETA informēja Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvji.
To nosaka grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli," kas izsludināti 19.decembrī.
Ar grozījumiem likumā noteikts, ka ar akcīzes nodokli neapliek naftas produktus (degvielu) apjomā līdz 200 litriem, kas nodrošina tāda konkrēta komerciāla mehāniskā transportlīdzekļa darbību, kas iebrauc Latvijas teritorijā no trešās valsts.
Tāpat grozījumi nosaka, ka Latvijas teritorijā ir aizliegts iebraukt no ārvalsts, kas nav ES dalībvalsts, ar komerciālo mehānisko transportlīdzekli, ja tā degvielas tvertnēs degvielas daudzums pārsniedz 200 litru.
Šobrīd, iebraucot no trešajām valstīm Latvijā ar komerciālo mehānisko transportlīdzekli, nav noteikti degvielas daudzuma ierobežojumi un no nodokļiem ir atbrīvota visa degviela, kas atrodas transportlīdzekļa standarttvertnē.
Turpmāk robežšķērsošanas vietās uz Latvijas valsts robežas ar Krieviju un Baltkrieviju muitas amatpersonas veiks ar komerciālajiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem ievestās degvielas daudzuma kontroli. Ja standarttvertnē esošās degvielas daudzums pārsniegs noteikto limitu, pārvadātājam ar komerciālo transporta līdzekli būs jāatgriežas valstī, no kuras tas iebraucis Latvijā.
VID skaidro, ka ierobežojums degvielas ievešanai no trešajām valstīm ir noteikts, lai mazinātu pārkāpumus, kas saistīti ar nelegālu no nodokļa atbrīvotās ievestās degvielas realizāciju Latvijā, kā arī novērstu nevienlīdzīgus apstākļus ES pārvadātājiem.
Pašlaik ES reģistrētie pārvadātāji no Krievijas var izbraukt ar 150 litriem degvielas (plus 50 litri kā pieļaujamā apjoma kļūda), savukārt trešo valstu pārvadātāji - ar pilnu degvielas tvertni līdz pat 1500 litriem. Pastāv risks, ka daļa no šādi likumīgi ievestās degvielas nonāk nelegālās degvielas tirgū, skaidro VID pārstāvji.
Nosakot degvielas limitu no trešās valsts iebraucošā komerciālā mehāniskā transportlīdzekļa standarttvertnēs ne vairāk kā 200 litru apjomā, tiek mazināti degvielas nelegālas aprites riski, norāda VID.
Pilnīgi cirvji ... vai BEV bateriju uzlādes līmeni ar provēs regulēt


sākumā domāju, jā, bet izlasot visu rakstu, tomēr teiktu, ka viss ir ļoti pareizi un bija jāievieš uzreiz, kad krievijas puse ieviesa ierobežojumus ES transportlīdzekļiem.
Ja ES valstīs (arī LV) reģistrēts auto nedrīkst izbraukt no krievijas ar vairāk kā 200 litriem, tad tīri loģiski, ka arī viņi šeit nedrīkst iebraukt ar lielāku apjomu, citādi ar 1500 litriem, iepildītiem pie robežas var mierīgi aizbraukt līdz Vācijai un atpakaļ bez uzpildes. Konkurence jāierobežo, ja grib braukt pa ES, lai pildās arī ES.
nu nelegālajiem degvielas tirgotājiem, protams, sliktas ziņas, bet tā ir suga, par kuru nebūtu jāuztraucas.
Krievijai lojālo valstu pārvadātāji (serbi, moldāvi, kazahi, uzbeki, gruzīni, kirgīzi utt) no Krievijas drīkst izvest pilnas bākas ar degvielu. Ja kas, iebraukt EU var arī caur Igaunijas robežām. Ko arī (noteikti) visi minētie lojālisti arī darīs
EV bateriju nevar noliet kanniņā un uzsist gaisā.
Varētu domāt kā šis jautājums ir tik bezdievīgi izplatīts ka ir jēga apgrūtināt legālus pārvadātājus. Kur ta tu to krievu šoļķi taisies liet ?!?!?
Es nē. Taču nu jau nelaiķa ģimenes draugs savulaik stāstīja ka gar Latvijas austrumu robežu vairākums brauc ar nelegālo lēto krievu dīzeli.
Pavisam nesen kāds no ekonomistiem izteica diezgan pareizu domu - cilvēkiem parastajiem no pelēkās ekonomikas nekas slikts nenotiek, dzīve kust uz priekšu. Valsts kasei gan švaki - nodokļi neienāk. Paskatoties, kā mūsu samestā nauda tiek tērēta - visādas domas sāk pa galvu maisīties...
Ilgtermiņā notiek, jo mazāki nodokļi neļauj risināt tās pašas infrastruktūras un sociālās problēmas līdzekļu trūkuma dēļ. Tas gan tiesa, ka mūsu nodokļu naudu no dundukiem uz dullo savēlēti plānpratiņi izkaisa uz visām pusēm.
Ilgtermiņā notiek, jo mazāki nodokļi neļauj risināt tās pašas infrastruktūras un sociālās problēmas līdzekļu trūkuma dēļ. Tas gan tiesa, ka mūsu nodokļu naudu no dundukiem uz dullo savēlēti plānpratiņi izkaisa uz visām pusēm.
Ilgtermiņā mēs esam radījuši (piedalījušies, atbalstījuši) sistēmu, kurā infrastruktūras un sociālie jautājumi tiek risināti iespējami minimālākajā līmenī (kad ūdens smeļas mutē), toties nauda tiek beaztbildīgi un nesodīti kaisīta uz nebēdu (air/rail baltics, OIK, pētījumi-vētījumi, militāristu ēdināšana utt).
Vēl pavisam nesen viens tāds, atņirdzis savus zirga zobus, stāstīja, ka naudas ir tik daudz kā nekad..... kur ir(a)?
Kuņģa un zarnu saturu arī pārbaudīs un kontrolēs
Kāpēcgan ne? Tagad uk šoferiem iebraucot savienībā desmaizes jau ņem nost. Tā kā kas tur kobru uz robežas ielaist un apskatīt?🤷🏼♀️
Ja te ir kāds cirvis, tad tas esi tu pats, ja nesaproti, ka tas ir protekcionisms. Valsts ieņēmumu aizsardzība un iet runa par 3 valstu autotransportu, ne par Eiropas savienību.
Es ļoti labi saprotu kas tas īsti ir, tikai realitātē tā ir tikai PR kampaņa. VID trūkst jebkāda veida darbinieku, lai spētu ko apkarot, tādēļ kāds protams tiks noķerts, bet lielākajai daļai nelegāļu nemainīsies absolūti nekas ...
Ja nesaproti par ko runa, lūdzu necenties komentēt