Uzsākta parakstu vākšana par velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā 26

 

Foto: Publicitātes attēls

Māris Janovs | 16.jūnijs 2017 14:45

Apvienība «Pilsēta cilvēkiem» līdzdalības platformā manabalss.lv sākusi parakstu vākšanu par velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā.

Brīvības ielā nupat sākušies vērienīgi remontdarbi, un ir pienācis īstais laiks veikt pozitīvas pārmaiņas ielas satiksmes organizācijas ziņā. Rīgas dome pirmos soļus jau ir paveikusi — pieņēmusi Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, Brīvības ielai visā tās garumā jau 2014. gadā detalizēti izstrādājusi sabiedriskā transporta un velojoslu ieviešanas projektu. Nu atlicis veikt svarīgāko soli – sākt īstenot ieceres, lai padarītu Rīgas pilsētvidi cilvēcīgāku — ar mierīgāku, ērtāku un drošāku satiksmi, tīrāku un klusāku vidi, kas būtu pievilcīgāka un patīkamāka iedzīvotājiem un uzņēmējiem.

Šobrīd aptuveni 80% cilvēku pa Brīvības ielu pārvietojas sabiedriskajā transportā, kājām un uz velosipēdiem, bet ielas telpa iekārtota domājot tikai par privātajā transportā braucošo ērtībām. Iniciatīvas ierosinātāji aicina Rīgas domes deputātus dot rīkojumu Rīgas domes Satiksmes departamentam, pabeidzot šogad veicamos remontus Brīvības ielā, ierīkot joslas sabiedriskajam transportam un riteņbraucējiem un atgādināt deputātiem Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā nospraustos mērķus — Rīgu padarīt gājējiem, velosipēdistiem un sabiedriskajam transportam draudzīgu un mazināt autotransporta intensitāti pilsētas kodolā, tādējādi samazinot gaisa un trokšņu piesārņojumu.

Pēdējās nedēļās atsevišķi politiķi un ierēdņi uzstājas ar runām un publicē rakstus, klāstot, ka velosipēdu un sabiedriskā transporta joslas Brīvības ielā nav iespējams ieviest bez ielas fundamentālas pārbūves, taču nesen notikusī akcija ar velojoslu uzkrāsošanu un pirms trim gadiem detalizēti izstrādātais projekts pierāda pretējo — jau šogad Brīvības iela var kļūt cilvēcīgāka, trūkst nevis ielas platuma, bet gan politiskās gribas un izlēmības.

Ierīkojot sabiedriskā transporta joslas Brīvības ielā tiks atvieglota pārvietošanās vairāk nekā 100 000 cilvēku, kuri ik dienas pa Brīvības ielu brauc autobusos un trolejbusos un patlaban tiek kavēti sastrēgumos, bet velojoslas nepieciešamas, lai novērstu apdraudējumu gājējiem un cilvēkiem transporta pieturās, jo šobrīd vairums riteņbraucēju pārvietojas pa Brīvības ielas ietvēm, jo atrašanās uz brauktuves patlaban vairumam šķiet pārāk bīstama un tā arī traucē autotransportam. Pārdalot ielas telpu tiktu tiks sakārtota un nomierināta satiksme, padarot ielu drošāku un ērtāku visiem tās lietotājiem.

Iniciatīva jau pirmajās parakstīšanās stundās guvusi plašu atbalstu, to parakstījuši arī vairāki Rīgas domē ievēlētie deputāti un sabiedrībā pazīstamas personas.

 
Visi komentāri
 
:D 16.jūnijs 2017 14:52
1 2 Atbildēt

Gribētos redzēt cik forša būtu tā velojosla, ja tā paliktu, kur to uzkrāsoja, esošo ielu remontu kontekstā... :D

Un jā - nemaz tik daudz to velobraucēju mums nav!

Janis 16.jūnijs 2017 14:54
3 2 Atbildēt

No problem, tur vietas pietiek atliku likām.

:D 16.jūnijs 2017 15:31
9 5 Atbildēt

Var jau bū, bet vienalga nav skaidrs, kāpēc tiem +/- 200 velobraucējiem būtu lielākas privilēģijas (tai skaitā būt sabrauktiem) jādot uz +/- 2000-3000 transportlīfdzekļu rēķina, pilnu ar cilvēkiem saptransportu ieskaitot?

Ir taču Kr. Barona iela - braukt pa to var uz vella paraušanu! Kāpēc par visu vari jālien uz tās Brīvības ielas ar saviem velosipēdiem???

msh 17.jūnijs 2017 12:38
2 3 Atbildēt

Pa kuru barona ielas daļu var braukt "uz velna paraušanu" - bruģēto brauktuvi vai trotuāru?

Palaidniex 19.jūnijs 2017 9:37
0 1 Atbildēt

Tur ir speciāls (!!!) sarkanbruģis tieši velobraucējiem!

Speciāli atsevišķi izdalīta josla ar speciālu segumu!

Pie kam visas ielas garumā ir ātruma ierobežojums - 30 km/h, kuru tu ar savu salieķi elementāri vari pārsniegt visas ielas garumā...

garais 16.jūnijs 2017 15:37
0 2 Atbildēt

Es jau sen teicu, ka visu sabiedrisko (nu gandrīz visu) vajag pācelt uz Barona ielu un to padarīt par ielu sabtransam, velosipēdistiem un kājāmgājējiem.

iJuris 16.jūnijs 2017 21:37
14 4 Atbildēt

Cik parakstus vajag, lai nodzēstu tās dīvainās joslas Elizabetes, Čaka un barona ielas gadijumā dīvaino bruģi nomainītu? Vai arī cik parakstus vajag, lai pieņemtu likumu ka velosipēdistus sodītu tāpat kā auto vadītājus un velo transportam būtu tadas pašas prasības kā auto transportam? Viņi visu laiku saka ka ir tādi paši.

Bradypus 16.jūnijs 2017 22:59
3 0 Atbildēt

Debiliķiem joslas nevajag. Šodien atkal divi brauca pa Dzirnavu ielu pretējā virzienā. Pat ne pa iezīmēto velojoslu, bet pretī mašīnu plūsmai pa ielas otru pusi.

poo 17.jūnijs 2017 17:16
3 2 Atbildēt

šodien redzēju vairākus auto, kas brauca pa ietvi zem ķieģeļa, jaucam nost ielas, visi auto vadītāji lohi!

imzz 18.jūnijs 2017 10:53
2 0 Atbildēt

Abpusēji , dārgais. Tā ir tikai neliela kompensācija par visiem gājēju bariem, kuri brien pa ceļu braucamām daļām taisni un šķērsām kā svētās govis.

P.Antalons 18.jūnijs 2017 21:53
3 0 Atbildēt

Tātad,poo..h,negrib būt paraugvelodrillis,kuram tad visi auto līdzinātos?

Smiekli 18.jūnijs 2017 10:13
0 0 Atbildēt

Kam vispār ir vajadzīgas tās sabiedriskā transporta joslas? Nelietderīga brauktuves izmantošana. Savukārt velosipēdistiem uz ceļa nav nekas meklējams, jo tie nav un nekad nebūs līdzvērtīgi satiksmes dalībnieki.

imzz 18.jūnijs 2017 10:51
0 0 Atbildēt

Atkal būs iebraucot un izbraucot no pagalmiem, pievedot preces, veicot labo pagriezienu, "skaties divreiz", trīsreiz un četrreiz. Tika jau izteikts ierosinājums apvienot sabiedriskā transporta joslas un veloceliņus. CSDD to apsvēršot. Sabiedriskais transports jau nebrauc ātrāk par riteņniekiem, viņi varētu normāli sadzīvot.

plutokrats 18.jūnijs 2017 12:34
1 0 Atbildēt

Ir arī gaišā ideja pa sabtransa joslu laist rokerus!

nano Duče 18.jūnijs 2017 12:32
6 1 Atbildēt

Un visus velo,kuri ziemā nebrauc pa šīm citiem atņemtajām ielu daļām,līdz pavasarim atšaut.

autobraucējs 18.jūnijs 2017 18:48
4 0 Atbildēt

Visi tie,kuri parakstās par šo aicinājumu,apmaksā velo joslu apzīmējumu moņemšanu ar novembr un atjaunosanu līdz ar maiju.

decimacija 18.jūnijs 2017 13:54
1 0 Atbildēt

Patiesi socialisti un pat komunisti-atjemt no visiem,un paardaliit par labu sev.

Agris 18.jūnijs 2017 15:38
2 0 Atbildēt

Sakārtojot ielu un precīzi nodalot katram transporta veidam savu vietu, taču labāk, ērtāk un drošāk būs arī pašiem autovadītājiem. Vai tad to ir tik grūti saprast? Kāpēc spītīgi turēties pie aplamiem priekšstatiem?

bezmaksas tramvajs ar bomžiem 18.jūnijs 2017 18:51
2 0 Atbildēt

Atņemt un pārdalīt,Agri,uzsvars uz atņemt.Tur nav tik daudz vietas.Būtu labāk aicinājuši novērst pudeles kaklu-Gaisa tiltu pie Vef-a paplašināt velo par labu,par visu nodokļu maksātāju naudu!

pzdc 18.jūnijs 2017 21:55
3 0 Atbildēt

Vai var parakstīties arī pret visādām muļķībām?

Nepareizs drošības kods 18.jūnijs 2017 22:59
2 0 Atbildēt

It sevišķi daudz vietas Brīvības un Tallinas ielu krustojumā,vai ne,Janis, seko nu ļoti apvainojošs epitets.

Monro 19.jūnijs 2017 8:25
1 0 Atbildēt

Savukārt mans ieteikums ir slēgt velosipēdu kustībai ielas, kurās ir pa vienai braukšanas joslai katrā virzienā, un kurās ir atļauta kravas automašīnu ar pilno masu virs 3500kg kustība.

Palaidniex 19.jūnijs 2017 9:46
1 0 Atbildēt

Tā pilsēta cilvēkiem pati kaut ko ir reāli sajaukusi.

Pēc viņu skaitļiem ~ 18,4% esot vieglā transporta pārvietotie rumpīši pa Brīvības ielu, 69% sabtransporta un TIKAI 2%, jā jā DIVI procenti) velobraucēji. Esmu vairāk kā pārliecināts, ka arī tas skaitlis ir skaitot TIKAI vasarā, neņemot vērā sezonalitāti.

Pat ja šis skaitlis dubultosies (neredzu gan īsta pamatojuma, jo to vellapēdu nav kur glabāt nedz guļamrajonā, nedz pie darba, nedz pie bodēm ir kur to droši novietot) - tie būs 4%. Pat ja tas pieaugums tie būs tieši uz autovadītāju rēķina (visai apšaubāmi) - mainot vieglajos transportlīdzekļos pārvadāto rumpīšu skaita attiecību no kopskaita uz 16% vs 4% velobraucēju - nu godīgi neredzu pamatojuma "apmierināt "visu" sabiedrības daļu intereses" tā, ka ieguvēji ir tikai reālais mazākums, jeb 4% rumpīšu... ...UZ PĀRĒJO satiksmi lietojošo rumpīšu rēķina...

večiem-aizliegt to velo 19.jūnijs 2017 19:29
0 0 Atbildēt

Bet-tu taču esi redzējis,kādas čiksas zibina ciskas un līgani šūpo apaļumus uz nelīdzenajām ielām?

CSDD 19.jūnijs 2017 13:15
0 0 Atbildēt

Kādam laikam vajadzētu pārlasīt CSN.

Vernons 20.jūnijs 2017 9:04
0 0 Atbildēt

CSL 19. panta 3. punkts! un

CSN 70. Pirms nogriešanās pa labi, pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā transportlīdzekļa vadītājam uz bezsliežu transportlīdzekļiem paredzētās brauktuves laikus jāieņem attiecīgs malējais stāvoklis, kas paredzēts braukšanai attiecīgajā virzienā, izņemot gadījumus, ja jānogriežas, lai iebrauktu krustojumā, kurā jābrauc pa loku (409. ceļa zīme). Mopēdu vadītājiem nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā ārpus apdzīvotām vietām atļauta arī no brauktuves labās malas, dodot ceļu tajā pašā un pretējā virzienā braucošajiem transportlīdzekļiem.

Rīgas Domes satiksmes departamentā CSN laikam nelasa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti