Toms Skujiņš un Jānis Šteins iesaka: izvēlies velosipēdu ikdienā! 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Linda Liepiņa | 22.februāris 2018 14:23

Nevienam jau nav noslēpums - velosipēds ir lielisks pārvietošanās līdzeklis; bet kāpēc tad mēs visi neizmantojam velosipēdu, kā savu galveno pārvietošanās līdzekli ikdienā?

Autovadītāju neuzmanība un neiecietība, Latvijas mainīgie laikapstākļi, neesoši veloceliņi un velosipēdu novietnes tiek minēti kā būtiskākie šķēršļi aptaujājot cilvēkus, tāpēc aicinājām profesionālu Latvijas šosejas riteņbraucēju Tomu Skujiņu un velokurjeru Jāni Šteinu dalīties savos viedokļos un ieteikumos, lai iedzīvotāju riteņbraukšanas vēlme un iespējas augtu.

Latvijā un īpaši Rīgā ik gadu pieaug velobraucēju skaits, un tomēr vēl arvien ir ļoti daudz braukt gribētāju, kuri to nedara. Lielai daļai sabiedrības velobraukšana ir izklaide, daļai – sports, bet laiks to pārvērst par ierastu ikdienas pārvietošanās iespēju. Kāpēc velosipēds ir ērtākais no pārvietošanās līdzekļiem jebkurā gadalaikā, daloties savos ieteikumos, mūs iedrošināt vēlas Toms Skujiņš un Jānis Šteins.

Veselība. Ar velosipēdu Tu vienmēr būsi kustībā. Tas, protams, uzlabo gan fizisko, gan garīgo veselību. Kā zināms, fiziskas aktivitātes arī veicina darba efektivitāti un prieku, sniedz papildu enerģiju un spēku.
Pozitīvais Toms Skujiņš ir profesionāls riteņbraucējs un viņš apstiprina, ka velosipēds ir viens no veselīgākajiem pārvietošanās veidiem, kas ļauj sirdij sisties straujāk, un līdz ar to arī justies labāk ikdienā.

Velosipēds ļauj ieekonomēt finanšu līdzekļus. Ikdienā izvēloties pārvietoties ar automašīnu vai sabiedrisko transportu nākas šķirties no zināmiem finansiālajiem līdzekļiem. Automašīnai nepieciešama ne tikai degviela, bet arī apkope un autostāvvieta, kas ir īpaši dārgi. Arī sabiedriskais transports prasa izdevumus, Rīgā tas ir viens no dārgākajiem pasaulē, turklāt tas bieži var radīt diskomfortu higiēnas apsvērumu un garnadžu dēļ. Daudzkārt ar vienu transportlīdzekli nevar nokļūt līdz nepieciešamajai vietai, pieturas atrodas tālu, kā arī tas var kavēties.
Jānis Šteins kā lielu velosipēda priekšrocību uzskata laika plānošanu, jo to izmainīt var tikai kāds neparedzēts un svarīgs notikums. Ja esi plānojis 10:00 nokļūt galamērķī, tad visticamāk tā arī būs.

Ar velosipēdu būsi visātrāk. Braucot ar velosipēdu, tāpat kā gājējiem vai skrējējiem, izdosies izvairīties no nemitīgajiem sastrēgumiem. Automašīna un sabiedriskais transports daudzos posmos pilsētā ir ļoti lēni. Ar velosipēdu iespējams sastrēgumu apbraukt un nekavēties neparedzētā satiksmes plūsmā. Un, kā novērots, Rīgā sastrēgumi neveidojas tikai no rīta un vakarā; konkrētās vietās tie veidojas regulāri.

Toms Skujiņš ir pētījis, novērojis un pēc savas pieredzes spēj apgalvot, ka velosipēds ir ātrākais pārvietošanās līdzeklis pilsētā.

Rūpējies par dabu. Pasaulē arvien vairāk tiek runāts par dabas aizsardzību. Tā vietā, lai gaidītu inovatīvus risinājumus dabas aizsardzībai no citiem, jāsāk ar sevi, un sākt iespējams izvēloties dabai draudzīgāko pārvietošanās līdzekli ikdienā.

Nebaidies no automašīnām, gājējiem un sniega. Daļa sabiedrības izvairās braukt ar velosipēdu, jo veloceliņi nav pilnīgi, taču tie tiek nemitīgi attīstīti. Gan Toms, gan Jānis norāda, ka Rīgā satiksmes plūsma nav pārlieku intensīva un autobraucēji Latvijā ir uzmanīgi, kā arī būtu vēl uzmanīgāki, ja velobraucēju skaits pieaugtu.
Gan Toms, gan Jānis novērojuši, ka veloceliņu infrastruktūra nu jau tiek mērķtiecīgi plānota un aizvien uzlabojas, īpaši tādos jaunattīstītajos rajonos kā Skanste. Skanstes ielā vijas būtībā maģistrāls veloceļš starp Mežaparku un Centru, kur plūsma visu laiku augs.

Piemēram, plānojot jauno biroju kompleksu Skanste Elemental īpaši tiek pievērsta uzmanība riteņbraucēju ērtībām, mobilitātei un drošībai, ņemot par piemēru citu valstu labākos risinājumus, kā piemēram, velosipēdu zona tiek novietota apsildāmā pazemes stāvvietā, tiks izmantota divstāvīga velo novietne un skapīši ģērbtuvēs tiks integrēti ventilācijas sistēmā, turklāt tiks nodrošināts arī ērts velosipēdu pirmās nepieciešamības “remonta skapītis”, kas būs faktiski mūsdienīga mini velo darbnīca.

Šie ir tikai daži no daudziem BREEAM sertifikācijas risinājumiem Skanste Elemental, kas nodrošinās velosipēda ērtu izmantošanu ikdienā. Gan Toms, gan Jānis piebilst, ka nevajag baidīties uzsākt braukt ar velosipēdu, jo tad arī infrastruktūra aizvien attīstīsies visur Latvijā. Taču īpaši Toms un Jānis vēlas uzteikt tos darba devējus, kas padomā par saviem darbiniekiem un izvēlas darba vietas ar pieejamām un drošām velo novietnēm, skapīšiem velo inventāram un drēbēm un dušām.

 

 
Visi komentāri
 
eidis 22.februāris 2018 16:47
0 0 Atbildēt
msh 22.februāris 2018 19:16
1 0 Atbildēt

Atkal tā skanstes rajona reklāma...

Nelabojams 23.februāris 2018 11:10
1 0 Atbildēt

Āksts. Varēja ar skansti sākt, lai varētu tālāk netērēt laiku un nelasīt. Turklāt pasaule nebeidzas ar Rīgu un pārvietošanās vajadzības - pārnest savu pakaļu no darba līdz mājām un otrādi.

imzz 24.februāris 2018 11:23
0 0 Atbildēt

Divritenis nav nemaz tik veselīgs. Pajautāju urologam, ko tas domā par divriteņiem, teica, ka velo sēdekļi nospiež prostatu un urīnpūsli. Sievietēm "aparāti" arī tiek nospiesti. Lai būtu veselīgi, jābrauc stāvot, vai vismaz ik pēc brīža jāpieceļas no sēdekļa.

msh 24.februāris 2018 23:14
1 0 Atbildēt

Tas tavs urologs, tāpat kā daudzi velosipēdisti, nav pamanījis ka eksistē ne jau tikai šaurie "anālā seksa" tipa sporta/wannabesporta sēdekļi, bet arī normāli sēdekļi, un es te domāju nevis kaut kādus putiniekus, bet ādeniekus. Protams, tādā ziņā vislabākie ir gulošie velosipēdi, ar tiem var braukt ar visādām veselības problēmām, ar kādām ar parastajiem nevar, vienīgi viņi bik maksā - tāpēc arī rietumos, kur viņi ir redzami, ar tiem lielākoties arī brauc cilvēki, kas nevar pabraukt ar parastiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti