Sabiedriskajai apspriešanai nodots Rīgas un Pierīgas veloinfrastruktūras attīstības plāns 22

 
Nozare.lv | 13.jūnijs 2022 11:19

Sabiedriskajai apspriešanai nodots Rīgas un Pierīgas veloinfrastruktūras attīstības plāns, ko paredzēts īstenot ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda līdzekļu palīdzību, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Plāns paredz līdz 2026.gada 31.maijam Rīgā un Pierīgā izbūvēt vai atjaunot veloinfrastruktūra vismaz 60 kilometru garumā. Kā norādīts plāna anotācijā, investīcijai pieejamais kopējais Atveseļošanas fonda attiecināmais finansējums ir 34,514 miljoni eiro.

Pašlaik saistībā ar Atveseļošanas fonda ietvaros īstenojamo Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšanu plānots attīstīt piecus maģistrālos veloceļu koridorus - Rīga-Babīte-Piņķi, Rīga-Carnikava, Rīga-Ulbroka, Rīga-Ķekava, Rīga-Mārupe.

Kā norādīja SM, lai samazinātu transporta radīto siltumnīcefekta gāzu emisiju daudzumu Rīgā, nepieciešams radīt priekšnosacījumus transporta plūsmu pārstrukturēšanai Rīgas metropoles areālā, tajā skaitā Rīgā un Pierīgā, tādējādi mainot satiksmes dalībnieku paradumus. Proti, nepieciešams veicināt velotransportu, attīstot maģistrālo veloceļu infrastruktūru. Veloceļu infrastruktūras attīstība Rīgā un Pierīgā ir nozīmīgs instruments motorizētās mobilitātes īpatsvara kopējā mobilitātē samazināšanā un mikromobilitātes attīstībā.

Velotransporta satiksme ir viena no visstraujāk augošajām motorizēto transportlīdzekļu alternatīvām galvaspilsētā. Tomēr esošajā situācijā trūkst vienota velotransporta satiksmes tīkla, jo Rīgas metropoles areālā veloceļu infrastruktūra ir attīstīta fragmentāri. Līdz ar to ir augsta nepieciešamība pēc vienotas, nepārtrauktas maģistrālās veloceļu infrastruktūras, lai nodrošinātu "zaļās" mobilitātes pieejamību starp apdzīvotām vietām un radītu priekšnosacījumus arī vietēja līmeņa un apkaimju savienojumu attīstībai, pauda SM.

Integrējot veloceļu infrastruktūru vienotā satiksmes sistēmā, iespējams ievērojami paaugstināt iedzīvotāju mobilitātes iespējas un dot pienesumu vides un dzīves kvalitātes uzlabošanā reģiona iedzīvotājiem.

Ar plānu iespējams iepazīties Tiesību aktu projektu publiskajā portālā. Publiskā apspriešana norit līdz 22.jūnijam.

Jau ziņots, ka Latvija tuvāko piecu gadu laikā varētu saņemt Atveseļošanas fonda investīcijas 1,82 miljardu eiro apmērā un īstenot fonda plānā paredzētos pasākumus.

Ar fonda atbalstu tiks paātrināta zaļā un digitālā pārkārtošanās un stiprināta dalībvalstu noturība, tostarp īstenojot valsts un pārrobežu mēroga pasākumus saskaņā ar plānu "REPowerEU".
 

 
Visi komentāri
 
Kakts 13.jūnijs 2022 13:01
6 0 Atbildēt

Diezgan smalki ir nedot saiti uz apspriežamo dokumentu un pat ne uz apsriedējorgānu. Nedod Dievs kāds iedziļināsies tajā Māsterplānā. Saites ir jāliek tikai reklāmrakstos. Jā.

tapportals.mk.gov.lv/public_partic...c-8243d2362c4b

Fellis 13.jūnijs 2022 15:05
3 6 Atbildēt

Velo tas ir labi, bet vajag plānu pilsētas centra atbrīvošanai no auto. Jābūt definētam, par kādu maksu varēs šķērsot tiltus, kuras ielas tiks slēgtas utt. Citādi velo mēģina iespiest blakus auto un neviens nav laimīgs.

imzz 13.jūnijs 2022 18:38
3 0 Atbildēt

Tak vajag radīt iespēju to centru normāli apbraukt un tikai pēc tam sākt, atvainojos, pļerkstēt par aizliegumiem. Kur ir Daugavas Ziemeļu šķērsojums ?

Vēl, lūdzu, ideja par brīvu: iznesiet visas krutās skolas ar visiem mācību spēkiem no centra uz perifēriju.

Gājējs 14.jūnijs 2022 8:36
3 0 Atbildēt

Ierosinu padomāt kā aizliegt velo uz gājējiem domātas infrastruktūras, jo kamēr tie velodandāļi brauc kur un kā grib, nevienam nav labi, jo sevišķi gājējiem, kurus apdraud neadekvāti velodandāļi. Ieteiktu arī kā obligātu nosacījumu velo teiesības, jo dažs labs brauc kā pilnīgs mērkaķis un apdraud arī citus velo braucējus!

Atbalsts 14.jūnijs 2022 9:09
4 1 Atbildēt

Velo infrastyruktūras atbalsts būtu jāpiešķir tām pašvaldībām, kas atsakās no sava auto transporta un pāriet uz velosipēdiem. Kāda jēga Rīgā būvēt velo celiņus, ja visi domnieki uz darbu brauc ar auto, nevis velo vai sabiedrisko. Vecrīgā, aiz RTU ēkas ir milzīga stāvvieta Rīgas domniekiem.

Krotow 14.jūnijs 2022 16:03
0 0 Atbildēt

Bez iespējas apbraukt centru no abām pusēm tas nedarbosies. Tad beidzot jābūvē Daugavas Ziemeļu šķērsojums un piegulošie apvedceļi Rīgas ziemeļu pusē. Plāns tiem jau sen ir gatavs. Pie reizes lai domā, ka nodrošināt piekļuvi kultūras objektiem Rīgas centrā. Un ko darīs ar elitārajām u.c. skolām turpat.

Viedoklis 14.jūnijs 2022 8:03
4 0 Atbildēt

Par velo tēmu ir tāpat kā ar minoritātēm. Nu nebūs velo zaļais glābējs, piemēram, Jaunmārupes iedzīvotājiem, lai dotos uz Rīgas centru dēļ attāluma un ceļā pavadītā laika. Nav pašlaik alternatīvas automašīnai. Sabiedriskais ir sū..s pēdējais, jo ar velo tiešām sanāktu par kapeiku ātrāk. Tagad no Jaunmārupes 55 autobuss kursē reizi pusotrā stundā. Un vēl daži mikriņi. Kāds na..j velosipēds!?!?!?! Daļa zaļās tautas Eiropas Savienībā ir salātus pārēdušies un vairs nespēj domāt un kaut cik jēdzīgi analizēt. Varētu vēl saprast risinājumu - ērts un lēts sabiedriskais plus velosipēdi, bez automašīnām. Bet nē, visur tikai to velo bīda.

Opis 14.jūnijs 2022 8:38
3 0 Atbildēt

Velo ir priekš tam lai aizbrauktu uz piemājas boidi pēc aliņa, kad 3 ali jau ribās! Bet priekš tam jau nevaja speciālu infrastruktūru! No Ogres uz Rīgu tak katru dienu ar velo nebrauksi, Vilciens būs saprātīgāks risinājums.

msh 14.jūnijs 2022 12:32
1 0 Atbildēt

Nevarētu teikt ka Ogre no Rīgas diži tālu atrastos...

Opis 14.jūnijs 2022 16:09
0 0 Atbildēt

Kā to ņem, no Mangaļsalas Rīgā, līdz Ogres centram ir 58Km ar auto un 55min ceļā. Ja iet ar kājām būs 50,3 km un ceļā jāpavada 10h un 3 min. Ja braukā no Ogres uz darbu Mangaļsalā ar Velo, tad lielāko mūža daļu var pavadīt uz velo un aizmirst par ģimeni, bērniem, hobijiem. Katru dienu tik min pedāļus, gandrīz otra darba diena paiet minot.

msh 14.jūnijs 2022 18:05
0 0 Atbildēt

Par mangaļsalu neko nezinu - gūgļa attāluma mērītājs uzspiežot uz Rīga un Ogre izmērīja gaisa līnijā 33 km.

Abet par 50 kilometriem - ar velosipēdu divas stundas ar astīti.

Krotow 14.jūnijs 2022 22:48
0 0 Atbildēt

Varu derēt aka arī 3 stundās neaizmīsies

WALA 14.jūnijs 2022 10:52
0 0 Atbildēt

Nu Jaunmārupe => Rīga jau nu gan nav problēma, man māja ~ 3 km pirms J-Mārupes, pat ar kājminamu (ne-elektro) skrejriteni no Dominas esmu pabraukājis šurpu turpu. Velo tas būtu apmēram 1h 10min. manā gadijumā relax braucienam, ar auto apmēram 45 min. "parastajā uz/no darba braucamajā laikā"...

Un otrs aspekts - nereti ir ērti ar auto piebraukt līdz Uzvaras "fallam" un tālāk ar skrejriteni vai velo, un tur vēl ir varianti ap bērnu slimnīcu utml.

Opiss 14.jūnijs 2022 9:57
0 4 Atbildēt

Autovadītāji negrib atteikties no auto, 10km ar velo viņiem ir par grūti (nu pisķec, nāve klāt), tāpēc ir sastrēgumi. Variants tāds - braukšanu Rīgā sastrēgumstundās uztaisīt par lielāku maksu, teiksim eur2 vai 3, braukšana jebkurā citā laikā - simboliski 50 centi. Automātiski radars nofočē, noņem naudu no kartes un tajā dienā vairs neaiztiek. Tad cilvēki ātri izdomātu, ka var aizbraukt uz darbu vai mājām citā laikā, pirms vai pēc sastrēgumiem un paši būtu laimīgāki.

Krotow 14.jūnijs 2022 16:04
0 0 Atbildēt

Dažiem prasās pec radara pretīm mājas/dzīvokļa durvīm. Atverot lai nobildē un piesūta rēķinu.

WALA 14.jūnijs 2022 10:59
4 0 Atbildēt

Bet kopsummā man arvien vairāk sāk ziskatīties ka nevis infrastruktūra ir vajadzīga, bet gan policija, kas uzvelk katru cirvi kam noteikumi aizmirsušies.

Maršrutā Domina - Akmens tilts visur kur ir velo celiņš - bŗinumus nenoskatīties, Šodien pat dāma ar 3 riteņu "iepirkumu" velo velk pa Čaka ielas velo ceļu "pretēji spalvai" - un tas trīsritenis aizņem visu to celiņu ...

Tiešām tik stulbi ka neaptver ka šādiem gadījumiem ļoti pat paredzēta ir sab. transa josla "pareizajā virzienā" ...

Jeb problēma tajā ka tiesību vadīt jebkādu tr-ta līdzekli nav ?!?!? Un visi tie velo piegādātāju kadri utml. - pret spalvu mauc acis pārgriezuši, pohuj ka tiem kam pareizais virziens jau brauc pretī pat vairāk kā viens ... un redzu/"satieku" es tādus pat vairākus katru dienu.

WALA 14.jūnijs 2022 11:00
1 0 Atbildēt

sorry t.i. ne velo ceļu bet velo joslu !

Tāpēc 14.jūnijs 2022 12:25
1 0 Atbildēt

Pajāt par velo joslām, jāminās pa brauktuvi - ātrāk un drošāk.

Krotow 14.jūnijs 2022 16:08
0 0 Atbildēt

Daudz kur tas nederēs pašu velobraucēju drošības dēļ. Mīšanos pa Rīgas Daugavas tiltu brauktuvēm vispār bija jāaizliedz. Vanšu tilta brauktuvei pie kam veloceliņi ir abās pusēs. Piekrītu ka var strīdēties ar pašvaldību par to kā kurā vietā veloceliņi uzbūvēti, lai novērstu saskriešanos ar gājējiem.

Krotow 14.jūnijs 2022 16:09
0 0 Atbildēt

- bet gan policija, kas uzvelk katru cirvi kam noteikumi aizmirsušies...

Ui, šo ļoti vajag. Ar sodiem no 50€ uz augšu.

WALA 14.jūnijs 2022 18:33
0 0 Atbildēt

Nupat redzēju pavisam apslinkušus velo bracējus, kas Zemitānu tiltā pret spalvu brauc, tas nekas ka pretī Bolt vai Volt kurjers ar kasti uz muguras ... velo joslas pat abos virzienos ....

Edgars7 14.jūnijs 2022 22:38
0 0 Atbildēt

Pats braucu gan ar velo gan mašīnu. Esmu noteikti par veloinfrastruktūras attīstību. Bet priekš kam būvēt veloceļu Rīga-Carnikava???

Tur kā mēs zinam kursē vilciens. Iemet ričuku vilcienā, 40 min., un tu esi atbraucis no Rīgas uz Carnikavu.

Rīgā un pierīgā ir simtiem citu vietu, kur varētu lietderīgāk izmantot šos līdzekļus. Piekam gabals jau nav nekāds mazais starp Carnikavu un Rīgu, tas veloceļš izmaksās vairākus miljonus. Daudz lietderīgāk būtu izbūvēt veloceliņu starp Carnikavu un Ādažiem. Mazākas izmaksas un jēga no tā celiņa būtu daudz lielāka.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 4

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti