Lai Rīgā paaugstinātu velosatiksmes drošību, jāveic uzlabojumi astoņos ceļu posmos, paredz Rīgas pilsētas Velosatiksmes koncepcija, kuru šonedēļ skatīs Rīgas domes sēdē.
Kā norādīts koncepcijā, lai uzlabotu kopējo satiksmes drošību, veloinfrastruktūras uzlabojumi prioritāri jāveic ielās, kur visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi ar velobraucējiem un gājējiem.
Šādas vietas, kurās līdz šim nav veikti uzlabojumi, ir Gaisa tilts, Mūkusalas rotācijas aplis, Akmens tilts Pārdaugavas pusē, Miera iela un Klusā iela Brasas stacijas tuvumā, Uzvaras bulvāris, tuvojoties Akmens tiltam, Tallinas un Cēsu ielas krustojums, Avotu iela, Brīvības iela posmā no Bērzaunes līdz Ūnijas ielai.
Turklāt, lai uzlabotu esošo veloinfrastrukūras tīklu, pilsētai esot jāveic pilnvērtīgs veloinfrastruktūras tīkla audits, lai konstatētu neatbilstību standartiem.
Kā norādīts koncepcijā, velosatiksmes attīstības mērķis ir veicināt un uzlabot drošas un ilgtspējīgas riteņbraukšanas iespējas pilsētā ikdienas nolūkiem, integrējot velosatiksmes infrastruktūru kopējā Rīgas pilsētas transporta sistēmā un pilsētvidē.
Kā norāda koncepcijas izstrādātāji, velosatiksme var būt efektīvas, ilgtspējīgas un uz veselīgu dzīvesveidu orientētas transporta sistēmas būtiska sastāvdaļa. Lai to panāktu, jāievēro pieci pamatprincipi - drošība, tiešums, komforts, tīkla nepārtrauktība un pievilcīgums.
Koncepcijā norādīts, ka veloceļu tīkls tiek iedalīts maģistrālajos un vietējās nozīmes veloceļos, kā arī tiek atzīmēts pamattīkls un rekreācijas veloceļi.
Rīgas Metropoles areāla attīstības rīcības plānā kā viens no svarīgiem virzieniem ir reģionālu veloceļu, kā arī Rīgas un Pierīgas savienojumu plānošana un integrēšana jau esošajos velomaršrutos. Līdz ar to savienojošie maģistrālie ceļi esot jāveido ar Pierīgas ievadiem - Jūrmala, Carnikava, Mārupe, Dreiliņi u.c.
Īpaša sadaļa velosatiksmes koncepcijā veltīta veloceļiem gar dzelzceļa infrastruktūru. Lai veicinātu diskusiju par iespējamo veloceļu trasējumu gar dzelzceļu, esot notikušas konsultācijas ar atsevišķām apkaimju biedrībām, nevalstiskajām organizācijām un uzņēmumu "Latvijas dzelzceļš".
Tā rezultātā ieskicēts iespējamais velo trasējumus gar sliežu ceļiem Rīgas pilsētā, iezīmējot potenciālo velo trasējumu "Brasa-Mangaļi", "Brasa - Jugla", "Ziemeļblāzma - Vecāķi", Pārdaugavas virzieni gar dzelzceļu līdz "Turības" stacijai, līdz Bolderājai un līdz Imantai, kā arī posmā "Vagonu parks - Gaismas stacija".
Ieskicēti arī divi iespējamie maršruti veco sliežu ceļu vietā - "TEC-1-Sporta akadēmija" un "Bābelītis-Kūdras bāze-Bukulti".
Velo trasējuma plānojumā integrēti aktuālie "Rail Baltica" lokālplānojumā iekļautie velo risinājumi.
Uzņēmums "Latvijas dzelzceļš" norāda, ka gājēju un veloinfrastruktūras izbūvēšana gar dzelzceļu ir atbalstāma pie nosacījuma, ka tiek izpildīti vairāki priekšnosacījumi. Piemēram, tas pieļaujams gadījumos, kad nerada šķēršļus dzelzceļa infrastruktūras attīstībai un draudus satiksmes vai cilvēku drošībai.
Koncepcijā paredzēta velonovietņu skaita palielināšana, veloskaitītāju uzstādīšana, kā arī pašvaldības koplietošanas velotīkla izveidošanu pilsētā.
Atsaucoties uz SIA "Civitta Latvija" aptaujas rezultātiem, ka 21% respondentu nav velosipēda, tiek rosināts apsvērt ieviest subsīdijas velosipēda iegādei. Subsīdiju programmas iespējams adresēt dažādām mērķa grupām - uzņēmumiem, valsts un pašvaldību iestādēm vai pilsētas iedzīvotājiem.
Pa Vanšu tiltu velosipēdistiem abos virzienos jābrauc pa labo joslu, jo ir idiotisms ar šlagbaumiem sašaurinātu ietvi nodēvēt par veloceliņu. Pirmkārt, tas ir drošāk gājējiem, otrkārt, velosipēdisti lieku reizi nešķērso brauktuvi, treškārt, gājēju ietve Ķīpsalas galā ir nevajadzīgi stāva, bet centra pusē prom no centra ir bīstami šaura.
Tāpēc beidziet tēlot šļauku un brauciet pa brauktuvi kā to nosaka CSN, nevis pa šauru ietvi.
Nu, pareizi. Pēc koncepcijas pilsēta ( dažiem ) cilvēkiem, labo joslu vispār jāatvēl riteņbraucējiem, tikai tad vajadzētu sarīkot "prāta vētru" ( brainstorm ), kā atrisināt nelielās pretrunas ar autobusiem un trolejbusiem šāda risinājuma gadījumā :-/
Problēmas ar labo joslu ir tikai grūtgalvjiem. Nu, kas tev nav skaidrs? Ja josla ir pietiekoši plata, tad buss pabrauc garām velosipēdistam drošā attālumā un tas arī viss. Vismaz uz Vanšu tilta joslas ir gana platas šādai vajadzības. Problēmas ir tikai lohiem auto kas uzskata ka viņam likums nosaka braukt tieši pa joslas vidu. Neesi no tiem?
Uz Vanšu tilta jāņem nost no trases un jāsoda velobraucēji, kuri brauc pa ielas braucamo daļu. Tur taisnajā 70 gabalā pie Preses nama ik pa brīdim kāds tumsā bez gaismām kūļājas. Ja tādu nonesīs, atkal visi vaidēs cik auto slikti.
gaidi ar maisu
Es i redzējis dažus auto tumsā bez gaismām braucošus, davai tagad visiem aizliegsim braukt
Savus Mazpisānu sētas noteikumus paturi pie sevis!