Atsevišķas NVO iestājas pret obligātu aizsargķiveru lietošanu arī nepilngadīgiem velosipēdistiem 21

 
Nozare.lv | 22.augusts 2023 8:08

Vairākas Rīgas apkaimes nevalstiskās organizācijas (NVO) parakstījušas Satiksmes ministrijai (SM) adresētu atklātu vēstuli, kurā iestājas pret Ceļu satiksmes noteikumu izmaiņām, kas paredz obligātu aizsargķiveres lietošanu nepilngadīgiem velosipēdistiem, aģentūru LETA informēja apvienības "Pilsēta cilvēkiem" valdes priekšsēdētājs Kārlis Krēķis.

Šobrīd, braucot ar velosipēdu, aizsargķivere ir obligāta bērniem vecumā līdz 12 gadiem. Vēstulē norādīts, ka šādu grozījumu pieņemšana padarītu prasību par vienu no stingrākajām Eiropas Savienībā. 

Tāpat vēstules autori norāda, ka grozījumi tiek piedāvāti bez NVO un plašākas sabiedrības iesaistes, kā arī padziļinātākas analīzes par ieguvumiem un ietekmi uz bērnu veselību, tostarp iespējamo riteņbraucēju skaita samazinājumu. 

Saskaņā ar organizācijām pieejamiem pētījumiem obligāta aizsargķiveru lietošana samazina velobraucēju skaitu, tas savukārt negatīvi ietekmējot pārējo velobraucēju drošību, kā arī ieguvumi no braukšanas ar velosipēdu esot lielāki nekā riski.

Pie tam NVO ir neapmierinātas ar ministrijas analīzi par esošo situāciju. Vēstulē norādīts, ka SM apkopojusi datus par 2022. un 2023.gadā notikušajiem CSN, kuros iesaistīti velosipēdisti, bet nav veikta analīze par negadījumu cēloņiem, gūtajām traumām, cietušo vecuma grupām un iespējamiem novēršanas mehānismiem. 

Organizācijas no savas puses vēstulē ierosina citas tiesību aktu izmaiņas - noteikt minimālo intervālu, ar kādu var apdzīt riteņbraucēju uz koplietošanas ceļiem, ja droša apdzīšana nav iespējama, jāatļauj riteņbraucējam ieņemt vidējo stāvokli braukšanas joslā. Tāpat NVO ierosina Ceļu satiksmes likumā iekļaut jēdzienu "veloiela", kurā priekšroka dota velobraucējiem, kā arī ir priekšlikumi stingrāk sodīt autovadītājus un atvieglot videomateriālu, kuros redzami pārkāpumi, iesniegšanu policijai.

Atklāto vēstuli parakstīja apvienība "Pilsēta cilvēkiem", Latvijas Riteņbraucēju apvienība, SIA "Nextbike LV", biedrība "Drošās ielas", Grīziņkalna apkaimes biedrība, Rīgas Centra attīstības biedrība, kā arī Avotu, Teikas un Āgenskalna apkaimes biedrības.

Jau ziņots, ka SM vēlas noteikt obligātu ķiveru lietošanu elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem līdz 18 gadu vecumam.

 
Visi komentāri
 
Divana komentāri 22.augusts 2023 8:22
5 2 Atbildēt

Zaibis, sodus dosim autovadītājiem, velo braucējiem lai viss ok.

Pastāstiet kur ir problēma uzvilkt velo ķiveri? Hipsteriem frizūru bojās? NVO-hipsteru organizācija?

0pis 22.augusts 2023 11:35
5 2 Atbildēt

Ar velo braucot ķiverei nav ne vainas. Arī jaunajiem auto vadītājiem būtu obligāti jālieto ķivere. Vismaz pirmos 5 gadus. Un jāstumj auto pāri gājēju pārejām.

ak 22.augusts 2023 15:17
2 1 Atbildēt

Problēma ir, kad kāds piep***s citiem, lai tie kaut ko uzvelk....Tev taču neviens neaizliedz, staigā kaut skafandrā. Kam vajadzēs, tas uzvilks pats.

uupis niknais 24.augusts 2023 13:50
0 0 Atbildēt

Te tad kas? Kā tevi skar velosipēdista ķivere? Nu kas tev no tā mainās? Pēkšņi sāksi Dzīvojamā zonā braukt ar 20 km/h savu pohuj 50 vietā? Vai kas?

WALA 22.augusts 2023 8:46
3 0 Atbildēt

Nu šitas es atvainojos ir stulbuma kalngals - velosipēdisti kuri līdz 12 gadu vecumam nereti vēl tikai apgūst velobraukšanu pa ielām, un ķiveri nelikt ... "izcila" antireklāma tādām NVO, man attiecībā uz savu meitu kas ir vecumā līdz 12 pat prātā nenāktu šo punktu neievērot ir obligāti vai nē ...

Pļurkt 22.augusts 2023 9:29
1 0 Atbildēt

vot briva latvija viss piespiedu karta!!pipec

Vernons 22.augusts 2023 10:22
2 0 Atbildēt

Līdz 12 g.v.  bērns pie rokas vedams tiešā un pārnestā nozīmē! Bet no 13 g.v. kļūst par pavadoni!

Divana komentāri 22.augusts 2023 11:59
0 0 Atbildēt

Viņi domā no 12-18 gadiem nevajaga.

650 22.augusts 2023 13:52
5 0 Atbildēt

Visus NVO (PVO,LNO,NLO) darboņus un tiem līdzīgos cuukusiles demagogus izlaist uz ielas tikai ķiverē! Ar īpašu atpazīšanas zīmi priekšā/pakakaļā.Jā!

Neka vējoties ieviest sociālo bononanusu sistēmu un noteikt strikti ierobežotu "peri-metru", kurā ap savu deklarēto dzīvesvietu ir jāpērk pārtika,jāārstē 3peris un/vai jāiet skolā (bērnudārzā, silītē,Silē,etc.).

Pierīgas piedzīvotājiem noteikt striktu limitu uz personālo 4riteņu transportlīdzekļu skaitam! Ne vairāk par 1gab/uz 1 mājsaimniecību! Par neievērošanu- sods 15,000.00 EUR un uz 5g liegums izmantot jebkādu sabtransa veidu, ieskaitot nenotikušos un/vai atceltos reisus!

ak 22.augusts 2023 15:18
1 0 Atbildēt

Labs!  👍

iciks 22.augusts 2023 15:30
3 0 Atbildēt

Vai nav savādi - cik ļoti viņi labprāt izmanto terminu "mazaizsargātais satiksmes dalībnieks", taču tajā pašā laikā ierosinājumu tapt pasargātiem uztver šādi.

0pis 22.augusts 2023 17:03
1 2 Atbildēt

Pret auto masu*ātrums ķivere palīdz tikai ļoti daļēji. Salīdzinot auto un velo vadītāju izdzīvošanas iespējas, sanāk gan tomēr ka velo vadītājs ir mazāk pasargāts, ar vai bez poda un ceļu sargiem. Nu, kaut kā tā...

iciks 23.augusts 2023 8:13
3 0 Atbildēt

Auto max ātruma samazināšana pilsētās arī palīdz tikai daļēji, bet to vajagot, jo tas palīdzēšot.

Turpretī kaut ko pašiem izdarīt - ai, nē, labāk pačīkstēt, jo vajag, lai CITI GARANTĒ. Pašam izdarīt, to ne.

Saprotu, ka hipsteriem tas var sabojāt pie spoguļa ilgi ieveidoto frizūru, bet nu bārzda paliek, var lepoties ar to.

0pis 23.augusts 2023 9:47
3 1 Atbildēt

Bet tu tak labi saproti, ka velosipēdisti pilsētās ir mazākumā pret gājējiem. Jebšu tu piedāvā arī gājējiem staigāt ar ķiveri galvā - ja notrieks uz pārejas, tad vieglākas sekas? Es par to, ka ātruma samazināšana pilsētās nav tēmēta uz velosipēdistu saglabāšanu, bet ne-automobilistu kopumā.

iciks 23.augusts 2023 22:24
0 0 Atbildēt

Nu labi, dārkais drauks, bet no sava automobilista viedokļa varu pateikt, ka tā lielākā daļa gājēju ikdienā pārvietojas ārpus manas braucamās daļas, ko ne vienmēr var teikt par velo, attiecīgi te jau veidojas iespēja kaut kam nelāgam notikt.

Tāpat viņiem uz tām pašām pārejām ir pilnīgi cits ātrums - lasi, viņa tuvošanās tai parasti ir pamanāma, kamēr velosipēdists nereti piebrauc stipri vien ātrāk.

uupis niknais 24.augusts 2023 14:00
0 0 Atbildēt

Tiešī to pašu var teikt par autovadītājiem - cik tu zini šoferus kuri dzīvojamā zonā brauc ar 10-15 km/h? Nulle, Nevienu!

Mani šajās brīvdienās ALVIMA praideris centās notriekt - APZINĀTI - es biju izveicīgs un šams aizķēra mani tik ar spoguli, kurš salūza, bet tas praideris pat neapstājās un pameta notikuma vietu!

Ko iciks iesaka darīt šādā situācijā? Neko - jo iciks uzskata autotransportu par priviliģētu un nav pat lasījis savus pienākumus!

Tabu 24.augusts 2023 15:22
0 0 Atbildēt

Ja pajoliņi ar velo un skūteriem tā turpinās, vajadzēs ne tikai ķiveres, bet arī viduslaika metāla bruņas!

degpunkta.tv3.lv/degpunkta-sat...culieciniekus/

uupis niknais 24.augusts 2023 13:54
0 0 Atbildēt

Kolektīvā solidaritāte! Nemāk autovadītāji ievērot atļauto ātrumu - lūdzu - brauksiet lēnāk VISI!

BMW 24.augusts 2023 15:20
0 0 Atbildēt

Nedirs! Ļoti daudz negadījumu rīgā notiek izbraucot no Rīgas centru namu iekšpagalmu  vārtrūmē, kad jāšķērso trotuārs. Mašīnas purns lēnām izlien no vārtrūmes, lai netīšām neuzbrauktu kādam gājējam, lēnām lien, līdz sānu logs izlien no aizsega un var redzēt, kas noteik sānos. Velosipēdists atšķirībā no gājēja nesās ar 20 km/h un nebremzējot ieliek sānā un kūleņo pāri kapotam, jo viņš brauc tik ātri, ka nav laika reaģēt. Šajā gadījumā ķivere lieti noderēs! Tikpat labi no vārtrūmes var izskriet bērns, izbraukt cits velosipēds, vai suns pavadā. 

Velosipēdisti brauc kā dalbajobi, tāpēc arī jāvelk ķiveres!

Vernons 23.augusts 2023 16:58
3 0 Atbildēt

Tad kad es ar K-700 "vālēju", tad visi kļūst mazāk aizsargāti! Kurš šo terminu izdomāja? Ož pēc komuņjakām!

Kirovec 24.augusts 2023 15:24
0 0 Atbildēt

Kad K700 pārrulēs pāri ļisopedam, pat nemanīs kā tā krizdole tur zem riteņiem nopaukšķ!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti