Grandiozas naudas veloceliņiem - par 25,6 miljoniem eiro būvēs veloceļus uz Pinķiem, Ulbroku un Ķekavu 18

 
Nozare.lv | 2.septembris 2023 7:33

Rīgas pašvaldība parakstījusi vienošanos ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par veloceļu projektēšanas un izbūves projektu no galvaspilsētas uz Pinķiem, Ulbroku un Ķekavu par 25,6 miljoniem eiro, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļā.

Projekta mērķis ir attīstīt veloceļu infrastruktūras tīklu Rīgas administratīvajā teritorijā, veicinot starppilsētu savienojamību un integrēt veloceļu infrastruktūru vienotā satiksmes sistēmā ar maģistrālo veloceļu infrastruktūru.

Tas paaugstinās iedzīvotāju mobilitāti un uzlabos vides kvalitāti. Lai sasniegtu mērķi, plānots izbūvēt velo infrastruktūru 16,6 kilometru garumā trīs maģistrālajos velo maršrutos. Plānots izbūvēt veloceļu uz Ulbroku 5,4 kilometru garumā, uz Ķekavu - 4,1 kilometra garumā un veloceļu Rīga-Babīte-Piņķi 7,1 kilometra garumā.

Pašvaldībā norāda, ka Rīgas metropoles areālā trūkst vienota velosatiksmes tīkla, veloinfrastruktūra ir attīstīta fragmentāri. Tāpēc ir nepieciešams veidot vienotu un nepārtrauktu maģistrālas nozīmes veloinfrastruktūru, kas mazinātu arī velo negadījumu skaitu.

Īstenojot projektu, tiks nodrošināta maksimāli neatkarīga un droša mikro mobilitātes kustība, kuru neietekmē gājēju un privātā transporta plūsma pilsētā. Tādējādi iedzīvotājiem tiks radīta iespēja izmantot velo un citus mikro mobilitātes transporta rīkus, kas ir efektīvs pārvietošanās rīks "satiksmes maksimuma stundās". 

Projektu plānots īstenot līdz 2026.gada maijam.

Kopējais projekta budžets ir 25 633 523 eiro. Lielāko daļu veido Atveseļošanās fonda finansējums - 21 184 730 eiro, bet pašvaldības finansējums, kas tiks segts ar aizņēmumu Valsts kasē, ir 4 448 793 eiro.

Veloceļu infrastruktūras attīstība ir viena no pasākumu kopuma īstenotajā Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšanas reformā, kurā kopumā plānots Rīgas pašvaldībā ieguldīt 131 miljonus eiro lielu Atveseļošanās fonda finansējumu.
 

 
Visi komentāri
 
Slinkais 2.septembris 2023 10:33
0 0 Atbildēt

Noasfaltēt par dažiem simtiem, grantēto ceļu no jūrmalas velociliņa līdz pazemes pārējai pār jūrmalas šoseju. Nosaukt par celiņu līdz punķiem, oj, pinķiem. Daudz milioni ietaupas

650 3.septembris 2023 3:37
1 0 Atbildēt

Cerams, ka puņ ,sorī, Piņķu lēdus halles apmeklētāji un/vai dažu to tur puņ.., sorī, PiŅĶos dislocicecēto StarpTautisko Skolu audzēkņi (un tos apkalpojošie mācībspēki) turpmāk tur ieradīsies TIKAI ar velotranssporta starpniecību. 

Cerams, ka tā tur trekni apmeklētā (vairākiem simtiem Motorizētā transsporta vienību paredzētā..) "autostāvvieta'' vismaz pie vienas no šīm starptautu skolām tiks likvīdi likvidēta (vēl/Par! kādiem 25 miljoļimoniem) un tās vietā izveidota tā dēvētā GājāmKājēju zōna.

0pis 2.septembris 2023 11:55
0 0 Atbildēt

Līdz Piņķiem taču jau tagad var normāli tikt, Babītei cauri, ciemam cauri, šosejai pāri un tur jau Babīte.

0pis 2.septembris 2023 11:56
0 1 Atbildēt

Tagad būs daudz spriešanas vajag vai nē, bet pēc 10 gadiem visi būs pieraduši ka ar velo var braukt ne tikai līdz Jūrmalai un visi būs laimīgi.

imzz 2.septembris 2023 15:16
0 0 Atbildēt

Kas visi ? Patlaban nav nekāda pamata domāt, ka veloceliņu būve laimes baudīšanai Piņķos un tamlīdzīgi  velobraucēju skaitu nozīmīgi pavairos. Vispirms, vēl neviens nedomā, kā nodrošināt riteņu uzglabāšanu komunistu bloku pagalmos.

0pis 2.septembris 2023 16:00
0 0 Atbildēt

Nevis laimes baudīšanai, bet lai lieku reizi nebrauktu ar auto. Manuprāt, tas ir OK.

Un komunistu celtajos blokos ričuku mierīgi var uzglabāt pat dzīvoklī - nereti tajos vietas vairāk, kā jaunlaiku sprostos par lielu naudu, un dažos pat nav mantu glabātuves pagrabā. Tāpēc jau viņi glabā ričukus uz saviem lielajiem (salīdzinot ar padomju) balkoniem.

es 2.septembris 2023 16:25
1 0 Atbildēt

Es jau iedomājos to skatu, kad stiepj to dubļaino riteni uz augšējo stāvu un cauri visai hatai. Un pēc tam iet slaucīt trepes.

0pis 2.septembris 2023 16:48
0 0 Atbildēt

Nu, jaunajos lielajos liftos ričuku var uzvest pat neceļot uz pakaļējā rata, kā vecajos liftos. Par dubļiem...braucot pa asfaltu, tie noteikti nav ikdiena. Ja brauc pa dubļu trasi, tad parasti jau ričuku nomazgā vēl pirms vešanas mājās.

Bet nu mazliet jāpurējas jau ir jebkurā gadījumā, jānotīra un kaut kur jāglabā.

0pis 2.septembris 2023 17:37
1 0 Atbildēt

Jā, ir vietas kur remontē vai kaut kur izmauc gar dzelzceļu, tur protams būs smiltis, pilsētā ar gludo riepu gan neko daudz nesalasa. Ja isās pa dubļiem ar ķeburainajām riepām - tas pieslānīsies pilnas. Tas nu ir jāņem vērā tiem, kas pilsētā nezin kāpēc brauc ar kalnu ričukiem.

BMW 4.septembris 2023 9:12
0 0 Atbildēt

Ar velo brauc lohi un šis ir spilgts pierādījums - 16 velosipēdisti apsitās slēgtā ceļa posmā bez mašīnām un gājējiem :

degpunkta.tv3.lv/degpunkta-daz...data-slimnica/

0pis 4.septembris 2023 9:40
0 0 Atbildēt

Paskaties citu sižetu par auto vilcieniņu un uzraksti, kā sauk viņus 😃

CP 4.septembris 2023 14:24
0 0 Atbildēt

Un paši brauciena dalībnieki rakstīja Twitterī (X), ka baruciena dalībnieki brauca kā psihopāti!

0pis 4.septembris 2023 15:39
0 0 Atbildēt

Nuja. Cilvēki vispār mēdz uzvesties kā psihopāti. Arī velo un autobraucēji. Tas nav nekas jauns!

WALA 3.septembris 2023 22:33
0 0 Atbildēt

Vai tu kādreiz esi izbraucis cauri visai Rīgai ar velo ??? Nu tad pateikšu "noslēpumu" - Rīgas ielas ir sūdīgā stāvoklī,  nu tā ka pat MTB riepas reizēm ir atklāti žēl, nenaz nerunājot par "cīsiņiem". Fat bike praktiski būtu "piemerotākais" Rīgas ielām, ja vien ceļš neved tieši pa relatīvi svaigi kārtībā savestām ielām ...

WALA 3.septembris 2023 22:33
0 0 Atbildēt

Tas Opim.

0pis 4.septembris 2023 9:32
0 0 Atbildēt

Ūja, ūja! MTB riepas viņam esot žēl...tu laikam runā par vieglākajām iespējamajām sacensību riepām, un arī tad tām nekas nenotiks ja ar pilnu jaudu nemauc iekšā bdrē ar asu malu. Cilvēki brauc ar šosejniecēm un nekas nenotiek, protams, nevajag pilsētai 200gr saču riepas, vajag normālas viduslīmeņa riepas ap 3mm biezas un ar blīvā materiāla slāni zem gumijas, papildus drošībai.

Vienīgais, kas kretinē, ir jaunā mode nenovākt akmentiņus no ielām, un pa jaunajām velojoslām kas ir šauras un tāpēc netiek tīrītas, nebraucu principā. Braucu pa brauktuvi, ko auto riepas ir attīrījušas no akmentiņiem un nelienu velojoslā, kur ir smiltis, akmeņi un loxi kas brauc pretī pa šauro joslu.

Fat bike, es pat nezinu, man jau šķiet ka tiem ir jēga tikai braucot pa irdenu virsmu - svaigu sniegu, pludmales smiltīm, mežā pa sūnainu virsmu (ne meža ceļa). Pa ielu ar tiem brauc tikai skuķu mednieki, nu uz to pusi.

Siguldā 4.septembris 2023 9:09
1 0 Atbildēt

Siguldā, vienības brauciena laikā, apsitās 6 gabali riteņbraucēju! Iela slēgta, viss tikai priekš velo un šie tāpat pamanās apdauzīties. Nav jēga būvēt celiņus, jo viņi tāpat sitās, ja netraucē mašīnas, vai gājēji, traucē citi velo braucēji! Ko tu stulbam padarīsi, šis atradīs kā apsisties.

0pis 4.septembris 2023 9:34
0 0 Atbildēt

Jāsaprot arī tas, ka masu pasākumos vienādiņ ir kāds negadījums tīri dēļ blīvuma, tas pats ir moto sezonas atklāšanā un daudz maz masveidīga auto kluba salidojumā. Visi aizgrābti un atslābuši no lielās laimītes, un še tev rezultāts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 45

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi 26

Rīgā trešdien tradicionālajā un nesaskaņotajā "Kritiskās masas" velobraucienā notikuši divi negadījumi un sākti četri administratīvā pārkāpuma procesi, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti