Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Trakie tramvaji! :D

joop Reģ.: 21.04.2006

Katru dienu braucot pie stūres esmu redzējis daudz un dažādus satiksmes negadījumus,bet šī rīta cirks uz Maskavas ielas kad divi tramvaji nesadala ,nevis ceļu,bet sliedes...INDIJA

 
IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
1 0 Atbildēt

Nu, nu - iztiksim jau nu tramvaju topikā bez lielaās politikas: komūnistiem, imperialistiem un kapitālistiem. Paši ôti labi redzam, ka jēgas nav ne no vieniem, ne otriem. Labāk ja pabazarēsim par tiem pašiem tramvajiem un tramvaju vēsturi. Tā ir interesanta lieta visā pasaulē. Šoziem pats reiz redzēju, ar kādu interesi uz baronenes viens tipisks ašs rietumnieks metās arā no takša un pie krustojuma no visām pusēm bildēja apstājušos to sniegatīrātāju - tramvaju...Izskatijās, ka džeks dziļā fanatismā gribēja teju tajā trambulī iekšā ielīst - sāka pat kontaktu ar vadītāju. Vispār jau RS kompanija varēja savest kārtībā to zilo Daugavpls trambuli un palaist reisos svētku dienās kā Rīgas vēstures sastāvdaļu. Vecvecāki vismaz varētu saviem mazbērniem parādīt savus bēºnības dienu tramvaju, ar kādu ikdienā braukts uz darbu. Vakar savai meitai (20.g.) IT parādīju Bama ieliktās pēdējās bildes , kur redzams vecais Rīgas tramvajs Torņakalnā - viņa tikai nobrīnijās : a kas tas tāds ???

Labi zinam, ka šodien skolās vairs vēsturi nemāca. Ja arī kaut ko māca, tad varbūt tikai par senās ēgiptes periodu....

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

modena rakstīja:

Pa punktiem vari kaut ko jēdzīgu pateikt? Vai tikai menstruācijas emocijas? Tilts nav tērauda? Vai bildēs vagoni ir netīri?

Un par tiem dalībniekiem... www.youtube.com/...

Par to, kā Berģos Wessu būvēja, es trīs versijas esmu dzirdējis... visi "notikumu dalībnieki"... kaut nemaz tik sen nebija... bet patiesības iekš stāstiem labi ja 15%... pēc uzrauga stāsta, tas versijas kaut kā kardināli mainījās...

Pri čom te tilti???? Es jau rēcu par to, ka stāsti Bamam par tramvajiem un to uzturēšanu utt...

Kā bija padomijā un kā ir tagad...

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

padomijā viss bija kruta un tagad viss ir sūds tiem, kas tajā laikā bija pie siles, bet tagad nav sanācis.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Labāk ja pabazarēsim par tiem pašiem tramvajiem un tramvaju vēsturi. Tā ir interesanta lieta visā pasaulē. Vispār jau RS kompanija varēja savest kārtībā to zilo Daugavpls trambuli un palaist reisos svētku dienās kā Rīgas vēstures sastāvdaļu.

Naudi nav...

Vakar savai meitai (20.g.) IT parādīju Bama ieliktās pēdējās bildes , kur redzams vecais Rīgas tramvajs Torņakalnā - viņa tikai nobrīnijās : a kas tas tāds ???

Te vēl viens. Gads tā, ap 1962-63

riga.mashke.org/...

Tagadējais Z.A. Meirovica bulvāris. 11.maršruts, kurš toreiz eksistēja no Mežaparka līdz Drāmas (tagad Nacteātrim). Galapunkts tam bija Muitas ielā.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Vispār jau RS kompanija varēja savest kārtībā to zilo Daugavpls trambuli un palaist reisos svētku dienās kā Rīgas vēstures sastāvdaļu.

Ļoti iespējams, ka visdrīzāk pirmo sameistaros šo:

transphoto.ru/...

Tam jau ir nomainīts izdegušais jumts un citas virsbūves konstrukcijas un tas ir gatavs krāsošanai. Atgādināšu, ka 2006. gada vasarā tas nodega:

transit.parovoz.com/...

Ja viss izdosies kā plānots, tad vagons būs līdzīgs šim:

www.mashke.org/...

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Ļoti atbalstāmas ieceres. Cerēsim, ka tās realizēsies, un valsts svētku reizēs ar to tiks pavizināti rīdzinieki un viesi. Cerams, ka līdzīgi arī kādreiz atjaunos to zilo RVR-6. Tad jau kopā būtu trīs retrovagoni, kas sākumam svētku reizēm būtu pietiekoši. Pēterburgā gan to retro vagonu ir daudz vairāk, bet tur , kā dzirdēts, par tml. projektiem liela interese esot pabieziem sponsoriem

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Pēterburgā gan to retro vagonu ir daudz vairāk, bet tur , kā dzirdēts, par tml. projektiem liela interese esot pabieziem sponsoriem

Jā, "sponsoriem" ir ļoti liela interese par vietu, kur atrodas muzejs. Bet muzejs atrodas bij. tramvaju depo ēkas vienā daļā, savukārt pats depo - elitārā vietā gandrīz pašā pilsētas centrā. Tāpēc jau ir parakstīti papīri par muzeja izformēšanu un teritorijas pārdošanu. Nelīdzēja ne entuziastu un interesentu parakstīti protesti, ne oficiālas vēstules.

Savukārt muzeja ekspozīcija - aptuveni 10 dažādu gadu izlaiduma, braucoši tramvaji un trolejbusi visdrīzāk tiks izmētāti pa dažādiem pilsētas nostūriem atlikušajos parkos.

Tā kā sponsori savu būs nosponsorējuši

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Atcerējos, ka nesenā pagātnē vēl Rīgas motormuzeja speci solīja restaurēt unikālu krievu ZIS tūristu autobusu. Vienu laiku tas stāvēja vēl vecās Dailes pagalmā Lācplēša ielā. Runa gāja arī vēl par vienu vēsturisku busu, kurš kaut kur jau bija noskatīts. Bet, laikam jau atkal krizes problemas traucē tml. projektus realizēt. Pašlaik jau LAZ un PAZ busiņus kaut kur ieraudzīt ir liels brīnums, drīz arī ikarusi būs aizmirsti.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Vot šitāda te verķila nāca komplektā līdzi ar jaunajiem vagoniem. Var braukt gan pa sliedēm, gan pa asfaltu. Tam ir arī tālvadības pults un to var vadīt arī no direktora kabineta

Bildē redzams kā to izmanto, lai iestumtu vagonus Galvenajās darbnīcās, kurās nav kontaktvadu.

tf1.mosfont.ru/...

CRDI Reģ.: 10.01.2008
0 0 Atbildēt

www.diena.lv/...

Bija jāpaiet visai ziemai, lai saprastu, ka jāmeklē risinājumi

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

ga.mashke.org/...

Tagadējais Z.A. Meirovica bulvāris. 11.maršruts, kurš toreiz eksistēja no Mežaparka līdz Drāmas (tagad Nacteātrim). Galapunkts tam bija Muitas ielā.

.................................

Nebija! 11. tramvaja galapunkts bija RADIO ielā,

nekādas Muitas ielas! Un brauca viņš ap veco

Radiomāju līdz 1991. gadam! Nekad šis maršuts

nekursēja no Drāmas teātra!!!

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja:

Nebija! 11. tramvaja galapunkts bija RADIO ielā,

nekādas Muitas ielas! Un brauca viņš ap veco

Radiomāju līdz 1991. gadam! Nekad šis maršuts

nekursēja no Drāmas teātra!!!

Nekad nesaki nekad (c)

Lūdzu paskaties šo, 1959.gada karti:

zurbu.net/...

Otrkārt, bildē redzamajam tramvajam pat pierē ir rakstīti maršruta galapunkti

11.tramvajs uz Drāmas teātri (Muitas ielu) brauca no brīža, kad uzbūvēja Brasas pārvadu līdz 1965. vai 66.gadam. Pirms tam apkārt Vecrīgai, pēc tam un tagad līdz Radio ielai.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

Crankshaft rakstīja:

Nebija! 11. tramvaja galapunkts bija RADIO ielā,

nekādas Muitas ielas! Un brauca viņš ap veco

Radiomāju līdz 1991. gadam! Nekad šis maršuts

nekursēja no Drāmas teātra!!!

Nekad nesaki nekad (c)

Lūdzu paskaties šo, 1959.gada karti:

zurbu.net/...

Otrkārt, bildē redzamajam tramvajam pat pierē ir rakstīti maršruta galapunkti

11.tramvajs uz Drāmas teātri (Muitas ielu) brauca no brīža, kad uzbūvēja Brasas pārvadu līdz 1965. vai 66.gadam. Pirms tam apkārt Vecrīgai, pēc tam un tagad līdz Radio ielai.

Bams, Tev kauna nau?

Nu tu nelietīgi aplauzi kāda vēlmi būt gudrākam par visiem...

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja:

Bams, Tev kauna nau?

Nu tu nelietīgi aplauzi kāda vēlmi būt gudrākam par visiem...

Nē. Kas ir kaunC?

Neko nelauzu. Es tik diskutēju. Kā jau forumos pieņemts. Parādīju papīru, kur viss rakstīC. Ja viņam ir kāds ciC papīrs, kur rakstīC pretējais vai kas ciC- lai parāda

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

Bams, Tev kauna nau?

Nu tu nelietīgi aplauzi kāda vēlmi būt gudrākam par visiem...

Nē. Kas ir kaunC?

Neko nelauzu. Es tik diskutēju. Kā jau forumos pieņemts. Parādīju papīru, kur viss rakstīC. Ja viņam ir kāds ciC papīrs, kur rakstīC pretējais vai kas ciC- lai parāda

Mani gan visvcairāk uzjautrināja tieši tā dzīmbuļā bilde, kura tika apstrīdēta, neskatoties, ka uz tās abi galapunkti tika norādīti....

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Pēc tās vēsturiskās shēmas var saprast, ka galapunkts atrodas tieši aiz Nacionālā teātra. Atceros, arī savas mammītes stāstīto - viņa 50-tajos mācijās Rīgas med.institutā, kas atradas pie Ausekļa ielas(domāta anatomikuma ēka). Viņa stāstīja, ka no Marksa ielas tramvaja pieturas katru rītu braukusi līdz Nacionalajam teatrim, kur tam tolaik bijis galapunkts. Pēc tam ar kājām vēl gabals bijis jāiet... Cik sapratu, tajos gados tas Ausekļa ielas rinķis, kur tagad griežas apkārt 7 un 9 maršruts - nav vēl bijis.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Pēc tās vēsturiskās shēmas var saprast, ka galapunkts atrodas tieši aiz Nacionālā teātra. Atceros, arī savas mammītes stāstīto - viņa 50-tajos mācijās Rīgas med.institutā, kas atradas pie Ausekļa ielas(domāta anatomikuma ēka). Viņa stāstīja, ka no Marksa ielas tramvaja pieturas katru rītu braukusi līdz Nacionalajam teatrim, kur tam tolaik bijis galapunkts. Pēc tam ar kājām vēl gabals bijis jāiet... Cik sapratu, tajos gados tas Ausekļa ielas rinķis, kur tagad griežas apkārt 7 un 9 maršruts - nav vēl bijis.

Shēmā zīmētais galapunkts atradās Muitas ielā. Tramvaji no centra brauca līdz teātrim kā tagad, tad pa Valdemāra, Noliktavas, Muitas, Citadeles un atpakaļ pa Valdemāra ielu. Savukārt tagadējo loku Ausekļa ielā uzbūvēja kaut kur 1970-71.gadā.

Bet runājot par 50 gadiem, tad situācija varēja būt tāda, ka līdz Anatomikumam vajadzēja iet kājām viena apstākļa dēļ - līdz 50 gadu vidum tramvaji pa Kronvalda bulvāri nebrauca. Tie uz Sarkandaugavu brauca pa O. Kalpaka un . Brieža ielu. Tāpēc tā kājāmiešana varētu būt bijusi.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

žēl, ka nav iespēja rediģēt...

Bams rakstīja:

Shēmā zīmētais galapunkts atradās Muitas ielā. Tramvaji no centra brauca līdz teātrim kā tagad, tad pa Valdemāra, Noliktavas, Muitas, Citadeles un atpakaļ pa Valdemāra ielu.

Pievienoju bildi no vietas. Ja ieskatās var redzēt vadus un sliedes, kas nogriežas Noliktavas ielā.

riga.mashke.org/...

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Vai kādreiz ir bijuši trolejbusi arī citās Latvijas pilsētās? Cēsīs pirms gadiem 20 pie autoskolas mētājās trolejbuss pilnā aprīkojumā. Nez no kurienes tāds tur varēja uzrasties?

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

kvatra rakstīja: Vai kādreiz ir bijuši trolejbusi arī citās Latvijas pilsētās? Cēsīs pirms gadiem 20 pie autoskolas mētājās trolejbuss pilnā aprīkojumā. Nez no kurienes tāds tur varēja uzrasties?

Trolejbusi-nē. Bija idejas par trolejbusu Jūmalā.

Savukārt tramvaji bija vēl Ķemeros (elektriskais 1912-1915) un zirgu vilkmes Baldonē, Tukumā un Ventspilī.

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Jūrmalā trolejbuss ietilpa bij. PSRS "piecgadu plānos" kaut kad 60-to beigās. Pirmā līnija ,cik atceros, bija plānota maršrutā: Talsu pagrieziens- Ķemeri. No Talsu pagrieziena līdz pat Kauguriem jau tika ierakti speciālie trolejbusu vadu līniju stabi, esot bijusi pat oficiala līnijas atklāšana.... Starp citu, šie stabi tur atrodas vēl šodien un kalpo kā apgaismes līniju stabi. Atlikušie stabi vēl neierakti līdz 70-to vidum mētājās gravmalās posmā no Kauguriem līdz Jaunķemeriem . Projekts netika realizēts un par to neviens pat daudz nerunāja. Bet 80-to gadu vidū, kad pats strādāju Tukumā, PSRS resoriem bija vēl grandiozākas idejas: pagarināt Jūrmalas teritoriju līdz pat Engurei (1km platā joslā) un attiecīgi starp Sloku un Vaivariem izveidot elektrificētu dzelzceļa atzaru caur Kauguriem uz Enguri.... Tie paši PSRS super projekti tolaik Slokā , bij. siltumnīcu plašā apkārtnē, paredzēja uzbūvēt milzu vissavienības tirdzniecības tehnikumu ar 15 mācību korpusiem, kopuškām, veikaliem un mājām....Bet visi tie plāni, loģiski, izkūpēja kā nebijuši.

Gauss Reģ.: 15.09.2010
0 0 Atbildēt

Bams,

tie jaunie tramvaji vispār iekļaujās pēc garuma vecajos cehos? Remontu cehā noteikti ielien, bet kā ir eksperimentālajā? Nav tā ka vārti jāatstāj vaļā vai strādniekiem jāiet apkārt ceham?

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Gauss rakstīja: Bams,

tie jaunie tramvaji vispār iekļaujās pēc garuma vecajos cehos? Remontu cehā noteikti ielien, bet kā ir eksperimentālajā? Nav tā ka vārti jāatstāj vaļā vai strādniekiem jāiet apkārt ceham?

Interesants jautājums. Kur tie tiek laboti, ielien pilnā garumā. ir vietas, kur ielien tikai viens T3 vagons un tur tos nemaz nevedīs iekšā. Kāpēc tāds jautājums?

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: varēja savest kārtībā to zilo Daugavpls trambuli un palaist reisos svētku dienās

Nu lūk, beidzot atradu internetā foto. Rīga. Ideja, kura tika realizēta 1989.gadā, taču \"izdzīvoja\" tikai gadu. Varbūt vnk par ātru tika realizēta...

transphoto.ru/...

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

IkdienasViesis rakstīja: varēja savest kārtībā to zilo Daugavpls trambuli un palaist reisos svētku dienās

Nu lūk, beidzot atradu internetā foto. Rīga. Ideja, kura tika realizēta 1989.gadā, taču "izdzīvoja" tikai gadu. Varbūt vnk par ātru tika realizēta...

transphoto.ru/...

labs!

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti