nodoklis par dienesta auto

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
 
1.. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ..34
STALINS Reģ.: 12.11.2003
0 0 Atbildēt

Tu pats taču vari.

Runa ir par juridiskām personām.

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

STALINS rakstīja:

uupis rakstīja: Pieņemsim situāciju – valsts iestādes darbinieks ar kāpostu aiziet uz autosalonu un nopērk par savu kāpostu uz valsts iestādes vārda auto, lai varētu pildīt dienesta pienākumus – labprātīgi noziedo un zina ka neviens varavīkšņainais nejās to spaini, ko pats nopircis un vienojies ar priekšnieku ka auto ir firmas bet kāposts no kadra. Tad ko tādā situācijā???

Uz psiheni

Deputātiem un viņu padomniekiem ir pietiekoši lielas algas un piemaksas lai viņi paši varētu izmodelēt visādas situācijas – iespējamas un neiespējamas, lai neradītu likuma brāķi. Bet reālājā dzīvē netiek modelētas ne absurdas ne reālas situācijas un tad kad iznāk kāds likums vai noteikums tad ak vai nestrādā vai atkal – mēs nedomājām ka tā būs.

P.S. Valsts policijā un Pašvaldības policijā satversmes 95. panta pārtkāpumi jau ir ikdiena.

Kuram Satversmes pantam vēl sāksim krāmēt ignori virsū?

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

STALINS rakstīja: Tu pats taču vari.

Runa ir par juridiskām personām.

Bet juridiska persona jau arī ir privātums. Tas kas nav privātums tam priekšā ir maģiskais vārdiņš Valsts vai Pašvaldības…

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

uupis rakstīja: Princīpā pēc definīcijas valdība nedrīkstētu iejaukties privātfirmu darbībā un bonusos. Ir bagātāka firma, kura var darbiniekam uzsaukt dienesta auto. Ir firma kura nevar. Vai to var traktēt kā privilēģiju - hmm īsti tā kā nevarētu. Privilēģija un bonuss ir divas dažādas lietas. Valsts iestādēs – jā tā ir privilēģija, jo auto tiek iegādāts uz nodokļu maksātāju rēķina un tā izmantošana darba vajadzībām jau uzskatāma par privilēģiju.

Ideja jau pašos pamatos ir laba - lai uzņēmējdarbības izdevumos nevarētu norakstīt privātās lietas. Bet tikai risinājums kārtējo reiz ir letiņu stilā - ar vissmagāko triecienu vidusslānim, kas principā ir normālas ekonomikas pastāvēšanas pamatā. Pat daudzkārt piesauktās (un patiesībā sevi neattaisnojušās) progresīvā nodokļa sistēmas ir orientētas uz galējību (t.i.izcili bagāto un pavisam nabago) skaita samazināšanu, virzot visu sabiedrību uz tādu labklājības līmeni, kas rada motivāciju nodokļus maksāt. Bet mūsējie spēj nodokļu būtību saprast tikai no budzēta ciparisko vajadzību viedokļa, nepievēršot nekādu uzmanību to ieguves avotam.

uupis Reģ.: 13.01.2004
0 0 Atbildēt

Man ir vienas personas SIA – privātums ??? JĀ

SIA pieder auto – tas ir visu īpašums vai privāts??? A?

Es to uzticu darbiniekam jo šamais baigi rukā no agra rīta līdz tumsai. Labs speciālists un man interesē viņa drošība, lai nevazājas pa tumšām ieliņām – tā ir nepieciešamība vai bonuss vairs nav svarīgi – bet tik un tā tā ir mana privāta lieta kam un ko es dodu, kamēr tas neiet pretrunā ar sabiedrības interesēm.

Bet motivācija šim likumam kāda? SIA transports ir privilēģija…

Nu kas tas ir par murgu??? Drošība ir privilēģija??? Policija aizsargās manu darbinieku tumšā ielā divu minūšu laikā???

Policijas darbinieki paši tagad nodarbojas ar profilaktisko kabatu iztīrīšanu un sejas sadauzīšanu (it sevišķi Matīsa ielas zēni)…

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

uupis rakstīja: Princīpā pēc definīcijas valdība nedrīkstētu iejaukties privātfirmu darbībā un bonusos. Ir bagātāka firma, kura var darbiniekam uzsaukt dienesta auto. Ir firma kura nevar. Vai to var traktēt kā privilēģiju - hmm īsti tā kā nevarētu. Privilēģija un bonuss ir divas dažādas lietas. Valsts iestādēs – jā tā ir privilēģija, jo auto tiek iegādāts uz nodokļu maksātāju rēķina un tā izmantošana darba vajadzībām jau uzskatāma par privilēģiju.

Privātajās struktūrās tā ir privāta lieta, vai uzņēmums dod darbiniekam auto vai nedod. Tā kā uzskatīt privātfirmu dien=esta auto par privilēģiju ir maldīgi un nav īsti korekti.

Nu gan galīgi garām! Ja tev kantoris apmaksā auto (līzingu + amortizāciju) un varbūt pat arī degvielu (kā bonusu, teiksim, ceļam uz darbavietu), bet man par to visu ir jāmaksā no algas, tad manā gadījumā tie ir vairāki simti latu, par kuriem atšķirībā no tevis ir samaksāti soc un ienākuma nodokļi. Sajuti starpību?

STALINS Reģ.: 12.11.2003
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja: Ideja ir ok, tikai kāds būs izpildījums.

+1

Juridiskai personai ar privātumu ir tikai tik daudz sakara, ka vari nolemt virzienu, kurā rakt(arī arvien šaurāku) un savākt pārpalikumus no peļņas, visu pārējo jau regulē valsts.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

uupis rakstīja: Man ir vienas personas SIA – privātums ??? JĀ

SIA pieder auto – tas ir visu īpašums vai privāts??? A?

Es to uzticu darbiniekam jo šamais baigi rukā no agra rīta līdz tumsai. Labs speciālists un man interesē viņa drošība, lai nevazājas pa tumšām ieliņām – tā ir nepieciešamība vai bonuss vairs nav svarīgi – bet tik un tā tā ir mana privāta lieta kam un ko es dodu, kamēr tas neiet pretrunā ar sabiedrības interesēm.

Bet motivācija šim likumam kāda? SIA transports ir privilēģija…

Nu kas tas ir par murgu??? Drošība ir privilēģija??? Policija aizsargās manu darbinieku tumšā ielā divu minūšu laikā???

Policijas darbinieki paši tagad nodarbojas ar profilaktisko kabatu iztīrīšanu un sejas sadauzīšanu (it sevišķi Matīsa ielas zēni)…

Un vēlreiz par to pašu - cik godīgi tas ir salīdzinājumā ar kantori, kam nav lieku tačku un tā vietā, rūpējoties par darbinieku, tam tiek pielikts pie algas taxi izdevumiem?!

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

Nu gan galīgi garām! Ja tev kantoris apmaksā auto (līzingu + amortizāciju) un varbūt pat arī degvielu (kā bonusu, teiksim, ceļam uz darbavietu), bet man par to visu ir jāmaksā no algas, tad manā gadījumā tie ir vairāki simti latu, par kuriem atšķirībā no tevis ir samaksāti soc un ienākuma nodokļi. Sajuti starpību?

Galīgi garām ir tas, ka jau gandrīz no pirmā lata ir jāmaksā tik lieli nodokļi, kurus pēc tam atļaujas izsaimniekot. Principā vajadzētu būt sistēmai, kura motivē arī dīkdieņus un vaidētājus, jo patreiz viss ir orientēts uz absolūtu komunismu. Paņemt no tā, kam ir. Un iedot tam, kas skaļi bļauj. Tas nekas, ka pirmais to ir nopelnījis smagi strādājot, bet otrais ir profesionāls bezdarbnieks, jo nemaz nevēlas neko darīt.

Ir jāspēj aptvert pašu elementārāko - budžetu ir jāveido, nevis izejot no tā, cik pensionārus jāuztur. Bet gan no tā, cik ir maksātāji. Man personīgi ir vienalga, ka kaut kāds babulis, kas padomju laikā skraidīja pa Krimas kūrortiem un dzīvoja bez bērniem, kamēr mani vecāki mani audzināja, tagad mirst badā. Es par saviem vecākiem parūpēšos, bet nejūtu nekādu atbildību par tiem, kas paši sabiedrību (un līdz ar to arī valsti) ir noveduši līdz šai bedrei.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

tev ir vienalga, man arī vienalga. es pat atrisinātu to problēmu, bet man nedod

bet to babuļu ir vairāk, daudz daudz vairāk, nekā to, kam ir vienalga. Nekas, šitas ir tikai sakums. Pēc gadiņiem 10 sāksies pavisam interesantās lietas ....

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Par igauņu pieredzi biku samelots

Šiem tik tiko kas līdzīgs pieņemts , un novembrī kad saņems algu par oktobri tad redzēs.

Ozz Reģ.: 25.11.2002
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

brmbrmm rakstīja:

Nu gan galīgi garām! Ja tev kantoris apmaksā auto (līzingu + amortizāciju) un varbūt pat arī degvielu (kā bonusu, teiksim, ceļam uz darbavietu), bet man par to visu ir jāmaksā no algas, tad manā gadījumā tie ir vairāki simti latu, par kuriem atšķirībā no tevis ir samaksāti soc un ienākuma nodokļi. Sajuti starpību?

Galīgi garām ir tas, ka jau gandrīz no pirmā lata ir jāmaksā tik lieli nodokļi, kurus pēc tam atļaujas izsaimniekot. Principā vajadzētu būt sistēmai, kura motivē arī dīkdieņus un vaidētājus, jo patreiz viss ir orientēts uz absolūtu komunismu. Paņemt no tā, kam ir. Un iedot tam, kas skaļi bļauj. Tas nekas, ka pirmais to ir nopelnījis smagi strādājot, bet otrais ir profesionāls bezdarbnieks, jo nemaz nevēlas neko darīt.

Ir jāspēj aptvert pašu elementārāko - budžetu ir jāveido, nevis izejot no tā, cik pensionārus jāuztur. Bet gan no tā, cik ir maksātāji. Man personīgi ir vienalga, ka kaut kāds babulis, kas padomju laikā skraidīja pa Krimas kūrortiem un dzīvoja bez bērniem, kamēr mani vecāki mani audzināja, tagad mirst badā. Es par saviem vecākiem parūpēšos, bet nejūtu nekādu atbildību par tiem, kas paši sabiedrību (un līdz ar to arī valsti) ir noveduši līdz šai bedrei.

man vienu brīdi bija pat divas darba vietas kurās no pirmā lata atvilka nodokļus lai gan pēc loģikas vajadzētu tieši otrādi.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Spec. uupim - es te tā piemetu - par katriem Ls 100, ko es kā privātpersona no savas algas samaksāju par auto uzturēšanu (iegāde, amortizācija), valstij nodokļos papildus aiziet (ienākuma +soc nodoklis) Ls 77 + PVN Ls 21 - itogo otri simt lati!

Tagad padomā, kādu autiņu Tu kā privātpersona varētu atļauties uzturēt par Ls 81 mēnesī (operatīvais līzings, ekspluatācijas izdevumi, apdrošināšana, ceļa nodoklis utt utt)???

Tā kā, manuprāt, tas Ls 81 ir pat samērā neliels nodoklis attiecībā uz to labumu, ko iegūst darba ņēmējs dienesta auto formā (+vēl pašam nav jādomā kā organizēt auto uzturēšanu, jo parasti uzņēmumos to veic kāds saimnieciskais kadrs).

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Ja to nodokli pieņems, tad, manuprāt, būtu normāli, ja darba devējs ar saviem darbiniekiem vienotos par vienu no 2 variantiem:

1) darbinieks atsakās no transportlīdzekļa izmantošanas privātām vajadzībām un darba devējs nemaksā to nodokli;

b) darbinieks turpina izmantot tr.līdz., bet darbinieka atalgojums " uz rokas" tiek samazināts par Ls 46 (kas nozīmē Ls 81 samazinājumu darba devējam).

sleepnis Reģ.: 02.05.2003
0 0 Atbildēt

uupis rakstīja: Viens jau tāds ānuss dzīvo mūsu likumos un noteikumos. Kamēr nenes glabāt auto numurzīmes uz speciālo seifu, tikām SIA CSDD uzskata ka tu vizinies ar auto apkārt un ceļu nodoklis jāmaksā ir apskate izieta vai nav.

Šitas jau vairs nav. Martā gāju vienam savam braucamam apskati, kuram iepriekšējā gadā nebiju gājis. Maksāju ceļa nodokli tikai par šo gadu. Štukoju , vai neiziet busam decembrī otrreiz apskati, lai ietaupītu nākamā gada ceļa nodokli.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

brmbrmm rakstīja:

Tā kā, manuprāt, tas Ls 81 ir pat samērā neliels nodoklis attiecībā uz to labumu, ko iegūst darba ņēmējs dienesta auto formā (+vēl pašam nav jādomā kā organizēt auto uzturēšanu, jo parasti uzņēmumos to veic kāds saimnieciskais kadrs).

Ja jau tu tā ļoooti godīgi te visu stāsti....tad- vai godīgi ir vienāds nodoklis par mašīnu, kurā darbinieks katru dienu brauc no Rīgas uz Talsiem un atpakaļ (uz majām un darbu) un par to, kurā darbinieks 2 x mēnesī apciemos radus Iecavā, dzīvodams Rīgā ?

Nav godīgi. Vajag nodokli par nobrauktiem kilometriem, bet to jau atkal būs grūti administrēt..

recluse Reģ.: 04.01.2003
0 0 Atbildēt

Ja juridiskai personai nepiš, ka viņu darbinieks čakarē, kāpēc lai valsts par to satrauktos. Kas tā par privilēģiju - darba auto, daudziem tā ir dzīves nepieciešamība. Zinu vairākus cilvēkus, kuriem dēļ darba specifikas (precīzāk izcilajiem rajonu ierēdņu darbalaikiem) piemēram, lai ierastos Rēzeknē uz pieņemšanas laiku no 9.00-11.00 vienkāršāk ir ar darba auto aizbraukt uz mājām un no rīta izbraukt no Rīgas pa taisno, nevis zaudēt ~30 min, lai brauktu uz darbu paņemt auto un tad brauktu. Kur tur ir privilēģija?

Tāpat ir zināms uzņēmums, kurš čakarē līzinga kantori. Auto aprīkots ar kruto sekošanas iekārtu, džeki no Ķīnas pa ~20$ pasūtīja signāla slāpētāju, izravēja kkādu drošinātāju (odometrs nestrādā un brauc pēc TomTom) un kko samuhļīja ar degvielas padevi. Pēc datiem auto vairāk stāv, kilometri normas robežās, bet reāli ~70tk km gadā nobrauc

P.S. Kas negribēs, atradīs veidu kā nemaksāt un pareizi darīs

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

recluse rakstīja:

P.S. Kas negribēs, atradīs veidu kā nemaksāt un pareizi darīs

Kā uzlabot situāciju,ko darīt,lai būtu vēlme maksāt ?

Lai būtu vēlme maksāt.. -ieviest slēpto hipnozi Panorāmas laikā.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

recluse rakstīja:

P.S. Kas negribēs, atradīs veidu kā nemaksāt un pareizi darīs

Kā uzlabot situāciju,ko darīt,lai būtu vēlme maksāt ?

Derētu sākt arī valstij piedāvāt kaut ko pretī. Vidusmēra vācietis neko ļaunāku par sociālo garantiju zaudēšanu nevar iedomāties. Tikmēr vidusmēra latvietis nevar iedomāties kas tās sociālās garantijas tādas ir... Te arī atšķirība vēlmei maksāt nodokļus.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

sleepnis rakstīja:

uupis rakstīja: Viens jau tāds ānuss dzīvo mūsu likumos un noteikumos. Kamēr nenes glabāt auto numurzīmes uz speciālo seifu, tikām SIA CSDD uzskata ka tu vizinies ar auto apkārt un ceļu nodoklis jāmaksā ir apskate izieta vai nav.

Šitas jau vairs nav. Martā gāju vienam savam braucamam apskati, kuram iepriekšējā gadā nebiju gājis. Maksāju ceļa nodokli tikai par šo gadu. Štukoju , vai neiziet busam decembrī otrreiz apskati, lai ietaupītu nākamā gada ceļa nodokli.

Nākamā gada decembrī dažas nedēļas buss pūs pie sētas bez TA?

Bet man liekas ka jams domāja ko citu - piemēram, kad es beidzot pārrakstīšu savu audī, ceļa nodoklis man būs jāmaksā, tas nekas ka tā tačka TA punktu pēdējoreiz redzēja pirms vairāk kā diviem gadiem.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

Sretsked rakstīja:

Kā uzlabot situāciju,ko darīt,lai būtu vēlme maksāt ?

Lai būtu vēlme maksāt.. -ieviest slēpto hipnozi Panorāmas laikā.

Žetons

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

KSI rakstīja: Un vēl kas interesanti:

Ļoti daudzi no tiem, kas privātos sareģistrē kā SIA auto, ir SIA īpašnieki un, attiecīgi, arī valdes locekļi.

BET - valdes locekļi by defaukt nepakļaujas darba likumam (ja nav darba līguma), bet Komerclikumam, un valdes locekļiem nepastāv tāds termins kā «darba laiks» - t.i. valde 24h diennaktī ir valde, un tāpēc valdes gadījumā VID pat nav argunmentu apstrīdēt degvielu, kas nopirkta 23:30.

P.S. tā degvielas ārpus-darba-laika pirkumu apstrīdēšana vispār ir ārprātīga demagoģija. Jo nav svarīgi KAD es pērku, bet kad es to TĒRĒJU. Bieži sestdienās-svētdienās degviela ir lētāka, un ir glupi neizmantot to tikai tāpēc, ka kaut kāds VID domā, ka degviela ir kā šmiga bārā - nopirku un 10min laikā «izlietoju»

Būs šis aspekts jāatceras , es kā reiz i īpašnieks i valdes loceklis i darbinieks ..

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

ja runājam par to ozola masīvkoku, tad TAS ir bieši tikai aizsegs tam, ka pie reizes tiek paķerta masīvā ozola virtuve, durvis un viesistabas grīda arī ierēdnīša dzīvoklītim....

vot tas ir trakākais, ka ierēdnis iedomājas,ka viņamniuhjā nemaksā, tāpēc vajadzētu bišķi piesipģīt klāt

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

vot tas ir trakākais, ka [ JEBKURŠ LATVIJAS IEDZĪVOTĀJS ] iedomājas,ka viņamniuhjā nemaksā, tāpēc vajadzētu bišķi piesipģīt klāt

tā laikam būs precīzāk...

recluse Reģ.: 04.01.2003
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

recluse rakstīja:

P.S. Kas negribēs, atradīs veidu kā nemaksāt un pareizi darīs

Kā uzlabot situāciju,ko darīt,lai būtu vēlme maksāt ?

Strādāt vajag nevis čikstēt un jaunus nodokļus izdomāt.

Ieviest ierēdņiem kriminālatbildību ar reālu mantas konfiskāciju par visiem lēmumiem, kas nav vairojuši vidējā iedzīvotāja labklājību. Ja es redzētu, kur paliek mani nodokļi, varbūt es arī reizēm nemuhļītu kādu shēmu, lai apietu birokrātus.

No legālo ienākumu puses man visi nodokļi ir nomaksāti, kredītu naff un nekad neesmu izjutis vajadzību lekt augstāk par dirsu, atšķirībā no daudziem kredītu nomocītajiem bezdarbniekiem, kuri pirms pāris gadiem bija karaļi un tagad ir savā īstajā vietā. Pašreizējā situācijā valsts prioritāte ir turpināt zagt uz nabago rēķina, tāpēc neko nevar izdarīt.

1.. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ..34
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti