tur jau tie podi, ka pa ietvju vai nomaļu iedomāto turpinājumu punkts attiecas uz GĀJĒJIEM!
P.s. - kā var nosaukt perpendikulāri brauktuvei braucoša transportlīdzekļa manevrēšanu par pārkārtošanos???
tur jau tie podi, ka pa ietvju vai nomaļu iedomāto turpinājumu punkts attiecas uz GĀJĒJIEM!
P.s. - kā var nosaukt perpendikulāri brauktuvei braucoša transportlīdzekļa manevrēšanu par pārkārtošanos???
P.S.
Un vēl viens interesants pasākums - ja nu galīgos bada laikos Poliči sāk kontrolēt velostūrmaņu dokumentus, proti - vadītāju apliecības... Vo jautrības sāktos...
nu tad vairāk ideju nav un arī Vīnes konvencijā nekā nav par velo un pārejām.
Bet velo apliecības, gam derētu sākt pārbaudīt, pie reizes arī būtu iemesls zagtos veļļukus pameklēt.
Palaidniex rakstīja: P.S.
Un vēl viens interesants pasākums - ja nu galīgos bada laikos Poliči sāk kontrolēt velostūrmaņu dokumentus, proti - vadītāju apliecības... Vo jautrības sāktos...
Šis gan butu atbalstāms.
Tāpat kā visādu skūteristu kontrole, jo arī tie brauc pēc kaut kādiem sev vien zināmiem noteikumiem.
Atradu, gan šītādu interesantu punktu konvencijā, nav gan gluži pa tēmu:
3. Ja nav iespējams izmantot gājēju celiņus (ietves) vai nomales, vai ja tādu nav, gājēji var iet pa
brauktuvi; ja ir velosipēdu celiņš un satiksmes intensitāte to atļauj, gājēji var iet pa velosipēdistu celiņu,
bet viņi ar to nedrīkst radīt traucējumus velosipēdu un mopēdu satiksmei.
Bet CSN:
16. Gājējiem jāpārvietojas pa ietvi, gājēju ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu, bet, ja to nav, - pa nomali...
pretruna
Sretsked rakstīja: Vienkārši interesanti. Braukšu pa gājēju pāreju ar velo, mani savaņģos dumpinieki.
Uz kāda punkta pamata mani sodīs ?
Kurš var izskaidrot?
Ja pameklēs tad sodīs ļoti vienkārši - tieši tāpat kā autovadītāju. Respektīvi, ja varēs to nodefinēt kā apdzīšanu - tad var apdzīšanu uz gājēju pārejas, ja varēs piešūt nepārtrauktās līnijas šķērsošanu tad mierīgi par to, ja ne vēl paliek variants ar apgriešanos un gan jau vēļ ko var izdomāt !!!
Sretsked rakstīja:
Apdzīšana tā nav, nepārtrauktā līnija tā nav,apgriešanās arī ne.
Velosipēdistu,ja kas, par apdzīšanu nemaz nevar sodīt .
Un kāpēc tu domā ka nevar sodīt, vai ir kādi atšķirīgi soda mēri izņemot "alkonautu" gadījumus, kur velosipēdu vadītāji tiktu kā īpaši izdalīti no pārējās plūsmas ???
Varu protams piekrist ka velosipēdists no likuma/CSN viedokļa nevar nevienu apdzīt - un tas ko minēju ir domāts vairāk ilustrācijai - ja lietai pieiet ar izdomu - ir veidi kā paņemt priekšā velosipēdistu !!!
Patreiz iepazīstos ar APK - jams ir viens jauks "caurumu" sakopojums skatoties no lisapēdista viedokļa
Pie kam es teiktu ka ir absolūti nepamatoti un viglpºātīgi lisapēdists izslēgts no konkrētās nodaļas ( nu vismaz tiktāl cik esmu jau paspējis ar APK iepazīties sīkāk)
Sretsked rakstīja: Te ir vēl diskusija
silenieks.lv/...
Tā diskusija diemžēl ir nolemta neveiksmei - tur tieši tāpat kļūdaini tik uzskatīts ka gājēju pāreja ir kaut kāds "iedomāts kaut kā turpinājums" - lieta kas likumos vai noteikumos nekur nav aprakstīta, tādēļ uzskatu ka šī diskusija ir mazliet pilnvērtīgāka, jo IMO tas noskaidrots ka gājēju pāreja nav nekas "iedomāts", bet tai ir skaidra definīcija CSN.
Patiešām izskatās Deksteram taisnība - velobraucējs formāli pārkāpjot CSL un/vai CSN braucot pa gājēju pāreju nvar saņemt sodu, jo APK to neparedz !!! Jebkas ko būtu reāli "piesiet" velo vadītājam "velkot" pāri pa gājēju pāreju - pēc APK sanāk ka nav paredzēta soda mēra.
WALA rakstīja: Patiešām izskatās Deksteram taisnība - velobraucējs formāli pārkāpjot CSL un/vai CSN braucot pa gājēju pāreju nvar saņemt sodu, jo APK to neparedz !!! Jebkas ko būtu reāli "piesiet" velo vadītājam "velkot" pāri pa gājēju pāreju - pēc APK sanāk ka nav paredzēta soda mēra.
Nu vellapēdistu var tomēr uzvilkt pa 2 punktiem
1. Ļoti daudzi vada vellapēdu BEZ vadīšanas apliecības, jo tiem nav ne vellapēdista, ne autovadītāja apliecība. Izdrāžīs par ričuka vadīšanu pa ceļu, bez tiesībām
2. Daudz skumjāks - neapdomīga un/vai pašpārliecināta manevra gadījumā tiks sodīts ar plāksteriem...
Vispār dīvaini sanāk dēļ tā APK 149.3 vellapēdistu nevar sodīt par ķiveres nevalkāšanu, par tiesību klāt neesamību utt. visādi intresanti "bonusi" !!!
Taču atradu arī vienu lietu par ko reāli var piesieties vellapēdistam braucot pa gājēju pāreju:
Skatamies:
===============
149.6 pants. Braukšanas sākšanas un braukšanas virziena maiņas noteikumu pārkāpšana :
....
Par ceļa nedošanu gājējiem vai transportlīdzekļu vadītājiem, kuriem ir priekšroka, —
uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam no pieciem līdz divdesmit latiem, bet cita transportlīdzekļa vadītājam — no desmit līdz piecdesmit latiem.
....
=================
WALA rakstīja: Patiešām izskatās Deksteram taisnība - velobraucējs formāli pārkāpjot CSL un/vai CSN braucot pa gājēju pāreju nvar saņemt sodu, jo APK to neparedz !!! Jebkas ko būtu reāli "piesiet" velo vadītājam "velkot" pāri pa gājēju pāreju - pēc APK sanāk ka nav paredzēta soda mēra.
Varbūt, var par huligānismu!
Komentējot iepriekš manis ielikto izvilkumu no APK "Par ceļa nedošanu gājējiem vai transportlīdzekļu vadītājiem, kuriem ir priekšroka " -
tehniski velosipēda vadītājam nav priekšroka uz gājeju pārējas līdz ar ko ja viņš nelaiž auto - viņš pārkāpj noteikumus, BET tiklīdz viņš laiž auto - un nokāpj kaut ar vienu kāju no vellapēda - viņš kļūst par "gājēju" !!!
Sretsked rakstīja:
Nu bet tas taču nav par faktu,ka vienkārši tiek braukts pa gājēju pāreju.
Jau no sākuma taču tā kā nav strīds par to,ka ja brauc pāri gājēju pārejai tās garenass virzienā, tad nav priekšroka pret transportu,kas brauc pa šķērsojamo brauktuvi.
Redzi - tehniski vai formāli vellapēdists nemaz nevar braukt pa gājēju pāreju tās garenass virzienā, jo viņam ir jābrauc pa brauktuvi tās garenass virzienā un piedevām iespējami tuvāk labajai malai, izņemot īpašus gadījumus !!!
Tātad tehniski lai kur velobraucējs atrastos uz brauktuves ( jo uz gājēju pārejas viņš nevar atrasties pēc definīcijas), ja vien ir kaut viens gājējs - vellapēdista pienākums ir dot ceļu neatkarīgi no "braukšanas virziena" ( kaut kā jau teicu braukšana gājēju pārejas garenass virzienā pēc definīcijas nevar notikt, pat ja reāli dabā tā var notikt). Un tur formāli ir veids kā uzlikt sodu.
Protams tad kad kāds par šo tiktu sodīts, es teiktu ja ar šo aizvilktu līdz galējām tiesu instancēm, kā Satversmes tiesa, kas jau nopietni vērtē arī likuma garu, ne tikai burtu - es domāju ka šo sodu "norautu podā", bet tiesās kurās izskata to vai viss likuma ietvaros t.i. likuma "burtu" - sods būtu jāuzsakta par pamatotu.
Bet nu tas ir IMHO, nav man nekādas tiesu pieredzes, prakses utml.
Sretsked rakstīja:
WALA rakstīja: Vispār dīvaini sanāk dēļ tā APK 149.3 vellapēdistu nevar sodīt par ķiveres nevalkāšanu, par tiesību klāt neesamību utt. visādi intresanti "bonusi" !!!
Taču atradu arī vienu lietu par ko reāli var piesieties vellapēdistam braucot pa gājēju pāreju:
Skatamies:
===============
149.6 pants. Braukšanas sākšanas un braukšanas virziena maiņas noteikumu pārkāpšana :
....
Par ceļa nedošanu gājējiem vai transportlīdzekļu vadītājiem, kuriem ir priekšroka, —
uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam no pieciem līdz divdesmit latiem, bet cita transportlīdzekļa vadītājam — no desmit līdz piecdesmit latiem.
....
=================
Nu bet tas taču nav par faktu,ka vienkārši tiek braukts pa gājēju pāreju.
Jau no sākuma taču tā kā nav strīds par to,ka ja brauc pāri gājēju pārejai tās garenass virzienā, tad nav priekšroka pret transportu,kas brauc pa šķērsojamo brauktuvi.
Domāju, ka vai nu šito ir palaiduši garām, jo mums bija iepriekš tikai daži riteņbraucēji un problēma nebija galīgi aktuāla.
Vai nu tagad likumdevēji pacentīsies šo jomu sakārtot, vai nu aizvērs acis un liks strādāt Darvina teorijai...
WALA rakstīja: Vispār dīvaini sanāk dēļ tā APK 149.3 vellapēdistu nevar sodīt par ķiveres nevalkāšanu, par tiesību klāt neesamību utt. visādi intresanti "bonusi" !!!
Un ko APK saka par velosipēda vadīšanu pa koplietošanas ceļiem vispār bez jebkādas apliecības?
Sretsked rakstīja:
WALA rakstīja: Komentējot iepriekš manis ielikto izvilkumu no APK "Par ceļa nedošanu gājējiem vai transportlīdzekļu vadītājiem, kuriem ir priekšroka " -
tehniski velosipēda vadītājam nav priekšroka uz gājeju pārējas līdz ar ko ja viņš nelaiž auto - viņš pārkāpj noteikumus, BET tiklīdz viņš laiž auto - un nokāpj kaut ar vienu kāju no vellapēda - viņš kļūst par "gājēju" !!!
Nesaprotu,kur ir problēma?
It kā ir skaidrs,ka situācija ir šāda.
Velosipēdists brauc pa ietvi, netraucējot gājējus. Piebrauc pie gājēju pārejas, piebremzē laicīgi,pārliecinās, kas notiek uz šķērsojamās brauktuves. Ja brauktuve brīva un viņš nerada traucējumu gājējiem, brauc vienkārši pāri,nenokāpjot no velosipēda.
Ja pa šķērsojamo brauktuvi brauc transporta līdzeklis (arī cits velosipēdists) , tad velosipēdists apstājas, palaiž transportu un pārminas pāri. Vai arī stumj velosipēdu,tādējādi iegūstot priekšroku pret pārējo satiksmi. Taču, to viņš dara sapratīgi,atrazdamies uz ietves nevis kāpj no velo uz pārejas, jo tad jau šis automātiski nopelna sodu par ceļa nedošanu transporta līdzeklim,kuram ir priekšroka.
Problēma jau tajā, kā praksē tā nenotiek, lūk mans piedzīvojums:
Kādā svētdienā, braucu mā...
Nogriežos pa labi no Brīvībenes uz Lāčplēseni.
Skatos pa gājēju pāreju pretī ripina 3 vellapēdisti. Divi keksi un trēšā dāmīte.
Kaut arī zinu, ka man ir priekšroka (atceramies - velosipēdistam saskaņā ar CSN izbraucot uz ielas no trotuāra NEKAD nav priekšroka un TĀS NEKAD NAV uz GĀJĒJU PĀREJAS), pieripinu, apstājos un gaidu ar ieslēgtu pagriezienu, kad tie pabrauks garām.
Skatos džeki to redzot ieslēdz razslabonu un tā "daiļava", redzot notiekošo, ieslēdz pilnīgi bezkaunīgu vienaldzīgu viepli un čuķ ne apstajas uz tās pārejas. Uzrūcinu motoru, lai ta cyka pārkāpēja fiksāk min savus minamo.
Te viens kekss pēkšņi lec nost no sava ričuka un nāks man muti sist, jo tautas ienaidnieks ar biezu oranžu vāģi atļāvies uzrūkt viņa slampai. Es tak viņai pat nepieskāros, da neuzbraucu - kontakta gadījumā pie CSN pati slampa vien būtu vainīga. Un kas - debilām slampām vairāk atļauts pārkāpt???
Uz ko atbildu, ka puisis mazliet tērēts un ka pārkāpējs vēl te spridži. Centās kaut ko dirst par to, ka es te nezko atļāvies...
Nu bladji!!! Paši pārkāpj un paši vēl lien kasīties??? Man ir pajāt, ja kāds pārkāpj noteikumus, tikai lai to dara tā, ka citiem tamdēļ, nav jādzēšās, jāstāv, jāmaina jostlas utt... Karoč katra paša sircapziņas un CP jautājums - pārkāp, tik netraucē citiem.
Labi ka otrs laikam tomēr saprata, ka man tomēr taisnība un tas mazliet atslābināja to otru pamuļķo agresoru ar testosterona rekorddevu asinī, kurš pārdomāja savu rīcības plānu. (Nah vispār jālien kauties, kas vienīgais veids kā krānu garināt?)
Īsajā un visai asajā diskusijā noskaidrojās, ka daži velosipēdisti tomēr domā stingri aprobežoti un tiem ir savs CSN treaktējums. Ķipa es braucu, tāpēc man vairāk dots.
Deksi - ir kādi jautājumi?
Hmm (mazliet offtopics, bet man palika intersanti) , un tagad es vēl vairāk sāku kasīt pakausi APK ir vēl šāds punkts:
149.21 pants. Velosipēdu un mopēdu vadītājiem noteikto papildu prasību pārkāpšana
Par to noteikumu pārkāpšanu, kuri paredz papildu prasības velosipēdu un mopēdu vadītājiem, —
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no pieciem līdz divdesmit latiem.
=========
NO kā manuprāt izriet, ka ja CSNā ir īpaši noteikumi velosipēdistiem, tad par to pārkāpšanu ir iespējams šis sods.
Bet tagad bļin man jautājums acīgākajiem - vai CSNā ir kaut kur minēts ka velosipēdistiem (izņemot bērnus ar velo) ir jābūt aizsargķiverei ???
Vai ir kaut kur minēts ka velosipēdistam ir jābūt vadīšanas tiesībām - es neatradu !!!
invalīds viens pats ratiņos arī nav gājējs?
Sretsked rakstīja:
Nesaprotu,kur ir problēma?
It kā ir skaidrs,ka situācija ir šāda.
Velosipēdists brauc pa ietvi, netraucējot gājējus. Piebrauc pie gājēju pārejas, piebremzē laicīgi,pārliecinās, kas notiek uz šķērsojamās brauktuves. Ja brauktuve brīva un viņš nerada traucējumu gājējiem, brauc vienkārši pāri,nenokāpjot no velosipēda.
Ja pa šķērsojamo brauktuvi brauc transporta līdzeklis (arī cits velosipēdists) , tad velosipēdists apstājas, palaiž transportu un pārminas pāri. Vai arī stumj velosipēdu,tādējādi iegūstot priekšroku pret pārējo satiksmi. Taču, to viņš dara sapratīgi,atrazdamies uz ietves nevis kāpj no velo uz pārejas, jo tad jau šis automātiski nopelna sodu par ceļa nedošanu transporta līdzeklim,kuram ir priekšroka.
Redzi tīri formāli, nav jautājums par priekšroku/"pakaļroku" pret auto, bet ja uz gājēju pārejas ir cilvēki tad velosipēda vadītājam ir jālaiž gājēji, un tā kā formāli no likuma viedokļa nevar būt situācija ka vellapēdista ceļš un gājēja ceļš nekrustojas ( ja abi ievēro likumu), tad tīri formāli var sodīt par ceļa nedošanu gājējam. Un tas nekas ka reāli dzīvē viņu trajektorijas nekrustojas - no likuma viedokļa šāda situācija nav iespējama.
Protams šādā situācijā velobraucējs var mierīgi teikt, ka viņš apgriezās ( kas būtu formāls pamats apgalvot ka viņš netraucēja gājējam), jo APK neparedz sodīt velobraucēju ( un arī mopēdistu) par šādu manevru uz gājēju pārejas.
Wala te īss izvilkums no CSN, par to kas īpaši attiecas uz Velosipēdistiem un ko visbiežāk tie pārkāpj, un pirmais ir kā reizi par vadītāja apliecību:
22. Papildu prasības velosipēdu un mopēdu vadītājiem
217. Braukt ar velosipēdu pa brauktuvi vai nomali atļauts personām, kas nav jaunākas par 12
gadiem, ar mopēdu - personām, kas nav jaunākas par 14 gadiem. Šādā gadījumā velosipēda
vadītājam jābūt klāt velosipēda, mopēda vai jebkura mehāniskā transportlīdzekļa vadītāja apliecībai (mopēda vadītājam - mopēda vai jebkura mehāniskā transportlīdzekļa vadītāja apliecībai), kas pēc šo noteikumu 35.punktā minētās amatpersonas pieprasījuma jāiedod pārbaudei.
219. Velosipēdam un mopēdam jābūt tehniskā kārtībā.
220. Velosipēdam jābūt aprīkotam ar bremzēm, skaņas signālu un gaismas atstarotājiem: priekšpusē - baltu, aizmugurē - sarkanu, abos sānos (riteņu spieķos) un pedāļos (priekšpusē un aizmugurē) - diviem oranžiem (dzelteniem).
223. Braucot pa brauktuvi vai nomali, diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības
apstākļos velosipēdam priekšpusē jābūt iedegtam baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim.
224. Velosipēdu un mopēdu vadītājiem pa ceļu atļauts braukt vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt, tikai lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu vai ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir iekārtota atsevišķa braukšanas josla, kā arī šo noteikumu Netraucējot gājējus, atļauts braukt pa nomali, bet velosipēdu vadītājiem - arī pa ietvi.
227. Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, velosipēdu vadītāji drīkst turpināt braukt tad, kad tie novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un pārliecinājušies par drošību.
230. Velosipēdu vai mopēdu vadītājiem aizliegts:
230.1. braukt, neturot stūri;
230.2. braukt, turoties pie cita braucoša transportlīdzekļa;
anonimikis rakstīja: invalīds viens pats ratiņos arī nav gājējs?
Invalīds ratiņos ir gājējs pēc CSL !!!!
Izvilkums no Ceļu Satiksmes Likuma (CSL):
10) gājējs - persona, kas pārvietojas pa ceļu kājām vai invalīdu ratiņos. Šis
termins neattiecas uz personām, kas veic darbus uz brauktuves, un uz satiksmes
regulētājiem;
Sretsked rakstīja:
Ja,ir.
Kāds Tevis aprakstītajai situācijai sakars ar to,par ko runājām iepriekš?
Nevienu mirkli nešaubos,ka tā situācija,kuru aprakstīji, ir apsurda un Tev bija priekšroka un tie ībeļi ( ar visu kuci) ir tizleņi.
Bet, tas nekādi nesniedz atbildi uz jautājumu- drikst vai nedrīkst braukt pāri zebrai un kā par to sodīt.
Un te jautājums, pat ja pieņem, ka tie ībļi NEbrauca pa gāēju pāreju - viņi vienalga brauca pretēji kustības virzienam (norādīs, ka jābrauc vienā rinda un vienā virzienā ar pārējiem tr. līdzekļiem), Velosipēdiem izņēmuma kārta atļauts braukt pa ietvi, bet ne vārda par gājēju pāreju, līdz ar to - braukšan pa ietvi - viņu un gājēju attiecības, jo tur ričukisti drīkst - tas ir īpaši izcelts, kur tie drīkst braukt, bet par gājēju pāreju klusums un Ceļu likumā norādīs, ka pa to drīkst pārvietoties GĀJĒJI.
velo un gājēju pārejas - kuram taisnība