Vernons taāds kā bērns... Jebkurš ierobežotājs ir apejams. Un SETRAi arī tas nav neapejams...
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Vernons taāds kā bērns... Jebkurš ierobežotājs ir apejams. Un SETRAi arī tas nav neapejams...
Palaidniex, nespried pēc sevis! Tā apiešana ļoti dārgi maksā!!!
Nekas nenotiek! SETRA starppilsētu satiksmē ir dominējošs autobuss!
Principā viens no satiksmes drošības uzlabošanas variantiem varētu būt patruļmašīnu kustība pa galvenajiem a/c. Galvenais ir kustība, jo tad braucējiem būtu jāuzmanās visu laiku, jeb vienkārši nepārkāpt. Ķeršanai vienā vietā vairāk ir iekasēšanas un sodīšanas mērķis, ne viss kustības drošības uzlabošana. Tas ir sen skaidrs.
Pārbaudes turpinās, tikko saņēmu uzaicinājumu pūst virsū alkometram, nogriežoties no Mūkusalas ielas uz Skaistkalnes ielu Burtiski blakus darbam. Nice
Jāņu statistika(ieskaitot brīvdienas pēc Jāņiem):
2015 - 130 (~73 000 pārbaudīto), jeb 0,1% dzērušo no pārbaudītajiem vadītājiem
2014 - 95/109 (~62 000), jeb 0,1%
2013 - 343 [90 auto] (~30 000), jeb 1%
2012 - 284 (~28 000 pārbaudīto), jeb 1%
2011 - 396 (~40 000 pārbaudīto), jeb 1%
2010 - 343 (35 733 pārbaudīti), jeb 0,9%
2009 - 414 (65 187 pārbaudīti), jeb 0,6%
2008 - 329 (32 415 pārbaudīti), jeb 1%
2007 - 182 (33 827 pārbaudīti), jeb 0,5%
2006 - 240 (30 316 pārbaudīti), jeb 0,8%
2005 - 713 (41 776 pārbaudīti), jeb 1,7%
Ja muņiki vecrīgā naktīs visiem kratītu kabatas, noķerto narkodīleru procents noteikti būtu lielāks. Kā jums liekas, kādēļ šādas policejiskas kontroles metodes tiek pielietotas tikai pret vienu sabiedrības daļu - autovadītāiem?
Es laikam 24. redzēju Aigarcix aprakstītās kontroles, sēžot VTU autobusā, kurš valmieru pameta 16.05, vienā līkumā uz labo pusi kreisajā malā mētājās pāris cepistu ekipāžas un pāris apstādinātas mašīnas. Pirmā doma bija ka kāda avārija, bet uz ātro neizdevās ieraudzīt bumsika pēdas, tā ka laikam tomēr tur notika pūšana
Vispār man tas pārāk nesatrauc,kamēr nesāks profilaktiski stādināt galīgi neadekvāti lēnos uc brīnumdarus,tikmēr nekas nemainīsies.Jaatbild ir galīgi fiksajiem un galīgi bremzētajiem.
Šodien jābūt Ceļu policijas reidam www.iauto.lv/pie-stures/policija/20569-rit-notiks-celu-policijas-reids-visa-latvijas-teritorija-ko-parbaudis
Vai kāds ir to redzējis un kur?
Vakar Baltijas valstu ceļu policija veica kopīgus reidus. Reidā Latvijā noformēti 317 protokoli par drošības jostu nelietošanu un bērnu pārvadāšanai paredzēto drošības līdzekļu lietošanas noteikumu pārkāpšanu, kā arī 13 protokoli par neatbilstošu riepu protektoru dziļumu.
Iesaku visiem uzmanīties brāļu zemē Lietuvā.
Braucu, kā ierasti, apdzenu "lēno" ~ 10 gadīgo AUDI A6 (tumši zaļā krāsā) pāri nepārtrauktai līnijai ar ātrumu 117km/h, brīnos, ka "lēnais" iegūst otro elpu un man uzreiz astē. Izrādās - netrafarētais CP auto
Ko sapratu pēc laika, ieraudzīdams gaismas mūziku aizmugurē. Gan atzinu savu vainu, no 86 eur -> 40 eur oficiāli
Pa bāni arī šoreiz braucu mierīgāk, pārsvarā 150km/h kruīze.
Jā, es martā redzēju 1.modeļa Phaetonu uz bāņa...
Lūk, tas vairs mani uz bāņa tik ļoti neatraisa
Mazliet sagribējās parēķināt, kā tad tur īsti ir ar reidu matemātiku...
Ministru kabineta noteikumi Nr.15 "Kārtība, kādā nosakāma alkohola koncentrācija asinīs un izelpotajā gaisā un konstatējams narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaids" nosaka sekojošo:
10. Ja saskaņā ar veiktajiem mērījumiem alkohola koncentrācija izelpotajā gaisā ir mazāka nekā Ceļu satiksmes likumā noteiktā alkohola koncentrācija asinīs, kuru sasniedzot aizliegts vadīt transportlīdzekli, transportlīdzekļa vadītājs pārbaudes izdevumus nesedz.
11. Ja saskaņā ar veiktajiem mērījumiem alkohola koncentrācija izelpotajā gaisā ir vienāda vai lielāka nekā Ceļu satiksmes likumā noteiktā alkohola koncentrācija asinīs, kuru sasniedzot aizliegts vadīt transportlīdzekli, pārbaudes izdevumus 15,65 euro apmērā sedz transportlīdzekļa vadītājs.
Tātad ir aprēķināti pārbaudes veikšanas izdevumi, kas noteikti 15,65 Eiro apmērā par katru pārbaudāmo.
Ja TvNet nemelo, tad vienā reidu dienā, lai pieķertu 8 pārkāpējus ir pārbaudīti 10499 vadītāji un attiecīgi iztērēti 10499 x 15,65 = 164309,35.
Gribētu dzirdēt kāda mediķa komentāru, ko būtu iespējams paveikt par vairāk kā 150000 Eiro, ja valsts budžetā tāda naudiņa atrastos...
"pārbaude" tur gan jau ir pūtiens kaut kādā krutākā sertificētā alkometrā, nekā tas, kurā vienkārši iepūš, un kura lietošana visdrīzāk izmaksā tikai baterijas/akumulatoru uzlādi.
kasinsh79 rakstīja: Lūk, tas vairs mani uz bāņa tik ļoti neatraisa
Mani gan atraisīja uz atvadu braucienu ar SAABu - pirms 3 nedēļām atvilku tur ar 220... ātrāk bija bail . Īstenībā, saraustījos, jo pircējs bija tikpat kā sarunāts, bet pēc atvilciena iedegās Check Engine. Bet, nu, izrādījās, kaut kāda trubiņa bija panākusi nost, kas bija jāiesprauž atpakaļ.
kasinsh79 rakstīja: Iesaku visiem uzmanīties brāļu zemē Lietuvā.
Braucu, kā ierasti, apdzenu "lēno" ~ 10 gadīgo AUDI A6 (tumši zaļā krāsā) pāri nepārtrauktai līnijai ar ātrumu 117km/h, brīnos, ka "lēnais" iegūst otro elpu un man uzreiz astē. Izrādās - netrafarētais CP auto
Ko sapratu pēc laika, ieraudzīdams gaismas mūziku aizmugurē. Gan atzinu savu vainu, no 86 eur -> 40 eur oficiāli
Pa bāni arī šoreiz braucu mierīgāk, pārsvarā 150km/h kruīze.
Lietuvieši malači, ka šādā veidā lieto netrafarētos automobiļus!
Netrafarēto auto skaita pieaugums nepārprotami radīs stresu asākiem braucējiem. Nebūt nav jābūt pārgalvīgiem, lai uz labas šosejas īslaicīgi (!) pabrauktu arī ātrāk.
Bet adekvāti būtu tomēr rēķināties ar šo risku savam budžetam
Un pareizi jau arī ir, ja grib normalizēt situāciju satiksmē, soda neizbēgamība ir būtisks aspekts, pat būtiskāks par soda bargumu. Ārpus apdzīvotām vietām parasti braucu 20-40 km virs atļautā, diezgan bieži sanāk braukt pa Tīnūžu-Kokneses šoseju, kur ja braucu patukšākā laikā, bieži braucu 130-150 pēc spidometra.
Kāpēc? Jo patīk braukt ātri. Nekāda cita iemesla nav. Man nav nekādas vajadzības izrādīties un tas, ka es galamērķi sasniegšu 5 vai 10 minūtes ātrāk prnicipā ir pie kājas.
Nelietoju Waze vai jebkādas citas ierīces, bet pēdējo divu-divarpus gadu laikā esmu uzrāvies vienu reizi - netālu no lidostas, kad steidzos pakaļ radiniekam. Policija bija labi ieperinājusies pie tās Park & Fly iebrauktuves, neilgi pirms zīmes 90. 94 km/h, kur atļautais 70.
Un viss.
Neatceros, kāds bija sods, tā kā tā vēl skaitās Rīga (apdzīvota vieta), bija kādi 40 vai 60 EUR, neatceros. Un tas arī nav baigi būtiski. Arī ja būtu 100 EUR vai pat 200, nekas traks nebūtu - nomaksātu pirms tehapskates un miers. Jo tas ir vienīgais sods tik ilgā laika posmā. Turklāt vietā, kur es praktiski nekad nepārsniedzu atļauto (vismaz ne vairāk par +10). (Cita vieta, kur nepārsniedzu, ir dzīvojamās zonas un 30 ceļi, bet tas ir cits stāsts.)
Kas tad liktu mainīt ieradumus? Tieši neizbēgamība. Vairāk netrafarētu mašīnu. Vairāk radaru. Vairāk kontroļu. Jo īpaši neatbaida tas, ka šad un tad kāda sumiņa jāsapiķo, tas nekas traģisks nav.
Toties ja zinātu, ka nobraucot ceļu no Tīnūžiem līdz Koknesei ar lielu varbūtību sastaps vismaz vienu netrafarēto un/vai ātrumkontroli? Nu, tad brauktu stipri lēnāk, jo nekad nav īpaši patīkami, kad aptur.
Vēl viena lieta, kas, šķiet, varētu nostrādāt ir arī paragarināt protokola izrakstīšanas procedūru, vai atļaut policijai uz vietas auto aizturēt līdz pat 30 vai 60 minūtēm. Tās 10-15 minūtes jau šķiet pārāk ilgs laiks, bet ja zinātu, ka ja pārkāpsi un pieķers, būs 30 vai 60 minūšu "taimouts", nu, tas arī liktu stipri aizdomāties.
Kopumā diezgan argumentēti, bet nu tas nobeigums visam pārvelk treknu krustu, lai nosauktu par saprātīgu domāšanu. Pirmkārt - tas aizņemtu vienlīdz CP laiku, par ko jāmaksā alga no nodokļu maksātāju naudas. Otrkārt - procedūras novilcināšana nekādi nav pieņemams soda veids, skatoties no administratīvā procesa viedokļa. Kas nākamais? Tiesas sēdes arī taisām garākas? Un visbeidzot - nevar piespiedu kārtā piemērot sodu, kamēr aizdomās turamais nav atzīts par vainīgu visās instancēs. Jau tagad CSDD soda punktu reģistrēšana, pirms ir beidzies pārsūdzēšanas termiņš, pārkāpj šo robežu.
To varētu risināt elementāri - piemēram, viena ekipāža (slēpta) nofiksē pārkāpumu, bet otra pāris km tālāk izpilda sodu. Divas ekipāžas šādā veidā varētu noštrāfēt lielāku skaitu īsākā laikā.
Un arī ja viena ekipāža - kas liedz turpināt apturēt cilvēkus, kamēr pirmais savu sodu izcieš?
Policists nav tiesīgs izpildīt sodu. Nejauc ar tiesībām sodu uzlikt - t.i. pieņemt lēmumu, kuru var apstrīdēt tālākajās instancēs.
Piekrītu, ka tas būtu efektīvs līdzeklis dažu autovadītāju disciplinēšanai, bet tas būtu nesamērīgi, jo nozīmētu atteikšanos no tiesiskas valsts statusa, kļūstot par policejiska režīma diktatūru.
P.S. Nekur tālu no tā jau realitātē neesam, tomēr oficiāla šāda režīma atzīšana neiet kopā ar ES prasībām un gan jau ka tev pašam nepatiktu citos dzīves aspektos.
Par to laiku nepiekrītu - jā, audzinoši varbūt būtu, bet tajā pašā laikā ekipāža var ķert vēl citus un tas būs vēl audzinošāk - tak jau tomēr 5 noķerti un īgni šoferi uz visa fona ir labāk, nekā 1, bet sevišķi īgns.
Protokols man ir bijis 1x (gan ne par ātrumu, vecāku auto bija beigusies apdrošināšana) un toreiz tiešām brīnījos, kāpēc tie protokoli tiek rakstīti "es, policists tāds un tāds, noķēru tur tādu un tādu, tad un tad un par to un to, piebilstot, ka tas un tas..." un tā uz veselu lappusi. Varētu tak ņemt gatavas veidlapas, ieķeksēt, kas par pārkāpumu, atzīmēt vajadzīgo un, ja nepieciešams, pierakstīt ko atsevišķi. Ja tā tagad ir, piedodiet. Kā jau teicu, sen nav sanācis tikt pie protokola.
Par sodiem - kad nesen tie tika mainīti, domāju, ka būs dikti nikni, jo tādus solīja, bet reāli nekā tāda nav. Līdz 10 km - pakrata ar pirkstu, līdz 20 - vai nu krata pirkstu vai arī tur daži eur u.t.t. Ko dod lielāki sodi par 60+ km/h pārsniegumu, ja lauvas tiesa braucēju ieliekami tajā līdz 30 km/h robežā? Kad runāju ar igauņiem, viņi man konkrētus skaitļus nenosauca, bet teica - te mums neviens sods par ātruma pārsniegšanu nav patīkams. Par kādiem 40 vai 50 km virs normas var arī iebāzt būrī.
Un radariem viņiem laikam bija 7 km virs normas - un bilde.
Ja parādīsies vairāk netrafarētie auto + pārvietojamie fotoradari, tad atkal būs jāapsver laba radardetektora iegāde. Šobrīd gan īsti neatmaksājas.
Ehh, par pabraukt ātrāk, kopš CSDD pārņēma fotoradaru būšanu, biju mierīgs, un pat slavēju sistēmu, kas ļauj braukt bez liekas raustīšanās, jo manus (laikam jau arī lielākās daļas autovadītāju) standartā pieņemtos +10 uz šiltes, šat tad ar mazu astīti, tie "neņēma bietē", un pat nedaudz tracināja tie, kas pirms katra radara dzēšās un atkal ieskrienās, tad līdz ar izmaiņām sodos, jūlijā jau esmu saņēmis divas (ceru, ka vairāk nebūs) padārgas bildes, vienu ar +11, otru ar +12.
Kreņķu kā saka nav, vainīgs esmu, sodus nomaksāju, mācību stundu saņēmu, bet izskatās, ka par vienu "pirms radara bremzējošu "pridurku"" paliks vairāk
Mēs esam vienīgā valsts, kurā šo fotoradaru (tie datus nosūta reālajā laikā un ir attālināti vadāmi) parametrus reālajā laikā var kontrolēt policija - t.i. ātruma slieksnis, virs kura fiksēt pārkāpējus nav noteikts, bet policija to var mainīt pēc saviem ieskatiem. CSDD tikai nodrošina uzstādīšanu un garantē, ka aparāts ir tehniskā kārtībā - labā ziņa vismaz tā, ka falsificēt pārkāpumus policija nevar pat gribot. Šādu informāciju starptautiskā konferencē sniedza šo iekārtu ražotājs, komentējot par to, kā viņu ierīces tiek izmantotas dažādās valstīs.
Sveiki. Vai kāds var palīdzēt? Jautājums saistībā ar sodien par ātruma pārkāpšanu. Ja tiek pārsniegts ātrums virs 60km/h, tad pēc likuma ir naudas sods līdz 480eur + tiek atņemtas tiesības uz 6mēn. Jautājums => Tas attiecas arī radariem vai tikai tad, ja tiec apstādināts??? Ja kāds ir informēts lūdzu atbildiet, jo i-netā diemžēl nevarēju atrast.
Sveiki, 88mb! Ja pārkāpumu fiksēts ar tehniskiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli. Administratīvo sodu uzliek transportlīdzekļa turētājam. Par cik fotoradars nefiksē autovadītāja seju, Saeimas pieņiemtais likums nosaka, ka autovadītāja apliecība netiek ieturēta.
CSDD vispār ir paši sajukuši ar turētāja konceptu. Privātām auto ir ļoti ērti ierakstīt tehniskajā pasē turētāju, lai nemaksātu daudz lielāku summu pie notāra par pilnvaru. Bet pēc tam īpašniekam ar šo auto aizbraucot uz TA, ir vesela epopeja, lai dokumentus formētu uz īpašnieku, kā rezultātā CSDD darbinieki nekautrējas piedāvāt savas ērtības labā viltot finanšu dokumentus ;)
Sveiki, Aansis ! Vai tiešām CSDD strādā tik negodprātīgi darbinieki?
msh rakstīja: "pārbaude" tur gan jau ir pūtiens kaut kādā krutākā sertificētā alkometrā, nekā tas, kurā vienkārši iepūš, un kura lietošana visdrīzāk izmaksā tikai baterijas/akumulatoru uzlādi.
Kā ta neparedz, izlasi likumu kārtīgi. Ja vadītājs piekrīt pūtiena rezultātam, tad valsts tiek pa lēto cauri un dārgo pārbaudi nevajag.
Ceļu policija, reidi un fotoradari uz ceļiem
Aktuālā informācija par to, kas notiek uz Latvijas ceļiem. Kur un kā strādā Ceļu policija. Vai tiešām ir reidi un kur?