MB B klase 2005.g. - standarta izpildījumā, jumta lielā lūka. Riepas Bridgestone Blizzak SW70 205/50 R17. Pilsētā 50km/h- 99-100db, pilsētā uz bruģa seguma 40km/h-107-108db, šoseja 90km/h- 101-102db. Mērījumi veikti ar android telefonu, Sound meter aplikācija.
Šorīt nomērīju db savai Zafirai. 50 km/h - 66 Db, 90 km/h - 70 db. Mērīts ar aplikāciju Sound Meter, kas ielādētā viedtālrunī Samsung Galaxy S6. Pieņemu, ka rādītāji ir ļoti aptuveni. Kādas riepas Zafirai? Neperasiet. Nezinu. Tad jīet skatīties. Zinu tikai, ka GoodYear.
Jā, tie decibeli laikam katrā vietā ir savi. Ja nemaldos, palielinājums par 10db ir skaņas stipruma dubultošanās?
Liekas dīvaini, ka žuka MB @90kmh=100db, bet nomika zafira @90kmh=70db - tā ir pārāk liela atšķirība. Jāpiekrīt Kanibāla teiktajam jazza tēmā - kalibrēt tos soundmeterus vajag...
pareizi ir - db ir logaritmiska skala. 100 db ir ĻOTI SKAĻI!
Bet par tiem skaņas analizatoriem telefonos - pat zirgam jāsmejas...
Tik pat labi mērīt vēja ātrumu ar gaisā paceltu apsiekalotu pirkstu... Pie kam katram ar savām siekalām un pēc savām sajūtām...
Ar vienu un to pašu telefonu mērot dažādus auto varētu iegūt vismaz ļoti nosacīti salīdzināmus datus, bet ļoti tālus no patiesības, patiesā mērījuma, patiesajiem frekvenču diapazoniem...
Salīdzinājumam ar to pašu tālruni un aplikāciju izmērīšu trokšņu līmeni arī savam CR-V un Jazz. Vismaz starp šiem 3 auto būs savstarpēji salīdzināmi dati
Piekrītu, ka telefona db mērītāji ir maz noderīgi rīki. Rudenī pirms mainīju riepas nomērīju, rādija 70-80db. Uzliku radžotas ziemenas, saprotams, ka kļuva krietni skaļāk, bet tas pat telefons uzrādija tos pašus 70-80db.
Man ir pieredze ar citu japāņu brīnumu, 08.gada Mazda 5 minivenu. Kas, lai arī bija max komplektācijā, tomēr ar akustisko salona komfortu lepoties nevarēja.
Pieredze bija ar INCAR čaļiem aiz MOLS.
Viss tika profesionāli noārdīts, apmēram 8mm biezu akustisko materiālu (tāds kā porolons) līmēja zem apšuvuma:
griestiem, grīdai, riteņu arkām, durvīm un motortelpas sienai. Klusāks auto palika (īpaši - pilsētas satiksmē gandrīz ideāli kluss), taču ir teiciens, ka "caureju ar pirkstu neapturēsi"...
Un ārpus pilsētas ātrumā virs 90 auto joprojām bija nepatīkami skaļš.
Bet toreiz par skaņas izolāciju samaksāju bargu naudu, ap 1k eur + PVN
Tas ir iemesls, kāpēc ļoti izvērtēju, kādu auto ņemt (ekspluatēt). Un te laikam vācu auto nopakotībai īsti nebūs analogu.
Vēl piemērs ar vienu jaunu Mazda 6 sedanu.
Īpašnieks žēlojās, ka auto skaļš, veica to pašu, ko es savai Mazda 5, tikai lētākā servisā - beigo efektu joprojām nejūt.
Un visbeidzot, mans ģimenes Prius arī savulaik ticis pārpakots (jumts, durvis - noteikti). Patīkamāks auto ir noteikti, ārpus pilsētas baigos trokšņus īsti nedzird, bet tomēr tas ir japānis visā akustiskajā būtībā
Paneli kāds no iekšpuses izlīmēja? Personiskā pieredze rāda ka panelis ar visiem saviem lielajiem plastmasiem kalpo kā diezgan liels skaņas izolators, tātad to vēl papildus aplīmējot, efektam būtu jūtami jāpalielinās.
P.S. Riepas ļoti ietekmē, savulaik mans jaunais AVENSIS bija anormāli skaļš auto ziemā tieši skaļo un jau cieto ziemas Bridgestone riepu dēļ (jo izdomāju būt gudrāks un pirkt lietotas riepas). Biju riktīgs lohs, vajadzēja uzlikt jaunas mīkstas ziemenes un būtu bijis lētāk nekā visa auto maiņu (un remontu) epopeja pēc tā
Šoreiz pārbaudīju salīdzinoši klajā vietā Jelgavā, kur nav ielas trokšņu- auto salonā pie izslēgta dzinēja zemākais rādījums bij 32db, bet pie ieslēgta dzinēja zemākais 72db. Garāmbraucoša auto skaņa (mans auto nedarbojās) pacēla decibelus līdz pat 90.
Salīdzināšanai- klusā istabā zemākais redzētais cipars 22db.
Ar šo pašu telefonu un programmu salīdzināšu vēl vairākus auto- pēc tā varēs ko spriest, jo šobrīd nolasītie rādījumi starp foruma lietotājiem katram ar savu telefonu nav objektīvi salīdzināmi- tikai viens telefons un dažādi auto; nevis dažādi telefoni un dažādi auto.
Tikko uztaisīju vienu mērījumu, rezultāts uzjautrinošs.
Tātad, iekāpju golfā, cenšos elpot cik vien klusu varu [ārpusē, protams, viss kluss] - 28 db. Piešķiļu - 63 db. Braucu uz 50 pa granti - 80 db. Uzbraucu uz samērā līdzena asfalta un trešajā ieskrienos līdz 95 un pēc tam uz tik braucu piektajā - 75-76 un ne brīdi vairāk - sākoties lupatu deķim, uzkāpj uz 80.
BET - es darbā nostājos blakus zāģim, kurā divi elektromotori griež divas zāģlentes, kuras zāģē nomaļus dēļos - vidēji 80 db, augstākais rādījums bija 82 db uz momentu - trokšņu līmenis tāds ka ar kolēģi, ar kuru stāvējām blakus, saskaroties pleciem, sarunāties varēja, nu, bļaujot akurāt ne, bet tuvu tam - tikmēr golfā nevienu brīdi nebija tāds trokšņu līmenis kas prasītu pacelt balsi sarunājoties, ja kāds būtu bijis mašīnā...
Par ko brīnies, tieši tas pats efekts ir ar auto detonācijas(knock) sensoriem, tam ir savas robežas, par kuru augstāk nevar nomērīt. Telefons neder vel tā iemesla pēc, ka mikrofons nav ar aizsegu.
Tad gan kaut kā pārāk selektīvs vai arī nez kāds tam algoritms. Darbā vienbrīd bija pieejams reāls decibelmetrs, pamērijām pat izplūdes dB pirms tehniskās un viss kārtībā. Ja ar to salīdzinātu tad arī varētu saprast cik precīzas ir tās aplikācijas.
Par to Incar skaņas izolāciju, tas efekts ir atkarīgs no tā cik gudri to uzstāda. Vienkārši sabāžot visur vibro un skaņas izolāciju, kur vajag un kur nevajag efekts var arī nebūt. Ir jāskatās, kas dod troksni, vai nu no motortelpas, durvju nepietiekoša blīvējuma utt. Incar jau specializējas uz autoaudio un ideja drusku cita.
Ar dažiem nosacījumiem: ja ir vieta, kur to darīt; laiks to darīt; rokas aug no pareizās vietas: ir zināšanas ko un kā jaukt; zina kuri paneļu stiprinājumi salūzīs un jāpērk jau laikus utt, utjpr...
un ir pietiekama nojēga - kur kādus no vibrācijas slāpējošajiem un skaņu slāpējošajiem materiāliem līmēt, kuras ir svarīģākas virsmas, kuras mazāk svarīgas utt,
Kā vēl vairāk savākt lielo virsmu rezonanses riskus utt...
Tad jautājums kāds tam ir mērķis. Piedalīsies auto audio sacensībās? Tā līmēt kā video ir bezjēdzīgi, lieks svars un efekta būtiska nav. Nav nepieciešams ar vibroizolāciju nolīmet visu laukumu, pietiek ar 1/3 laukuma. Pat mersim vai bembim nav tā salīmēts no rūpnīcas bet skaņas izolācija ir laba.
Es saprotu ka šķībaču kastu braucējam, kur skaņas izolācijas vispār nav, liekas pieņemama tāda ražotāja ekonomija, jo pat tā skopojoties, tiek sasniegts labāks rezultāts nekā tad, ja vispār nekā nav. Bet nu acīmredzot tu tam mersim un bembim esi redzējis tikai izjauktas durvis un neesi pamanījis ka apšuvums ir aprīkots ar nesliktu izolāciju. Laikam jāpastāsta kā ir ar vibroizolāciju aprīkota tāda salīdzinoši veca un skaļa mašīna kā B3 audī - jā, durvīs ir pa strīpiņai vibroizolācijas materiāla, tā vienkāršā iemesla dēļ ka durvīm diži nekas vairāk par gaisu netiek. Tikmēr salonā visa grīda, gan zem tepiķa, gan zem pakaļas ķebļa, ir ar vibroizolāciju. Bet tas ir tikai tāds salīdzinoši pliks aparāts kā B3 audī - C3 A200 20v un V8, cik dzirdēts, aizmugures spārni rūpnīcā tika piepūsti ar putām, vai kaut kas tamlīdzīgs.
Un jā - stiliņā dažs labs ir kādu B4 vai B5 normāli nopakojis, nu kaut vai tās pašas durvis, dzimto smieklīgo gabaliņu noplēšot un pielīmējot - ja tavam 1.2 kivičam šāds gājiens ir bezjēdzīgs, jo papildus svara dēļ sāk sliktāk iet, un nekas klusāk nepaliek, tikai nemotoriņa izmisīgie rēcieni kļūst skaidrāk sadzirdami - tad tādam audī tiek iegūts jūtams uzlabojums.
Tas jau nav mans izdomājums, bet gan oficiālos testos izpētīts un pierādīts. Vibroizolācijas mērķis ir palielinot bleķa svaru pazemināt tā rezonanses frekvenci zem dzirdes sliekšņa. Vēl smagāku to padarīt nav nekāda ieguvuma tāpēc arī durvīs un grīda nav visa nolīmēta. Skaņas izolāciju gan līmē pa visu laukumu, bet arī tas nelīdzēs ja nav jau oriģinālā blīvējuma un vel svilpo ārējās detaļas. Tāpēc ja no rūpnīcas par to nav padomāts tad nekas grandiozs arī nebūs panākams.
Man patīk tava atsauce uz rūpnīcu... Autoražotājs ir iestāde, kam ar pēc iespējas mazākām izmaksām ir jāuzražo mašīna kas atbilst pircēju vēlmēm. Te tu nosauc vienu ražotāja ekonomiju, kuru gan tu nez kāpēc atbalsti. Pēc tavas loģikas sanāk ka ja tu nopērc jaunu hondas kiviču, hečbeku, vai kurš tur bija tas ar skaņas izolāciju apdalītais virsbūves tips, tad nav nekāda jēga uzlabot skaņas izolāciju līdz kiviča sedana līmenim, jo tas tak neko nedos - ražotājs ražojot sūdīgi nopakotas mašīnas uzliek lāstu lai papildus skaņas izolācija neko nedotu un tu pirktu kiviča sedanu...
Es ceru ka uz gada otro pusi mēs varēsim atgriezties pie šīs tēmas, jo es, cerams, būšu golfam sakārtojis durvis un sācis tajās krāmēt skaņas izolāciju.
Kaut kur dzirdēta patiesība, skaļu auto padarīt klusāku - dārgs prieks, kas negarantē izcilu rezultātu, bet savukārt jau saknē "kluss un akustiski nopakots" auto tāds būs jau no ražotāja, bez jebkādām papildus darbībām. Te būs vien jāpiekrīt piemēram, ņemam jebkuru japāni un salīdzinām ar teju jebkuru vācieti. Uzreiz manāma starpība, pie tam - pamatīga
piemēram, ņemam jebkuru japāni un salīdzinām ar teju jebkuru vācieti. Uzreiz manāma starpība, pie tam - pamatīga
.
Kā lexus ? Tas būtu salīdzināms ar lux vācieti '
Jaunais cx 5 , tas no tautas klases .
Es testos ar pasatu , mondeo , artenon , xtrail, leaf,civic īpašu skaņas izolācijas pārākumu nejūtu ,salīdzinājumā ar avensi ,rav . Ar Lux klasi nekad nav nācies braukt
Es arī testos (pilsētā) teju nejūtu starpību, bet pietiek izlaist kādu lielāku līkumu ārpus pilsētas, lielākā ātrumā, vēlams uz dažādiem asfalta segumiem, diemžēl Avensis, Rav no Tevis nosauktajiem Passat, Aerton, Mondeo - vismaz - tur atpaliek ievērojami.
Sen tas bija. Manam Reno grand espace bija nopietnas problēmas ar tā 2.2 dCi. Dikti negribējās sēdēt pāris nedēļas bez auto un nolēmu paņemt kko vidusmēra latvieša iecienītu. Izvēle krita uz Golf IV 1,6 benzīnnieku.
Jau tās pašas dienas laikā ievēroju, ka ierasto 60-65 km/h pa pilsētu pārvietojos ar kkādiem 40-45 km/h apzinati pārvietojos ātrāk, neapzināti atkal 40, 45. Tikai pēc dažām dienam radās nojausma, ka tas ir mototlra skaņas dēļ. Pierasts, ka grad espaces dīzelis pie 60 km/h skan tā, tad arī braucot ar 4 Golfa benzīnu ātrums tika turēts pēc skaņas.
Es arī par novērojumu iz dzīves un par trokšņiem mašīnā Tas laikam ir kaut kāds Nūtona likums, tikai nezinu kurš. Tad, kad autiņš trāpa ar riteni bedrē, visas dakšiņas un karotes, kas ir atvilknē, palecās gaisā. Bet viņas, saskaņā ar šo likumu, nekrīt reizē, bet visas pēc kārtas. Šī efekta pozitīvais moments - pēc skaņas var pārskaitīt, cik tieši šo dakšiņu un karošu ir paņemts līdzi.
Diez, kāpēc japāņi nevar uzražot tikpat akustiski nopakotus auto?... Vai uzreiz krasi mainīsies izmaksas?
Ņemam vēl kādu piemēru, lai būtu vienas klases auto arī. Mazda 5 - ārkārtīgi skaļa. Pat ar visu dārgo megapakojumu tas auto tik un tā bija skaļāks (ārpilsētā) par pilnīgu bāzīti VW Touran, par BMW 2-serie pat nerunāsim.
Auto skaņas izolācija-db
Dalamies ar savu pieredzi par auto skaņas izolāciju- mērījumi decibelos braucot pilsētā un ārpus tās, veiktie uzlabojumi, riepu ietekme utml.