[turpinājums]
5) iesākām braukt ar 23 grādiem (auto režīmā, nekas īpaši regulēts netika). Ātri vien sapratām, ka salst kājas. Pie 25 bija labāk. Atceļā braucām jau ar 26 un pašam bija gluži OK, vien kājām kaut kā bija ne visai. Pie tam likās, ka autiņš no tām visām atverēm vispār nepūš neko. No kādas šķirbas durvīs?
Var jau teikt, ka varēja ielikt niknāku gaisa apmaiņu vai ko, bet nu manā skatījumā ja reiz es tur ielieku tos 23 grādus, tad aptuveni tādu temperatūru es arī gribu sajust.
6) nolēmām izmantot savu pārcilvēku stāvokli un visiem lepni braukt garām par sabtrana joslām, lepni noskatoties uz visiem, kas čunčina blakus joslā. Mazliet traucēja šofera nespēja pārorientēties uz jauno stāvokli (t.i. - pieradums tur nebraukt), tāpat visādi negarantētāji (piemēram, sabtrans, takši un citi tādi elektriķi), kas principā šo opciju pamatīgi nogrāva, bet visbeidzot šoferim apnika cīnīties ar tizlo pagriezienu rādītāju un braucām pa untermenšu joslu, nemainot to.
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2