Ceļu laboratorija veikusi ceļu būves kvalitātes pārbaudes reidā paņemto materiālu testēšanu. Testa rezultāti uzrāda, ka ceļu būvē izmantotie materiāli atbilst projekta un ceļu specifikāciju prasībām.
Pateicamies masu mediju pārstāvjiem, kuri 4.jūlijā piedalījās Satiksmes ministrijas un Va/s „Latvijas Valsts ceļi” (LVC) rīkotajā autoceļu būvniecības kvalitātes pārbaudes reidā, kura laikā laboratoriskiem izmeklējumiem tika paņemti asfaltbetona, asfaltbetona maisījuma un grants šķembu paraugi autoceļa Rīga – Jelgava dažādos remontdarbu posmos.
Pasākums saistīts ar to, ka viena no Satiksmes ministrijas un LVC prioritātēm ir autoceļu būvniecības kvalitātes nodrošināšana un līdz ar to Ceļu laboratorijas kā ceļu būves kvalitātes kontroles mehānisma attīstība.
Anrijs Matīss (SM), Ivars Pāže (LVC)
Satiksmes ministrs A.Matīss: „Ceļu kvalitātes uzlabošana ir viena no mana darba prioritātēm. Ceļu laboratorija kā tehniskās kompetences centrs un objektīvu datu sniedzējs ir viens no kvalitātes garantiem sākot no ceļu būves projekta uzsākšanas līdz nodošanas brīdim. Uzskatu, ka ceļu būves pārbaudēm ir jānotiek bieži un regulāri, tām jābūt gan plānotām, gan neplānotām.
Ceļu kvalitātes uzlabošanā jābūt ieinteresētiem pašiem ceļu būvniekiem. Satiksmes ministrija ir lūgusi Va/s "Latvijas valsts ceļi" izstrādāt kārtību, kādā tiks konstatētas un fiksētas atkāpes no ceļu būves kvalitātes normām un to, kā šī informācija tiks izmantota novērtējot pretendentu piedāvājumus attiecībā uz jauniem ceļu būves vai rekonstrukcijas projektiem."
Nu labi seguma sastāvs atbilst, bet jaunuzbūvēto ceļu līdzenums un salaiduma vietas ir zem katras kritikas. Mana sāpe ir ceļs Rīga - Valmiera, kur jaunuzbūvētais posms Murjāņi - Braslas tilts. Nebija tak tā, ka nomainīja tikai asfalta klāju, akmeņu kārtu tak ar pārkārtoja, kā var sanākt tik nelīdzens ceļš? Piekam jau otro gadu tas īsais posms nav pabeeigts un nekādu darbību tur neredz.
Interesanti kādā standartā ir parakstīts ceļa gludums un tā mērīšana?