Noskaidroti labākie uzbūvētie autoceļi; Autobraucēju Gada balvu ieguvis autoceļa A12 Ludza–Nirza posms Latgalē 12

 
Latvijas Valsts Ceļi | 20.maijs 2015 16:31

Šodien, 20. maijā tika pasniegtas gada balvas par labāko būvnieku veikumu valsts autoceļu tīklā.

Par labāko 2014. gadā izbūvēto valsta autoceļu posmu, kurā veikti paplašināti pārbūves darbi, tika atzīts autoceļa Rūjiena – Mazsalaca (P21) posms no Virķēniem līdz Idum. Gada balvu par šo būvi saņēma SIA Limbažu ceļi.

Apbalvošanas ceremonija "Brīvdabas muzejā"

Par labāko 2014. gadā izbūvēto valsts autoceļa posmu, kurā veikta seguma atjaunošana un pastiprināšana, tika atzīts autoceļa Rīga (Skulte) – Liepāja (A9) posms no pagrieziena uz Kalveni līdz pagriezienam uz Dižilmāju pirms Durbes. Gada balvu par šo būvi saņēma piegādātāju apvienība SIA Aizputes ceļinieks un SIA 8 CBR.

Šogad pirmo reizi tika rīkots arī autovadītāju balsojums. Autovadītāji par labāko pērn izbūvēto autoceļu atzina ceļa A12 posmu no Ludzas līdz Nirzai, kur tika veikta pārbūve un arī jauna ceļa izbūve. Autovadītāju gada balvu par šo darbu saņēma SIA Strabag.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

„Ir gandarījums uzteikt labu darbu,” pasniedzot Gada balvu, atzīmēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss. „Nenoliedzami, uz valsts autoceļiem mums vēl daudz darāmā un šī joma arvien paliek mana prioritāte. Šā gada valsts budžeta finansējumu, salīdzinot ar pērno gadu, izdevās palielināt par 20 procentiem. Jāturpina strādāt, lai vēl vairāk mūsu ceļu posmu varētu pretendēt uz Gada balvām,” norādīja ministrs.

Autoceļu posmus šogad vērtēja starptautiska žūrija, kuras sastāvā strādāja eksperti ceļu būvinženieri Juris Anitens un Uldis Birzleja, ceļu projektētājs Elmārs Daniševskis, Igaunijas ceļu administrācijas pārstāvis Heiti Popps un Lietuvas ceļu administrācijas pārstāvis Juozas Gedvilas. Žūrijas darbā piedalījās arī autoceļu drošības eksperts Pauls Timrots.

„Ceļu būvdarbu kvalitāte ir nenoliedzami mūsu galvenā prioritāte”, pasākumā norādīja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. „Mēs arvien paaugstinām kvalitātes prasības un arī pastiprinām kontroli no LVC puses. Arī paši būvnieki kontrolē savu darbu, un varu teikt, ka pēdējos gados uzbūvētie ceļi ir ļoti labi. Tie atbilst visām Eiropas prasībām, un mūsu būvnieki spēj nodrošināt kvalitāti. Tāpēc ar lielāko prieku šodien sakām viņiem paldies par darbu,” sacīja Jānis Lange.

Jānis Lange, VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs

Autoceļu Avīzes Gada balvas ceļu būvniecībā tika pasniegtas jau piekto reizi. Žūrija vērtēja desmit ceļu būvobjektus, kuri tika pabeigti pērn, tie bija atlasīti saskaņā ar darbu izpildes kvalitātes aprēķiniem. Visus desmit objektus apsekoja dabā, vērtējot asfalta seguma kvalitāti – līdzenumu, viendabīgumu, šuves, kā arī inženiertehniskās būves, nomales un nogāzes, satiksmes organizācijas aprīkojumu un ūdens novades sistēmas. 

„Latvijā vienmēr ir bijuši kvalificēti speciālisti, kas prata un prot būvēt autoceļus. Fakts, ka šī gada perspektīvākais būvdarbu vadītājs nāk no īstas ceļinieku dinastijas, vēlreiz apliecina, ka arī turpmāk mums būs labi speciālisti, kuri spēs būvēt patiešām labus ceļus,” pasniedzot balvu perspektīvākajam jaunajam būvdarbu vadītājam, norādīja biedrības Latvijas ceļu būvētājs valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš. „Ceru, ka nākotnē viņiem būs viss ceļu būvei nepieciešamais – labi projekti, vajadzīgais finansējums un izpratne valdībā, ka bez labiem ceļiem nav iespējama valsts attīstība,” viņš pauda.

Tālis Straume, AS Ceļuprojekts darbinieks (no labās)

Autoceļu Avīzes Gada balvas tika pasniegtas arī par mūža ieguldījumu un perspektīvākajam jaunajam darbu vadītājam ceļu būvprojektos. Šogad Gada balvu par mūža ieguldījumu saņēma kādreizējais VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs, ilggadējais AS Ceļuprojekts darbinieks Tālis Straume, bet par labāko jauno būvdarbu vadītāju tika atzīts Māris Garklāvs no SIA Limbažu ceļi.

Māris Ozoliņš, portāla "iAuto.lv" vadītājs

Savukārt autovadītāja Lāsma Stepiņa, kura piedalījās balsojumā par labāko pērn uzbūvēto autoceļa posmu, saņems VAS Latvijas Valsts ceļi dāvanu un balvu no portāla www.iauto.lv – izmēģinājumu braucienu brīvdienās ar jaunu automašīnu ar pilnu degvielas bāku. Autobraucēju balsojuma dalībnieku vidū balvas ieguvējs tika izlozēts pēc nejaušības principa. Balsojumā kopā piedalījās 4 143 balsotāji.

Lāsma Stepiņa pie Ford Mondeo, kuru izlozes kārtībā laimēja uz nedēļas nogali Foto: iAuto.lv

Autovadītāju balsojums un rezultāti Draugos šeit >>> un Facebook šeit >>>

Laureāti

Andris Bērziņš, biedrības Latvijas ceļu būvētājs valdes priekšsēdētājs

Autovadītāju balsojuma rezultāti

 
Visi komentāri
 
LMT 20.maijs 2015 16:31
1 1 Atbildēt

Lieliska imitācija, apsveicu!

Vilnis 20.maijs 2015 17:16
4 1 Atbildēt

Ceļi labi kamēr jauni! Ceru, ka tie ilgi kalpos!

Crankshaft 20.maijs 2015 19:13
5 3 Atbildēt

Kamēr visos konkursos valdīs zemākās cenas uzvaras princips, tikmēr nekas nemainīsies un tādiem pajoļiem, kā LMT, būs tēmas par ko izvirst savas muļķības! :-))))))

LMT 20.maijs 2015 23:36
0 1 Atbildēt

Es nav pajols, es ir eksperts!

iAuto 21.maijs 2015 7:42
5 0 Atbildēt

Dažbrīd jau ir normāli komentāri, bet ir arī gadījumi, kad jāapdomā vai Tavu komentāru dzēst vai nē! Gribētos tomēr vairāk jēgu tajos, viedokli, argumentāciju...

jajaja 21.maijs 2015 9:26
2 0 Atbildēt

Vēl jau būtu labi, ja tos jaunos ceļus vai ielas tajā pat gadā pāris reizes nepārraktu!!

Komunistu laikos smējās, ka nav bijis ne vienas reizes, kad jauno asfaltu 2 nedēļu laikā nepārraktu, bet šitajos laikos pārrok ar paradoksālu regularitāti un ne jau 1 vai 2 reizes, bet man aiz loga pārraka 6 (SEŠAS) reizes 3 gadu laikā!!! Ielu kuras pamatus noraka 1,5 dziļumā un visu, ieskaitot komunikācijas pārlika pa jaunam.

Pagājušgad NOVEMBRA beigās klāto asfaltu šī mēneša sākumā jau nofrēzēja un lika pa jaunu, un PĒC NEDĒĻAS izrādījās ka pāris kanalizācijas lūkas aizasfaltēja - lauza ārā!!!

7 gadi atpakaļ taisīja ielas rekonstrukciju ar norakšanu līdz pat māteszemei. Kad vajadzēja ko tur palabot, tad izrādījās ka centrālās ielas asfalta klājums ir PIECI CM biezs!! Kuru jau paspēja 3 reizes palāpīt.

Vot tā ir kvalitāte!!!

Koministu laikos pēdējie dzērāji strādāja kvalitatīvāk!!

kurmis 21.maijs 2015 10:01
2 0 Atbildēt

Būtu ļoti labi ja arī citus ceļu posmus sataisītu pār jaunu, jo tagadējie ceļa posmi ir vienkārši aizraujoši, jābrauc un jāskatās vai riepas nepārsitis, vai ari kada riepa neaiziet blakus, lauž piekari mašīnām ka ari lauž pašas mašīnas. Un pat dažreiz nevar saprast kapēc ir jāmaksā tāds ceļa nodoklis, ja nav daudzviet braucamu ceļu.

kaspis 21.maijs 2015 13:15
2 0 Atbildēt

10 gadu laikā neesmu pārsitis nevienu riepu... ko es daru ne tā?

Svetlana 21.maijs 2015 10:52
2 0 Atbildēt

Jāapbalvo pēc gada, kad sāksies celu remonti. Kurš ilgāk izturēs bez remonta, tas arī būs uzvarētājs!

Crankshaft 21.maijs 2015 12:18
1 1 Atbildēt

kurmis

Un pat dažreiz nevar saprast kapēc ir jāmaksā tāds ceļa nodoklis, ja nav daudzviet braucamu ceļu.

==================

Kur tu rāvi tādu nodokli? Transporta nodevu zinu, tikai tai

nav nekāda sakara ar ceļiem...

Andris 25.maijs 2015 14:21
0 0 Atbildēt

Lai tikt līdz ceļam Ludza-Nirza, vēl ir jāpabrauc pa ceļu Rēzekne -Ludza. Ceļam jau 2 vai 3 gadus ir zīme - : ieteicamais 70". Laikam laba zīme maģistrālajam ceļam. Tranzīvalsts politiku piekopjam.

Students 31.maijs 2015 11:53
1 0 Atbildēt

Protams. Vienīgais labais posms ir Latgalē, pārējie posmi pēc dirsas. NEaprotu kāpēc es maksāju ceļa nodokli par tik sapi**iem ceļiem ? wtf ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti