Pilsētplānotājs Viesturs Celmiņš: Aplami uzskatīt, ka automašīna ir nākotnes transporta līdzeklis 43

Deep White | 12.decembris 2019 13:23

Nākamo 10 gadu laikā Eiropas Savienība vēlas samazināt CO2 jeb ogļskābās gāzes izmešu apjomu par 37,5%. “Sabiedriskais transports var būt risinājums CO2 izmešu samazināšanai pilsētvidē, taču liela daļa cilvēku vēl arvien negrib domāt par to, kā samazināt savu ekoloģisko pēdu,” podkāstā Rīta mikriņš satiksmē – brīvu vietu nav atklāj pilsētplānotājs un VEFRESH vadītājs Viesturs Celmiņš

Pilsētplānotājs stāsta, kāpēc sekot veiksmīgā uzņēmuma Amazon piemēram un no privātajām automašīnām pārcelties uz sabiedrisko transportu.

Sabiedriskais transports – mūsdienīgas pilsētas mugurkauls

Vairums pilsētu iedzīvotāju uz darbu un skolu pārvietojas no rīta (laikā no 7.00 līdz 10.00) un pēcpusdienā (16.00–18.00), tāpēc šajā laikā pilsētu satiksme ir ļoti noslogota. “Vienīgais pārbaudītais risinājums, lai to atvieglotu, ir daudzveidīga sabiedriskā transporta infrastruktūra. Ideja ir vienkārša un saprotama – braucot kopā, varam pārvadāt desmitiem reižu vairāk cilvēku, ietaupīt laiku, naudu un nepiesārņot vidi, kurā paši strādājam un dzīvojam. Diemžēl pēdējo 20 gadu gaitā satiksmes plānošana pašvaldības un valsts institūcijās stūrgalvīgi orientējusies uz privāto transportu, tāpēc šobrīd vairāk nekā 50% no pilsētas telpas aizņem ceļi, ielas, pārvadi un neskaitāmas stāvvietas. Taču neviens nav padomājis par to, ka liela daļa no šīs infrastruktūras ir pilsētas liekais svars. Kam vajadzīgas četras joslas no 10.00 līdz 15.30 dienā vai no 20.00 vakarā līdz 6.00 no rīta?” vaicā Viesturs Celmiņš, piebilstot, ka tās ir jāasfaltē, jātīra, jāsāla, jāapgaismo un jāuztur 24/7, kaut gan to izmantojamība ir tikai 5–6 stundas diennaktī. Turklāt, par spīti iedzīvotāju kritumam un ielām, kuras ir kļuvušas platākas, sastrēgumi ir tikai lielāki, nevis mazāki.

“Kad Amazon 2018. gadā izvēlējās sev jaunu biroju centru ASV, viņi pilsētās meklēja nevis nodokļu atlaides, bet gan efektīvu sabiedriskā transporta sistēmu. Jo, braucot ar sabiedrisko transportu, Amazon darbinieki ietaupa divas līdz trīs stundas dienā, kuru laikā viņi var strādāt, pilnveidoties,” stāsta pilsētplānotājs. “Uzskats, ka mūsdienīga biznesa attīstības priekšnoteikums ir privātais transports, ir novecojis – sabiedriskais transports ir mūsdienīgas pilsētas mugurkauls.”

Intensīva satiksme ir drauds gan videi, gan mazajam biznesam

“Mēs priecājamies par glītajām Vīnes un Parīzes kafejnīcām – kāpēc tā? Jo tās ir ērtas gājējiem un tuvumā nav automašīnu,” skaidro V. Celmiņš, turpinot, ka ir sajūta, ka Latvijā drīz vien pilsētvides kultūra tiks iemainīta pret lielveikaliem. “Tas liek uzdot jautājumu – kur paliek mazais un vidējais bizness, kas ir ekonomikas miesa un asinis? Tieši mazais bizness un mājsaimniecības pilsētu padara interesantu – bez tām pilsēta kļūst par spoku pilsētu, atstājot to tikai viesnīcas tūristiem.”

Pilsētplānotājs ir pārliecināts, ka  aktuāls ir arī jautājums, kā mēs dzīvosim, ieejot nākamajā desmitgadē. “Kā izturēsim astoņas līdz deviņas stundas ilgas darba dienas, ja mums apkārt ir blīvi apbūvēta vide bez kokiem, apstādījumiem un parkiem? Nebūs vairs mazo veikalu, kafejnīcu, skvēru, parku un cilvēku, kas pa šīm ielām staigā. Vai šāda pilsēta maz būs interesanta mums un mūsu pilsētas viesiem? Ikvienai Latvijas pilsētai jāspēj konkurēt ne tikai ar pilsētām Latvijā, bet arī ar pilsētām citur Eiropā,” podkāstā Rīta mikriņš satiksmē – brīvu vietu nav stāsta V. Celmiņš. “Koki un zaļā infrastruktūra palīdz mazināt CO2 slodzi, tādēļ pilsētā vajadzētu apsvērt koku ciršanas moratoriju līdz brīdim, kamēr esam kompensējuši jau izcirsto koku daudzumu, jo koki ir mūsu plaušas. Mūsu ikdiena ir stresa pilna, bet zaļa un mierīga vide var mazināt ikdienā uzkrāto spriedzi, līdz ar to pilsētā var veidot jaunus parkus – piemēram, Brīvības ielā, kur to nav.”

Arī atteikšanās no privātā autotransporta izmantošanas ikdienas vajadzībām ir ekoloģisko seku mazināšana uz apkārtējo vidi. Viena vieglā automobiļa un mikroautobusa saražotais vidējais CO2 izmešu daudzums ir aptuveni 200 grami uz kilometru (g/km). Tātad, piemēram, 28 vieglie auto rada 5600 g/km CO2 izmešu, turpretī, izdalot mikroautobusa patērēto izmešu daudzumu uz 28 mikroautobusa pasažieriem, tie ir 7,14 g/km uz cilvēku, kamēr individuālā transporta stūrētājs viens pats vai labākajā gadījumā ar pasažieri nesīs atbildību par 200 g/km izmešu.

Sabiedriskajam transportam pietrūkst labas reklāmas

V. Celmiņš atgādina, ka sabiedriskais transports – autobusi, trolejbusi, tramvaji vai mikroautobusi – ir tāds pats pakalpojums kā medicīna vai izglītība, un tam vajadzīga arī sava reklāma un influenceri. “Vēl labāk, ja tie ir valsts un pašvaldības sektorā strādājošie, kuri stāsta par sabiedriskā transporta ieguvumiem, savu reālo pieredzi un iespējamajiem uzlabojumiem. Bet tam nepieciešami dūšīgi pilotprojekti – pilnvērtīgas velosipēdu joslas, ekspresmaršruti, gājēju ielas un aizliegums koku ciršanai. Ikvienas pilsētas iedzīvotājs var vērsties pie valsts un pašvaldības institūcijām ar vienkāršu jautājumu – kas tiek darīts, lai padarītu mūsu pilsētu cilvēcīgāku un sabiedrisko transportu par reālu pārvietošanās alternatīvu?” jautā pilsētplānotājs, norādot, ka tad, kad četrgadnieks jutīsies droši, braucot pāri tiltam, arī vecāki un  pārējā sabiedrība jutīsies droši.

 

 

 
Visi komentāri
 
Bradypus 12.decembris 2019 13:45
38 5 Atbildēt

Kārtējais pamuļķis, kas grib cīnīties ar sekām, nevis pašu problēmu - nepieciešamību katru dienu "no rīta (laikā no 7.00 līdz 10.00) un pēcpusdienā (16.00–18.00)" kaut kur braukt. Ko nozīmē "tad, kad četrgadnieks jutīsies droši, braucot pāri tiltam"?! Kāda mārrutka pēc tam četrgadniekam vispār ir jābrauc pāri tiltam. Četrgadniekam ir jāspēj ar savām kājām aizet līdz dārziņam (un tas ir ļoti konkrēts attāluma ierobežojums), nevis jāvazājas pa tiltiem. Laiks beidzot pilsētplānotājiem attapties, ka ir jāplāno zonējuma integrācija (dzīvesvieta + darbavieta + servisi), kas neprasa ikdienas pārvietošanos lielos attālumos, nevis noslāņošanos šauras funkcionalitātes rajonos, starp kuriem rezultātā neizbēgami veidojas milzīga satiksmes plūsma.

didzisk 12.decembris 2019 15:44
12 0 Atbildēt

Vienkāršāk sakot, problēma ir guļamrajoni, kuros gandrīz nekā cita nav.

Zemesgramata 12.decembris 2019 15:52
10 0 Atbildēt

Es pilnībā piekrītu. Būtu jau vel labi, ka šī problēma būtu aktuāla tikai vienas Rīgas robežās. Bet mums taču visādi pseido eksperti un ekonomisti ir visu lielo uzņēmējdarbību sadzina Rīgā. Un tad nu tagad viņi brīnās, kāpēc ielas stāv. Cilvēki ir spiesti braukt uz darbu no Bauskas, Ogres, Jelgavas, Tukuma uz darbu ūdens galvā Rīgā

Freijers 12.decembris 2019 16:45
3 1 Atbildēt

Ir jāstrādā attālinātā darba iespēju virzienā, skolu tīkla reorganizācijā, lai šādas vajadzības atkristu...

Krotow 12.decembris 2019 23:55
6 0 Atbildēt

Pie skolu tīkla reorganizācijas pieder arī izglītības kvailtātes paaugstināšana. Lai vecākiem nebūtu par varas makti jāstumj bērni uz dažām elitārajām skolām, jo pārējās māca s..du.

msh 13.decembris 2019 12:56
3 0 Atbildēt

Visās jau māca sūdu - tajās krutajās varbūt ir salasīti pedagogi, kuri paši uz savu galvu māca ko jēdzīgāku.

felix65 14.decembris 2019 13:24
1 1 Atbildēt

Un kāda mārrutka pēc "Nākamo 10 gadu laikā Eiropas Savienība vēlas samazināt CO2 jeb ogļskābās gāzes izmešu apjomu par 37,5%". Viņš to ciparu uz šņabja pudeles ieraudzīja un nolēma izmantot?

WALA 12.decembris 2019 14:51
12 0 Atbildēt

Lūk šitādus pilsētplānotāju tekstus jau pēc pirmajām rindkopām tālāk lasīt negribas.

Pirmkārt es kā "Svētdienas" riteņbraucējs gribētu teikt - kur pie velna Rīgā ir velobraucēju un kājāmgājēju infrastruktūra, jo "gudri drist - nav malku cirst". Pie tam pie kājāmgājēju infrastruktūrās arī būtu jāpieskaita arī to uzturēšana, arī ziemas laikā, tas nav nopietni ja pa ietvēm paiet nozīmē apdraudēt savu dzīvību, bija te pagājušā ziema tāda, kad redzēju vairākus cilvēkus atsitot kā minimums astes kaulu pret ietvi. Tāpat veikalu u.c ikdienišķu nepieciešamību pieejamība.

2. sabiedrisko transportu pilsētvides plānotājiem būtu vispār jāsaprot kā lamuvārdu pēc definīcijas, kā var iegāzt 100 Mio R-Satiksmē un pretī saņemt kaut kādu puspakalpojumu labākajā gadījumā. Nereti ar kājām ejot attālumus kas paņem virs stundas, es galapunktā Rīgā nonāku ātrāk kā varētu ar sabiedrisko. Jā pa centru sabiedriskais ir tik bieži ka nospļauties nav kur, bet kā tālāk par 3 km no centra - pamēģini pabraukt ar pārsēšanos. velo ir 2-3x efektīvāks, un ja vēl būtu jēdzīga velo infrastruktūra tad būtu pat 10x efektīvāks.

Sabiedriskais transports pie mums ir kāda kabatu pildīšanai nevis cilvēku pārvadāšanai.

WALA 12.decembris 2019 14:55
4 0 Atbildēt

P.S. un ja nu kas tad lai kārtīgi uzturētu velo un sab. trans. infrastruktūru uzturēt, šķūrēt un sālīt ielas nāksies vēl vairāk !

Kanibaals 12.decembris 2019 15:00
3 2 Atbildēt

Daļēja taisnība ir, te jau autoražotāji sapriecājušies, ka nu tik pirms jaunos ekoloģiskos auto, bet visticamāk gan pieprasījums pēc auto nākotnē kritīsies.

Krotow 12.decembris 2019 23:54
3 0 Atbildēt

Ja ar papildus nodokļiem degvielai un par 10 gadiem vecākiem degvielas auto no tirgus izspiedīs lietotos auto, tad tā arī notiks. Jaunus elektriskos un hibrīdauto vidējais mūsu braucējs nevar atļauties.

Vernons 12.decembris 2019 15:32
1 3 Atbildēt

Vilciens Ziepniekkalns - Torņa kalns - Rīga. 15 minūtēs Centrā! Sliežu atzars tikai jāpagarina.

Krotow 12.decembris 2019 19:37
0 0 Atbildēt

Labi jau - vispirms līdz tam vilcienam vēl jātiek. Pusstundas intervāls starp vilcieniem arī situāciju neuzlabo.

Laaciz 12.decembris 2019 15:38
35 6 Atbildēt

Dievs pasarg, ja šitādi idioti tiks pie teikšanas vēl.

"Vienīgais pārbaudītais risinājums, lai to atvieglotu, ir daudzveidīga sabiedriskā transporta infrastruktūra."

Vai šis cilvēks ir gatavs iguldīt milzu līdzekļus papildus sabiedriskā transporta iegādē un tā uzturēšanā? Vai arī viņam liekas, ka esošajā skaitā var papildus sastumt kaut pusi no autobraucējiem? Kāpēc man būtu jāmaksā par transportu kurā regulāri vizinās bomži, gopņiki, kas dzer un nenormāli skaļi lamājas visu laiku? Bērni, kuri nemāk uzvesties?

"vaicā Viesturs Celmiņš, piebilstot, ka tās ir jāasfaltē, jātīra, jāsāla, jāapgaismo un jāuztur 24/7, kaut gan to izmantojamība ir tikai 5–6 stundas diennaktī"

Ak tad tā jādara tik ar tām lielajām ielām? Pārējās var kaut no grants būt un apgaismotas ar cerībām un sapņiem? Vai arī viņa liekas, ka tās ielas, kurās brauc sab. transports (pēc viņa vīzījas palielinātā skaitā) nav jāuztur un gājēju ielas, kur hispters pie savas 5eur kafijas un 3eur kūkas sēdēs arī nav jāuztur?

Cik var to CO2 "sūdu" stumdīt? Šitādi pamuļķi ap pirkstu aptīti propagandē lietas, ko šim lielie onkuļi sastāstījuši. Un kā būtu ar cīņu pret abnormāli daudz atkritumiem? Piesārņotiem okeāniem? Koki nebūt nav vienīgās plaušas mūsu pasaulei. Okeāni ražo ļoti lielu daudzumu skābekļa. Kāpēc netiek uzsvērts to nozīmīgums? Vai šim pamuļķiem liekas, ja samzināsim nedaudz CO2 lokāli, tad citur tie ar pēkšņi saruks? Kā ar industriāljām lielvalstīm, kas ražo piesārņojumu (ne tikai CO2)? Gāzes un daļinas izplatās pa visu apkārtni un nestāv vienā vietā.

Kārtējais kaut kur kaut ko saskatījies citās valstīs un tik ņemās "Tur to dara tā, tur to dara šitā". A kapēc MĒS nevaram darīt savādāk? Radīt dinamisku satiksmi? Nākotne esot sab. transports un ritenis? Tā nav nākotne, bet pagātne. Lai pienāk, kad sab. tranports pēc izsaukuma aizvedīs mani kur es gribu jebkurā laikā. Ritenis pats par sevi ir neefektīvs transporta veids mūsdienu dinamskoajai pasauei.

Šis jampamps nerisina nekādas problēmas, bet vēlas radīt idilli un utopiju mazai cilvēku grupai. Tur var bezgala šim zombijam oponēt, bet diez vai kaut ko saprastu.

Zemesgramata 12.decembris 2019 15:47
18 6 Atbildēt

Kāpēc Iauto dod vārdu šādiem eko fašistiem?

msh 12.decembris 2019 18:30
9 0 Atbildēt

Nu, savs labums tomēr ir - vismaz var uzzināt kas citplanētiešiem galvās, jo normāli cilvēki par šitādu herņu neinteresējas. Pie viena neaizmirsti pazīstamos, kuri arī par pseidoekoloģiju neinteresējas, izglītot, lai arī viņiem paliek skaidrs, no kurienes vējš pūš.

Opis 12.decembris 2019 15:48
4 12 Atbildēt

Vecu opeļu un škodu braucēju/disēju komentāri.

650 12.decembris 2019 15:49
12 2 Atbildēt

Ko tas caurumrubinātājs te sludina Autoportālā?? Kur viņš bija agrāk, ar ko naudu pelnīja? Ar ko "pats" brauc? Varbūt ka sajutis varas un naudas smaku, ar senkārototo iespēju kaut ko "noteikt/regulēt"?

Kapc centrāltirgus nav izvākts no pilsētas centra?Ko tur tas smirdīgs kuģis dara,nekaunīgi pietauvojies 300m no vecpilsētas trausli vēsturiskajiem mūriem? Kapc ogles pārkrauj 300m no dzīvojamajam mājām un kapc viss mangaļmīlgrāvis gadiem ilgi pēc naftas fekkālijām smird? Kapc banku darbinieki ar mašīnām brauc uz darbu? Naudu viņi ikdienā vadā pillu bagažnieku vai ko? Kapc katrā baltezera privātmājas pagalmā pa 2-3 auto? Trolejbuss tur viņiem mežā nav pieejams vai ko?

Kad likvidēs naciOnālo nelaimi - lielveikalus? Ar visām to stāvvietām! Nost!Cik tur gaisa sabojāts, cik nervu,laika un naudas bezjēgā atstāts!

Tas ir šausmīgi, kā masveidā vairojas šie te ieteicēji un regulatori.Cilvēks nopircis par SAVU naudu auto, samaksājis valstij entās nodevas, izgājis likumīgu TA.Kāpēc un par ko viņam būtu jābūt vainīgam? Kāpēc viņam vispār būtu kādam jāatskaitās, kā viņš lietos SAVU īpašumu un kā organizēs savu laiku? Likvidēt vispār visus auto tirdzniecības kantorus!Tikai smirdīgs taxobuss(kur naudu ņem, bet nedod biļetes) un etalons!

Opis 12.decembris 2019 16:12
2 16 Atbildēt

Vēl viens ļubriks, kurš no rīta bikšu kabatā tā pavairāk naudu atradis. Vēl sāp, bet laimīgs...

Vernons 12.decembris 2019 16:16
1 6 Atbildēt

Jābūvē metro!

Zemesgramata 13.decembris 2019 15:32
0 0 Atbildēt

Rīgā tas nav iespējams.

Ja 80.gados būtu sākts, tad varbūt vēl šodien nemaz nebūtu pabeigts.

Krotow 13.decembris 2019 19:09
2 0 Atbildēt

Un labi vien bija ka nesāka. Vēl plus 25..35 tūkstošus pie zvaigžņotā staba tusētāju mums nevajag. Latviju Baltkrievijas versijā arī nē.

Freijers 12.decembris 2019 16:43
14 0 Atbildēt

visi šie "aktīvisti" un wannabe pilsētplānotāji, kas divas bildes Amsterdamā, Stokholmā un Kopenhāgenā redzējuši un reti kad no pilsētas savu degunu izbāž melš vienu un to pašu....redz auto nav nākotnēs - kam tad ir ? lidojošam paklājam varbūt ? Vai sabtransam, kas tikpat dārgs (kad sarēķina cik kopumā par to maksā) un kura vēl lielākajā LV daļā vnk nav ? Varbūt šiem ekokomunistiem patiktos 19.gs vīzijas, kad bija pārapdzīvoti strādnieku rajoni un darbs pāri ielai - tad tiešām auto nevajadzēja (un nebija arī), bet dzīves kvalitāte bija krietni sliktāka...iespējams to arī grib visas tūnbergas, celmiņi un visādi citi jaunkomunisti - lai cilvēki vienkārši dzīvotu sliktāk, aiz skaistām, puspatiesām vīzijām, bet sliktāk - lai nav pārvietošanās brīvibas, lai viss sadzīts kolchozos (ne pašam sava apkure, ne kas vēl), visi vienkopus un cērpjami uz urrā !

msh 12.decembris 2019 18:35
11 0 Atbildēt

Man patīk ekokomunistu termins "klimatneitrāls transports" vai kaut kas pa to tēmu - es nezinu vai viņi saprot vai nē, bet šajā definīcijā vienīgi spēj ierakstīties zirga pajūgs - pat veloosipēds ir smagās industrijas, kura radās pateicoties fosilajai enerģijai, produkts, kur nu vēl citi transporta līdzekļi.

Zirgs 12.decembris 2019 19:42
2 0 Atbildēt

Ko nu muldi. Es neesmu klimatneitrāls, jo piržu metānu.

msh 12.decembris 2019 19:56
4 0 Atbildēt

Zirgs pirž metānu un izelpo oglekļa dioksīdu - bet nu vismaz to teorētiski var atsvērt ar okeāniem un mežiem, rati ir no koka, pakavus un visādus apkalumus var uztaisīt kalējs bez jebkādas smagās industrijas - tikmēr lai uztaisītu un uzturētu labā stāvoklī pat parastu velosipēdu, tā smagā industrija ir vajadzīga - un no pieredzes no viena aktīva velobraukšanas gada un esošās pieredzes ar mašīnu - remontu, detaļu un uzturēšanas izmaksas, ja tās rēķinātu pret kilometriem, diez vai jūtami atšķirtos - tik vien ka velosipēdam aiziet mazāks daudzums eļļas un nav kur ieliet benzīnu...

... 12.decembris 2019 17:53
15 1 Atbildēt

Ja šis plānotājs, nevis plānā galdiņa urbējs, tad lai ieplāno:

1) novirzīt smago transportu un lieko plūsmu no centra - tātad ziemeļu šķersojums Daugavai + visi pievedceļi, lai transports no visas Latvijas varētu aizbraukt uz ostu, kā arī uz Bolderāju nebraucot cauri pilsētas centram;

2) Prestižās skolas Rīgas centrā. Domāju, ka tikai aklais nepamanīs kādu plūsmu rada tie vecāki, kas no Pierīgas ciematiem ved savas atvases uz Rīgas centra skolām;

3) Veloinfrastruktūru vajag, bet tas nenozīmē, ka visās ielās jābūvē velojoslas. Vajag pāris ielās normālas velojoslas, kas savienotu Rīgas rajonus ar centru un savā starpā...

Edmunds 12.decembris 2019 19:19
4 0 Atbildēt

Kurš izšķirs,kas drīks braukt un kas ne? Laukos dažam tuvākais sab.transports ir 5-6 km un tas pats ne katru dienu vai reizi -divas dienā. Un laucinieks nebrauks uz pilsētu? Utopisti un zābaki tik tā var spriest!Mūsu valsts atpaliek no Eiropas par vismaz 30-40 gadiem un tā arī uz gudriem Eiropas likumiem un idejām jāskatas.Ja Eiropa nozaļēs 20 gados,tad mēs 50-60 gados!Un cik gados nozaļos aviācija,kas virs galvas mums ekoloģiski tīros mākoņus ražo? Vai piemēram kuģniecības? Bail skatīties ,kad kāds prāmis uzņem ātrumu!

atrabotka 12.decembris 2019 19:47
4 0 Atbildēt

Nu jā, tur jau tā problēma, ka no vienas puses cenšas būt dabai draudzīgi un ieviest nez kādus risinājumus un tehnoloģijas, bet no otras - akselerējošs kapitālisms, kur visu nosaka pieprasījums/piedāvājums un no tā izrietoši - arī cena. Lai tad visa pasaule gluži vienkārši samazina ražošanas un pārdošanas apjomus it visā! Lai mazāk kuģi brauc un lidmašīnas lido. Piegriezt tūrismu, visādas liekas izklaides un cita veida resursus tērējošas izklaides. Bet par visļaunākajiem šajā visā tiek padarīti autobraucēji (jo ir visvairāk un no tiem var noslaukt naudu), kuri arī darbina ekonomiku.

msh 12.decembris 2019 20:23
6 0 Atbildēt

Es nevaru saprast, vai tu esi sarkastisks vai naivs - tas, kas notiek ar likumiem, kā reiz atbalsta "otro pusi" - nav tādi centieni "būt dabai draudzīgi", toties ir centieni atbalstīt noteiktus biznesus, protams, ar savtīgiem politiskiem ieganstiem. Būt dabai draudzīgi nozīmē pēc iespējas efektīvāk izmantot resursus - vai kāds uz to aicina? Vai kāds aicina piebremzēt visādu ierīču morālo un fizisko novecošanos un aicina tās lietot pēc iespējas ilgāk? Nē - tā vietā īsmūžīgām nišas mašīnām sarēķina ka tās būs draudzīgas pēc dažiem gadiem, sak pērciet un mainiet, jūs pērkot un drīz metot zem preses, saudzējiet dabu!

Tūrists 12.decembris 2019 20:25
1 1 Atbildēt

Saki, ka laika pavadīšana sastrēgumos ir labāka un pareizāka par ceļošanu. Jāpiegriež cilvēkiem iespēja atpūsties, lai vergo bez pārtraukuma?

Krotow 13.decembris 2019 0:04
1 0 Atbildēt

Kaut ko būsi pārpratis. Nevis likvidēt ceļošanu, bet mainīt transporta tīklu, lai ceļošanu padarītu klimatam mazāk kaitīgu. Aviosatiksmi apzaļumot tik ātri neizdosies objektīvu tehnisku ierobežojumu dēļ. Taču daļu no lidotājiem var pārsēdināt uz ātrvilcieniem. Līdz 400km maršrutos bez lidostu drošības pārbaudēm un nīkšanas pirms reisiem ka tikai neiznāks aizbraukt ātrāk.

Jā, ir tūrisma galapunkti, kur derētu ieviest gada apmeklējumu skaita limitu, lai atšūtu visādus selfiju pie Monas Lizas mīļotājus, kuriem pēc būtības pajāt kur viņi bildējas. Tai pašā Venēcijā, kur sezonas laikā dienā nav kur apgriezties un vēl šur tur.

Bradypus 13.decembris 2019 9:44
3 0 Atbildēt

Venēcijā IR, kur apgriezties, jebkurā laikā, ja vien neesi auns un paej pāris kvartālus nost no galvenā tūristu maršruta. Mona Liza nav liela mēroga problēma - ar to lai cīnās Luvra individuāli. Bet Parīze kopumā jau sen atbaida tūristus ar savu etnisko vidi. Ja kādreiz parēķinātu aviosatiksmes degvielas patēriņu uz pasažieri uz 100km, nevis akli ticētu Grētas kliegšanai, uzzinātu, ka tas cipars "līdz 400km" maršrutos ir apmēram līdzvērtīgs 3 cilvēku ceļošanai VW Polo, bet tālajos gabalos nepārspējams ar jebkuru citu transporta veidu. Un pārpratis esi tu - visa transporta tīkla pārkārtošana notiek tieši, lai ierobežotu pārvietošanās brīvību (ceļošanu), nevis apkarotu nevajadzīgo ikdienas rutīnas laika tērēšanu. Kādēļ? Tā paša iemesla dēļ, kādēļ eksistēja "dzelzs priekškars" un Berlīnes mūris. Cilvēks, kam ir iespēja redzēt pasauli, kļūst arvien nepakļāvīgāks kā nodokļu vergs.

tramvaja biļete 13.decembris 2019 12:09
4 0 Atbildēt

Zirgu pajūgu un tramvaja Rīga.Pilsētplānotājs var mums piesaukt Kanberu,Brazīliju,Astanu u.c. tukšā vietas uzceltas galvaspilsētas,bet mums no Juglas uz Rumbulu,piemēram,jabrauc strādāt.Ne tur pird,meistar.

divpedāļnieks 13.decembris 2019 14:19
3 0 Atbildēt

Nākotni paredzēt mums nav lemts.Bet šodien varam palamāties.Apbrīnoju,cik nevajadzīgu ciparu Viesturs C. cēlis mums priekšā.It kā liela mēroga lēmumi tajos balstītos.Nav vietas braukt valdošajiem un bagātajiem!Un visa gudrība.Visi satiksmes uzlabošanas risinājumi neitralizējas ar satiksmes dalībnieku skaita pieaugumu.Tātad jāierobežo,ar eko pamatojumu.

imzz 13.decembris 2019 18:44
1 0 Atbildēt

Sabiedriskā transporta idilles piemērus var viegli atrast:

Tokijas metro:

www.youtube.com/watch?v=1R0FanSTyOw

gtxxrt 13.decembris 2019 23:28
1 0 Atbildēt

pilsētplānotājs un VEFRESH vadītājs Viesturs Celmiņš - kas tas pa amatu? Kur tādu titulu vispār var iegūt?!

Nav viņš laikam bijis tanī Parīzē- tur nav nekādu ierobežojumu autotransportam! Var piebraukt pašā centrā un atstāt auto ielas malā par tikpat cik pie mums un vēl tur ir arī katrā piektajā kvartālā 5stāvīga auto stāvvieta!!! Tā ka nevajag te d****!!

Krotow 14.decembris 2019 1:47
1 0 Atbildēt

Tas frukts jau iesakņojies Burovam par padomnieku. Nu tad ko tur vairs Cerams, ka viņu no turienes drīz izravēs kopā ar esošo Rīgas Domes personālu.

www.delfi.lv/news/national....d?id=51631793

Orbit 14.decembris 2019 20:42
0 2 Atbildēt

Jāstājas ārā no tās stulbas Eiropas savienibas

Krotow 15.decembris 2019 2:29
1 0 Atbildēt

Vai desu pa 2.50 jau nopirki. Ej palaizi Vovam vēl.

WALA 15.decembris 2019 18:30
0 0 Atbildēt

cik labi ka savu muļķību, korupciju utt. varam novelt uz slikto ES. Skaidrs ka pie jebkadiem labmiem jeb plusiem nāk klat arī dažas problēmas un mīnusi. Bet kas tas par stilu visā vainot citus, es un mana ģimene nevienos laikos nav dzīvojuši labāk kā tagad.

Nākotnei jaunus risinājumus 15.decembris 2019 0:21
0 0 Atbildēt

Pilsētās vajag pavisam cita veida transportu, tādu uz kuru nav jāgaida, tas būtu tā, ka tu pieej pie sliedes, uzsēdies un brauc, pēc tam vietā kur tev vajag apstājies un dodies savās gaitās. Elementāri.

msh 15.decembris 2019 20:01
0 0 Atbildēt

Jā, to sauc par velosipēdu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ceļa remontu vietas - vai tās tiešām ir labi pamanāmas? (+ FOTO) 2

Aculiecinieks iesūtījis foto attēlus no divām ceļa remontdarbu vietām uz A10 šosejas, ar jautājumu, vai tās vienmēr ir labi atdalītas, pamanāmas un tātad drošas gan pašiem darbu veicējiem, gan autobraucējiem, kam tās gadās ceļā. Lasīt vairāk

 

Seat Arona tagad arī 150 Zs versijā

Kompaktais krosovers no Spānijas tagad būs pieejams arī versijā ar 150 Zs jaudīgu četrcilindru motoru. Lasīt vairāk

 

VinFast President – vjetnamiešu krosovers par 140 000 eiro (+ VIDEO) 5

Vjetnamas uzņēmums VinFast piesaka savu jaunāko modeli – gandrīz 300 km/h ātru luksuss krosoveru par 140 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Gandrīz 190 km/h - ROADPOL Drošības dienu” ietvaros Cēsu pusē fiksēts steidzīgs “BMW” vadītājs 10

Aizvadītajā piektdienā Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas inspektori "ROADPOL Drošības dienu" ietvaros Amatas novadā fiksēja kādu autovadītāju, kurš atļauto 90 km/h vietā braucis ar ātrumu 189 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti