3 iemesli, kādēļ Čaka ielas velojoslas ir izdevīgas autovadītājiem 32

 

Foto: Pilsēta cilvēkiem kolāža

Raivis Dejus, Pilsēta cilvēkiem speciāli iAuto.lv | 26.marts 2021 12:05

Pirms kāda laika medijos tika publicēts video, kurā uzskatāmi tika parādīts, ka kopš Čaka ielas velojoslu eksperimenta ieviešanas, radušies milzu sastrēgumi. Laikam ejot, sastrēgumi noplaka, taču nepatīkamā piegarša palika.

Bet vai līdz šim medijos izskanējusī propaganda pret Čaka ielas eksperimentu ir ietekmējusi arī jūsu domas par to? Gan jau, ka jā!

Tāpēc šajā rakstā minēšu 3 iemeslus, kādēļ velojoslas uz Čaka ielas izdevīgas ir autovadītājiem.

1. Korķi

Jo vairāk auto, jo lielāki sastrēgumi. Tas it kā būtu skaidrs. Bet kā tad bez auto?

Lielai daļai iedzīvotāju auto ir nepieciešams, lai aizvestu bērnus uz bērnudārzu, veiktu garas distances uz darbu vai pārvadātu smagus objektus.

Taču tikmēr ar automašīnu katru dienu brauc arī Čaka ielas veikala pārdevēja uz savu dzīvoklīti divus kilometrus tālāk pie Zemitānu tilta. 

Izklausās pēc izdomāta joka? Tas nav joks! Ar 50 gadīgo kundzi esmu runājis, un viņa nav vienīgā. 

Te nu visas problēmas sakne. Ja Rīgā netiks izveidota ērta alternatīva autotransportam, tad to izmantos arī tie, kuriem auto nemaz nav vajadzīgs, tādējādi piepildot ielas un saildzinot laiku, kuru mums katru dienu jāpavada korķī. 

Cilvēki nav stulbi, un viņus pārliecināt pārsēsties uz neērtāku transprota veidu nebūs viegli… Kamēr tas ir neērtāks.

Vienīgais pārliecināšanas veids - padarīt mīšanos ar velo, iešanu kājām vai e-skrejriteņu lietošanu maksimāli ērtu. 

Čaka ielas velojoslas ir liels solis pareizajā virzienā. 


2. Sasodītie velosipēdisti

Ne reizi vien mums ir nācies dusmās nolādēt kārtējo velosipēdistu, kurš brauc pa brauktuvi, radot bīstamas situācijas.

Visnepatīkamākais ir tas, ka, ja velosipēdists veicis neatļautus, agresīvus manevrus, tad pirmie, kurus vainos, būs autovadītāji.

Velosipēdistu skaits nemitīgi palielinās, un šādas situācijas notiks arvien biežāk. Tāpēc jāskatās, kā dabūt viņus prom no brauktuves.

Visefektīvākais veids ir ieviest velosipēdistiem savu joslu, lai viņi nemaisās mums pa riteņiem. 

Pirmais, kas ienāk prātā - ne jau noņemot Čaka ielai vienu joslu! Bet atceramies pirmo punktu, sastrēgumus rada Čaka ielas veikala tantiņas & co. (nedod Dievs auto sapirksies vēl visi studenti, jaunieši un “tiesības labāk vēlāk, nekā nekad” bariņš)

 

3. Saskrāpētie auto

Nezinu, kā jums, bet mans auto man ir diezgan vērtīgs. 

Čaka iela iepriekšējā izskatā nedrīkst atkārtoties nekur, tāpat kā neakceptējama ir arī Valdemāra iela.

Braukšana tik šaurās rindās ar auto nozīmē nepārtrauktu risku noskrāpēt to.

To pierāda arī statistika. Ja agrākajā Čaka ielas satiksmes plūsmā bija vidēji 100 sadursmes gadā, tad šobrīd sadursmju nav gandrīz nemaz.

Klāt nāk mūsu diženā autovadīšanas kultūra, kas dažiem kož dibenā, klusā balsī atkārtojot: „Maini joslu! Maini joslu! Ietaupīsi ceļā 3 sekundes!“. Līdz ar lēkāšanu no vienas joslas uz otru, rodas sadursmes.

Atjaunot laku maksā naudu, nervus un laiku.

Ja radīsies vēlme auto reiz pārdot, tad arī aizlakotos skrāpējumus auto pazinējs pamanīs un auto cenu novilks uz leju. 

Neaizmirsīsim arī par apdrošināšanu. Jo biežākas sadursmes, jo lielāka būs apdrošināšanas maksa.

Vai mums to vajag? NĒ!

Cerams, ka samazinātais rindu skaits Čakenē motivēs pilsētas galvas reiz sastādīt tur kokus - vietas tagad taču ir! Jo ja jau reiz jābrauc cauri pilsētai, tad vēlams skaistai pilsētai. 

 
Visi komentāri
 
imzz 26.marts 2021 12:47
15 1 Atbildēt

"Laikam ejot, sastrēgumi noplaka," -pagaidiet "mēra laiku" beigas.

Skolnieks 26.marts 2021 15:59
3 0 Atbildēt

Jo skolēni mācās no mājām!

Kad atvērsies skolas, tad jūs redzēsiet vellu!

anonimikis 26.marts 2021 12:48
14 2 Atbildēt

Ļoti labi argumentēts viedoklis.

Patisons 26.marts 2021 13:03
5 0 Atbildēt

Ir cilvēki, kas nekad nebrauks ar velo. Un tam ir vairāki iemesli - , vēlme, prasmes, infrastruktūra pie darba devēja - kur likt, vai ir dušas. Otra puse, vai nav velo jāstiepj mājās uz piekto stāvu.

Veloinfrastruktūra ir motivators, iespējams puse no veiksmes, otrajā pusē arī nemazāk ir jāiegulda.

Velosipēdisti ir vieni no aktīvākajiem pārkāpējiem, sarkanā gaisma, virzienu nerādīšana, ķiveres nelietošana, lukturīši neesamība. Šeit arī ir liels darbs jāiegulda.

Pat eju ar kājām, braucu uz darbu gan ar velo, gan ar auto un pa vidam vēl skrienu.

Patisons 26.marts 2021 13:04
4 0 Atbildēt

Un velo vēl ir sezonāls pasākums. Ziemā tiešām neiesaku, no savas pieredzes.

Kā vienmēr 26.marts 2021 13:12
22 3 Atbildēt

...kokam divi gali: vieniem tiek sagādātas neērtības, lai citi iegūtu ērtības. Līdz šim esam šūmējušies sakarā ar tiem, kam neērtības (autovadītājiem). Raksta autors ir paskatījies no otra gala: automašīnā vajag sēsties uz braukt tikai tad, ja patiešām citādi nevar (jāved kaut kas smags, pēc darba uzreiz jābrauc uz laukiem u.tml.). Pārējie mierīgi varētu braukt ar vidi nepiesārņojošiem satiksmes līdzekļiem...

Covids 26.marts 2021 16:01
26 1 Atbildēt

Kur tev tagad jābrauc, sēdi mājās, nevadā kovidu!Un vienalga, vai tas auto, vai velo, - sēdi mājās, netaisi neērtības uz ceļa!

msh 26.marts 2021 19:53
2 0 Atbildēt

Kas tā par tādu jocīgu lietu - "vidi nepiesārņojošs satiksmes līdzeklis"? Pēc ekofašistu loģikas tāda lieta nav iespējama - pat ejot ar kājām tu piedirs dabu, kur nu vēl ar kaut ko braucot...

progress 26.marts 2021 13:15
8 2 Atbildēt

Izmirs pilniibaa taa Chakene, un tas buus likumsakariigi! Graustu iipashnieki varees priecaaties, klusajaa rajonaa dziivodami, un maksaadami nesameeriigi sadaardzinaatu NIN. Kam rezutaataa labi, driizaak nevienam, jo viss ir mainiijies uz neatgrieshanos!!!

tā gan 26.marts 2021 13:36
3 0 Atbildēt

Izmirs tāpat kā savulaik Atlantīda. Ielu pārņems daba....un būs pilsētā vēl viens parks. Saki ko gribi, bet ieguvums būs šā vai tā.

Diskusija 26.marts 2021 13:18
10 4 Atbildēt

ar Patisonu. Cik saprotu, ne jau tikai ar velosipēdu tagad aicina braukt pa Čaka ielu. Sabiedriskais transports taču paliek, arī ar kājām vēlams staigāt pēc iespējas garākus gabalus. Un kopumā - kvalitatīvāks gaiss gan velobraucējiem, gan kājām gājējiem un tiem, kas stav pieturās, lai sagaidītu trolejbusu. Bet, protams, sabiedriskajam transportam būtu jākursē bieži, lai nevajadzētu spaidīties piebāztos transportlīdzkļos.

Patisons 26.marts 2021 18:07
3 0 Atbildēt

Uz darbu aizbraukt ar sabiedrisko ir vismaz viena pārsēšanās. Ar velo var ātrāk aizbraukt uz darbu kā ar sabiedrisko par minūtēm 10. Ar auto var aizbraukt 2x ātrāk nekā sabiedrisko. Attālums 18 km, mājas darbs. Kādi man būtu argumenti? Ir zaļāk ar sabiedrisko ok, citi varianti neder, jo vēl vest bērnus uz otru Rīgas galu būtu neprāts. Ja paveicās atrast tuvāk darbu, īsti nespīd. p.s. Šobrīd Covid laikā sabiedrisko neizmantošu.

anonimikis 26.marts 2021 14:55
9 2 Atbildēt

Gājējam ir komfortablāk pārvietoties pa ietvi, kur gar pašu malu nenēsājas trolejbusi. Iela paliek tagad komfortablāka priekš gājējiem, to būs vairāk.

Gājējs 26.marts 2021 16:03
0 0 Atbildēt

Kas tev pret trolejbusiem, tu esi Trolejbusofobs?

darklight 26.marts 2021 21:33
3 0 Atbildēt

Uz kurieni tie gājēji tā pēkšņi tur ies? Pastaigāties? Un cik tizlam vai nervozam jābūt, lai, ejot pa reāli platu ietvi, traucētu garām braucoši trolejbusi?

anoagask 26.marts 2021 15:06
6 1 Atbildēt

"Ne reizi vien mums ir nācies dusmās nolādēt kārtējo velosipēdistu, kurš brauc pa brauktuvi, radot bīstamas situācijas."

Lasās tā, itkā velo uz brauktuves būtu viesis. Nē, uz VISIEM LV ceļiem ir atļauts braukt velosipēdiem un pajūgiem. Autovadītājiem tas ir jāņem vērā

Grozījums 26.marts 2021 16:05
1 0 Atbildēt

Un vēl arī pēc jaunajiem grozījumiem ar velo nevajag tiesības! Tikai bērniem vajag, bet pieaugušie var braukt kā lohi un pat nezināt CSN. Bet zirgs, tā ir štelle, prot arī no kroga saimnieku mājās atvest! Piektā līmeņa auto pilots!

Fuflissimo 26.marts 2021 15:10
18 27 Atbildēt

Raksta autors - knapi izlīdis no tīņa vecuma principā negrib saprast cilvēkus, kuru vajadzības atšķiras no viņa un negrib redzēt plašāk par savām šaurajām interesēm. Visi 3 minētie iemesli ir pilnīgs no pirksta izzīsts fufelis.

1. "Korķi" - autors piedāvā 50 gadīgai "kundzītei" (viņa terminoloģija vien liecina, ka 50 gadi viņa izpratnē ir vecums, kad pašam laiks brīvrātīgi doties uz mežu lai atbrīvoju vietu jaunajiem) kāpt uz velo, pa dubļiem, sniegu mīcīties uz darbu (kur iespējams nav kur nolikt velo), strādāt slapjās netīrās drēbēs un tad kāpt uz 5 stāvu ar velo us muguras. Ak jā - vairumā dzīvokļu nemaz nav vitas kur to velosipēdu nolikt...

2. "Sasodītie velosipēdisti" pateicoties mākslīgi radītajiem korķiem uz Čakenes, vadītāji pārvācas uz citām ielām kur nev velojoslu un velosipēdisti tāpat ārdās kā līdz šim. Pie tam veloceliņš neatbrībo brauktuvi no "Sasodītajiem velosipēdistiem". Ja pa veloceliņu mierīgi brauks tantiņa ar 10km/h, tad "sportisti", kurjeri u.c. bļaus, ak veloceliņš paredzēts nīkuļiem un pa nebrauks.

3. "Saskrāpētie auto" - autor iemācies braukt, at to vien ka esi nopircis tiesības ir par maz....

Raivis Dejus (autors) 27.marts 2021 10:46
7 2 Atbildēt

Piekrītu cilvēki dažādi, ne visiem ir ērti vienmēr visur braukt ar auto. Pilsētā jāatrod vieta visiem.

1 un 2. Tantiņa un dubļi.

Piekrītu, pilsetā vēl daudz jādara lai veloinfrastruktūra būtu ērta un laba. Katrs pats izlemj, kad un vai viņam ir ērti braukt. Bet sportisti, kurjeri un tantiņas līdz šim labi sadzīvo uz velo celiņiem. Paldies par rūpēm.

3. Kā jau minējāt, cilvēki ir dažādi. Daži brauc labāk, daži sliktāk, bet brauc visi. Arī labo auto specu sievas, mammad un omītes. Dažiem šaurās joslas ir ok, dažiem tās uzdzen stresu un nav patīkamas.

Fuflisimo 27.marts 2021 15:58
0 0 Atbildēt

"sportisti, kurjeri un tantiņas līdz šim labi sadzīvo uz velo celiņiem."

Muļķības. Paskaties kaut vai uz Brīvības ielu. Tur līdz Juglai ir veloceliņš, bet "sportisti" un kurjeri brauc pa brauktuvi. Tas pats notiek Deglava ielā.

Par saskrāpētām mašīnām - starp 2 un 4 pa vidu ir skaitlis 3. Kas arī būtu normālais joslu skaits Čaka ielas platumam. 3 joslai būtu jābūt mainīgai piem. pie sab. tr. pieturām 3 josla būtu sab. transporta kabata. Tāpat papildus josla varētu būt krustojumos - tie kas griežas pa labi iebrauc papildjoslā un netraucē tiem, kas brauc taisni...

Sab. transportam jābūt daudz svarīgākam par velojoslām...

nekurjers 28.marts 2021 10:06
0 0 Atbildēt

Reti man gadās braukt pa Brīvības ielu, bet dēļ neeksistējošās velokultūras tas celiņš ir pipec vienkārši. Pārīši riesta laikā brauc pa 2 blakus, lai skatītos viens otram acīs (laikam mājās viņi to lietu dara pa suņu modei, tāpēc nokavētais jāatgūst uz velocelisipēdiem). Bieži vien stulbi vecāki kinderu nevis ņem kolonnā, bet liek tam braukt blakus, samazinot platumu. Tantiņas, pēc maniem novērojumiem, parasti brauc kā pienākas, pa labo malu un netizlojas. Pa vidu šaudās skūteristi. Un tad Teikas apkaimē māju iedzīvotāji piebrauc pie durvīm, auto pakaļu atstājot uz veloceļa, tiem - pelnīts sods no garāmbraucošā. Ap Teikas krustu arī gana gājēju uz veloceliņa.

Nav brīnums, ka cilvēki kam jātiek uz priekšu, nevis jāizvairās no šķēršļiem, brauc pa brauktuvi.

Lielāku kontroli vajag 26.marts 2021 15:39
24 4 Atbildēt

Varbūt jātaisa manabalss iniciatīva, ka riteņiem IR jābūt zvaniņam un lukturītim, ķiveri arī vajdzētu. Kā arī sodu likšanu tiem kuri brauc pa ietvi, kad blakus ir velojosla, vai sods kad brauc pāri sarkanajam.

Mums diemžēl šis viss ir jauns, velojoslām IR jābūt, es vēlos lai pilsētas centros galvenais būtu gājējs, tad velo un tad tikai mašīna, pietiek aizbraukt uz kadu citu eiropas valsti lai sapratu, cik daudz mierīgāk un skaistāk ir pilsētas centros. Tai pat laikā mašīnai ir sava vieta un ir kopīgiem spēkiem jāizdomā kā mēs varam sadzīvot.

Soda punkti 26.marts 2021 16:10
2 0 Atbildēt

Vajadzētu ieviest soda punktus velosipēdistiem un pēc 8 punktiem sūtīt uz kursiem! Un sodus kā jebkuram šoferim! Tie daži smieklu centi jau nav sods, bet izsmiekls, kas nemotivē ievērot noteikumus!

zvaniņu nedzird 26.marts 2021 18:57
0 0 Atbildēt

tas ir viens un kam tu zvanīsi, braucot pa brauktuvi - mašīnai? parāda ar roku, ko taisies darīt.

braucot pa ietvi, tu man pat nezvani, jo gājējam uz ietves ir pirmā roka un viss, savukārt uz veloceliņa vajag nevis zvanīt bet apstāties un iedot gājējam pa starpeni, lai iet pa ietvi nevis veloceliņiem.

gājēji - uz ietvēm, velosipēdisti - uz veloceļiem un brauktuves.

Rīgā veloceliņio ir tikai dažās vietās, pārsvarā tās ir ietves uz smieklīgu velojoslu, pa kuru braukt ir bīstami gan velosipēdistiem, gan iet gājējiem.

secinājums - zvaniņš nav vajadzīgs.

lynx85 26.marts 2021 15:44
3 0 Atbildēt

cxdt 26.marts 2021 20:09
3 1 Atbildēt

Pilnīgi nesakarīgs ekofašistu viedoklis!

Ar riteni jau tagad tur pa malu var un drīkst braukt un tā iela ir nepieciešama ar 4 joslām un nekādi koķi nav "noplakuši"!

Šie vienpusējie teroristi kas vienu no retajām četrjoslu ielām grib privatizēt - neesat jūs ne vairākums ne kaut kādi izredzētie!!!

DTsport 26.marts 2021 20:15
2 3 Atbildēt

Raivis Dejus - tas ir kaut kāds pedo-pseidonīms?

Kādā pasaulē šis radījums dzīvo? Vēl raksta "Nezinu, kā jums, bet mans auto man ir diezgan vērtīgs" - diez vai tam vispār ir auto, tā ka nevajag zīmēties, cilvēki, kas ir braukuši nerakstītu tādas muļķības kā "Braukšana tik šaurās rindās ar auto nozīmē nepārtrauktu risku noskrāpēt to." Kam? Visu mūžu tur braucu viss vienmēr ir bijis ok, arī Valdemāra ielā, kura ir šaurāka un pat ja vienreiz 20 gados aizķert spoguli, tas ir izdevīgāk kā 20 gadus sēdēt sastrēgumā!

"ja velosipēdists veicis neatļautus, agresīvus manevrus, tad pirmie, kurus vainos, būs autovadītāji" - JO!? Vainos to kas ir veicis neatļautu, agresīvu manevru!

Mums vajag normālu satiksmi ar automašīnām nevis ekofašismu!

Opis 27.marts 2021 8:36
5 1 Atbildēt

Ko Tu tur vāvuļo, plānprātiņ?

šoferīc 26.marts 2021 21:44
0 0 Atbildēt

Pirms pandēmijas sausā laikā pats darbadienās minos pa Barona ielu, lietū un ziemā pa Čakeni. Nesaprotu, kāpēc cepiens, bet varbūt tomēr RD lobiens caur iauto.?

uupis 26.marts 2021 22:42
1 0 Atbildēt

Kur palicis WALA, kurš man solījās pierādīt ka Valdemāra ielas brauktuve BEZ velojoslas ir DROŠĀKA velosipēdistam nekā Čaka ielas brauktuve ar VELOJOSLU???

Kad būs pierādījums dabā???

kovideāls 27.marts 2021 23:32
3 0 Atbildēt

beidzot pamatots viedoklis.

pašam man norāva spoguli uz valdemāra ielas. agrāk vai vēlāk pienāks arī jūsu kārta.

Ezis 28.marts 2021 19:56
0 0 Atbildēt

Ta nu gan salīdzināja, pagājušā gada avāriju skaitu un šogadu kad visiem no mājām jāstrādā un bērni uz skolu nav jāved. Jampapiņi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 31

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti