Ar braukšanas pieredzi vien nepietiek! 12

 

Foto: iAuto.lv

Renault | 5.septembris 2020 10:26

Jau ilgstoši lielāko apdraudējumu uz ceļiem rada jauni un nepieredzējuši autovadītāji vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem. Tomēr lielāko autovadītāju grupu veido vecāka gadu gājuma un pieredzējušāki autovadītāji, tāpēc lielā mērā no viņiem ir atkarīga ceļu satiksmes drošība.

Apdraudējumu galvenokārt rada novecojušas zināšanas par noteikumiem, uz rutīnu balstīta braukšana, kā arī pašpārliecinātība.

Lai arī saskaņā ar statistikas datiem, piemēram Polijā, uz ceļiem visbīstamākie ir jaunie autovadītāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem, tomēr pieredzējušākie autovadītāji skaitliski veido daudz lielāku grupu. Fakts, ka autovadītāja tiesības tika iegūtas pirms vairākiem desmitiem gadu, palīdz izvairīties no draudiem, tomēr tas negarantē drošību. Renault Drošas braukšanas skolas instruktori apkopojuši pieredzējušo autovadītāju biežāk pieļautās kļūdas, kas var radīt draudus satiksmes drošībai.

Ar zināšanām, kas iegūtas pirms 30 gadiem, nepietiek

Daudzi autovadītāji cenšas sekot līdzi noteikumu izmaiņām, taču diemžēl tas neattiecas uz visiem satiksmes dalībniekiem.

“Daži ir apmierināti ar zināšanām, kuras viņi ieguvuši, gatavojoties autovadītāja eksāmenam pirms vairākiem desmitiem gadu, tomēr ceļu satiksmes noteikumi nepārtraukti mainās. Gadās arī tā, ka pat tad, ja vadītājs ir dzirdējis par izmaiņām noteikumos, viņš ne vienmēr spēj pielietot tās praksē vai atceras to izdarīt. To var pamanīt situācijā, kad ir nepieciešams izveidot koridoru operatīvajam transportam,” skaidro Renault Drošas braukšanas skolas eksperts Kristofs Pela.

Autovadītājiem vajadzētu ne tikai atsvaidzināt savas zināšanas, bet arī regulāri atkārtot iepriekš apgūto. Atsevišķas satiksmes zīmes ikdienas braucienos ir sastopamas ļoti reti, tāpēc ir viegli aizmirst, kā rīkoties tās ieraugot. Tomēr autovadītājiem jābūt gataviem šādiem apstākļiem. Tāpat ir vērts apsvērt iespēju uzlabot savas braukšanas prasmes drošas braukšanas kursos.

Uz rutīnu balstīta braukšana

Ilggadējā braukšana pa to pašu pilsētu var iemidzināt autovadītāja modrību. Šādos gadījumos autovadītājs var neņemt vērā satiksmes organizācijas izmaiņas, kas dažkārt pat noved pie braukšanas pretēji satiksmes virzienam. Šo iespējams novērst, uzmanīgi vērojot horizontālās un vertikālās ceļā zīmes, kā arī pastāvīgi koncentrējoties tikai uz braukšanu.

Pārmērīga pašpārliecinātība

Pat ilggadējā braukšanas pieredze negarantē to, ka netiks pieļautas kļūdas.

“Katram autovadītājam ir jāņem vērā sava labsajūta konkrētajā dienā, jāizvairās no ilgstošas braukšanas bez pārtraukuma vai pēc negulētas nakts. Pārliecība par savām spējām nedrīkst kļūt par iemeslu ātruma pārsniegšanai, riskantu manevru veikšanai vai telefona izmantošanai braukšanas laikā,” norāda Kristofs Pela.

 
Visi komentāri
 
Conqueror 5.septembris 2020 13:06
7 3 Atbildēt

pamatnoteikumi nav mainījušies, tikai dažādas nianses mainās

mans klikšķiens 5.septembris 2020 13:16
6 0 Atbildēt

Lai jau iAuto dabū kādu piķīti par R. un DBS piesaukšanu.Citādi pļurktiņš ne par ko.

ak 5.septembris 2020 20:00
6 1 Atbildēt

Kaut kāds pasūtījums rakstelis. Mazliet velk uz to, ka sāks ieviest kaut kādus papildus eksāmenus sen tiesības likušajiem, vai kas? uzskatu, ka nekādi jauni noteikumi nevar būt, kas ietekmē drošību labāk nekā vecie. Tikai jauni stulbi ierobežojumi. Uz Milzkalnes_klapkalnciema ceļa ir kāds mērg.l.is novilcis gandrīz visa ceļa garumā nepārtraukto līniju Jauns noteikums, vai kā? Vadītājam vairs netiek dota nekāda iespēja pašam vērtēt situāciju. Iedomājieties, ka tur kāds brauc uz, teiksim, 60. Un nav legālu iespēju viņu apdzīt vispār. Un tā paliek daudz kur. Vai tie ir tie jaunie noteikumi, kurus vecie vadītāji nespēs izpildīt? Smiekli nāk.

Pļurkt 5.septembris 2020 22:29
2 0 Atbildēt

Komunistu laikos pie lielākām CSN izmaiņām bija kursi VISIEM. Es atceros 2 reizes. Vienu reizi kursus izgājušie drīkstēja apmainīt tiesības uz jaunā parauga tiesībām, bez nekādiem eksāmeniem. Otrā reizē pēc kursiem bija pārrunas, bet kas bija ar tiesībām vairs neatceros.

Eksāmenu klasiskā izpausmē nebija.

Bradypus 7.septembris 2020 12:51
1 0 Atbildēt

Bija maz izmaiņu un maz autovadītāju. Pie pašreizējā izmaiņu grafika un autovadītāju skaita nekas tāds vairs fiziski nav iespējams. Toties ir iespēja tehnoloģijās un, iespējams, ka derētu kaut kāds CSDD on-line eksāmens, ko laiku pa laikam sev ērtā laikā jānokārto.

650 5.septembris 2020 22:49
2 1 Atbildēt

Klap-milzkalnes ceļā tā līnija jau vairākus gadus kā ir.Protams, ka loha cienīgs risinājums, domāts arī lohiem.Tikai absolūts lohs to varēja izgudrot un pamatot. Tīšām.Kā lietuvā.Līdzīgi kā kladzināja iemeslus, kāpēc (lohiem) divus mēnešus jāievēro 70 pa jaunu asfaltu, bet ir atļauts 90 turpat "dižrīgai" piekrītošajā uļmanngatves pludojošajā bardakā ar visiem zaļo caurumsētu un 6joslu brauktuvi gadiem ilgi šķērsojošajiem bomžiem un vējā plandošajiem pinumu fragmentiem.Drīz mūs apmeklēs globālā tumsa, pag..

Tas tur renauta inflaijenceris kristofs taču te regulāri publicējas- acīmredzot,vairs nepietiek ar līdzīgiem pašmāju autoriem, kuri gadiem ilgi strādā pēc atstrādātā principa copu/pasta un lohs-lohiem.

ak 6.septembris 2020 14:08
1 0 Atbildēt

Vot, vot!

Latvietis 7.septembris 2020 6:35
2 0 Atbildēt

Dirsā būs, ar pieredzīti vairs neizbrauksi. Lai gan skatoties kas uz ielām noticēt, tas ir pilnīgs pīzģec, viss kur lido, bez pagriezieniem mauc, pāri sarkanajiem, grūž ārā no joslas, tupī telefonos. Laikam tas ir 21mā gadsimta braukšanas stils.

Šumba 7.septembris 2020 12:43
2 0 Atbildēt

Tas nav 21mā gadsimta braukšanas stils, bet gan elektroniskās paaudzes stulbisms!!!

WALA 7.septembris 2020 10:04
4 0 Atbildēt

Šis ir paradoksāli, visadu palig-ierīcu piebāzti auto, un tulit jau visi paši braukšot, bet tik un ta runā par to.ka pat pieredzejusiem vadītajiem jāatsvaidzina iemaņas....

Šumba 7.septembris 2020 12:41
1 0 Atbildēt

iAuto, kurš šito murgu sarakstīja?

Kanibaals 7.septembris 2020 13:21
0 0 Atbildēt

Nu un kāpēc gan nevarētu būt testa pārlikšana pie tiesību atjaunošanas, par sliktu nenāktu. Kaut vai lai online paši noliek pirms nāk pakaļ.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti