Pēc kādiem faktoriem autovadītāji izvēlas riepas? 19

 

Foto: Publicitātes attēls

Toms Kursītis | 19.marts 2021 10:08

Pavasarī ir laiks mainīt ziemas riepas uz vasaras riepām – tās ir atļauts mainīt no 1. marta. “GO atbildīgas braukšanas indekss” veiktais pētījums sadarbībā ar “Drošas braukšanas skola” liecina, ka 83% aptaujāto autovadītāju riepu maiņu veic valstī noteiktajos termiņos, savukārt tikai 2% norādījuši, ka īpaši šos termiņus neievēro.

Pētījums atklāj, ka riepu maiņas termiņus vairāk neievēro vīrieši – 4%, savukārt sievietes ir krietni atbildīgākas – tikai 1% neievēro termiņus. Tāpat sadalījušies respondenti, kuri atbildējuši, ka ne vienmēr riepas nomaina laicīgi. Tāpat arī vienmēr riepas nomaina par 6% vairāk sieviešu, kā vīriešu.

Lūgti sarindot piecus faktorus pēc kuriem veic riepu iegādi, kvalitāti 44% autovadītāji norādījuši kā primāro faktoru, 31% – kā sekundāru. Ražotājs un cena kā faktori sadalījušies ļoti līdzīgos rezultātos. 29% cenu norādījuši kā prioritāro faktoru, 28% kā sekundāro, savukārt 23% – kā trešo svarīgāko. Ražotāju ceturtā daļa (25%) atzīmējuši kā ceturto no pieciem faktoriem.

35% autovadītājiem iepriekšējā pieredze ieņem ceturto no piecām vietām riepu izvēlē, savukārt citu pieredze vairāk kā pusei (58%) ir pēdējais faktors.

“Mūsu reģionā, kurā ir izteiktas ziemas un vasaras, ir ļoti svarīgi sekot līdzi, lai automašīna būtu aprīkota ar laikapstākļiem atbilstošām riepām. Es neieteiktu steigties pavasarī pēc iespējas ātrāk pāriet uz vasaras riepām. Kad vidējā gaisa temperatūra nedēļu no vietas ir vismaz +10 grādi tad var sākt domāt par pāriešanu uz vasaras riepām. Tai pat laikā, neiesaku arī atstāt ziemas riepas pārāk ilgi.” Pieredzē dalās Drošas braukšanas skolas (DBS) direktors Jānis Vanks.

Latvijas likumdošana paredz, ka no 1. decembra līdz 1. martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kg jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, attiecīgi uz vasaras riepām drīkst pāriet sākot no 1. marta, taču tas ir jādara balstoties uz reālajiem laikapstākļiem, nevis datumu kalendārā. Vēl pirms dažām dienām to pierādīja arī Rīgas reģiona policijas saņemtie vairāk kā 100 izsaukumi diennakts laikā – daļā no avārijām vainīgs ir tieši slidenais ceļš.

“Svarīgi ir arī sekot līdzi tam, kādā stāvoklī ir riepas, kuras tiek izmantotas atkārtoti. Ir zināma situācija kad automašīnai rudenī ir izieta tehniskā apskate, kad ziemas riepai ir tikai 4mm protektora atlikums un auto īpašnieks uzskata, ka visu ziemu varēs droši braukt. Taču jāatceras, ka 4 mm protektors ir minimālais pieļaujamais. Tas nozīmē, ka aptuveni mēneša laikā šīs riepas vairs neatbildīs ceļu satiksmes noteikumiem un būs, faktiski, bīstamas satiksmei ziemas apstākļos.” stāsta J. Vanks. “Arī riepu pareizai glabāšanai ir liela nozīme. Tās nedrīkst turēt ārā, īpaši, tiešu saules staru ietekmē. Gumija var ļoti ātri zaudēt savas elastības funkcijas, kas noteikti padarīs šādas riepas par bīstamām. Labāk tās turēt kādā telpā, ēnā, un, ja tās ir saliktas viena virs otras, ik pa laikam samainīt tās vietām, lai nav tā, ka vienai riepai ir vislielākais svars virsū, jo ilga turēšana var izmainīt riepas karkasa formu, var sākt veidoties deformācija.”

“GO atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “GO” pētījums, kas tapis sadarbībā ar DBS autoskolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā piedalījās 712 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 19.marts 2021 10:51
0 2 Atbildēt

Kādi termiņi, ja liela daļa brauc ar vissezonas riepām?

darklight 19.marts 2021 16:40
1 0 Atbildēt

Nemaz tik daudz jau nav to vissezonas riepu. Jeb tu domā parastās M+S - tās tomēr ir ziemas nevis vissezonas riepas!

darklight 19.marts 2021 16:43
1 1 Atbildēt

Ak jā, uz viena autiņa man reiz trāpījās Pirelli All Season. Pie pirmā sniega nācās skriet mainīt, nebija braucamas, tiesa gan protektors arī tur kādi 4,5-5 mm tik bija.

anoagask 19.marts 2021 10:57
2 4 Atbildēt

rule of thumb - jo vecāks prēmiums, jo sūdīgākas riepas. Retro auto īpašnieki protams krīt ārā no šīs shēmas.

Opis 19.marts 2021 13:26
5 11 Atbildēt

Es jau sen pērku jaunus ķīniešus un korejiešus, jo kavalitāte teicama un cena superīga! Šogad pat riepu testos vidējās klases ražotājs Kumho ir izpogājis visus Mišelinus, Pirelli un Dunlopus. Tas tikai apliecina, ka es visu daru pareizi!

650 19.marts 2021 14:15
9 5 Atbildēt

-ej d

MMK 19.marts 2021 15:59
4 7 Atbildēt

Opim taisnība, Linglongi, Sailuni, Westleiki iet uz izķeršanu!

Lietotus sakaltušus premium ar pumpām vairs neviens nepērk.

Koyots 19.marts 2021 16:39
5 2 Atbildēt

Cilvēkiem vienkārši naudas nav.

Paradi man kādu labu ķīnieteni sākot no r19 245, vai 255 izmēra?

Skaidrs ka kaut kādas sūda r16 215, vai r16 205 arī ķīnietis būs lietojams, bet arī tad pilsētu ātrumos, uz šosejas tāpat 50/50. No otras puses tā būtu, kā dabūgā atlase.

Galvenais, lai kādam citam neuztriecās virsū

anoagask 19.marts 2021 16:53
4 1 Atbildēt

parādi vienu labu ķīnieti jebkurā izmērā? Nevienu testu, kur tie nedalītu pēdējo vietu ar atjaunotām riepām, neesmu redzējis.

Braukt, protams, var - labāk nekā sovokā ar vasaras riepām cauru gadu.

Koyots 20.marts 2021 9:21
3 0 Atbildēt

Ķinietenes piemēram visādi tur sailuni un kā vel tur to sūdus sauc ar r15/185 diži neatpaliek no zināma ražotāja r18+ ar 235+ platumu!

Kā jau teicu, pie nelieliem ātrumiem tās dažas "šaurās" ķīnietenes ir plus mīnus prognozējamas.

Bet citādi hujzin, man personīgi nepatīk...

darklight 19.marts 2021 17:01
7 1 Atbildēt

Tās vecās PSRS riepas bija daudz tuvākas mūsdienu ziemenēm, nekā vasaras riepām, tādēļ apgalvojums, ka agrāk ziemas riepu vispār nebija, ir ļoti nekorekts. Drīzāk nebija vasaras riepu.

A ja par tēmu... Sailun jau tomēr ir redzēti testi ar tīri sakarīgiem rezultātiem. Visādiem linglongiem gan vajadzētu ar līkumu iet.

Bumers 22.marts 2021 9:59
0 1 Atbildēt

Man jau trešo sezonu iet Westlake uz R18. Super riepas, ceļu tur labāk kā lietoti Mišelini. Vairs nepirkšu Mišelinus, baigie mēsli!

imzz 19.marts 2021 16:09
0 0 Atbildēt

liecina, ka 83% aptaujāto autovadītāju riepu maiņu veic valstī noteiktajos termiņos, savukārt tikai 2% norādījuši, ka īpaši šos termiņus neievēro.

Tātad atlikušie 15% brauc ar vissezonas ?

Mao Dzedun 19.marts 2021 23:06
3 1 Atbildēt

Vasarā Michelin Energy Saver+, ziemā Pirelli Ice Zero. 98 gada Opelis. Kurš santīmsipis te par kaut kādiem ķīniešiem pļurkstēja?

haz 20.marts 2021 21:36
1 0 Atbildēt

Pagājušo gadu darba autiņam tika uzliktas jaunas sailun iceblazer ar šipiem. Briesmīgàkas riepas līdz šim nav redzētas. Uz sausa asfalta nobremzēt nevar, pagriezienos nēsā, pa bruģi vispār pipecccc. Ne nobremzēt normāli, nedz izkustēties- spolē un neturas taisni. Pilsētai 100% nederīgas un bīstamas riepas. Diemžēl pircējs pats pat nevēlas izmēģināt davu pirkumu (

Ha Ha 22.marts 2021 10:01
0 0 Atbildēt

Tu neesi redzējis kā es ar Hakkapelita radzēm pa slapju bruģi šļūcu! Da nu nafig, nekad vairs radzes pilsētā nelikšu, tāpat pavasarī jau 3/4 no radzēm ir izkritušas.

Mao Dzedun 22.marts 2021 16:42
0 0 Atbildēt

Pirelli Ice Zero šī trešā ziema, viena radze tikai pazudusi.

Kalvis99 21.marts 2021 15:48
1 0 Atbildēt

Šogad labi turējās ziema. Janvārī nomainīju pagājušā gada ziemas Nokian pret WinterContact™ TS 860. Nokian bija klusākas, drusku labāk saniegā bet ātri nodila. Conti ir skaļākas, bet labi turās gan šļurā gan ledus sniegā. Pagaidām nemainu pret vasaras, jo bieži braucu agri no rīta vai vakaros.

Mana attieksme pret riepām un to izvēli vēl vairāk izmanījās tieši pēc paša avārijām. Pirms tām bija drusku šaubas, ka uz 4 ratiem jau var pabraukt ar viskautko. Par 2 ratu transportlīdzekļiem vispār nav šaubu par riepu nozīmi.

oLhs 21.marts 2021 17:18
1 0 Atbildēt

Tu ar 2 ratu transportlīdzekli ķerru domā?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti