Plug-in hibrīdi: vai tie var aizstāt divas automašīnas vienlaikus? 19

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 14.septembris 2021 15:43

Pieaugot vides prasībām un mainoties patērētāju ieradumiem, automašīnu ražotāji meklē veidus, kā samazināt negatīvo ietekmi uz vidi, vienlaikus apmierinot autovadītāju vēlmes un vajadzības.

Viena no atbildēm ir hibrīdauto, kuriem ir gan elektriskie, gan benzīna dzinēji. Nākamais solis šajā virzienā ir plug-in jeb uzlādējamie hibrīdi, kas var darboties gan kā elektroauto, gan kā parastie iekšdedzes automobiļi.

Pilsētā – elektriskais, bet uz šosejas – benzīna dzinējs

Šodien, plug-in jeb spraudņa tipa hibrīdu klāsts un iespējas ir lielākas nekā jebkad agrāk. Piemēram, jaunākais franču Citroën C5 Aircross PHEV ļauj izbaudīt oriģinālu dizainu un komfortu, kā arī SUV modeļu praktiskumu un hibrīdam raksturīgo ekonomiju. Volkswagen Tiguan plug-in hibrīds nesen debitēja Latvijā, un modeļus, kas izmanto šo hibrīda piedziņu, piedāvā arī Ford, Peugeot un Jeep, kā arī dažādi premium segmenta ražotāji.

Pilsētā ar šādiem auto var braukt tāpat kā ar parastajiem elektroauto, un, ja vēlaties, varat doties arī tālākos ceļojumos ārpus pilsētas, kas ir viena no lādējamo hibrīdu lielākajām priekšrocībām.

“Kamēr vien plug-in hibrīds izmanto tikai elektrību, tas ir tīrs elektroauto ar visiem šādu automašīnu morālajiem un ekoloģiskajiem plusiem. Ja šādu transportlīdzekļu būtu vairāk, noteikti būtu iespējams izvairīties no pilsētas piesārņojuma un brīvi ceļot. Ikdienā pārvietojoties pa pilsētu, var izmantot tikai elektrību, bet, ja nepieciešams doties uz lauku māju vai kaut kur tālāk, viss ir vienkārši, jo zini, ka šāda automašīna dosies jebkur, jo tai ir arī ierastais benzīna dzinējs. Jūs vienkārši neesat publiskās elektrouzlādes infrastruktūras ķīlnieks,” saka raidījuma TV Auto ziņu veidotājs Aldis Zelmenis, kurš ir izmēģinājis daudzus plug-in hibrīdus un ar tiem piedzīvojis dažādus izaicinājumus.

Arī automašīnu apskatnieks un interneta portāla TVNET Auto galvenais redaktors Ingars Tenis atzīmē, ka plug-in hibrīdi ir lieliska izvēle Latvijas apstākļiem.

“Salīdzinājumā ar 100% elektroautomobiļiem, kas tiešā veidā ir atkarīgi no publiskās elektrouzlādes infrastruktūras plug-in hibrīdu īpašniekiem ir vairāk kustības brīvības. Izsīkstot salīdzinoši niecīgajam elektriskās sniedzamības krājumiem auto iekšdedzes dzinējs atļauj braukt, kur vien vēlaties un kad vien vēlaties, jo tam ir piemērota infrastruktūra. Šajā gadījumā mēs jau runājam par divām automašīnām un plug-in hibrīds ļauj pilsētā braukt kā ar elektromobili, bet pa šoseju – kā ar parastu auto,” uzsver žurnālists.

Ikdienas vajadzībām pietiks tikai ar elektrību

Izmantojot jaunākos plug-in hibrīdus, tikai ar elektrību vien var nobraukt 40 līdz 60 km. Piemēram, Mitsubishi Outlander PHEV var nobraukt aptuveni 40-45 km, bet Citroën C5 Aircross PHEV ar 13,2 kW akumulatoru var nobraukt vairāk nekā 50 km bez iekšdedzes dzinēja pieslēgšanās. Pēc auto ekspertu domām, lai brauktu katru dienu pa pilsētu, pietiek izmantot tikai hibrīda piedziņas elektrisko daļu.

“Pārvietojoties normālā režīmā ar nelielu ekonomijas piesitienu, bet nekļūstot par slogu un šķērsli citiem satiksmes dalībniekiem, noteikti ir iespējams veikt ražotāja norādīto attālumu. Ar 40-50 kilometriem elektrības vien pietiek, lai daudzi cilvēki pat neiedarbinātu iekšdedzes dzinēju. Ja man tajā dienā nav īpašu darīšanu, man personīgi vairāk arī nevajag,“ saka I. Tenis.

Izmantojot elektroenerģijas reģenerācijas sistēmu, var palielināt nobraucamo attālumu, ko veikt ar elektromotoru. Piemēram, Citroën C5 Aircross PHEV, kam ir šī sistēma, ripinoties uz lejupceļā vai bremzējot, akumulatorā tiek atgūta enerģija. Tādā veidā attālumu, ko veic tikai ar elektrību, var palielināt vismaz par dažiem kilometriem dienā.

Bez smalkumiem – sēdies un brauc

Daži autovadītāji ar nelielu neuzticību raugās gan uz tradicionālajiem hibrīdiem, gan uz plug-in hibrīdiem, jo šaubās par to braukšanas īpašībām, un ir pārliecināti, ka bez īpašām zināšanām šādām automašīnām labāk netuvoties. Bet automašīnu eksperti saka, ka, lai sēstos pie hibrīda stūres, nav nepieciešamas īpašas papildu prasmes.

"Jūs vienkārši sēdieties un brauciet! Ja izmantojat tikai elektrību, varat baudīt vienmērīgu paātrinājumu. Braucot ar elektrību plug-in hibrīdā, noteikti ir jūtama atšķirība. Brauciens nebūs tik dinamisks kā ar 100% elektroauto, turklāt brīdī, kad pieslēdzas benzīna motors, jūs braucat kā ar parastu automašīnu,” stāsta I. Tenis.

Pēc daudzu plug-in hibrīdu izmēģināšanas A. Zelmenis nepamanīja nekādas to izmantošanas un braukšanas atšķirīgās īpatnības.

"Benzīna režīms ne ar ko neatšķiras no parastā benzīna automobiļa, un elektriskais režīms neatšķiras no elektroauto. Hibrīda režīms ir ļoti līdzīgs tradicionālajam pašuzlādes hibrīdam. Viss ir vienkārši, un lietotājam nav nepieciešams iemācīties kaut ko īpašu,” apliecina speciālists.

Solis pretī elektromobilim

Kā atzīmē eksperti, plug-in hibrīdi būtībā darbojās kā elektromobiļi, taču tiem nav raksturīgu trūkumu, un tāpēc tie var kļūt par pieturvietu tiem, kas apsver iespēju iegādāties elektroauto, taču joprojām ir pārņemti ar zināmām bailēm un nepārliecinātību.

“Uzlādējamais hibrīds dod jums iespēju pārbaudīt elektrisko piedziņu. Šāda automašīna spēj nodemonstrēt, ka, nobraucot 40 km, nebūs problēmu nobraukt, piemēram, 150-200 km ar 100% elektroauto ar lielāku akumulatoru. Tāpēc plug-in hibrīdi darbojas arī kā izglītojošs instruments, vienlaikus iemācot rīkoties ar uzlādes vadiem un ierīcēm,” uzskata A. Zelmenis.

Viņš piebilst, ka spraudņa hibrīdi autovadītājiem nodrošina pilnīgu elektrisko transportlīdzekļu darbības specifiku. To priekšrocība salīdzinājumā ar elektromobiļiem ir īsāks uzlādes periods, jo baterijas ir mazākas. Piemēram, iepriekšminētais Citroën C5 Aircross PHEV tiks pilnībā uzlādēts no mājsaimniecības elektrotīkla kontaktligzdas aptuveni sešu stundu laikā, bet ar 22 kW uzlādes staciju – tikai divu stundu laikā. Tāpēc, piemēram, kad vakarā sākat veikt uzlādi, nākamajā dienā varat doties, izmantojot tikai elektrību.

 
Visi komentāri
 
Bradypus 14.septembris 2021 15:57
2 1 Atbildēt

Baigais speciālists - veselu virkni muļķibu sastāstījis. Izskatās, ka pats neko nav sapratis par PHEV (Vismaz Mitsu - par Citroenu neesmu neko pētijis).

Bradypus 15.septembris 2021 9:09
0 1 Atbildēt

Nu tas, kurš mīnusu ielika, varētu šo ģeniālo kalambūru vismaz izskaidrot: "To priekšrocība salīdzinājumā ar elektromobiļiem ir īsāks uzlādes periods, jo baterijas ir mazākas." Tā itkā tas mainītu uzlādes ilgumu attiecībā pret nobraukumu... Pilnam EV pie tā paša vajadzīgā nobraukuma tās nozīmētu daļēju baterijas uzlādi, kas ir iespējama ĀTRĀK, nekā pilna uzlāde, kas nepieciešama mazai baterijai.

EV 14.septembris 2021 16:40
0 1 Atbildēt

ar 22 kW uzlādes staciju - ? Diez vai viņš var vairāk kā 3,7 kW ņemt pretī!. Tak lādē tu kaut ar ulta ātro uzlādi 100 kW, laiks no tā nemainīsies.

gunbox 14.septembris 2021 17:01
2 1 Atbildēt

Cik esmu sapratis, pagaidām EURO 6 iekšdedzes dzinēji ir vairākas reizes ekoloģiskāki, kā resursos patērēts, sačakarējot vidu, lai varētu uzlādēt tos elektroauto. Un hibrīda dzinēji 2x ekoloģiskāki par elektro. Visiem pajāt.

Asaris 18.septembris 2021 15:12
0 0 Atbildēt

Tad jau tomēr neko neesi sapratis

HE 14.septembris 2021 18:49
0 0 Atbildēt

Tikko Mercedes paziņoja , ka turpmāk atteiksies no hibrīdiem , tie esot ''pārejas'' produkts.

GTD2 15.septembris 2021 8:13
0 1 Atbildēt

tie kā visszezonas riepa, der visam bet neder nekam

Bradypus 15.septembris 2021 8:41
0 0 Atbildēt

Tieši otrādi - PHEV, atšķirībā no samudrītajiem hibrīdiem, apvieno labāko no abām pasaulēm. Un konceptuāli šī "tehnoloģija" - t.i. elektropiedziņa, kas apvienota ar iekšdedzes ģeneratoru ir ārkārtīgi veca - lokomotīves tieši tā darbojas, kopš atteicās no tvaika - ir ļoti maz un tikai specifiskas ar ātrumkārbām.

aizejošais 15.septembris 2021 9:18
0 0 Atbildēt

sliktāko no abām Skat zemāk

aizejošais 15.septembris 2021 9:18
0 0 Atbildēt

Jā, ir ļaudis, kam šitentie 'spraudņa hibrīdi' var būr piemēroti, BET - ja jāveic lielāks gabals pa šoseju, tad visas priekšrocības sadeg izpūtējā. Jo līdzi, ar mazu benzīna motoriņu, jāved balasts - baterijas. Savukārt EV variantā - ar baterijām jāvazā līdzi balasts - iekšdedzes dzinējs. Cik saprotams no raksta, uz 100 km tas aprakstītais auto patērē ap 25 - 30 kwh uz 100 km. Padaudz, salīdzinot ar 15-20 kwh/100 km 'parastam' EV.

Bradypus 15.septembris 2021 9:48
0 0 Atbildēt

Nē, nesadeg. Jo tas motoriņš nemaz nav mazs, toties var darboties optimālos apgriezienos ar Atkinsona, nevis Otto ciklu, jo nav atkarīgs no ātrumkārbas. Balasts nekādi nesanāk tā, kā rēķini, jo salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinēju nav ātrumkārba un sadales kārba, bet salīdzinājumā ar EV (kas pēc definīcijas ir smagāki par ICE) nav milzu smagā baterija. Tie cipari jau arī ir pagrābti kā pagadās - nevar salīdzināt pseidodžipa patēriņu ar kaut kādu piņģerauto. Piemēram 'parastam' Tesla Model X šis cipars atkarībā no modifikācijas ir 32-25 kwh/100km.

aizejošais 15.septembris 2021 10:08
0 0 Atbildēt

daļēji piekrītu

Bradypus 15.septembris 2021 10:21
1 0 Atbildēt

Pa lielam PHEV (vismaz Mitsu izpildījumā) nozīmē klasiskās transmisijas aizstāšanu ar elektrotransmisiju, pievienojot nelielu bateriju, kas nodrošina kaut kādu tīra elektrorežīma nobraukumu. Atšķirībā no ierastajiem hibrīdiem, kam ir nenormāli sarežģīta hibrīdiekārta, lai abi dzinēji varētu darboties paralēli jebkurā režīmā/atrumā, Mitsu ir primitīvi kloķvārpstas galā uzmontēts ģenerators un divmotoru elektro pilnpiedziņa kā Teslai.

saf 15.septembris 2021 10:50
2 0 Atbildēt

Drusku advancētāk, lielā ātrumā caur sajūgu piemet griezi priekšējiem riteņim:

When you need some extra juice - in situations like uphill driving - an integrated clutch, located in the front axle, switches into Parallel Drive Mode. In this mode, PHEV's 2.4L gas engine drives the front wheels and siphons any excess electricity back into the lithium-ion battery pack.

Es arī uzskatu, ka tieši šāds hibrīds ir normāla nākotne. Ikdienā uz darbu ar elektrību, ja vajag tālāk, tad beņa. Un nekādu kreņķu ar jāšanos pie uzlādēm.

Bradypus 15.septembris 2021 11:04
1 0 Atbildēt

Jā, zinu, bet tāpat jau gari sanāca, bez šī pieminēšanas

aizejošais 15.septembris 2021 9:20
0 2 Atbildēt

tie 'spraudņa hibrīdi' ir vecās autobūves un naftas lobija iedvesmoti

Loģiski 15.septembris 2021 11:23
0 2 Atbildēt

Tā vietā, lai jātos ar bateriju ietilpību 800km nobraukšanai, EU vajadzēja nospraust kursu uz hibrīdiem un vienlaicīgi pilsētā atļaut braukt tikai ar elektrību. Tagad Krotowi žēlojas, ka vajag 2 auto - pilsētai un laukiem, bet ar hibrīdu (tehniski man po, kāda veida, galvenais lai spēj nobraukt 50km uz elektrības) iebraucot pilsētā auto pats pārslēgtos uz elektrību, izbraucot atkal ļautu braukt uz benžas. Ar GPS palīdzību auto pats saprot, kur ir pilsētas un attiecīgi arī pārslēdzas. Ja baterija sausa un pilsētā nākas braukt uz benžas, auto pats ieskaita eur30 pilsētas budžetā par katru dienu uz benžas.Rezultātā pilsētās gaiss būtu tīrāks, lauku māju kopēji tiktu līdz tām.

Ak jā, laucinieki kam ir tikai benžas auto, tad būtu spiesti vai nu maksāt vai atstāt auto Berģos kur beidzot tiktu uzcelts placis un tālāk brauktu ar tramvaju pa pagarināto 1. maršrutu.

Zaļais 15.septembris 2021 23:14
0 0 Atbildēt

Ja noteikti, ziema 50km pilsēt utt., tak neizvilks lielai daļai tur nekas, ko te pļūtī? Izdari pakalpojumu, aizbrauc ar savu sūdu nopērc ziepes un nosveries pie tuvākā koka...

Zaļajam 16.septembris 2021 10:05
0 0 Atbildēt

Tad tu esi no tiem kūpošajos dīzeļšrotos, kas nav gatavi atteikties no sava dūmu rumaka? Tu nebaidies, viss notiks neatkarīgi no tavas vai manas gribas. Mazbērniem stāstīsi ka reiz brauci pa pilsētu dīzelī ar mellu dūmu vērpeti un tie smiesies, sak, opi beidz mūs āzēt ar savām pasakām!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti