Autovadītāj, lieto gaismas gudri 17

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 4.janvāris 2022 13:51

Sezonā, kad nokrišņu un biezās miglas dēļ samazinātā redzamība daudziem autovadītājiem sagādā pamatīgas galvassāpes, rūpes par automašīnas apgaismojuma efektivitāti un tehnisko stāvokli kļūst īpaši svarīgas. Turklāt neatkarīgi no gada laika ļoti svarīga ir pagrieziena rādītāju pareiza lietošana.

GAISMAS LUKTURU TEHNISKAIS STĀVOKLIS

Pasliktinātas redzamības gadījumā efektīva un tīra automašīnas apgaismojuma nodrošināšana ir ne tikai vadītāja atbildība, bet arī drošas braukšanas pamats. Ir svarīgi regulāri pārbaudīt, vai automašīnā darbojas visas gaismas un kāds ir to tehniskais stāvoklis. Ja automašīnai nedeg tuvās gaismas, to iespējams pamanīt uzreiz, taču, ja nedeg, piemēram, pagrieziena rādītāji vai bremžu lukturi, to uzreiz nevar pamanīt, un, turpinot braukt, mēs veicinām bīstamu situāciju rašanos uz ceļa.

“Ir vērts parūpēties par pareizu apgaismojuma uzstādīšanu, vēlams uzticamā auto servisā. Lukturi nedrīkst spīdēt pārāk zemu vai pārāk augstu, apžilbinot citus satiksmes dalībniekus. Gaismai jāspīd atbilstošā diapazonā un braukšanas laikā priekšā pareizi jāizgaismo ceļš. Noteikti jāparūpējas par to, lai auto lukturi vienmēr būtu tīri. Pretējā gadījumā būs ievērojami samazināta redzamība, kas apdraudēs braukšanas drošību,” atgādina Ādams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas direktors.

GAISMU LIETOŠANA MIGLAS LAIKĀ

Daudzi autovadītāji nepārzina vai šaubās, kad un kādus lukturus izmantot, braucot miglas laikā. Aizmugurējie miglas lukturi jāieslēdz tikai tad, kad redzamība ir mazāka par 50 metriem, un jāizslēdz, kad tā uzlabojas. Tas ir svarīgi, jo laikā ar normālu gaisa caurspīdīgumu vai tikai vieglā miglā aizmugurējie miglas lukturi var apžilbināt aizmugurē braucošos un padarīt jūsu bremžu lukturus sliktāk saredzamus. Tas pats attiecas uz priekšējiem miglas lukturiem, kurus nedrīkst izmantot citiem mērķiem, kā vien tiem, kam tie ir paredzēti, jo tie var apžilbināt pretī braucošos vadītājus. Miglas laikā nedrīkst ieslēgt tālās gaismas, kas tikai izgaismos miglu, vēl vairāk samazinot redzamību.

PAGRIEZIENA RĀDĪTĀJU PAREIZA LIETOŠANA

Katrs autovadītājs ir piedzīvojis situāciju, kad priekšā pa blakus joslu braucošs automobilis pēkšņi nogriež ceļu, iepriekš nesignalizējot par plānoto manevru. Pagrieziena rādītāju nepareiza lietošana vai to nelietošana var izraisīt bīstamas situācijas uz ceļa. Ar pagrieziena rādītāju palīdzību var savlaicīgi paziņot citiem satiksmes dalībniekiem par nodomu mainīt kustības virzienu. Diemžēl ne visi autovadītāji to prot izdarīt droši un īstajā laikā. Bieži neapzināmies, ka, pārāk vēlu vai pārāk agri signalizējot par vēlmi veikt manevru, radām satiksmes negadījuma risku. Kad pagrieziena rādītājs tiek ieslēgts pārāk vēlu, citiem autovadītājiem nav laika atbilstoši reaģēt, lai, piemēram, samazinātu ātrumu. Savukārt pāragri signalizējot par paredzēto manevru, varam maldināt citus satiksmes dalībniekus. Atcerieties, ka par nodomu mainīt braukšanas virzienu vai joslu ir jāsignalizē vienmēr, turklāt pēc manevra veikšanas pagrieziena rādītājs nekavējoties jāizslēdz.

 

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ZZZZ 5.janvāris 2022 8:50
4 11 Atbildēt

Var jau būt ka skauž. Bet vairāk līdzjūtība gan, kad tas automātiskais asistents turp šurp slēdzas līdz pretīmnākošā baļķinieka vadītājam šitie pigori apnīk un viņš ierubī to ārpusceļam domāto lāzerledu

ZZZZ 4.janvāris 2022 14:29
3 6 Atbildēt

Jaunās tehnoloģijas rullē Nepietiek, ka modernie led lukturi kondensējas no iekšpuses, viņi arī labi aizputinās un apledo no ārpuses. Vai nevajadzētu pie patreizējiem laika apstākļiem viņus ieeļļot vismaz ar cepameļļu

Un iemācīt/atgādināt tiem automātisko gaismu lietotājiem, ka miglas un puteņa laikā ir jāslēdz tuvās gaismas. Pretējā gadījumā JŪS neredz ne no aizmugures ne priekšas

Krotow 4.janvāris 2022 16:48
2 2 Atbildēt

Tas viss ir štunts. Īstais sesks sāksies kad LED lukturis nobeigsies. Tas piiiii ir aizliets un neremontējams. Jauns lukturis maksā kosmosu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti