Autovadītāj, lieto gaismas gudri 17

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 4.janvāris 2022 13:51

Sezonā, kad nokrišņu un biezās miglas dēļ samazinātā redzamība daudziem autovadītājiem sagādā pamatīgas galvassāpes, rūpes par automašīnas apgaismojuma efektivitāti un tehnisko stāvokli kļūst īpaši svarīgas. Turklāt neatkarīgi no gada laika ļoti svarīga ir pagrieziena rādītāju pareiza lietošana.

GAISMAS LUKTURU TEHNISKAIS STĀVOKLIS

Pasliktinātas redzamības gadījumā efektīva un tīra automašīnas apgaismojuma nodrošināšana ir ne tikai vadītāja atbildība, bet arī drošas braukšanas pamats. Ir svarīgi regulāri pārbaudīt, vai automašīnā darbojas visas gaismas un kāds ir to tehniskais stāvoklis. Ja automašīnai nedeg tuvās gaismas, to iespējams pamanīt uzreiz, taču, ja nedeg, piemēram, pagrieziena rādītāji vai bremžu lukturi, to uzreiz nevar pamanīt, un, turpinot braukt, mēs veicinām bīstamu situāciju rašanos uz ceļa.

“Ir vērts parūpēties par pareizu apgaismojuma uzstādīšanu, vēlams uzticamā auto servisā. Lukturi nedrīkst spīdēt pārāk zemu vai pārāk augstu, apžilbinot citus satiksmes dalībniekus. Gaismai jāspīd atbilstošā diapazonā un braukšanas laikā priekšā pareizi jāizgaismo ceļš. Noteikti jāparūpējas par to, lai auto lukturi vienmēr būtu tīri. Pretējā gadījumā būs ievērojami samazināta redzamība, kas apdraudēs braukšanas drošību,” atgādina Ādams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas direktors.

GAISMU LIETOŠANA MIGLAS LAIKĀ

Daudzi autovadītāji nepārzina vai šaubās, kad un kādus lukturus izmantot, braucot miglas laikā. Aizmugurējie miglas lukturi jāieslēdz tikai tad, kad redzamība ir mazāka par 50 metriem, un jāizslēdz, kad tā uzlabojas. Tas ir svarīgi, jo laikā ar normālu gaisa caurspīdīgumu vai tikai vieglā miglā aizmugurējie miglas lukturi var apžilbināt aizmugurē braucošos un padarīt jūsu bremžu lukturus sliktāk saredzamus. Tas pats attiecas uz priekšējiem miglas lukturiem, kurus nedrīkst izmantot citiem mērķiem, kā vien tiem, kam tie ir paredzēti, jo tie var apžilbināt pretī braucošos vadītājus. Miglas laikā nedrīkst ieslēgt tālās gaismas, kas tikai izgaismos miglu, vēl vairāk samazinot redzamību.

PAGRIEZIENA RĀDĪTĀJU PAREIZA LIETOŠANA

Katrs autovadītājs ir piedzīvojis situāciju, kad priekšā pa blakus joslu braucošs automobilis pēkšņi nogriež ceļu, iepriekš nesignalizējot par plānoto manevru. Pagrieziena rādītāju nepareiza lietošana vai to nelietošana var izraisīt bīstamas situācijas uz ceļa. Ar pagrieziena rādītāju palīdzību var savlaicīgi paziņot citiem satiksmes dalībniekiem par nodomu mainīt kustības virzienu. Diemžēl ne visi autovadītāji to prot izdarīt droši un īstajā laikā. Bieži neapzināmies, ka, pārāk vēlu vai pārāk agri signalizējot par vēlmi veikt manevru, radām satiksmes negadījuma risku. Kad pagrieziena rādītājs tiek ieslēgts pārāk vēlu, citiem autovadītājiem nav laika atbilstoši reaģēt, lai, piemēram, samazinātu ātrumu. Savukārt pāragri signalizējot par paredzēto manevru, varam maldināt citus satiksmes dalībniekus. Atcerieties, ka par nodomu mainīt braukšanas virzienu vai joslu ir jāsignalizē vienmēr, turklāt pēc manevra veikšanas pagrieziena rādītājs nekavējoties jāizslēdz.

 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 4.janvāris 2022 14:29
3 6 Atbildēt

Jaunās tehnoloģijas rullē Nepietiek, ka modernie led lukturi kondensējas no iekšpuses, viņi arī labi aizputinās un apledo no ārpuses. Vai nevajadzētu pie patreizējiem laika apstākļiem viņus ieeļļot vismaz ar cepameļļu

Un iemācīt/atgādināt tiem automātisko gaismu lietotājiem, ka miglas un puteņa laikā ir jāslēdz tuvās gaismas. Pretējā gadījumā JŪS neredz ne no aizmugures ne priekšas

Krotow 4.janvāris 2022 16:48
2 2 Atbildēt

Tas viss ir štunts. Īstais sesks sāksies kad LED lukturis nobeigsies. Tas piiiii ir aizliets un neremontējams. Jauns lukturis maksā kosmosu.

viencexperc 5.janvāris 2022 10:40
0 2 Atbildēt

ne jau visi brauc ar vācu sūdiem.

Krotow 9.janvāris 2022 22:59
0 0 Atbildēt

Ar vācu auto tam nav nekāda sakara. Honda ASV pirms 4 gadiem dabūja tiesu dēļ priekšējiem LED lukturiem, kas nobeidzās tūlīt pēc garantijas beigām. Viena jauna LED luktura cena bija virs 500€. Tagadējiem jaunajiem auto LED lukturi gabalā maksā vēl 2x vairāk un uz augšu.

gunbox 4.janvāris 2022 15:08
1 3 Atbildēt

Man tie dunduki, kuri nerāda pagriezienu līdz šim ir tikai nolikuši sevi, kā jau minēju, dunduka lomā, bet kopš ikdienas brauciens ir caur viaduktu, tad pagriezienu laicīga nerādīšana tiešām ir tracinoša, ja vien es pievērstu tiem uzmanību. Tā tiekt - ja reiz nerādīji, pats vainīgs. Domā pats, kur palikt, kad es uzņemu ātrumu. Man jādod priekšroka tiem, kuri ir plānojuši ieiet bremzēšanas joslā, nevis parāda ar pagriezienu, ka ir iegājuši.

viencexperc 5.janvāris 2022 10:42
1 0 Atbildēt

priekšroka ir no labās.

Ja būs krašs, tad skatīsies uz to, nevis kādas lampiņas kuram dega vai nedega.

ja tu ej pa labo joslu, tad tev vienalga ko kas rāda. Gribi par velti nomainīt radiatoru vai led lampiņas - gāzi grīdā.

Bet ja pats ej pa kreiso, tad neko darīt. Jālaiž ir.

Tāks 5.janvāris 2022 11:05
0 0 Atbildēt

Ja es turpinu taisnvirziena kustību, tad tam kas no labās joslas grib man iebraukt priekšā, arī nav riekšroka - jo viņš veic manevru un lampas ieslēgšana viņam nedod šādas tiesības. Lampa ir tikai vēlmes paušana, tālāk pašam ir jāskatās vai manevrs ir drošs, vai viņu redz, vai laiž un vai pietiek distances.

Daudzi idiņi iedomājas, ka ieslēdzi lampu un dari ko gribi - nē, lampa ir tikai lampa, bet droši manevri jau ir nākamais līmenis, kuru pērkot tesības, līdzi nedod.

Tāks 5.janvāris 2022 11:07
2 0 Atbildēt

Priekšroka no labās ir neregulētos krustojumos, stāvvietās utt. Bet veicot manevru (pārkārtošanās tāds ir), priekšroka ir tam, kurš turpina taisnvirziena kustību un tam, kurš veic manevru, ir jāboķī un jādod ceļš. Bet daudzi to nezin, domājot ka no labās var līst iekšā tik tāpēc, ka no labās.

Pļurkt 4.janvāris 2022 17:50
1 0 Atbildēt

Kā var nepamanīt, ka nedeg kāds no pagrieziena lukturiem???

Atlikušie sāk ievērojami ātrāk mirkšķināt, tā pat kā to relejs tikšķināt! Pat ar LED lampām ir tas pats, ja tik tās nav saliktas bez galvas kvēldiegu lampu vietā!

Bet 5.janvāris 2022 22:07
0 0 Atbildēt

Pēdējo 15 gadu mašīnām ātrāk midžinās tikai uz paneļa, ārā tā pat kā parasti, bet kā to var neievērot man nav dots saprast.

Pļurkt 6.janvāris 2022 16:14
0 0 Atbildēt

Tu skaties panelī vai kāp ārā no auto, lai aplūkotu pagrieziena rādītājus?

Šodien 4.janvāris 2022 19:13
2 4 Atbildēt

Nekas vairāk nežilbina, ka LED lukturi. It sevišķi jauno BMW led. Gaisma super, bet visi naktī mirskina, liec vienalga kurā režīmā. 90% visā tā automātiskā regulēšana, uz mūsu skībajiem ceļiem, strādā nepareizi. Un to vai led strādā pareizi, CSDD TA arī vēl nespēj

pārbaudīt.

Matrix 5.janvāris 2022 16:36
1 1 Atbildēt

Ja nu kas man patīk, tad Matrix LED gaismas. Tās uztaisa tumšu laukumu pretī braucošajam, vienlaikus atstājot izgaismotu pārējo ceļu un arī grāvjus. Neviens vēl nav mirkšķinājis.

650 4.janvāris 2022 19:54
1 3 Atbildēt

Mirkšķinātājiem drošvien skauž.Viņi nav iemanījušies gūt labumu no pretīmbraucošajiem led-istiem.Kuri pēc būtības sniedz bezgaisminiekiem vērtīgu pakakalpojumu- no krietna attāluma izgaismo iespējamās nejēdzības abās brauktuves pusēs.

Pļurkt 5.janvāris 2022 8:22
0 0 Atbildēt

Es visu mūžu šo izmantoju!!!

Jaunības 6 Voltu mocis iemācīja kā redzēt naktī, izmantojot pretīmbraucošo izgaismotos ceļa gabalus.

6 Volti ir līdzvērtīgs svecītei!!

ZZZZ 5.janvāris 2022 8:50
4 11 Atbildēt

Var jau būt ka skauž. Bet vairāk līdzjūtība gan, kad tas automātiskais asistents turp šurp slēdzas līdz pretīmnākošā baļķinieka vadītājam šitie pigori apnīk un viņš ierubī to ārpusceļam domāto lāzerledu

Krotow 9.janvāris 2022 23:01
0 0 Atbildēt

Pariesībā jābliež tālāk ar tālajiem. Un jāņem nost no trases visus, kam gaismas nav noregulētas vai salikti kaut kādi kreisie hrenoni un ķīniešu megaspuldzes.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

100 vienībās - Range Rover Sport satīna versija 1

Britu autobūves uzņēmums iepriecinās savas tehnikas cienītājus ar krosovera Range Rover Sport īpašo versiju Satin Edition, kas paredzēta Eiropas tirgum un tiks saražota 100 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

Tesla Cybertruck sānu “triecientests” reālos apstākļos (+ FOTO) 7

Spēcīgo sadursmi ar Ford Edge Tesla elektriskais pikaps pārdzīvojis ar salīdzinoši nebūtiskiem bojājumiem. Lasīt vairāk

 

44 505 eiro - Volkswagen Golf GTI pieejams pasūtīšanai 4

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen atklājis pieteikšanos modernizētā Golf sportiskā modeļa GTI iegādei. Cena par bāzes versiju – 44 505 eiro. Lasīt vairāk

 

0,013 procenti – kura Eiropas valsts no e-mobilitātes “turas pa gabalu” 23

Saskaņā ar Eurostat datiem vieglo elektriskās piedziņas transportlīdzekļu daļa Eiropā līdz 2022.gada beigām bija sasniegusi 0,7 procentus. Vācija ir starp līderiem, taču ir valstis, kur e-mobilitāte vēl nav tikusi pat līdz bērnu autiņiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti