Kā elektroauto īpašības ietekmē tā apdrošināšanas izmaksas? 1

Foto: iAuto.lv

Balta | 25.aprīlis 2022 16:15

Elektroauto apdrošināšanas prasības neatšķiras no iekšdedzes dzinēju auto – uz abiem attiecas vieni un tie paši noteikumi.

Taču nav noslēpums, ka elektriskie automobiļi šobrīd ir vēl salīdzinoši dārgi un arī to remonts var izmaksāt vairāk, tāpēc IC24.lv skaidro jautājumu, kā un vai tas ietekmē šo auto apdrošināšanas izmaksas.

Līdz ar elektrisko dzelzs rumaku skaita palielināšanos uz Latvijas ceļiem, pieaug arī ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits, kuros tie ir iesaistīti. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins pauž, ka gadu no gada ir pieauguši gan apdrošinātājiem pieteiktie CSNg, kuros iesaistīti elektroauto, gan arī atlīdzībās izmaksātās summas. 

“Latvijā pirmais ceļu satiksmes negadījums (CSNg), kurā bija iesaistīts elektroauto, reģistrēts 2009. gadā. Kopš tā laika apdrošinātajiem pieteikti 476 šāda veida CSNg. No tiem 205 gadījumos elektroauto bijuši CSNg izraisītājs, bet 271 gadījumā – cietušais,” stāsta Abāšins. 

Pagājušajā gadā kopumā pieteikti 140 ar elektroauto saistīti CSNg. Pēc Abāšina vārdiem, atlīdzībās izmaksāti nedaudz vairāk kā 225 tūkstoši eiro. Savukārt par 77 negadījumiem, kur elektroauto bijis cietušais, pērn izmaksāti gandrīz 143 tūkstoši eiro.

“Ārzemju avoti liecina, ka vidēji elektroauto apdrošināšanas izmaksas ir augstākas par tradicionālajiem auto. Cenas sadārdzinājums rodas, balstoties uz jau iepriekš minētajiem faktoriem – dārgākas detaļas un remonts. Taču tajā pašā laikā Lielbritānijas informācijas avoti ziņo, ka šī cena pakāpeniski tomēr samazinās,” stāsta IC24.lv un Inter Cars Latvija vadītājs Kaspars Viļumsons.

Lielbritānijas Apdrošinātāju asociācijas dati rāda, ka elektrisko automašīnu apdrošināšanas izmaksas krītas. Kā viens no iemesliem cenu izmaiņām minēts tas, ka tirgū ienāk arvien vairāk apdrošinātāju, kas piedāvā savus pakalpojumus elektroauto īpašniekiem, kā arī, protams, elektrisko dzelzs rumaku skaita palielināšanās.

Tikmēr Latvijā KASKO un OCTA izmaksas elektriskajiem transportlīdzekļiem nav salīdzinoši augstākas vai zemākas kā tradicionālajiem auto. “Tā kā elektroauto īpatsvars Latvijā vēl joprojām ir ļoti neliels, statistika nav pilnīga un tiek vēl uzkrāta,” stāsta BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks. 

Pagājušajā gadā vidēji atlīdzībā par vienu CSNg elektroauto īpašniekam tika izmaksāti 1856,65 eiro. “Ja salīdzinām šo summu ar kopējo vidējo atlīdzību par CSNg 2021. gadā, kas bija 1357 eiro, tad redzam, ka atšķirība ir gandrīz 500 eiro par vienu CSNg,” tā Abāšins.

LTAB uzsver, ka šīs izmaksas ir augstākas, jo elektroauto pēc savas uzbūves ir komplicētāki transportlīdzekļi. Turklāt, ja vērtē pēc autoparka vidējā vecuma, tie ir arī jaunāki spēkrati – attiecīgi remonta izmaksas ir augstākas nekā gados vecākiem auto ar benzīna, gāzes vai dīzeļdzinējiem.

“Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka montāža un krāsošana, kas ir ietvertas transportlīdzekļa apdrošināšanas izmaksu aprēķinā, ir līdzvērtīgas visu veidu auto. Turklāt būtiski minēt arī to, ka ne tikai elektroauto, bet arī jaunāki benzīna un dīzeļdzinēju auto ir aprīkoti ar mūsdienīgām tehnoloģijām, kuru remonta izmaksas ir salīdzinoši augstas,” stāsta Liecinieks.

BALTA pārstāvis norāda, ka šobrīd elektroauto lielākoties ir pilsētas auto, ņemot vērā tā uzlādes un izmantošanas specifiku. Arī tas ir faktors, kas ietekmē apdrošināšanas cenu, jo tie retāk iekļūst sadursmēs ar meža dzīvniekiem, kā arī retāk tiek bojāti to vējstikli.

Lai veicinātu Latvijas virzību noteikto klimata mērķu sasniegšanā, arī valsts strādā pie tā, lai palielinātu ekeltromobiļu un samazinātu izmantoto iekšdedzes dzinēju auto skaitu uz Latvijas ceļiem.

“Gan šajā gadā sāktā atbalsta programma elektroauto iegādei, gan arī CSDD un privāto uzņēmēju elektroauto uzlādes tīkla paplašināšana mudina cilvēkus vairāk domāt par elektriskā transportlīdzekļa iegādi. Tas nozīmē to, ka elektroauto no pilsētas auto, iespējams, kļūs par pārvietošanās līdzekli, kuru arvien biežāk izvēlēsies garākiem pārbraucieniem,” tā Viļumsons.

Tāpat viņš uzsver, ka šādu transportlīdzekļu pieaugumam gatavojas arī auto daļu tirgotāji un auto servisi, lai jau šodien varētu piedāvāt kvalitatīvas rezerves daļas un kvalificētu remontu, piemēram, IC24.lv klāstā jau tagad ir vairāk nekā 5000 dažādu preču, kas paredzētas elektroauto apkopei un remontam.

“Tendences liecina, ka tuvāko gadu laikā samazināsies arī elektrisko automobiļu remonta cenas, kas savukārt atkal, iespējams, mainīs potenciālās izmaksas avārijas gadījumā,” pauž Viļumsons.

 

 
Visi komentāri
 
krix 25.aprīlis 2022 18:10
0 0 Atbildēt

normāla statistika.

ja 12 gados ~480 gadījumi jeb ~40 gadījumi gadā, tad pagājušajā gadā gandrīz četrkārš gada vidējo negadījumu skaits.

secinājums.

zīmuļi tikuši pie modernāka gadžeta, bet braukt tā arī nav iemācījušies

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunais koncepts Renault Scenic Vision iezīmē jaunās Renault dizaina līnijas (+ VIDEO) 4

iAuto.lv apskata futūristisko Renault Scenic kocnceptu, kas par sērijveida modeli pārtaps līdz 2024.gadam. Lasīt vairāk

 

Bez milzu restes – BMW prezentē 3.sērijas modernizēto modeli (+ FOTO)

Vācijas autobūves uzņēmums BMW iepazīstinājis ar jauno 3.sērijas modeli, kas būs pieejams sedana un universāla versijās no šī gada jūlija. Lasīt vairāk

 

ES vides komisārs: Enerģētikas nozari gaida "revolucionāras pārmaiņas" 2

Eiropas Savienības (ES) enerģētiku gaida "revolucionāras pārmaiņas", bet, lai vienotos par sesto sankciju paketi pret Krieviju, pirmām kārtām būs nepieciešama politiskā griba, paziņojis Lietuvas deleģētais ES vides komisārs Virgīnijs Sinkevičs Lasīt vairāk

 

Volkswagen melo par elektromobiļu sniedzamību? – tiesa liek atmaksāt naudu pircējam 62

Austrijā kāds pircējs iesūdzējis Volkswagen dīleri, apgalvojot, ka e-Golf sniedzamība neatbilst tam, ko solījis pārdevējs. Tiesa nostājusies pircēja pusē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti