Parasts frankenšteins - populārākās shēmas, kā mums cenšas pārdot metāllūžņus uzticamu mašīnu vietā 15

 

Foto: iAuto.lv

Longo Group | 23.jūlijs 2024 16:25

Ja jūs plānojat iegādāties lietotu automašīnu, ir jāņem vērā visizplatītākās krāpšanas shēmas, kuru mērķis ir pārdot jums īstus metāllūžņus. "Šādi auto rada ne tikai lielus finanšu zaudējumus, jo ir nepieciešams nopietns remonts un tās bieži lūzt, bet arī var būt bīstamas ceļu satiksmes dalībniekiem.

Īpaši, ja mēs runājam par mašīnām, kuras ārvalstīs bija plānots utilizēt, bet pie mums šādus frankenšteinus pārdot tā, it kā viss būtu kārtībā," komentē Edgars Cērps, Baltijā lielākā lietotu auto tirgotāja Longo Group dibinātājs un valdes priekšsēdētājs.

Piedevas eļļai, degvielai, transmisijas sistēmai, u.c. Latvijā ir viens no vecākajiem autoparkiem Eiropā. Negodprātīgi pārdevēji bieži vienkārši noslēpj vecu mašīnu problēmas, nevis tās risina. Piemēram, kūpošs dzinējs tiek nomaskēts, pievienojot eļļai "brīnumpulveri", kas spēj uz laiku samazināt noplūdes un uzlabot kompresiju, tā mazinot kūpēšanu. Ir arī piedevas virzuļa gredzenu noblīvēšanai.

Tiek izmantotas arī tīrošas piedevas, kas likvidē nosēdumus un lakas plēvīti, tā īslaicīgi uzlabojot dzinēja darbību un mazinot kūpēšanu. Inžektoru tīrītāji attīra sprauslas un iekšdedzes kameras, tas var īslaicīgi uzlabot sadegšanas efektivitāti, bet pretdetonēšanas piedevas paaugstina degvielas oktānskaitli, kas var samazināt detonāciju un uzlabot dzinēja darbību.

Ir vielas, kuras pievieno dzesēšanas sistēmai sīku plaisiņu un noplūžu hermetizēšanai, tādējādi īslaicīgi novēršot antifrīza noplūdi un pārkaršanu.

"Šādu pulverīšu un piedevu ir daudz. Ņemot vērā, ka mūsu normatīvie akti ir samērā mīksti attiecībā pret krāpšanos ar automašīnām, tie aktīvi tiek izmantoti, lai pārdotu jau nolietotas mašīnas. Neapmeklējot autoservisu, patstāvīgi var paveikt šādu darbu: pārbaudīt eļļas biezumu. Pārāk bieza eļļa var liecināt par to, ka ir izmantotas biezinošas piedevas, bet nepareiza antifrīza krāsa vai smarža norāda, ka ir izmantoti dzesēšanas sistēmas blīvētāji," iesaka E.Cērps.

"Parasts frankenšteins". Visi ir dzirdējuši par automašīnām, kuras ir cietušas avārijās var arī kuru remontā ir izmantotas citu auto detaļas. Mēs par šo smejamies un bieži vien neuztveram to nopietni.

"Patiesībā par savu naudu nopirkt īstu "frankenšteinu" ir diezgan skumji, turklāt tas ir bīstami. Ļaunprātīgi krāpnieki pērk mašīnas, kuras nopietnu avāriju dēļ būtu jānodod metāllūžņos, no vairākiem auto saķīlē vienu un pārdod pie mums. Eksperti iesaka pirms pirkuma pārbaudīt VIN numuru, taču arī tā nebūs garantija, jo krāpnieki auto vēstures slēpšanai var izmantot viltotus dokumentus vai arī pārreģistrēt mašīnu ar viltotu VIN numuru," skaidro Baltijā lielākā lietoto auto tirgotāja dibinātājs.

Mašīnas, kas ir savāktas no vairāku citu auto detaļām, var būt nedrošas ekspluatācijā. Turklāt tajās bieži trūkst drošības spilvenu. Atjaunošana pēc nopietnām avārijām bieži vien rada slēptus strukturālus defektus, sliktu mašīnas ģeometriju, un tā izjūk burtiski acu priekšā.

Krāpšanas ar filtriem. Cieto daļiņu filtra krāpšana ietver dīzeļdzinēja transportlīdzekļu cieto daļiņu filtra (DPF) noņemšanu vai pārveidošanu, lai uzlabotu veiktspēju un samazinātu tehniskās apkopes izmaksas. Kad filtrs ir noņemts, krāpnieki bieži izmanto programmatūru, lai atspējotu emisiju uzraudzības sistēmas un paslēptu izmaiņas no diagnostikas sistēmām. Tas ļauj šādus transportlīdzekļus pārdot kā tehniskā kārtībā esošus un videi draudzīgus, lai gan tie neatbilst vides standartiem.

Savukārt, AdBlue un EGR krāpšanās automobiļos ietver šo sistēmu atslēgšanu vai pārveidošanu, lai samazinātu ekspluatācijas izmaksas un uzlabotu veiktspēju. AdBlue tiek pārveidots, lai samazinātu slāpekļa oksīdu emisijas, savukārt EGR atgriež daļu izplūdes gāzu ieplūdes kolektorā, lai samazinātu sadegšanas temperatūru. Krāpnieki izmanto ierīces vai programmatūru, lai motora vadības sistēmai liktu domāt, ka sistēmas darbojas pareizi. Tādējādi tiek pārkāpti vides standarti.

Atklājot šādus pārkāpumus, pircējiem var nākties maksāt augstas soda naudas un dārgi pārbūvēt izmešu sistēmu.

Sarūsējusi kā veca bļoda. Latvijā ierasta lieta ir lietots auto no Vācijas, Nīderlandes, Beļģijas. Nevienā no šīm valstīm nav sausa klimata, tādēļ no tām atvestās mašīnas var būt sarūsējušas. Īpaši tās, kurām jau ir 15-25 gadu (bet tieši šādi auto dominē uz mūsu ceļiem). Kā krāpnieki mēģina noslēpt rūsu, īpaši uz svarīgākajām automašīnas detaļām?

To var likvidēt mehāniski: noslīpēt vai apstrādāt ar smilšu strūklu, pēc tam virsmu nogruntē un nokrāso. Lai atklātu šādi noslēptu rūsu, pārbaudiet krāsojuma vienmērīgumu, īpaši grūti sasniedzamās vietās un virsbūves iekšpusē. Lai fiksētu nevienmērīgus krāsas slāņus, izmantojiet krāsas biezuma mērītāju.

Tāpat sarūsējušu caurumi un plaisas tiek aizšpaktelēti, pēc tam noslīpēti un nokrāsoti. To var visai vienkārši piefiksēt: paklaudzinot, būs dzirdama dobja skaņa. Tāpat pārbaudei var izmantot magnētu, jo špaktele nemagnetizējas.

"Ir vēl viens aspekts: negodprātīgi tirgotāji vienmēr dievojas, ka automašīna ir labi apkopta. Sola, ka ir nomainītas visas nepieciešamās detaļas un šķidrumi. Taču patiesībā reti ir nomainīta siksna vai ģeneratora ķēde (taču to ir jāmaina regulāri), ja tas nav izdarīts, siksna vai ķēde saplīsīs, nopietni bojājot dzinēju. Remonts būs ilgs un dārgs. Tādēļ ticēt uz vārda šajā gadījumā nedrīkst." skaidro E.Cērps, piebilstot, ka kopumā, tomēr, visbiežāk krāpjas ar odometru attīšanu, jo Latvijā ir ļoti saudzīgi normatīvie akti un nepilnīga odometru kontroles sistēma.

Ja ir vēlme būt pārliecinātam par auto kvalitāti un drošumu, par to, ka ir veikta nepieciešamā servisa apkalpošana, nav vērts paļauties uz blēžu godavārdu, bet ir jāizvēlas uzticams piegādātājs.

Piemēram, Longo Group veic ikviena ārvalstīs atrastā auto servisa apkalpošanu un dod divu mēnešu vai 3000 km nobraukuma garantiju. "Neviens pārdevējs, kas nav pārliecināts par automašīnu, kuru pārdod, nekad nesniegs jums šādu garantiju, tādēļ esiet uzmanīgi, pērkot lietotu auto no privātpersonas vai autoplačos. Riski ir neattaisnojami augsti."  

 
Visi komentāri
 
Autobraucējs . 23.jūlijs 2024 17:28
4 0 Atbildēt

Pedjiks jebbbannnijs , gailis , pats sev seksti ceļ un citus tirgotājus  noliek !  Sūda pisnesmenis !

0pis 23.jūlijs 2024 18:06
2 0 Atbildēt

Longo Group veic ikviena ārvalstīs atrastā auto servisa apkalpošanu un dod divu mēnešu vai 3000 km nobraukuma garantiju, nevis 2 gadu vai 30 000 km garantiju. Īsā garantija 2 mēnešu garantija varētu būt auto par tūkstots eiro.

M 23.jūlijs 2024 18:08
4 0 Atbildēt

Jums kāds liek pirkt lūžņus, pērciet salona jaunu elektroauto p.. taisni

anonimikis 23.jūlijs 2024 18:38
8 0 Atbildēt

Tas, ka apdrošinātājs ir pieņēmis lēmumu norakstīt auto, neko nepasaka par šī automobiļa drošību pēc remonta. Bet tikai to, ka ar viņam pieejamiem resursiem plānotais remonts pārsniedz summu, kas jāizmaksā klientam atlīdzībā.

Rexx 23.jūlijs 2024 21:44
5 1 Atbildēt

Acīmredzot,  Longo bizness iet ne visai labi, ja reiz ir šāds pašslavināšanas raksts nepieciešams. 

Kāda gan var būt garantija lietotām automašīnām?

Guntis 24.jūlijs 2024 1:08
2 0 Atbildēt

Tik perfekti visu zin par dažādām piedevām, ka skaidrs, ka pats tādas mēdz izmantot 🙂

Ābols 24.jūlijs 2024 8:36
15 1 Atbildēt

❗️Būs pieprasījums, būs piedavājums! ❗️ 

Paskatieties auto sludinājumos, lielākais varums meklē auto cenā līdz 1500/2000€ un vēlams 'ideālā stāvoklī' 😂😂😂 Kas tur 'ideāls' var būt? 

Bija man viens 15gv drunduļets ko ieguvu mantojumā no vectēva, vairākus gadus atpakaļ, auto normālā stāvoklī, rūc, brauc, skati arī biju izgājis, protams kaut kur rūsiņa, kaut kur buktes un skrambiņas, bet nesen bija bremzes atrestraurētas un parlasītas... cena bija 1800€, es biju uz pakaļas cik bija pārgudri pircēji, kas brauca pat ar krāsas mērītaju un sāka vaimanāt, ka tur krāsots, šur krāsots. Un redz švīkas un buktes traucējot... Pa tādu cenu, neņemšot jo tur kaut kas esot paslēpts...  Kauč ir papīri no servisiem un visu godīgi izstāstu. Ķip varbūt pa tūkstoti varētu vēl padomāt, es saku- domā tālāk!

 Tad vēl ir bijis, ka aizbraucam uz klienta servisu, paceļ un servisnieks vaimanā(laikam speciāli sarunāts), ka viss esot vecs, viss tulīt būsot jāpārlasa...

KĀDS SAKARS?!??? Autiņam ir 15+ gadi un 300+ nobraukums!!! Protams, ka apakša nebūs spīdīga un jauna, kā no ražotnes, bet autiņam ir svaiga skate un 'brauc' labi! Viss kam jāstrādā, stradā!

 Nē nē.. tādu neņemšot.. VNK LOL 😄😄😄

Tad vēl perekupi, kas pat nezvana, bet raksta sms, ka pa 600 vai 800€ paņems tulīt!!!  mhm....

Tā kā jā.... Ticiet man, tas ir piedzīvojums, pārdot pat pašsaprotami, necilu, bet normāli braucošu auto ar svaigu skati! Jo visi pa to cenu grib, pilnīgako sterilu stīgu, kā no ražotnes un ta vēl mēģina nokaulēt.

 Auto pardošana vilkās 2mēnešus un entajiem desmitu gribētāju izrādīšanu, pārdevu kādam normālam cilvēkam kurš nedz baigi sprēgāja, nedz ar krāsas mērītaju ieradās, paskatījās visu, redzeja ka viss kartībā, izbrauca un pa 1700€ sarokojāmies. 😉

Sergejs 24.jūlijs 2024 13:01
2 0 Atbildēt

Un tad šie arī iegūst beigās sev tādu frankenšteinu par tīkamu cenu, kas ir ar 5 eur vasku nopulēts (līdz pirmajam lietum) un kam pedāļu uzlikas nomainītas, nu un ar LV iecienītu "zem 200k"noskrējienu 20 gadu laikā😁

Vaards 24.jūlijs 2024 21:47
0 0 Atbildēt

Vél pirmskovida laikos, nodevu šrotā Audi 100 cigāru ar jaunajām ručkām, benzins 1.8 šprice. Rūsas nebija, jā, šiem visa virsbūve cinkota, nekas nerūsē, mūžīgs aparāts.

Gāze bija uzlikta, bet braukts bija maz noskrèj8wns zem 300k 

Gribēju pārdot pa 500 EUR, jo pāris gadus stāvēja sencm dārzā bez skates. Pa retam sencis to izmantoja kā kravas auto (izņemot pakaļèjos sedekļus, kas stāvēja šķūnitī).

Respektīvi, pircējam jāpèrk un ja grib legalizēt kādi pāris simti nodokļos (2 vai 3 simti).

Bļā, viņiem viss izskaidrots, aizeju no darba ātrāk, braucu 60km pie senčiem, atbrauc čuvaki no Talsiem un sāk tos 500 EUR kaulēt. Padomās un tā. Nepēek. Grib vēlreiz pēc nedēļas skatīties, ok, atbrauc vēlreiz. Atkal kaulē, staipa seju. Nevar izlemt.

Vēl vieni pieteicās, arī jābrauc rādīt, arī kaulè uz 300.

Vēl daži zvanīja, tiem teicu, ka cena 500 akmenī cirsta, ja ņem, ņem.

Izņèmu sludinājumu, zb.

Nodevu legendary AUDI lūžņos. Braucām ar senci divatā, es pa priekšu ar savu auto, viņš sazvanoties ar cigāru no aizmugures (ar cerību, ka policija neapstadinās bez skates, apdrošināšanas). Nodevām Audi tolmetā, nedaudz bēdīgi bija.

imzz 25.jūlijs 2024 13:07
0 0 Atbildēt

Es kādreiz, ap 2005.gadu pārdevu 15 gadīgu Audi80 par 400 Ls ( auto bija sists ( pirms manis ) metināts slieksnis, to varēja labi redzēt ). Burtiski no rokām izrāva ;) Gribēju tikt no tā krāma vaļā, tāpēc ar "tirgošanos" nenodarbojos.

AN 24.jūlijs 2024 11:35
12 0 Atbildēt

Ģeneratora kēde, labs!!!

Sergejs 24.jūlijs 2024 13:11
1 0 Atbildēt

Tā kā esmu krievs tad teikšu tā : "под столом" 😁😁😁

Sen atceros vajadzēja izjokot paziņas māti (bija raidijums ka zvanija no rādio un idevās par kaut-ko). Izštukoju ka būs tēma tipa vecais aizbrauca ar Opeli uz servisu un tur atrada 10 vainu un piestāda rēķinu (draudzenes māte par auto zināja mazāk kā es par astrofiziku). Joks bija izdevies, vienu "detaļu" ko tas radioDJ bija saucis joprojām atceros: "маслопупный ветряк". ģenerātora ķede no tā nav tālu😁

W12 24.jūlijs 2024 12:17
3 0 Atbildēt

Oooo…šis ir kaut kas jauns 

“EGR atgriež daļu izplūdes gāzu ieplūdes kolektorā, lai samazinātu sadegšanas temperatūru”

msh 25.jūlijs 2024 21:56
1 0 Atbildēt

Nē nu labrīt - tu no marsa? Jā, samazina - mazāk skābekļa, mazāk degvielas vajag padot, attiecīgi zemāka temperatūra.

Sergejs 24.jūlijs 2024 13:05
1 0 Atbildēt

"Savukārt, AdBlue un EGR krāpšanās automobiļos ietver šo sistēmu atslēgšanu vai pārveidošanu, lai samazinātu ekspluatācijas izmaksas un uzlabotu veiktspēju. AdBlue tiek pārveidots, lai samazinātu slāpekļa oksīdu emisijas, savukārt EGR atgriež daļu izplūdes gāzu ieplūdes kolektorā, lai samazinātu sadegšanas temperatūru. Krāpnieki izmanto ierīces vai programmatūru, lai motora vadības sistēmai liktu domāt, ka sistēmas darbojas pareizi. Tādējādi tiek pārkāpti vides standarti."

 Visi standarti tiek pārkāpti, manuprāt, prasot par plastmasas bačoku ar datčiku 500-2000 eur, kā arī kopumā par šīs eko-šmeko sistēmas remontu summu kas ir = vai pārsniedz mēreni lietota auto cenu. Turklāt var ar tām sistēmām jāties bez gala, iztērēt 5+ tūkstoši bet bez panākumiem. Nav pamata baigi neticēt tam ko MODS stāsta un rāda savos video.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ginetta Akula - jauns superauto no Apvienotās Karalistes (+ FOTO) 4

Lielbritānijā izstrādāts jauns superauto Ginetta Akula, kas būs pieejams ierobežotā skaitā un, jā, - par diezgan lielām naudiņām. Lasīt vairāk

 

Iedzīvotāji vēja turbīnu tuvumā saņems kompensāciju (+ VIDEO) 12

Valdības apstiprinātie noteikumi, kas nosaka vēja parku attīstītājiem maksāt vietējai pašvaldībai un apkārtnes iedzīvotājiem ikgadēju kompensāciju, sākotnēji attieksies tikai uz tiem vēja parkiem, kuri pašlaik vēl ir projekta stadijā un nav nodoti ekspluatācijā. Lasīt vairāk

 

Nākamnedēļ Frankfurtē notiks izstāde auto nozares profesionāļiem “Automechanika Frankfurt”

No 10. līdz 14. septembrim norisināsies “Automechanika Frankfurt”, kas ir pasaulē lielākā auto nozares tehnoloģijām un pēcpārdošanas tematikai veltītā izstāde profesionāļiem. Izstādes tēma šogad ir “Braukšanas transformācija”, ņemot vērā pārmaiņas, kas šobrīd skar autobūves nozari. Lasīt vairāk

 

Latvijas auto žurnālistu komanda startēs “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensībās 2

No 20. Līdz 21. septembrim Panevēžas autodromā notiks “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensības. Tajās piedalīsies arī auto žurnālistu komanda no Latvijas, sacenšoties gan kopējā ieskaitē, gan arī atsevišķā - Baltijas mediju pārstāvju ieskaitē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti