AVĀRIJA 5–3. Vai noteikumi pasargās? 62

 
20.jūlijs 2013 14:25

Piektās avārijas trešā sērija un vēl viena kādreiz „Auto akadēmijas” semināros lietota bildīte papildinās ieskatu bīstamības komplektā, ko rada apdzīšana krustojumos. Un divi mūsu pastāvīgie autori – kā brīvā diskusijā klājas – būs krietni atšķirīgi uzskatos par satiksmes noteikumu spēku.

Kādā krāsā ir noteikumu grāmatiņa?

Oskars Irbītis, tiesu eksperts

Satiksmē nedrīkst būt nostāja - „es visu mūžu esmu tā darījis un darīšu turpmāk, jo uzskatu, ka man ir taisnība…”. Satiksmi reglamentē Satiksmes noteikumi, un patīk vai nepatīk mums tur rakstītais, piekrītam vai nepiekrītam tur rakstītajam, vienalga mums ir tie jāievēro.

Savās lekcijās par satiksmes drošību es dažreiz uzdodu auditorijai jautājumu – kādā krāsā ir Satiksmes noteikumu grāmatiņa? Pareizi atbild tikai kādi 20% klausītāju. Tas liecina par to, ka lielākā daļa satiksmes dalībnieku neseko līdzi Satiksmes noteikumu izmaiņām un brauc pēc kaut kādiem sen mācītiem un pa pusei aizmirstiem noteikumiem. Satiksmes noteikumi laika gaitā evolucionē un mainās, tāpēc reizi gadā vajadzētu izlasīt jaunāko redakciju – tas palīdzēs nenokļūt vainīgā statusā. Pretējā gadījumā mēs agri vai vēlu nodzīvosim līdz tam brīdim, kad mēs visi pārliksim autovadītāja eksāmenus ik pēc pieciem gadiem piespiedu kārtā – iespējams būs nepieciešamība noteikt autovadītāja apliecības derīguma termiņu uz pieciem gadiem un atjaunošanu tikai pēc eksāmenu nolikšanas. Pašreiz tas tiek regulēts ar soda punktu sistēmu, bet, ja situācija neuzlabojas, tad, iespējams, būs jādomā drastiskākas metodes.

Satiksmes noteikumi ir visiem kopīgi, nevis katrs brauc pēc savējiem – šajā jomā strīdiem nevajadzētu būt.

Stāstā par apdzīšanu ir jāpiebilst, ka Satiksmes noteikumi ir veidoti pēc principa, ka apdzīšanas manevru veicošajam (ja tas tiek darīts atļautā vietā un laikā) ir priekšroka. Tas ir darīts tāpēc, ka apdzīšanas manevrs ir viens no bīstamākajiem manevriem un ir saistīts ar palielinātu ātrumu (ne jau vienmēr ar pārsniegtu atļauto kustības ātrumu – klipos redzamais apvidnieks, starp citu, brauc ar kustības ātrumu 70km/h, traktors un kravinieks – 40km/h), ar braukšanu pa pretējo kustības joslu. No drošības viedokļa ir jādara viss, lai apdzenošais pēc iespējas ātrāk atgrieztos savā kustības joslā. Apdzīšanas manevrs ir normāla darbība satiksmē, tas nav nekas nosodāms. Tas, protams, nekādā mērā neatbrīvo apdzīšanas manevru veicošo no pienākumā pārliecināties par satiksmes drošību.

 Spoguļi ir izvirzītākā transporta līdzekļa daļa, tāpēc tam, kurš gatavojas veikt manevru – griezties pa kreisi, uzsākt apdzīšanu utt., ir vieglāk pamanīt transporta līdzekli, kas jau atrodas apdzīšanas manevra izpildes laikā. Protams, ja viņš skatās spoguļos.

 

 

Noteikumi un „laba prakse”

Atis Jansons, „Latvijas Avīze”

Pirms gadiem pieciem, kad biju jau kādu miljonu km diezgan veiksmīgi nobraucis un šo to citiem mācīt sācis, manas zināšanas satiksmes noteikumos bija Oskara pieminētā Latvijas vidusmēra līmenī. Tad nāca izaicinājums – kāds no „Auto akadēmijas” dižklientiem (ap 400 skolnieku ik gadu, jau trešo ziemu pēc kārtas) pieprasīja mācību programmā iekļaut CSN zināšanu pārbaudi un atsvaidzināšanu. Saukt palīgā speciālistus? Kauns – paši dumji, vai? Un skopums arī – šiem taču būs jāatdod honorāru, ko varētu pievākt pats...

Pamēģināju CSDD virtuālo eksāmenu. 14 kļūdas ...  Sāku mācīties. Divu mēnešu laikā sasniedzu kvalifikācijai nepieciešamo līmeni. Un secināju – ja šādi vienas dienas nodarbībā testēšu skolniekus, rezultāts būs nulle. Sagatavoju „ekspresbiļetes” – 15 tiešām būtiski jautājumi. Miniet, kāds bija pirmās ziemas vidējais rezultāts! Septiņas kļūdas. Labākais kursants (kā vēlāk atklājām – bijušais ceļu policijas darbinieks) kļūdījās divreiz.

Divu atbilžu analīzes stundu laikā es centos ļaudis vest pie apskaidrības vismaz šādā, limitētā zonā. Cerēju – izdodas. Tad pēc saspringtās dienas pie manis pienāca pasūtītāja pārstāvis un teica – forši jau tu skaidro. Bet manējiem tas ir par daudz un par gudru. Vajag vienkāršāk un skarbāk. Dari tā! Nedari šitā! Punkts.

Toreiz gandrīz apvainojos. Tagad, pēc gadiem, saprotu – laikam jau pulkvedim bija taisnība. Mūsu noteikumi tiešām ir baigi gari un sarežģīti. Oskara cerība, ka tos VISI SATIKSMES DALĪBNIEKI reizi gadā izlasīs un iegaumēs – utopija. Nelasīs. Kaut vai tāpēc, ka grāmatiņa pārāk dārga...

Un drošību tās pārzināšana un ievērošana negarantē. Pārāk sapinušies ir Latvijas noteikumu džungļi. Pazūd tajos būtiskais. Avārijas 5. versijas to apliecina.

Mūsu noteikumos teikts:

123. Aizliegts apdzīt šādās vietās:

123.1. regulējamos krustojumos;

123.2. neregulējamos krustojumos, izņemot gadījumus, kad apdzen uz galvenā ceļa attiecībā pret šķērsojamo ceļu;...

Eiropas valstu satiksmes noteikumus salīdzinošā tabulā (avots – EK)  atrodams, ka nekādas atrunas par šāda manevra atļautību krustojumos nav Vācijā, Anglijā, Austrijā, Dānijā, Spānijā... Nedrīkst un viss. Pretējā gadījumā „atļauts” var tikt uztverts kā rekomendācija.

Esmu vairākkārt mēģinājis („Stūres klubā”, „Latvijas Avīzē”) vērsties pie amatpersonām, rosināt 123.2. apakšpunkta piebildi vienkārši svītrot. Bez panākumiem. Ilūzijas vairs neloloju. Pārāk smags ir mūsu birokrātiskais aparāts. Turklāt šajā gadījumā iebildes saņemu arī no citas puses – Ivars Caune, piemēram, skeptisks: kam vajadzīgs vēl viens aizliegums, vēl viena formālu sodu piemērošanas vietu grupa.

Un, zaudējis ticību noteikumu skaidrībai un visspēcībai, es pieņemu sev (un aicinu citus sekot) LABAS PRAKSES LIKUMU.

Krustojumā neapdzen! Nekad. Nekādā. Sevišķi bīstams šis manevrs ir situācijās, kad apdzenamo ātrums neliels. Ja redzi traktoru, esi trīskārt piesardzīgs, jo tam pat krustojumu nevajag, un spoguļi dubļaini vai to vispār nav. „Kokmašīnas”... Tie veči spoguļos skatās tikai tad, ja (reizi divās nedēļās) sievas piespiež viņus bārdu nokasīt, varbūt arī šoreiz paskatījās, bet tu tad vēl biji tālu un maziņš...

Šādi zem baļķiem ir pabraucis gan pazīstams dziedātājs (izdzīvoja un dzied joprojām), gan cilvēkiem pilns satiksmes autobuss. Abos gadījumos formāli vainīgi bija baļķvedēju šoferi. Ko cietušajiem dod „formāli vainīgs”?

Ātro apdzīt it kā ir drošāk – tas fiziski nav spējīgs mainīt trajektoriju un griezties tev priekšā. Taču – ieskaties bildītē! Šis baļķinieks bija ātrs. Bet milzīgs, un aizsedza skatu tam steidzīgajam labās puses sānceļā. Man arī. Kā toreiz trāpīju starp viņiem, prasiet Fortunai...

Kāda velna pēc šis tik bīstams manevrs noteikumos atļauts – goda vārds, nesaprotu... Baigi visiem jāsteidzas, vai?

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 20.jūlijs 2013 19:48
1 0 Atbildēt

Ļoti pat sadalu Jansona viedokli.

Ar pilnu muti taisnības iet bojā... Kam tas vajadzīgs?

solaris 20.jūlijs 2013 20:52
0 1 Atbildēt

Pat ja piekrīt Jansonam un tev par nelietderību, tomēr konkrētajā strīdā par to, kurš juridiski ir vainīgs negadījumā, taisnība izrādījās man - tiesu eksperts apstiprināja. Turklāt uzsverot arī nepieciešamību traktora vadītājam skatīties spogulī, pirms no galvenā ceļa rauj pa kreisi. Citādi, pārfrāzējot tevi, "Ar pilnu muti pārliecības sēdēt cietumā... Kam tas vajadzīgs?"

Palaidniex 20.jūlijs 2013 21:22
1 0 Atbildēt

Nu, ja turpini uzskatīt, ka manevra uzsākšanas secība tiek noslaucīta pagultē ar to, ka kæds ņeķerpila rupji pārkāpj nogriezties gribošā tiesības un mannevru, mēs tālu nekur netiksim.

Tikai nesaprotu kā eksperts nav pamanījis, ka pirms apdzīšanas manevra uzsākšanas traktorists jau signalizēja par vēlmi griezties. Es esmu no tiem, ka pat ja dikti skrienu, tomēr respektēju citu satiksmes dalībnieku vēlmi nogriezties pa kreisi. Pazaudētās 20 sekundes ir nekas salīdzinot ar iespējami cietušo veselību, pakāsto laiku, iztērēto piķi...

Atcerieties kā vējš skrien, kā miets atduras.

Un jā lasījāt citās ES valstīs bez ierunām vainīgs ir apdzinējs, jo krustojumos apdzīt nedrīkst! Ks ir tikai un vienīgi pareizi!

Un jā, ja izgriež AJ pieminēts auto no baļķvedēja aizsega - kurš vainīgs?

Mnuprāt, pirmie vainīgi stulbi noteikumi.

aansis 22.jūlijs 2013 15:40
0 1 Atbildēt

Vai esi gatavs visus krustojumus atbilstoši apzīmēt, lai varētu šo atrunu no noteikumiem svītrot?

Palaidniex 22.jūlijs 2013 16:59
1 0 Atbildēt

Un gribi teikt, ka uz šosejas nav pirms krustojumiem zīmes - krustojums ar mazāksvarīgu ceļu?

Un atkal nesaprotu stulbumu - šāda norma palīdz samazināt stulbu un strīdīgu avāriju - tātad traumu un bojāgājušo skaitu. Ks jums ir pret to? Varbūt gribat pretējo - ieviest obligātu prasību krustojumos apdzīt?

Vienkārši apbrīnoju cilvéku vēlmi protestēt vai iebilst pret noteikumiem, pat neiedziļinoties noteikumu būtībā...

aansis 22.jūlijs 2013 17:33
2 1 Atbildēt

Jā, ir ļoti daudz krustojumu, kas nav atbilstoši apzīmēti. Papildus - liela daļa no tiem nav pat manāma, tikai vietējie zin, kur var nogriezties. LVCeļi par šo jautājumu ļoti cīnās, neļaujot nevienam un nekur vairs ierīkot jaunus pieslēgumus maģistrālajiem ceļiem, tomēr vēsturiski Latvijas ceļu tīkls ir tāds, kāds tas ir - neapzīmēti krustojumi ir sastopami, iespējams, biežāk nekā apzīmēti. Pasaki godīgi - kādas iespējas zināt par šeit redzamo krustojumu (četrvirzienu) ir iedomātam vieglajam, kas gatavojas apdzīt bildē redzamo kravas auto? goo.gl/maps/zE2mt

aansis 22.jūlijs 2013 17:35
2 1 Atbildēt

P.S. Negribot sanāca pavisam ideāls piemērs - aiz kravas auto patiešām IR vieglais auto, kas nav redzams no krustojuma, kurā Googlemobīlis var būt iedomāta traktora vietā.

Plaidniex 22.jūlijs 2013 17:40
1 0 Atbildēt

Man gan tas ceļš izskatās vēl nenodots ekspluatācijā, svaigas nomales bez stabiņiem uz ceļa nav cha utt

aansis 22.jūlijs 2013 17:42
0 1 Atbildēt

Ja netici, vari pats aizbraukt apskatīties, ka arī pēc nodošanas ekspluatācijā šis krustojums nav apzīmēts. Savukārt nākamie krustojumi uz abām pusēm no šī ir apzīmēti arī Googles bildēs - t.i. remonta laikā.

Palaidniex 22.jūlijs 2013 17:05
2 1 Atbildēt

Ok ir ideja apdzīt krustojumos drīkst, bet avārijas gadījumā 100% vaina apdzinējam. Jo tas neļaus dažuprāt poličiem slaukt "nabaga godīgos šoferīšus", toties liks 5x padomāt par manevra drošību...

aansis 22.jūlijs 2013 17:40
2 1 Atbildēt

100% vaina par to, ka savlaicīgi nepamanīja, piemēram, šo krustojumu? goo.gl/maps/Gt4eG

Palaidniex 22.jūlijs 2013 19:42
1 0 Atbildēt

Nevis vaina par nepamanītu krustojumu, bet vaina par avāriju!

Tikai tāpēc ka kāds uzsāk bīstamāko manevru satiksmē - apdzīšanu, nepārliecinoties par manevra drošību, nevis par to, ka nepamana krustojumu. Ja kārtīgi novērtē apdzīšanas manevru, tad taču avārijai nevajadzētu būt... Vai ne? ;)

Uudensputns 20.jūlijs 2013 19:55
1 1 Atbildēt

Taisnība A.J.

Nav krustojumos jāapdzen.Punkts.

Vēl tiem tiešām auniem nezinu kā jāiepotē,ka izgriežoties uz galvenā ceļa,jāpaskatās ne tikai pa kreisi,bet arī pa labi.To aizmirst un tad ir variants,ka manā,apdzinēja pusē,uzrodas žigulēns ar divām lielumlielām acīm aiz vējstikla...

es 21.jūlijs 2013 15:26
0 0 Atbildēt

Kāds ir šo rakstu mērķis?

Vai iauto apmeklētāji ir īstā mērķauditorija likumdošanas sakārtošanā?

p.s. piedodiet, bet neko citu kā "ekspertu" plātīšanos ar savām zināšanām es šeit neredzu. Drīzāk būtu mēģinājuši stūrēt MK virzienā, bet tur tādus "ekspertus" laikam izsvilpj...

solaris 21.jūlijs 2013 19:34
2 0 Atbildēt

Droši vien šā portāla veidotāji tādā veidā cenšas piesaistīt vairāk apmeklētājus (nekā būtu, ja liktu tikai jaunumus par tehniku), lai paaugstinātu reitingu reklāmdevēju acīs. Nezinu, kā citiem, bet man nav pretenziju pret viņu šādu biznesu, neko sliktu tur nesaskatu. Un man šķiet, es neesmu vienīgais, kuram ir interesanti palasīt dažādu cilvēku viedokļus par satiksmes problēmām. Manu pašvērtību neaizskar, ja kāds ar auto saistīts portāls uzaicina izteikt viedokli arī speciālistus (t.sk. gan instruktorus, gan ievērojamus sacīkšu braucējus, gan tiesu ekspertus utt.) Kaut kā nejūtu apdraudējumu dēļ tā, ka notiek šādas diskusijas, man ir interesanti. Tev ir savādāk?

vm.. 21.jūlijs 2013 21:30
0 0 Atbildēt

varu tikai piekrist solaris

EZ 21.jūlijs 2013 20:46
1 1 Atbildēt

Neesmu lasījis angļu ceļa kodu.

Vai tiešām LV visi mazāksvarīgie sānu ceļi ir 100% apzīmēti ar attiecīgo ceļazīmi, lai atbalstītu Jansona kunga ieteikto noteikumu maiņu?

aansis 22.jūlijs 2013 15:36
1 1 Atbildēt

Nē, nav apzīmēti. Tieši tādēļ šāda atruna noteikumos ir nepieciešama, pretējā gadījumā CP varētu slēpties ļoti daudzos ar krūmiem aizaugušos sānceliņos - tādejādi fakstiski padarot apdzīšanu par nelegālu (vai līdzvērtīgu loterijai).

aaa 21.jūlijs 2013 21:04
0 0 Atbildēt

Mūsu SN tāpat kā citi likumi ir speciāli sagrozīti tā, lai bez jurista (kas maksā naudu - un juristi jau tos likumus tādus paši uzraksta) neko nesaprastu. Cilvēki kaut ko iemācās nevis no SN, bet gan no autoskolās veiktajiem šo noteikumu skaidrojumiem vienkāršā un cilvēciki saprotamā valodā.

Labvēlis 22.jūlijs 2013 0:02
2 0 Atbildēt

Tad jau nekur nevarēs apdzīt, jo apdzīšanas ceļā vienmēr var patrāpīties kādi mazi, neredzami krustojumi, vai sānceļi no kuriem kāds var izgriezties. Jā jā, tas var būt arī mazs meža ceļš. Ja gribas izvairīties no šādām situācijām, tad jāaizliedz apdzīšana kā tāda. Un ja gribas izslēgt avārijas iespēju, tad jāaizliedz ceļu satikme.

KillerMiller 22.jūlijs 2013 12:51
1 0 Atbildēt

Kāda velna pēc noteikumos uzskaitītas vietas, kur nedrīks arī nav skaidrs. Loģiski būtu uzskaitīt, kur drīkst.

Ceļu satiksmes tiesības ir publisko tiesību nozarei piederošas. Tātad drīkst darīt tikai to, kas īpaši ir atļauts, visu pārējo nedrīkst.

Kurā autoskolā to paskaidro?

Palaidniex 22.jūlijs 2013 13:16
1 0 Atbildēt

Drīzāk gan vajag uzrakstīt kas nav ļauts.

CSN uz doto brīdi bieži atgādina slaveno rebusu "kam pieder zebra?".

Visjautrāk ir ar velopisēdistiem.

Manuprāt būtu skaidri un gaiši jāuzraksta, ka velopisēdistiem, izņemot noteikumos minētos izņēmumus NEKAD NAV PRIEKŠROKA!

Kad tiem priekšroka? Uz regulējamas gājēju pārejas vienā ātrumā ar gājēju un braucot pa brauktuvi, automašīna veicot labo pagriezieņu nedrīkst nogriezt ceļu, ka ir atstājusi tam vietu.

Kāpēc tā? Jo citādi velobraucēji nepamatoti iedomājas, ka iz/uzbraucot uz brauktuves tiem varētu, atšķirībā no jebkuriem citiem transporta līdzekļiem, priekšroka.

subaru 23.jūlijs 2013 0:48
1 1 Atbildēt

Te Tu ierāvi zarā :D

Tieši atšķirība ir tāda, ka CSN, kas sarakstīts parastiem 'mirstīgajiem' ir atļauts viss, kas nav aizliegts. Savukārt, piemēram, policistam ir aizliegts viss, kas nav atļauts.

Tu tak drīksti braukt pie stūres un skaļi pirst un atraugāties. Savukārt policists nedrīkst Tev pienācis pie loga papildus dokumentu pārbaudei paprasīt, piemēram, laulību apliecību ;)

KillerMiller 25.jūlijs 2013 11:36
1 0 Atbildēt

Tu kļūdies, Ceļu satiksme tiesu praksē ir atzīta par publisko tiesību nozari.

Skat, piemēram www.at.gov.lv/info/archive/...jamartezem/18/

Piemēram arī viens tiesas spriedums:

"attiecības ceļu satiksmē ir publisko tiesību regulācijas priekšmets, līdz ar to šajās tiesiskajās attiecībā pretstatā privāto tiesību principam – atļauts viss, kas nav

aizliegts -, piemērojams publisko tiesību princips

–atļauts vien tas, kas noteikts tiesību normās."

www.tiesas.lv/Media/Default...00260-13_4.pdf

Atkārtoju : piemērojams publisko tiesību princips

–atļauts vien tas, kas noteikts tiesību normās.

subaru 25.jūlijs 2013 16:38
0 0 Atbildēt

nu tad izstāsti - kurš CSN punkts būs pārkāpts, ja vajadzēs sodīt sievieti, kas braucot, pie stūres krāso lūpas.

No malas viss kārtībā - brauc perfekti, nevienam netraucē utt utt, bet krāso lūpas.

Atļauts tas nav iekš CSN. Tātad - tas ir aizliegts. Uz kuru punktu jāatsaucas, kad policists sastādīs protokolu ?

KillerMiller 5.augusts 2013 23:12
1 0 Atbildēt

Ne visi likumpārkāpumi ir administratīvi vai krimināli sodāmi. Šajā gadījumā policistam būtu jāaptur dāmas auto, jāinformē, ka lūpu krāsošana nav atļauta un jāpieprasa pārtraukt pārkāpumu.

Par atteikšanos izpildīt policistu likumīgās prasības gan protokols un vairāku simtu latu sods.

KillerMiller 22.jūlijs 2013 12:58
1 0 Atbildēt

Vēl intreesantāka situācija sanāktu, ja pārnestu to padarīšanu ar braukšanu/apdrīšanu no labās puses, bet traktors grieztu pa kreisi.

Tad traktorists apdzenošo pat neredzētu pirms bums.

KillerMiller 22.jūlijs 2013 12:59
0 0 Atbildēt

gribēju teikt braukšanu/apdz'[išanu no kreisās.

es 22.jūlijs 2013 15:09
2 0 Atbildēt

Ar likumiem un noteikumiem viss ir kārtībā. Problēmas ir galvās, audzināšanā. Jebkura kultūra, tai skaitā, braukšanas kultūra sākas ģimenē. Bet ja ģimenes galva ir mazais Napaleons, tad arī nākamās paaudzes būs tādas pašas...

Tāpēc sāksim vilkt to baļķi ārā no savas acs un tikai pēc tam varam grozīt likumus.

Palaidniex 22.jūlijs 2013 17:03
0 0 Atbildēt

Ok ir ideja apdzīt krustojumos drīkst, bet avārijas gadījumā 100% vaina apdzinējam. Jo tas neļaus dažuprāt poličiem slaukt "nabaga godīgos šoferīšus", toties liks 5x padomāt par manevra drošību...

Aigarcix 24.jūlijs 2013 14:51
0 0 Atbildēt

nav probleemu,bet .. ,saliekam ziimes,ka krusts ir 500m utt attalumaa,jo ja es eju uz apdziishanu un jau pusee uzrauju uz krusta?teoretiski neparkaapju ,jo japabeidz manevrs,no otras puses,parkapju,jo pats vainiigs,ka nezini.tad visu laiku jamauc ar navigaciju.

Kanibaals 22.jūlijs 2013 19:42
0 0 Atbildēt

Nelasīs. Kaut vai tāpēc, ka grāmatiņa pārāk dārga...

Ta nu gan ir tikai atruna. CSN grāmatiņa ir nedaudz ilustrēti tie paši MK noteikumi un neērtā papīra formātā tā kā ir vien lieka naudas izmešana pat ja gribētu to pirkt. Pie tam izmaiņas ir daudz vieglāk izlasīt likumi.lv vēsturiskā redakcijā.

subaru 22.jūlijs 2013 20:37
1 0 Atbildēt

Haha .. teksts par grāmatiņas krāsu gan izraisīja smaidu. Eksperts laikam vēl dzīvo akmens laikmetā. Es tiešām neesmu nevienu CSN grāmatiņu nopircis kopš tiesību nokārtošanas. Tāpēc ir burvīgs portāls likumi.lv, kur jebkurā diennakts laikā var atrast aktuālo CSN redakciju - un nav pat jāzina ne krāsa, ne kas cits tai grāmatai.

Par apdzīšanu krustojumā - manuprāt viss normāli ... ka tik to autoskolā ieborētu jaunajiem, ka arī krustojumā nogriežoties pa labi, vajag paskatīties ne tikai uz kreiso pusi, bet arī uz labo .. vai gadījumā, kāds kādu uz galvenā ceļa neapdzen.

Otrs gadījums (bilde ar baļķvedēju) ... nu nebūs tik izplatīts gadījums ... nogriezties pa kreisi baļķvedēja purna priekšā manuprāt ir diezgan pārgalvīgs manevrs un principā tāda manevra veicējs tāpat jebkurā citā brīdī var izraisīt avāriju veicot vēl kādu pārgalvīgu manevru. Bet ja izgriešanās nebūs pārgalvīga (pietiekamā attālumā no baļķvedēja), tad jau automātiski vairs nebūs bīstamība, jo visām iesaistītajām pusēm būs pietiekams laiks un vieta noreaģēt, samazināt ātrumus un attiecīgi stūrēt.

Palaidniex 23.jūlijs 2013 10:02
0 0 Atbildēt

Ļoti labi, ja vien nesanāk kā vienmēr... Ja jau visi ievērotu CSN, lielākā daļa avāriju nemaz nebūtu.

Diezgan bieži apdzinēji krietni pārsniedz braukšanas ātrumu un tad skats pa labi un pa kreizi nedod gana izsmeļošu info. Proti kāpēc pa galveno ceļu braucošie drīkst pārkāpt, bet uz mazākas nozīmes ceļa esošie nedrīkst pārkāpt CSN?

Piemēram, vai izbraucot uz galvenā ceļa ir jārēķinās ka var uzrasties motociklists, kurš pa galveno ceļu pārvietojas ar ātrumu virs 250 km/h?

subaru 23.jūlijs 2013 10:22
1 0 Atbildēt

Jā. Principā ir jārēķinās, jo tikpat labi tur vakar ir uzlikts maksimālā ātruma ierobežojums 250 km/h .. To Tu nezini.

Principā - katram ir tiesības uzskatīt, ka citi satiksmes dalībnieki arī ievēros CSN. Bet nevajag to pārvērst tā, ka vienmēr vainīgais būs tas, kurš neievēro noteikumus.

Piemēram - ieraugi, ka blakus joslā viens brauc un pļurkst pa mobilo bez hands-free ... pofigā griezīsi virsū "jo viņš tak pārkāpj." ķipa jau jau runā pa mobilo, tad man ir tiesības uzskatīt, ka tā mašīna stāv ???

Vai arī kāds brauc bez gaismām ... pofig - var braukt virsū, jo bez gaismām nedrīkst braukt - tātad neviena tur nav.

Tak šitā arī nenotiek ? ne ? :)

uzvārds 23.jūlijs 2013 13:13
1 0 Atbildēt

nu tieši tāpat motociklistam ar saviem 250km/h jārēķinās, ka kāds viņam var izbraukt priekšā :)

Palaidniex 23.jūlijs 2013 15:13
0 1 Atbildēt

Mhm, kā gan jāpiedzeras, lai nezinātu kurā valstī esi un lai zinātu, ka Latvijā nav nevienas automaģistrāles kir varētu braukt ātrāk par 100 kmh, uz kurām, starp citu, parastu krustojumu vienkārši nav, jo nedrīkst būt... ;)

Par handz free un ātrumu... Atradi nu gan salīdzinājumu, tas kas pļurkst pa telefonu netuvojas ar nesaprātīgu ātrumu, mo pat var būt vēl aiz līkuma, kad jau uzsāc manevru.

Un jā tiem, kas apdzen un pārsniedz ātrumu būtu kā reizi jāuzņemās atbildība par sekām... Skriet neviens tak neliek, tā ir paša izvēle... Man tas nesagādā problēmas.

subaru 24.jūlijs 2013 9:52
1 0 Atbildēt

nu labi .. nebūs 250, bet ideju, cerams, uztvēri ... tikpat labi var būt, ka vakar vēl bija 30 km/h atļautais (jo nebija uzkrāsotas līnijas) un šodien jau ir 90 atļautais ...

Nav tak jāskaidro priekšā izgriešanās lōģika ? ne?

tas ir elementāri ... ja izgriezies priekšā lidotājam, tad dari to tā, ka viņš ielido Tev pakaļā, nevis sānā ... ja pakaļā, tad viņš vainīgs (distances neievērošana), ja sānā, tad Tu (ceļa nedošana)

Principā ļoti vienkārša lōģika.

solaris 24.jūlijs 2013 10:25
0 1 Atbildēt

Piedod, atvaino, bet runāšana pie stūres pa telefonu ir daudz bīstamāka, nekā ātruma pārsniegšana. Ja tu to nesaproti vai noliedz, tad visa tava morāles lasīšana, ar ko tu te nodarbojies, ir tukša muldēšana.

solaris 24.jūlijs 2013 10:25
0 0 Atbildēt

Tas par telefonu bija domāts "Palaidniex".

krix 23.jūlijs 2013 0:28
0 0 Atbildēt

rakstu sēriju ir interesanti palasīt, kaut arī viss ir ļoti tendēts uz drošo braukšanas skolu reklamēšanu.

pietrūkst juridiska slēdziena ar CSNg vaininieka noteikšanu, norādot konkrētus pārkāptos CSN punktus. vai būs?

CSN grāmatiņu iegāde un regulāra pārlasīšana? Vai tad tie CSN mainās tik bieži kā auto modeļi? Un ko tur tik bieži mainīt?

swder 23.jūlijs 2013 7:52
4 1 Atbildēt

Cik jābūt lielam ''ekspertam'', lai mūsdienās, kad Likumus lasa internetā, jo tur ir pieejamas aktuālākās izmaiņas, uzdotu jautājumu kusantiem par noteikumu grāmatiņas krāsu un no tādām atziņām veidotu viedokli??

Laikam jau ļoti lielam ''ekspertam'' jābūt :)

A BE CE DE 95 23.jūlijs 2013 13:06
3 1 Atbildēt

Ja sekosim Jansona padomam, tad ārpus apdzīvotām vietām, kur galvenajam ceļam bieži piekļaujas mazāk svarīgs, braukt būs stipri apgrūtinoši - priekšā braucošais kustas gausi, bet nevar tak krustojumos apdzīt, vai ne? "..NEKAD! NEKĀDĀ!."

Radikālisms ceļu satiksmes normu izpratnē par profesionālismu nudien neliecina. Nekā personīga.

Eksperti, bļin...

Diez, cik kļūdu šādiem "ekspertiem" un "prominentiem autosportistiem" būtu manis gatavotajās biļetēs? Tas tā, retoriski, es zinu, cik...

Redaktors 23.jūlijs 2013 13:59
0 3 Atbildēt

vēlreiz - lūdzu bez pankūkām un citādiem slēptiem mīļvārdiņiem... tādi šeit Noteikumi

A BE CE DE 95 23.jūlijs 2013 23:28
1 2 Atbildēt

A mani besī ārā pseidospeciālisti!

Kad vēl šie "tīrradņi" sāk bārstīt "pērles" un mulsina tautu, tad tā ir drošas braukšanas un likumpaklausības profanācija - savā dziļākajā būtībā PROFĀNI sāk dot padomus. Nav vārdu! Un tad šie iekāpj pie manis autiņā un man jāsāk vērtēt, kā šie NEprot braukt, - dažbrīd piecas minūtes nespēj nobraukt pēc noteikumiem.

Esmu redzējis spirta, pardon, sporta meistarus, kuri spēj atbildēt knapi uz pusi no 30 visprastāko "B"-kat. jautājumu, bet ambīcijas šiem - OJAJEBUNESTĀG!!!

P.S. Gribi - nobano mani, admin, parādi savu vājumu :]

solaris 24.jūlijs 2013 9:07
0 0 Atbildēt

Paskat tik, kā te viens dusmojas par to, ka kāds cits, izņemot viņu, ir uzdrošinājies sākt dot padomus par drošu braukšanu. Tas nekas, ka vairumam šā portāla apmeklētāju nav pretenziju pret šādām diskusijām. Paklau, cilvēk ar niku 'ABECEDE95', vai tu, lūdzams, nevarētu ierakstīt SAVU padomu, kā droši braukt visiem iesaistītajiem dalībniekiem, piemēram, iepriekš skatītajā situācijā - traktors priekšā fūrei vēlas nogriezties no galvenā ceļa pa kreisi uz mazāk svarīgu, kad vieglais aiz fūres ir sācis apdzīšanu. Nu tā, lai gan CSN ievērotu, gan droši būtu, gan satiksmi lieki neapturētu. Uzraksti, cilvēk, jēdzīgu padomu visiem pārējiem autovadītājiem, parādi, ka tava demonstrētā augstā pārliecība par sevi ir pamatota!

A BE CE DE 95 24.jūlijs 2013 12:30
0 0 Atbildēt

Universāla recepte ikkatrai situācijai nav. Ievērojojiet Noteikumus un skatieties tālu. Kas tālu redz, tas ilgi dzīvo!

P.S. Ex-autosportistu (kuri gadiem braukuši lielos ātrumos uz riņķa) blondīnēm un blondīņiem sniegtie padomi par braukšanu jebkur nost no ceļa, tikai ne bremzēšanu, kad rodas kāda bīstamība, ir visaugstākā mērā bīstami un nepieļaujami.

solaris 24.jūlijs 2013 14:54
1 0 Atbildēt

Es jau neprasu universālu recepti, bet gan tavu padomu

ĻOTI konkrētai situācijai. Ja nepietiek konkrētības (piemēram, par spoguļu esamību traktoram, par braukšanas ātrumu vieglajam, par fūres gabarītiem, par ceļa apstākļiem), tad neviens neliedz tev tos te nomodelēt, lai vismaz kaut ko varētu uzrakstīt. Bet nē, tu esi no tiem, kuri tikai citus kritizē, bet pats mazdūšīgi atsakies izteikt viedokli, jo apzinies, ka arī to kāds varēs pakritizēt, bet tas taču šausmīgi aizskars tavu cītigi uzturēto paštēlu.

krix 24.jūlijs 2013 19:24
0 0 Atbildēt

un kas ir slikts tajā receptē - raut nost no ceļa?

manuprāt, ja reiz esi gatavs nesties, tad esi gatavs sisties, lai pasargātu citus no savas nēsāšanās trakuma.

pie tam, kā reiz lielākā daļa, kas nomūk grāvī, lai mazāk ciestu pārējie ir CE vadītāji...

solaris 24.jūlijs 2013 9:10
0 0 Atbildēt

P.s. Ne jau tavas gatavotās biļetes ir kritērijs. Sevi jāpierāda ar darbiem, nevis kasīšanos. Ja vari dot citiem jēdzīgus padomus, tad labi. Ja nē, tad tu esi tikai iedomīgs pūslis.

Palaidniex 23.jūlijs 2013 15:16
5 0 Atbildēt

Ja priekšā braucošs tr. Līdzeklis kustās ar max atļauto, tad tak viņu apdzīt nemaz nedrīkst, vai ne? Ja jau apdzen, tad nu uzņemies atbildību par manevru! Vai tas ir par grūtu vai pilnīgi lieki? :D

aansis 25.jūlijs 2013 12:40
0 0 Atbildēt

Nejauc P ar P. Vienozīmīgi ir skaidrs, ka CSN pārkāpuma gadījumā ir jāuzņemas atbildība. Bet Šeit diskusija ir par situāciju, kurā priekšā braucošais TL brauca ievērojami lēnāk par atļauto ātrumu. Un diskusija ir par visu iesaistīto dalībnieku atbildību, jo formāli visi ir ievērojuši CSN. Bet tieši tāpat - visi kaut kādā mērā nav bijuši pietiekami uzmanīgi, lai novērstu negadījumu. Un par šo atbildības samēru jau viedokļi dalās.

Palaidniex 25.jūlijs 2013 16:14
0 0 Atbildēt

Speciāli Tev atkārtoju vélreiz - kā Tu vari uzvelt vainu par apdzīžanas manevru tam, kuru tu kārtīgi neredzi pats? Proti ja jau Tu viņu īsti neredzi, kāpēc viņam ir tevi pastiprināti jāvēro un jāliekas balstā guļus, kad tu sāc savu nepārdomāto un bīstamo manevru - apaurētu apdzīśanu nepārliecinoties vai tas neradīs bīstamību un NETRAUCĒS citiem ceļu sariksmes dalībniekiem?

Man paciesties daždesmit sekundes publiskajā satiksmē nekad nav bijis par grūtu, tas ka es vabūt pie sevis nolamāju "traucēkli" nenozīmē, ka es tagad uzsākšu bīstamu un nepārdomātu manevru, kur avārijas gadījumā likšu sānā, nevis grāvī un mucas velšu uz to "nelieti"...

Ja tu tā rīkojies - nav brīņums ka par agresiju, neiecierību un biežajām avārijām uz ceļa esi līdzvainīgs, jo šādu viedokli gan aizstāvi un, visticamāk, tā arī rīkojies rādot citiem stulbu pieméru

subaru 25.jūlijs 2013 16:33
0 0 Atbildēt

pag pag ... paciesties sekundes ... problēma jau ir tā, ka Tu nevari zināt kur būs krustojums uz šosejas (ja vien neesi to iemācījies no galvas) ... tātad uz šosejas apdzīt būs nereāli, jo no jebkura sūdceliņa varēs izbraukt lohs, kurš neskatās ne pa labi,ne kreisi.

Palaidniex 25.jūlijs 2013 16:40
0 0 Atbildēt

Tev arī grūti ar galvu? Ja es neredzu kāpēc priekšā braucošie met nost ātrumu, nav uzreiz jāapdzen, lai saprastu, ka kāds nogriežas, piemēram, pa kreisi...

Ja met nost ātrumu, tad palūri palienot pretējā joslā - kāpēc palēninās, nevis apdzenot priekšā braucošo lec uz neredzamām ecešām...

Un ir krusts, nav krusta, pagrieziens lai uzbrauktu uz lauka, ir avārija, sastrēgums, tehniska ķibele...

Palaidniex 25.jūlijs 2013 16:45
0 0 Atbildēt

P.s. No jebkura sūdceliņa lai izgrieztos tāpat ir zīme dodiet ceļu, ja nav, tad ceļš bez seguma ir mazākas nozīmes ceļš par ceļu ar segumu, kā arī izbraukšana no blakusteritorijas, viensētas piebraucamā ceļa utt vienalga liek dot ceļu visiem, kas brauc pa galveno ceļu. Un tie nepārvietojas skaņas ātrumā. Ja piemīt netikums patiešām pievērst uzmanību automašīnas vadīšanai, tad izstrādājas riebīga rendence vērot satiksmi un satiksmes dalībniekus krietni tālāk par priekšā braucēja pakaļbamperi... Tad no blakusceļiem neizbrauc negaidīti, ja redzi, ka piebrauc pie blakusceļa opis, uzskati, ka tas NEKAD nepagriezīs skatu pa labi, lai pārliecinātos, ka nav neviena apdzinēja. Vienkārši NEAPDZEN. Apdzīsi pēc pārsimt metriem. Gabals nenolūzīs

aansis 26.jūlijs 2013 10:08
0 0 Atbildēt

Un kā tu vari pateikt, ka nav vainīgs tas, kas nogriezās, nepārliecinoties par manevra drošību. Tiešām nespēj saprast, ka ABI veica atļautus manevrus un ABI nepietiekoši pārliecinājās par sava manevra drošību? Vari nocitēt to CSN punktu, kas, tavuprāt atšķir nepieciešamību pārliecināties par manevra drošību apdzīšanas un nogriešanās gadījumos?

P.S. Nejauc klāt savu viedokli par manu personīgo uzvedību uz ceļa. Tai nav nekāda sakara ar situācijas analīzi un tev par to nav nekādas informācijas.

Palaidniex 26.jūlijs 2013 23:10
0 0 Atbildēt

Tas, kurš izgriežas no ceļa, izgriežas savā joslā.

Tas kurš apdzen atrodas pretējā joslā.

Manuprāt vainīgs ir tas, kurš atrodas pretējā joslā, jo lidojot un lūrot tikai gar priekšā braucošo automašīnu kreiso pusi, tiek piemirsts paskatīties gar labo pusi, kur kāds veic legālu manevru.

Un apdzīšanas ir 99% gadījumu saistītas ar ātruma pārsniegšanu - proti apdzenot tos, kas brauc ar max atļauto vai pat to pārkāpj

Redaktors 24.jūlijs 2013 11:35
0 0 Atbildēt

tehniskas kļūmes dēļ negribot dzēsts SOLARIS komentārs, kurš skanēja tā:

Manuprāt problēma ir nevis tajā, ko kurš atzīst vai neatzīst par speciālistu, bet gan tajā, ka savas iedomības dēļ vienkārši iebilst diskusijai vispār. Jo, redz, tādā diskusijā portāls ir aicinājis izteikt viedokli kādam, ko portāls nosaucis par speciālistu. Bet iedomīgi pūšļi taču nevar pieļaut, ka kaut kas tāds notiek. Tad labāk lai visi aizver mutes. Jo tikai tam iedomīgajam pūslim ir pieļaujams runāt, pārējiem jāklusē. Tā teikt, pasaules centrs.

Atvainojamies autoram.

swder 24.jūlijs 2013 12:16
0 0 Atbildēt

:D:D:D dzēšot komentārus tu tikai parādi, kāds gļēvulis esi

Uudensputns 26.jūlijs 2013 8:49
1 0 Atbildēt

Atbalstu komentu dzēšanu.

Te runā par konkrētu lietu un man pilnīgi neinteresē,ka kādam pseidoinstruktorelim,kuram burtu daudz,bet pats tik ar pirkstu pa karti brauc,uzkāpts uz īkšķa un tas te tagad īd.

Te,komentētāju vidū,ir cilvēki,kuri šo to no braukšanas saprot un neliedz savus padomus citiem.Bez maksas.Padomi nav vis radušies uz tāfeles teoretizējot,bet gan kilometru miljonus salasot.

Mērķis sasniegts - rodas diskusija,kurā

zoja 5.septembris 2013 9:22
0 0 Atbildēt

Nu, ja... braucu pa savu A9 un krustojumos nevienu neapdzenu... Un kāda jēga zīmei "Dodiet ceļ"?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti