Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Ātro un lēno konflikts 427

 
Stūres klubs | 11.februāris 2014 17:30

„Stūres klubs” no LVC CPP daļas ir saņēmis divu transporta uzskaites punktu (A1 - Vitrupe, A3 –Inciems) vienas dienas (piektdiena, 2013. gada 13. septembris) pilnus datus apstrādei piemērotā (exel tabula) formātā. Tie pirmo reizi dod iespēju papētīt arī kravas transporta vadītāju ieradumus.

Pirmkārt  tomēr vēlreiz par „vieglajiem”.  Pavisam nepārprotami iezīmējas vieglo auto vadītāju lielākās daļas vēlme tomēr atrasties kādu gabaliņu virs limita. Šoreiz 85 procentu akceptēto līmeni varam aprēķināt pavisam precīzi. Un tas ir 108 km/h Valmieras un 104 km/h Tallinas trasē.

 

Ievērojami vairāk nekā puse no visiem iekārtojas zonā no 90 līdz 110 km/h. Un – neizbēgami konfliktē nevis ar ātro, bet ar lēno grupu, kura izrādās negaidīti liela, lielāka par ekstrēmi ātrajiem. Skatieties tabulās. Kāds ir iemesls 500 automobiļu kustībai 10 un vairāk km/h zem atļautā kustības ātruma? Kā to noskaidrot, kā ietekmēt? Neievērot? Uzskatīt par viņu neaizskaramu brīvas izvēles sastāvdaļu? Piedot tehnikas vai tās vadītāja zemo sagatavotības līmeni? Bet skaidrs taču, ka ar 80 km/h braucošs auto jebkuram 100 km/h akceptējušajam ir šķērslis, kurš tuvojas ar ātrumu pieci metri sekundē, kurš tiks apdzīts, mainot kustības virzienu un izmantojot pretējo joslu. Bīstami...

Sliktākais – viņus sāk apdzīt pat komerctransports, pat „fūres” ar piekabēm. 85 procentu „smago” akceptētais limits ir tikpat augstu virs likumīgā, kā „vieglajiem”. Tālbraucēju un naudas pelnītāju vairums (aptuveni četras piektdaļas) brauc virs atļautajiem 80, nepārprotami cenšas kaut cik pielāgoties ne tikai „vieglo” limitam, bet arī vairākuma faktiskajiem paradumiem, tā padarot savu dzīvi vieglāku un mierīgāku. Reiz kādā „Stūres kluba” sanāksmē CSDD šefs Andris Lukstiņš ieminējās par iespējamu smago un vieglo limitu izlīdzināšanu kā vienu no rāmākas plūsmas veidošanas līdzekļiem. Varbūt varam pie šīs idejas apspriešanas atgriezties?

Un atkal – lēnie! Kas tie, piedodiet, par kraķiem, kas nespēj pavilkties pat 70 km/h (Vitrupē veseli 363 vienā dienā)? Nederētu papētīt?

 

Un – nu galīgi nekas ne sodu izmaiņu likumprojektos, ne praktiskajā un redzamajā kontroles struktūru darbībā, ne audzināšanas programmās pagaidām nav pavērsts pret pārlieku lēnajiem. Viņi ir tīši vai nejauši ir celti saulītē – kā piesardzības un lojalitātes etalons. Un šo situāciju izbauda. Reizēm rāda citiem mēli. Interneta komentāros, sadzīvē. Aizmirstot, ka apstākļiem neatbilstoši maza ātruma izvēle arī ir CSN pārkāpums.

2013. gada 13. septembra kontrolskaitļi

          divos uzskaites punktos

A3

SMAGIE

pavisam

1212

 

 

85%

1034

Ātrāk par 99 km/h

99

 

 

88-99

464

 

 

81-87

443

 

 

zem 80

210

 

 

zem 70

34

 

 

vidēji

87 km/h

85%

Zem 95 km/h

 

A1

SMAGIE

pavisam

1765

 

 

85%

1500

ātrāk par 99 km/h

50

 

 

88-99

425

 

 

81-87

854

 

 

zem 80

437

 

 

zem 70

363

 

 

vidēji

84 km/h

85%

Zem 90 km/h

 

A3

VIEGLIE

pavisam

4179

 

 

skaits

85%

3552

virs 150 km/h

7

 

 

virs 120

131

 

 

virs 110

431

 

 

100-110

1294

 

 

90-100

1542

 

 

85-95

1498

 

 

zem 85

406

 

 

zem 80

202

 

 

vidēji

98 km/h

85%

Zem 108 km/h

 

A1

VIEGLIE

pavisam

2517

 

 

skaits

85%

2139

virs 150

2

 

 

virs 120

56

 

 

virs 110

163

 

 

100-110

430

 

 

90-100

980

 

 

85-95

951

 

 

zem 85

571

 

 

zem 80

339

 

 

vidēji

92,6 km/h

85%

Zem 104 km/h

 

CSDD priekšlikumi, kuri sagatavoti un gaida izskatīšanu Saeimā (no www.csdd.lv)

  • Ar foto radaru ātruma pārsniegšanu fiksēs un naudas sodu piemēros, ja atļautais ātrums tiks pārsniegts par vairāk kā 11 km/h virs atļautās normas. Tāpat kā līdz šim – par to pārkāpumu uzskaites punkti netiks piešķirti

Ja ātruma pārsniegšana vairāk nekā 11 km/h virs atļautās normas tiks fiksēta ar foto radaru, tad tāpat kā līdz šim – pārkāpumu uzskaites punkti netiks piešķirti, bet tiks uzlikts naudas sods

 

CSDD sagatavotie un juridiski noformulētie grozījumi APK: „149.pantā:

  • papildināt ar jaunu pirmo daļu šādā redakcijā: „Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 kilometriem stundā, – transportlīdzekļa vadītājam izsaka brīdinājumu.”;
  • izteikt esošo panta pirmo daļu kā (11) daļu šādā redakcijā: „Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 11 līdz 20 kilometriem stundā ar motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, – izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecu latu apmērā.”;
  • izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā: „Par šā panta pirmajā prim daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi „Apdzīvotas vietas sākums” vai ar 528.ceļa zīmi „Dzīvojamā zona”, – izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā. Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 11 līdz 20 kilometriem stundā ar automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem – izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.”.
 
427 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
torkjis 13.februāris 2014 19:21
26 1 Atbildēt

Nu padomā loģiski.. ja saki, ka distance ir ievērota, bet sanāca bums. Rezultāts noliedz apgalvojumu. KĀ var sanākt bums, ja sadursme notika? Tātad pietrūka vietas un laika jebkādām darbībām, lai izvairītos no sadursmes, kas savukārt nozīmē to, ka bija pārāk tuvu pielīdis. Un nav svarīgi kādu motīvu vadīts priekšā braucošais bremzēja. Nu nevar viņš katru astē līdēju ietekmēt un tam pakārtoties.

Tieši tāpēc ir šī drošā distance, kurā jāparedz vieta manevriem arī avārijas bremzēšanas gadījumā.

Reāls gadījums uz Salu tilta. Priekšā braucošajam atāķējās piekabe, kura uzsāka savu, nekontrolējamas trajektorijas kustību. Es sabremzējos piekabei nepieskaroties, taču man astē sēdošais gan man bik uzsita, drīzāk viegli pastūma. Ok, bez skrambas, bet tātad viņa distance bija tikai gandrīz pareiza.

Palaidniex 14.februāris 2014 8:26
24 0 Atbildēt

Mani arī kaut kā nepārliecina varenā ceļu satiksmes noteikumu pa savam traktētāja vernona vēlme pakļaut riskam bērnus.

Drīkst arī NEBRAUKT, ja ceļa apstākļi ir reāli bīstami!

Konuss 13.februāris 2014 20:18
18 2 Atbildēt

A mož Ģirts visu laiku atpakaļgaitā brauc?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 25 000 eiro - lielā Panda gatava startam

Fiat paziņojis, ka elektriskais krosovers Grande Panda (lielā panda) pieejams pasūtīšanai. Ražotāja ieteiktā cena – 24 990 eiro. Lasīt vairāk

 

Vairāki simti miljonu eiro - Eklstons pārdos savu F-1 bolīdu kolekciju 5

94 gadus vecais Bernijs Eklstons izlēmis pārdot savu 50 gadus krāto Formula-1 bolīdu kolekciju, kuras vērtība ir vairāki simti miljonu eiro. Lasīt vairāk

 

Piestās arī Tesla Cybertruck konveijers 8

Tesla uz trim dienām aptur Cybertruck ražošanu. Iemesli īsti nav zināmi, taču darbinieki saņēmuši vēstuli ar informāciju par ražošanas pārtraukumu no 3. līdz 5. decembrim. Lasīt vairāk

 

Mīlēt vai nīst - jaunie Jaguar neatstās vienaldzīgu nevienu (+ FOTO) 13

Prezentēti jaunās ēras Jaguar. Automašīnas ir tik neparasta dizaina, ka varianti lielākoties ir tikai divi – tos mīlēs vai ienīdīs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti