Ikoniskais PlayStation kontrolieris kādreiz un šodien (+ FOTO)

Foto: Sony

Sony | 3.decembris 2020 10:13

Pirms vairāk nekā 25 gadiem kompānija Sony prezentēja pirmo PlayStation konsoli, izmainot video spēļu industrijas vēsturi uz visiem laikiem. Gadu gaitā zīmola radītās konsoles ir piedzīvojušas ievērojamas tehniskas un vizuālas pārmaiņas, ko lieliski pierāda arī PlayStation kontroliera jeb vadības pults evolūcija.

Kontrolieris jau sākotnēji bijis viena no zīmola pamanāmākajām firmas zīmēm, un šogad tas līdz ar jaunās PlayStation 5 konsoles iznākšanu ir piedzīvojis līdz šim nebijušu inovāciju līmeni, kļūstot par DualSense.

PlayStation kontroliera vēsture

·         1994. gadā oriģinālais PlayStation kontrolieris (tolaik vēl bez vadības taustiņiem) lika stabilus pamatus tam, kā PlayStation kontrolieri izskatās šodien;

·         PlayStation aizsāka dubultās vadības taustiņu ēru ar pirmo DualShock kontrolieri 1997. gadā, un tas arī pirmo reizi iepazīstināja pasauli ar 3D vibrācijas funkciju;

·         2006. gadā Sixaxis jeb Dualshock 3 kontrolieris PlayStation spēles papildināja ar kustības vadību un sniedza arī bezvadu savienojuma un uzlādes funkciju, izmantojot USB;

·         PS4 kontrolieris DualShock 4 pirms sešiem gadiem ieviesa virkni jaunu inovāciju plaši pazīstamajā kontroliera formātā, ieskaitot skārienjutīgu paneli, īpašu dalīšanās pogu un mainīgu gaismas joslu;

·         Šogad, saglabājot to pašu sākotnējo veidolu un formu,  jaunais DualSense kontrolieris ir piedzīvojis ievērojamas vizuālās pārmaiņas, salīdzinot ar tā priekštečiem. DualSense standarta krāsa tagad ir balta, un ikoniskās PlayStation pogas pirmo reizi ir pelēkas.

Jaunā DualSense kontroliera iezīmes

·         Inovatīvais DualSense bezvadu kontrolieris ar iebūvēto mikrofonu ir viens no pamanāmākajiem PlayStation 5 jauninājumiem gan tā tehnisko, gan arī vizuālo uzlabojumu ziņā;

·         Tā pielāgotie kustības sensori paredz, ka spēlētāji tagad patiesi izjūt katras veiktās darbību dinamiku, piemēram, atvelkot loku bultas šaušanai un sajūtot tā radīto spriedzi vai arī nospiežot automašīnas bremžu pedāli;

·         Arī kontroliera haptiskā uztvere paceļ spēlēšanas pieredzi vēl nebijušā līmenī un ļauj izbaudīt reālās pasaules klātbūtni, lai spēlētāji var nepārprotami sajust, kad viņi sacīkšu spēlē nobrauc no trases vai kad tie staigā pa smiltīm vai koka grīdu.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Norvēģija jau no 2022.gada aprīļa bez iekšdedzes motoru mašīnām? 49

Norvēģijā jau no 2022.gada aprīļa varētu pārtraukt ar benzīna vai dīzeļa dzinēju aprīkotu automašīnu pārdošanu. Iemesls – pēc iekšdedzes motoru automobiļiem vairs nav pieprasījuma. Lasīt vairāk

 

"Ford" elektroauto ražošanā investēs 11,4 miljardus dolāru

ASV autobūves uzņēmums "Ford" pirmdien paziņoja, ka plāno investēt 11,4 miljardus dolāru (9,7 miljardus eiro) elektrisko automobiļu ražošanā. Lasīt vairāk

 

Pētījums: 47% autovadītāju mēdz braukt ar bojātu vējstiklu 5

47% autovadītāju mēdz braukt ar bojātu vējstiklu – 41% to darījuši īslaicīgi, 5% - ilgstoši, bet 1% atzina, ka ar bojātu vējstiklu brauc nepārtraukti. Lasīt vairāk

 

Mercedes pilnībā elektriskais minivens EQV tagad arī Latvijā 7

Mercedes-Benz EQV ir pirmais augstākās klases minivens ar pilnībā elektrisku piedziņu. Ar sasniedzamību līdz pat 418 kilometriem, EQV nosaka etalonu savā klasē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti