Pirms vairāk nekā 25 gadiem kompānija Sony prezentēja pirmo PlayStation konsoli, izmainot video spēļu industrijas vēsturi uz visiem laikiem. Gadu gaitā zīmola radītās konsoles ir piedzīvojušas ievērojamas tehniskas un vizuālas pārmaiņas, ko lieliski pierāda arī PlayStation kontroliera jeb vadības pults evolūcija.
Kontrolieris jau sākotnēji bijis viena no zīmola pamanāmākajām firmas zīmēm, un šogad tas līdz ar jaunās PlayStation 5 konsoles iznākšanu ir piedzīvojis līdz šim nebijušu inovāciju līmeni, kļūstot par DualSense.
PlayStation kontroliera vēsture
· 1994. gadā oriģinālais PlayStation kontrolieris (tolaik vēl bez vadības taustiņiem) lika stabilus pamatus tam, kā PlayStation kontrolieri izskatās šodien;
· PlayStation aizsāka dubultās vadības taustiņu ēru ar pirmo DualShock kontrolieri 1997. gadā, un tas arī pirmo reizi iepazīstināja pasauli ar 3D vibrācijas funkciju;
· 2006. gadā Sixaxis jeb Dualshock 3 kontrolieris PlayStation spēles papildināja ar kustības vadību un sniedza arī bezvadu savienojuma un uzlādes funkciju, izmantojot USB;
· PS4 kontrolieris DualShock 4 pirms sešiem gadiem ieviesa virkni jaunu inovāciju plaši pazīstamajā kontroliera formātā, ieskaitot skārienjutīgu paneli, īpašu dalīšanās pogu un mainīgu gaismas joslu;
· Šogad, saglabājot to pašu sākotnējo veidolu un formu, jaunais DualSense kontrolieris ir piedzīvojis ievērojamas vizuālās pārmaiņas, salīdzinot ar tā priekštečiem. DualSense standarta krāsa tagad ir balta, un ikoniskās PlayStation pogas pirmo reizi ir pelēkas.
Jaunā DualSense kontroliera iezīmes
· Inovatīvais DualSense bezvadu kontrolieris ar iebūvēto mikrofonu ir viens no pamanāmākajiem PlayStation 5 jauninājumiem gan tā tehnisko, gan arī vizuālo uzlabojumu ziņā;
· Tā pielāgotie kustības sensori paredz, ka spēlētāji tagad patiesi izjūt katras veiktās darbību dinamiku, piemēram, atvelkot loku bultas šaušanai un sajūtot tā radīto spriedzi vai arī nospiežot automašīnas bremžu pedāli;
· Arī kontroliera haptiskā uztvere paceļ spēlēšanas pieredzi vēl nebijušā līmenī un ļauj izbaudīt reālās pasaules klātbūtni, lai spēlētāji var nepārprotami sajust, kad viņi sacīkšu spēlē nobrauc no trases vai kad tie staigā pa smiltīm vai koka grīdu.