Kravas pārvadātāji - vieni no bīstamākajiem ceļu satiksmē 18

 
12.februāris 2009 14:52

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem, pērn divpadsmit mēnešos par kravas transportlīdzekļu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem apdrošinātāji cietušajiem atlīdzinājuši zaudējumus 9,6 miljonu latu apmērā, kas ir par 1,8 miljoniem latu jeb 23% vairāk nekā līdzīgā periodā iepriekšējā gadā.

Vidējā izmaksātā zaudējumu atlīdzība gada laikā pieaugusi par 202 latiem, sasniedzot 1 096 latus, kas ir par 48,3% vairāk, nekā vieglajiem automobiļiem. Salīdzinoši vidējā izmaksa par vieglo a/m izraisītajiem zaudējumiem ir 739 lati.

Ņemot vērā dažādus risku izvērtēšanas parametrus, kravas transportlīdzekļi apdrošinātāju skatījumā ir vieni no bīstamākajiem ceļu satiksmē, jo to izraisīto negadījumu radīto zaudējumu apjomi ir daudzreiz vērienīgāki nekā vieglo automašīnu.

LTAB statistikas dati liecina, ka kravas pārvadātāji gandrīz divreiz biežāk izraisa negadījumus nekā vieglās automašīnas. Pērn divpadsmit mēnešos bija apdrošināti 61,3 tūkst. kravas automašīnu, bet lēmumu skaits to radīto zaudējumu atlīdzībai sasniedza gandrīz 9 tūkstošus. Tātad vidēji viens lēmums uz 6-7 apdrošinātajiem transportlīdzekļiem. Savukārt no 534 tūkst. apdrošinātajiem vieglajiem automobiļiem šis rādītājs ir tikai 42 tūkstoši lēmumu, kas ir vidēji viens lēmums zaudējumu kompensācijai uz 12 apdrošinātajiem transportlīdzekļiem.

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs (LTAB): „Statistikas dati liecina paši par sevi. Diemžēl esam spiesti secināt, ka kravas automašīnas ir vienas no bīstamākajām ceļu satiksmē, kuru izraisīto negadījumu īpatsvars ir daudz augstāks nekā vieglajām automašīnām, turklāt arī izmaksāto atlīdzību izmaksu īpatsvars proporcionāli ir daudz augstāks. Kravu pārvadītāju bīstamība ir viens no galvenajiem kritērijiem, kas nosaka aprēķināto apdrošināšanas prēmiju. Tas arī ir iemesls, kāpēc apdrošināšanas prēmijas kravas pārvadātājiem ir augstas, salīdzinot ar citiem transportlīdzekļiem.”

Daudz biežāk negadījumu ar lieliem zaudējumiem

Pērn divpadsmit mēnešos apdrošinātāju lielāko zaudējumu topa trijniekā ir izmaksātas atlīdzības par negadījumiem, ko izraisījuši kravas pārvadātāji ārvalstīs: Itālijā ar kopējām zaudējumu atlīdzībām par 118 tūkst.latu un 92 tūkst.latu un Lielbritānijā par 76 tūkst.latu.

J. Stengrevics: „Pēc apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem var redzēt, ka kravas pārvadātāji daudz biežāk izraisa negadījumus, kuru zaudējumi mērāmi kategorijā no piecdesmit līdz pat simtiem tūkstošu eiro. To var skaidrot ar diviem faktoriem. Pirmkārt, kravas transportlīdzekļa (dēļ to gabarītiem un lielā svara kopā ar pārvadājamo kravu) ceļu satiksmē izraisītā negadījuma radītie zaudējumi ir ievērojami lielāki, otrkārt, salīdzinoši vairāk piedalās ceļu satiksmē ārzemēs, kur pēc statistikas datiem zaudējumu atlīdzība par vienu negadījumu ir daudz augstāka nekā par Latvijā notikušu negadījumu.”
 
Visi komentāri
 
266743. viesis 12.februāris 2009 15:04
0 0 Atbildēt

Secinājumi jau itkā pareizi, bet aidomas ka tomēr mazliet no "pareizās" puses pasniegti, ka jau visa statistika.

266744. viesis 12.februāris 2009 15:34
0 0 Atbildēt

Aicis 2 Wala

Nekā personīga, bet tev nedaudz jāpadomā par savu pareizrakstību :)

266750. viesis 12.februāris 2009 16:20
0 0 Atbildēt

2 Aicis

Zinu, kaut gan nevis par pareizrakstību, bet gan par ātrumu ar kādu rakstu - nereti mans KVM pārslēgs nogļuko tik smagi, ka pat pus vārdu neuzraksta. Un otrs gļuks - ja rakstu pa tiešo uz laptopa - bieži aizķeru gr*******o touchpad - un arī tāds sviests sanāk ...

+ vēļ tas ka no linux mazliet savādāk iegūst garumzīmes ( ar papildus taustiņa piespiešanu - tādēļ liekas garumzīmes 2 sekojiešiem burtiem, vai dažreiz vispār nav ;) )

266753. viesis 12.februāris 2009 17:05
0 0 Atbildēt

WALA vismaz KDE keyboard tūlis ļauj izmantot to pašu metodi ko tildes birojs uz win [un ko win nespēj :) ]. Es gan savulaik uz linukša pieradu pie alt un neko citu arī negribu.

266755. viesis 12.februāris 2009 17:12
0 0 Atbildēt

msh - es arī lietoju Alt, un nevēlos neko citu, bet rakstot tik ātri cik bieži es to daru - tas rada šō problēmu ar biežu divu garo/mīksto burtu uzrakstīšanu nevietā. + Es neesmu macījies mašīnrakstīšanu tādēļ protams ir ari lielāks human error procents, lai gan arī pietiekoši bieži gadās arī ka to ko nospiežu uz ekrāna nemaz neuzrakstas.

266762. viesis 12.februāris 2009 20:06
0 0 Atbildēt

WALA a kāds tur sakars mašīnrakstīšanai? :) Mana mutere kura ikdienā garus tekstus drukā, apskauž manu rakstīšanas ātrumu :D Vecā klava man vispār bija palikusi bez puses uzkrāsoto burtu - mani tas netraucēja, citiem, kas reizēm pie manas kastes piesēdās, tas bija murgs :D

266767. viesis 12.februāris 2009 22:02
0 0 Atbildēt

msh, ja ir mācīta mašīnrakstīšana - tad ātrums ir OHO.8)

266768. viesis 12.februāris 2009 22:03
0 0 Atbildēt

UN pie tā ātruma tādi kā es un tu vienkārši atpūšas. ;)

266780. viesis 13.februāris 2009 11:50
0 0 Atbildēt

..........kravas pārvadātāji gandrīz divreiz biežāk izraisa negadījumus nekā vieglās automašīnas...........

Bet par cik reizēm vairāk km krevinieki nobrauc nekā viegklie?

266783. viesis 13.februāris 2009 12:19
0 0 Atbildēt

Kaksi,tu vienu dienu pabrauc ar smago,būs kāda rieva vairāk un sapratīsi,kādēļ tā izskatās no malas.

266786. viesis 13.februāris 2009 12:52
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka fūres pie mums pēdējā desmitgadē savairojušās daudz par daudz. Domāju, ka sabiedrība īpaši necietīs, ja šis biznesa veids krīzes apstākļos pakāpeniski "kritīs" un max. sašaurināsies. . Visu to pašu var pārvadāt arī pa dzelzceļu (Krievijas un NVS virzienos), mazāk tiks noslogoti autoceļi, process lētāks, iegūs arī satiksmes drošiba. Ari ES valstu virzienā jāattīsta kravas dzelzceļa satiksme - tieši konteinerpārvadājumi. Nesen lasīju, ka pat ASV konteinerpārvadājumi par dzelzceļu arvien vairāk sāk izkonkurēt autotransportu.

266792. viesis 13.februāris 2009 13:48
0 0 Atbildēt

IV,neesi kādreiz dzirdējis anekdoti par to kā Pēteris I uz jautājumu,vai būvēsim dzelzceļa sliedes tikpat platas kā Eiropā jeb platākas,atbildēja,- "nuhaj šire"?To uztvēra nopietni un uzbūvēja sliedes Krievijas impērijā par sprīdi platākas.Līdz ar to dz./c. pārvadājumi uz to pusi nav iespējami bez riteņu maiņas,kas ir piņķerīgs process un to dara tikai pasažieru vilcieniem(cik jau nu tādu vēl ir-nezinu,bet krievu laikā Brestā šo procesu redzēju savām acīm).

266816. viesis 13.februāris 2009 16:08
0 0 Atbildēt

to UUSA

šito riteņu maiņu pats vagonā sēžot esmu izbaudījis. Ja to darītu arī kraveniekiem, tad rinda būtu kudī iespaidīgāka kā fūrēm un Krievijas robežas:)

266818. viesis 13.februāris 2009 16:31
0 0 Atbildēt

Vienkārši,smagajam tas bufers ir no plastmasas,ja to nones un vēl kādu lampiņu nones,tad cena par tādu pasākumu ir tikpat,cik maksā 2 srotmašīnas kopā.Un smagajiem ir citi noteikumi,pareizāk sakot +ceļu st. noteikumiem ir Darba un atpūtas noteikumi,kur sodi ir iespaidīgāki par ceļu sat. pārkāpumiem.Par +15 min pie atļautā laika,jau ir sods.Tāpēc ar braucam ātri:)

266821. viesis 13.februāris 2009 18:19
0 0 Atbildēt

Par ātrumiem(ārpus apdzīvotām vietām) vismaz man pretenziju nav -tas ir tikai labi,ka arī fūres brauc tos pašus 85-95km/h, tādējādi mazāk radot apdzīšanas.Pretenzijas ir par to,ka tiek braukts pa viduslīniju,ka bieži tumsā sadegtas aizmugurē pretmiglas lampas,lieli ātrumi apdzīvotās vietās,pārsniegts atļautais svars.Un 266818,moderniem smagajiem zem tā plastmasas bufera ir elements,kurš neļauj sadursmes gadījumā vieglajam "palīst" zem smagā-tas tad arī maksā to lielo naudu.

266850. viesis 15.februāris 2009 23:57
0 0 Atbildēt

Jaunajam skānim ksenona lukturis maksā ap 1200 LVL

266873. viesis 16.februāris 2009 12:13
0 0 Atbildēt

man te vienam paziņam Tukuma pusē jau ilgus gadus pieder paliela Iveco termofūre. Savulaik viņš uz Krieviju gaļu vadāja, tagad kā nesen uzzināju - krīzes laikā džeks kaut kur zemgalē piena pakas izvadā....Šķiet, ka tml. pārvadājumiem gan izdevīgāka būtu gazele vai vecais molotovs.

268099. viesis 6.aprīlis 2009 8:56
0 0 Atbildēt

LTAB statistikas dati liecina, ka kravas pārvadātāji gandrīz divreiz biežāk izraisa negadījumus nekā vieglās automašīnas.

Nu jā... Bet tie lielie rēķinātāji bija ņēmuši vērā tādu faktu,ka smagais dienā nobrauc apm. 300 km,bet vieglais-30? Vadoties no tā vajadzēja rēķināt,nevis uzreiz saukāt smago braucējus par vieniem no bīstamākiem!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti