«Saab» ceļā uz savu neatkarību 47

23.februāris 2009 13:22

Ņemot vērā General Motors (GM) stratēģisko plānu izmaiņas attiecībā uz Saab markas attīstību, Saab Automobile valde paziņojusi, ka iesniegs reorganizācijas pieprasījumu Zviedrijas tiesā ar mērķi izveidot pilnībā neatkarīgu biznesa struktūru, kura būtu dzīvotspējīga un piemērota investīciju piesaistīšanai.

    * Zviedrijas tiesā ir uzsākts Saab reorganizācijas process, lai to padarītu par neatkarīgu kompāniju
    * Tuvākā pusotra gada laikā gaidāmi 3 jauni automašīnu modeļi
    * Saab centīsies atgriezt visus resursus Zviedrijā
    * Tiek meklēts finansējums “jaunajam, neatkarīgajam Saab”
Reorganizācija ir pašu ierosināts process, kuru vadīs un uzraudzīs Zviedrijas tiesas iecelts administrators ciešā sadarbībā ar Saab augstākās vadības komandu. Viena no procesa sadaļām paredz arī reorganizācijas piedāvājuma izstrādāšanu, kas sevī ietver dizaina, inženiertehniskā izpētes un projektēšanas darba, kā arī ražošanas koncentrēšanu Zviedrijā.

Kreditori ar reorganizācijas priekšlikumiem tiks iepazīstināti 3 nedēļu laikā pēc procesa uzsākšanas. Pēc tiesas lēmuma pieņemšanas reorganizācijas procesu plānots veikt trīs mēnešu laikā un tam būs nepieciešams neatkarīgs finansējumu avots.



“Mēs esam izpētījuši un arī turpināsim meklēt visus iespējamos veidus, kā piesaistīt finanšu resursus, t.sk., arī pārdodot Saab daļas, un esam secinājuši, ka formāla reorganizācija ir vislabākais veids, kā izveidot patiešām neatkarīgu uzņēmumu, kas būtu interesants investoriem,” ir teicis Jans Ake Jonsons (Jan Ake Jonsson), Saab Automobile izpilddirektors. „Pilnīgi jauno modeļu 9-5, 9-3X un 9-4X nonākšana tirdzniecībā tuvākā pusotra gada laikā nodrošinās stingru pamatu turpmākajai Saab izaugsmei. Reorganizācija mums dos laiku un brīvos resursu, lai varētu nodrošināt jauno modeļu ienākšanu tirgū, tajā pat laikā mazinot Saab saistību ar GM likviditāti.”

Finanšu resursu piesaistei jābūt nodrošinātai jau reorganizācijas procesa laikā, un tie tiks meklēti gan publiskajā, gan privātajā sektorā.

Saab ar valdības atbalstu turpinās savu ikdienas darbību kā līdz šim, pielāgojoties reorganizācijas procesam. Reorganizācija nekādi neietekmēs citas GM darbības. Turpmāka informācija par reorganizāciju tiks sniegta procesa gaitā.
 
Visi komentāri
 
267049. viesis 23.februāris 2009 14:32
0 0 Atbildēt

uz lidmašīnas bāzes :D

267051. viesis 23.februāris 2009 15:08
0 0 Atbildēt

Uz opeļa bāzes nekas un nekad nav taisīts. Tas tā, mazai korekcijai. Un ford bāzi jau ir aizņēmis Volvo.

267053. viesis 23.februāris 2009 15:14
0 0 Atbildēt

Nelielies ar savu analfabētismu. Ne piekare, ne kas cits SAABam nav aizgūta no Opel.

267055. viesis 23.februāris 2009 15:19
0 0 Atbildēt

9-5 sāps vispār ir uz vecās opeļa/gm platformas.

9-3 ir uz jaunākas

267056. viesis 23.februāris 2009 15:21
0 0 Atbildēt

Nē, abi izmanto GM Epsilon platformu, kuru katrs ir modificējis savā virzienā.

267058. viesis 23.februāris 2009 15:27
0 0 Atbildēt

Steiku no kotletes māki atšķirt? Abi taču no vienas un tās pašas gaļas gatavoti.

267062. viesis 23.februāris 2009 15:33
0 0 Atbildēt

Tieši tā. SAABs ir vienkārši dārgs Opelis. Priekš tiem, kas atcerās, ka skopais maksā divreiz, un prot atšķirt arī izpildījuma kvalitāti.

267065. viesis 23.februāris 2009 15:38
0 0 Atbildēt

Vikinga cenas jau nu nav piemērs, ko minēt. Tikko sanāca nomainīt vienu pagrieziena lukturi - cena oriģinālajai detaļai bija mazāk par pusi no vikinga cenas. Bet ja tā vispār - to, ka var izmantot 2x lētākas Opel bukses zina daudzi. Tikai lielākā daļa negrib zināt, ka tās kalpo 3x īsāku laiku.

267068. viesis 23.februāris 2009 15:48
0 0 Atbildēt

Nu te jau tu ļoti kļūdies. Ražotāju nav pat tikai divi. GM platforma ir pietiekami populāra, lai "ejošās" detaļas ražotu vēl arī gana daudzi "aftermarket" piegādātāji. Opel oriģinālās ir gan cenā, gan kvalitātē kaut kur pa vidu.

267069. viesis 23.februāris 2009 16:20
0 0 Atbildēt

Pašam ir bijuši 3 Saab un pie tiem palikšu! :D 2 no tiem Saab ( 99 un 9k) viens ar GM pieskārienu. Daudzi draugi un paziņas līdz brīdim, kamēr nepabrauc paši ar Saab, tikai noliek.Bet kad izbrauc, kāpj ārā no auto un prasa, kad vēl varēs pastūrēt, protams, vislielākā piekrišana turbotiem modeļiem. Manas domas, nodir* tas, kurš nekad nav pabraucis ar auto vairāk kā pa pagalmu! Šī doma neattiecas uz konkrēti Saab, bet visos forumos diskusijā kopumā!

Ceru, ka sapņi piepildas un Saab būs neatkarīgs no visiem citiem! :)

Sipaks

267074. viesis 23.februāris 2009 20:37
0 0 Atbildēt

Acimredzot,ir sācies process ,kuru varētu nosaukt "deGLOBALIZĀCIJA".Varbūt arī Volvo pāries vecajā statusā...

267078. viesis 23.februāris 2009 22:16
0 0 Atbildēt

SAAB atgriežas pareizajā ceļā. Vispārējai globalizācijai cerams būs kirdiht ....

267084. viesis 24.februāris 2009 7:15
0 0 Atbildēt
267087. viesis 24.februāris 2009 8:30
0 0 Atbildēt

Atļaušos atzīmēt, ka steiks un kotletes NAV no vienas gaļas taisīti :) Nekad steika gaļu kotletēs neviens nelaiž. Tāpēc jāatzīst vien būs, ka ir, ir SAAB tas pats vien opelis :)

267088. viesis 24.februāris 2009 8:33
0 0 Atbildēt

Te gan ir mazs jautājumiņš, kur viņi taisās tās savas grabažas pārdot? Agrāk viss turējās uz Amerikas tirgu un saistību ar GM, tagad varēs droši atgriezties vecajā nišā - vienā garāžā ar rokām likt kopā sportiskus braucamos, kurus paši arī pērk.

267089. viesis 24.februāris 2009 9:03
0 0 Atbildēt

Piespiedu kārtā nomainīju 9-5 pret reno. Nenožēloju. Beidzot varu braukt kā cilvēks. Ērts, plašs salons, silts, daudz vietas.

267090. viesis 24.februāris 2009 9:15
0 0 Atbildēt

reno=ērts,plašs salons,silts,daudz vietas?

9-5=neērts,šaurs salons,auksts,maz vietas ?

267091. viesis 24.februāris 2009 9:20
0 0 Atbildēt

Tā arī rakstīju. Nu reno espace.

267092. viesis 24.februāris 2009 9:30
0 0 Atbildēt

Viss skaidrs.

267095. viesis 24.februāris 2009 9:49
0 0 Atbildēt

Kam ir ko salīdzināt, tas salīdzina. Kam nav, tam atliek fantazēt un klausīties muļķībās.

267097. viesis 24.februāris 2009 10:14
0 0 Atbildēt

bija, vairs jau nav.

267104. viesis 24.februāris 2009 11:52
0 0 Atbildēt

Seene [?] 23.02.2009 15:08

Uz opeļa bāzes nekas un nekad nav taisīts. Tas tā, mazai korekcijai. Un ford bāzi jau ir aizņēmis Volvo.

_______________________

otras paaudzes Saab 900 uz Vectra B bāzes vai tak nebija? Turpat arī Saab 9-5.... kurš 1997.gadā debitēja....

GM Epsilons vispār 2002. gadā debitēja.....

267105. viesis 24.februāris 2009 11:59
0 0 Atbildēt

A nevar kaut kā tā, nu kā ar seriālu "Neprāta cena".... lai dod ēterā telefona nammberi, un Fani ziedos pa 1Ls, un izglābs tak moš to Saab ražotni.... pretīm moš dabūjot kautkādu zin uzņemuma akciju... :)

267106. viesis 24.februāris 2009 12:18
0 0 Atbildēt

Modena, nu tak nē - Opel Vectra B ir kopēja platforma ar SAAB - GM2900. GM Epsilon ir šīs platformas turpinājums, kuru šobrīd nomaina GM Epsilon II. Opel NAV savas bāzes - viņi jau sen izmanto GM izstrādājumus.

267108. viesis 24.februāris 2009 12:39
0 0 Atbildēt

Kaksi, nut tak SAAB ir Opelis. Nomierinies, citādi vēl kādu nervu kaiti saķersi. Un brauc laimīgs ar savu Dacīti, kas noteikti nav Opelis.

267109. viesis 24.februāris 2009 13:30
0 0 Atbildēt

Jums nav po?

VW Sharan = Seat Alhambra = Ford Galaxy

Toyota Aygo = Peugeot 107 = Citroen C1

Seat Exeo = vecais Audi A4

Ford Ka = Fiat 500

Suzuki Splash = Opel Agila

Suzuki Alto = Nissan Pixo

Suzuki Swift = Subaru Justy

Suzuki SX4 = Fiat Sedici

Renault Koleos = Nissan X – Trail

Mitsubishi Outlander = Citroen C – Crosser = Peugeot 4007

Chevrolet Captiva = Opel Antara

Mazda BT- 50 = Ford Ranger

Porsche Cayenne = VW Touareg = Audi Q7

267110. viesis 24.februāris 2009 13:31
0 0 Atbildēt

Re kur var pieteikties SAAB glābējiem:) : www.rescue-saab.com/en/

267111. viesis 24.februāris 2009 13:56
0 0 Atbildēt

267109. viesim - nav gan gluži po. Ir personīga pieredze ar identiskajiem auto - Renault Traffic un Nissan Primastar krasi atšķiras izpildījuma kvalitātē un arī cenā. Bet te cilvēki grib iestāstīt, ka nav atšķirības starp auto, ko vieno tikai viena platforma, kuru katrs ražotājs ir pielāgojis.

267112. viesis 24.februāris 2009 14:16
0 0 Atbildēt

Pareizāk gan būtu teikt, ka GM nav savas bāzes. Viņi jau sen izmanto Opel izstrādājumus. Amerikāņu autobūves tehnoloģijas ir palikušas pagājušā gadsimta 70-to gadu līmenī

267118. viesis 24.februāris 2009 14:59
0 0 Atbildēt

anonimikis,Opel bija patstāvīgs tikai līdz 1931.g.-no tā laika 100% pieder GM.

267119. viesis 24.februāris 2009 15:55
0 0 Atbildēt

2 Seene

GM pats nav spējīgs radīt EIROPAS kvalitātē auto bāzi.... tos ražo priekš viņiem OPEL.... kurš arī ir GM sastāvā... taču to veidoja OPEL speciālisti....

Ja gribi pierādīt pretējo - tad lūdzu atbildi, kāpēc uz tās bāzes tikai opeļveidīgie tikai veidoti...

en.wikipedia.org/wiki/GM2900_platform

Models

* 1993-1996 Chevrolet Vectra A

* 1997-2005 Chevrolet Vectra B

* 1990-1997 Holden Calibra

* 1996-2002 Holden Vectra

* 1990-1997 Opel Calibra

* 1988-1995 Opel Vectra A

* 1995-2002 Opel Vectra B

* 1994-1998 Saab 900

* 1999-2002 Saab 9-3

* 1997-2009 Saab 9-5

* 2000-2005 Saturn L-Series

* 1990-1997 Vauxhall Calibra

* 1988-1995 Vauxhall Cavalier Mk.3

* 1995-2002 Vauxhall Vectra

267120. viesis 24.februāris 2009 15:58
0 0 Atbildēt

Un pie reizes - varbūt tu 2.5 T5 dzinēju uzskati par Forda veidojumu? Vai tomēr to ir radījuši Volvo speciālisti... nevis Forda speči priekš Volvo...

267121. viesis 24.februāris 2009 17:06
0 0 Atbildēt

sabistu skaits tomēr pēdējos gados ir strauji samazinājies. daudzi zināmi čaļi - fani, kuri vēl 90-tajos brauca ar 900, 9000 - pēc tam jau ar jaunākiem 9-5, šodien jau brauc ar citu modeļu auto. Treknajos gados desmiti izmantoja iespēju tikt pie jauniem , bet švakāka zimola braucamajiem. tajos gados arī saabistu klubos tusiņos arī lustig gāja.

267123. viesis 24.februāris 2009 17:57
0 0 Atbildēt

"Treknajos gados desmiti izmantoja iespēju tikt pie jauniem, bet švakāka zimola braucamajiem."

Vot šitas man patiešām patīk... To saukt par iespējas izmantošanu??? Tak arī netreknajos gados pēc nu jau paveca 9-5 ir grūti pieņemt to absolūti dominējošo apdares kvalitātes trūkumu pat dažam līdzvērtīga zīmola autiņam.

267125. viesis 24.februāris 2009 18:58
0 0 Atbildēt

super.... vispirms notirgo pēc tam jātiesājas lai varētu izpirkt atpakaļ :D

267134. viesis 24.februāris 2009 22:11
0 0 Atbildēt

VW Routan ... psc......

267135. viesis 24.februāris 2009 22:44
0 0 Atbildēt

Busaru Mirpeza

267138. viesis 25.februāris 2009 2:35
0 0 Atbildēt

Loses... :D

267139. viesis 25.februāris 2009 8:04
0 0 Atbildēt

Atcerējos, sābs bija vienīgais no maniem auto, kuram vajadzēja evakuatoru.

267141. viesis 25.februāris 2009 10:54
0 0 Atbildēt

:)

Smieklīgi palasīt šitos glumos komentārus.

Kā jau viens teica, kamēr pats uz šosejas ar sābu neizlīdīs, tikmēr apdirsī*! Bet, ja palaidīs, īpaši, ja ar aero, tad gan...

Jā, dizains var neiet pie sirds, panelis arī, tas ir subjektīvi, bet par gaitu, jaudu, komfortu un extrām gan neviens pēc tam nesūdzas un par kaut kādu saistību ar opeli arī aizmirst.

Paskaties kādas mašīnas 93-98.gadam ražoja Opel? Jaudīgas, komfortablas, pilnas ar extrām, izturīgas, drošas? Nu, nav tādas manītas īpaši, ja nu vienīgi Omega tāda luxīgāka...

Tai pat laikā Saab 9000, Saab 9-5...

Nu, nav tur ar ko salīdzināt, tas, ka uz vienas platformas, nenozīmē, ka SAABs ir Opelis.

Pats ar 9k aero joprojām braukāju un katrs, kurš ir ar viņu kādu gabaliņu atvilcis, pasēdējis ērtajos aero beņķos savas domas maina, lai kā arī negribētos atzīt.

Un uzspiest citiem kaut kādu savu ticību arī nav jēgas.

Tā teikt, vienam māte, otram meita, man SAAB...

267147. viesis 25.februāris 2009 12:16
0 0 Atbildēt

Ja turpinam pievienošanu sarakstam :)

Ford Focus - Mazda3 - Volvo (laikam S50)

Kia Sportage - Hyundai Tucson

Hyundai Santa Fe - Kia Sorento

u.t.t. :)

267167. viesis 25.februāris 2009 19:02
0 0 Atbildēt

2 267141. viesis 25.02.2009 10:54

Opel apjomi NAV salīdzināmie ar Saab.... par izturību un drošību..... nez kāpēc pirmajā gadā taja pat Krievijā šos notirgoja ap 900 gab.... bet pēc pāris gadiem labi ja 50...

Par savu izcilo 9k vari paldies Fiat pateikt... ;) Ka redzi tāli bez lētajiem brendiem tas Saabs nespēj "aizlidot"... :D

267291. viesis 27.februāris 2009 16:46
0 0 Atbildēt

fani ziedos pa latam, lai glābtu sābu :D jūs pērkot sarkanos blokus, zinat cik jau saziedojat? A kirdikt tāpat, panorāmā teica, Sābam peļņa esot bijusi tik vienu gadu visā vēsturē.

267293. viesis 27.februāris 2009 18:56
0 0 Atbildēt

mirušie parasti ir neatkarīgi...

267299. viesis 28.februāris 2009 12:48
0 0 Atbildēt

SAAB - tas ir kā vīruss - ja saskaries, tad saslimsti!

Zinu pat dažus bemperistus, kas ar šo saslimuši!

267302. viesis 28.februāris 2009 18:04
0 0 Atbildēt

Par savu izcilo 9k vari paldies Fiat pateikt... ;) Ka redzi tāli bez lētajiem brendiem tas Saabs nespēj "aizlidot"...

--------------------------------------

Vispaar taa bija gan. Buudams saliidzinoshi neliels autorazhotaajs, SAAB

viens pats tolaik nespeetu patstaaviigi izstraadaat pilniigi jaunu platformu,

taapeec arii koopereejaas ar FIAT koncernu un tapa automobilji - radinieki

FIAT Croma - Lancia Thema - SAAB 9000. Turklaat SAAB arii pirms tam jau bija sadarbojies ar FIAT - veel 1970-ajos razhoja automobili, ko sauca SAAB - Lancia.

Buutiibaa tas bija priekshpiedzinjas Lancia Delta ar SAAB embleemaam :-) Nelaime

bij taa, ka shis auto baisi ruuseeja, taapeec razhoshanaa Zviedrijaa visai ilgi nenotureejaas ...

267487. viesis 7.marts 2009 22:06
0 0 Atbildēt

zviedru valdība tak kategoriski pateica, ka neatbalstīs. kas tas par avotu, no ka Copy/Paste raksts??

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS 24.08 ar Circle K atbildi; autovadītājs netic savām acīm - Circle K iepilda par 8 l vairāk gāzes nekā pieļauj bākas tilpums (+ FOTO) 36

Autovadītājs uzpildot autogāzi Circle K Ogres DUS pamanījis, ka viņa mašīnas tvertnē pēc skaitītāja iepildīts ievērojami vairāk nekā spētu uzņemt pārbūvē iemontētā 32 litru tvertne. Lūk, viņa stāsts. Lasīt vairāk

 

Tūkstošiem jaunu Mercedes krājas Brēmenes lidostā – kas noticis? (+ VIDEO) 1

2,5 kilometrus garā pacelšanās nolaišanās josla Ālhornā pie Brēmenes praktiski pilnībā piepildīta ar jauniem Mercedes automobiļiem. Vācu prese skaidro, kas noticis. Lasīt vairāk

 

Vernons pie vēsturiskā un lepnākā Austrumeiropas autobusa "Ikarus 55 Lux" stūres (+ FOTO) 29

Seno spēkratu salidojumā pie Rīgas Motormuzeja kopā ar citiem vēsturiskajiem automobiļiem bija apskatāms arī savulaik lepnākais Austrumeiropas autobuss – Ungārijā ražotais Ikarus 55 Lux, kas restaurēts Latvijā un tagad ir regulārs šādu pasākumu dalībnieks Lasīt vairāk

 

Seat ļauj ielūkoties elektriskā krosovera salonā

Kāpinot interesi par savu pirmo elektriskās piedziņas krosoveru Spānijas autobūves kompānijas Seat sporta nodalījums Cupra publicējis jaunu attēlu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti