Kā neapžilbt pie auto stūres 5

 
26.augusts 2010 0:00

Pēkšņa apžilbšana ir nopietns satiksmes drošības drauds gan gaišā dienas laikā, gan naktī.

Autovadītāju reakcija šādās situācijās, protams, ir atkarīga no katra individuāli, tomēr liela nozīme ir arī autovadītāja dzimumam un vecumam*.

Laba redzamība nereti ir viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē ceļu satiksmes drošību. Pētīju liecina, ka autovadītāji, kas ir visjūtīgākie pret saules gaismu un kas visbiežāk apžilbst no pretim braucošu automobiļu gaismās, ir vīrieši vecāki par 45 gadiem un sievietes vecākas par 35 gadiem*.

Jo vecāks ir autovadītājs, jo jūtīgāka ir viņa redze un līdz ar to – lielāka iespēja izraisīt satiksmes negadījumu apžilbšanas dēļ. Saules stari neveicina drošu braukšanu, it sevišķi rīta un vakara stundās, kad saule ir tikai nedaudz virs horizonta. Turklāt tas, ka tieši šajās diennakts stundās parasti ir arī lielākie sastrēgumi, vēl vairāk palielina satiksmes negadījumu rašanās iespēju. „Spilgti saules stari var pilnībā padarīt neredzamu kādu gājēju vai citu automašīnu,” brīdina Renault Braukšanas skolas direktors. Spilgti saules stari var būtiski ietekmēt arī luksoforu gaismu redzamību, turklāt ne tikai tad, ja tie spīd jums tieši pretī, bet arī gadījos, kad tie spīd no aizmugures.

Vadot automašīnu ļoti saulainā dienā, vajadzētu ievērot papildus piesardzību, braukt nedaudz lēnāk un pēc iespējas vienmērīgāk. „Strauju bremzēšanu var nepamanīt vai pamanīt novēloti automašīna, kas atrodas aiz jums, un tas, savukārt, palielina sadursmes iespēju. Īpaši bīstami tas ir uz lielceļiem,” brīdina Renault Braukšanas skolas treneri.

Ļoti bīstama ir arī pretī braucošu automašīnu spilgtās gaismas diennakts tumšajā laikā, kas var apžilbināt vadītāju. Īslaicīgs spilgtas gaismas zibsnis tieši autovadītāja acu līmenī var pat izraisīt mirklīgu redzes zudumu. Braucot ārpus apdzīvotām vietām, autovadītājiem vajadzētu vienmēr atcerēties izslēgt tālās gaismas, tiklīdz redz tuvojamies citu automašīnu. Aizmugurējie miglas lukturi, kas ir sevišķi traucējoši automašīnām, kas brauc tieši aiz jums, var tikt izmantoti tikai tad, ja redzamība ir mazāka par 50 metriem. Citos gadījumos tiem jābūt izslēgtiem.

* avots: Satiksmes Drošības administrācija
 

 
Visi komentāri
 
278450. viesis 26.augusts 2010 1:12
0 0 Atbildēt

Raksts apmēram par tēmu - kā nepateikt neko

Kāds bija virsaksts ? - Kā neapžilbt pie auto stūres

Ko mēs izlasām - Kad visbiežāk un kādas vecuma grupas apžilbst !!!!

Bet kā tad tomēr neapžilbt?

1) Rūpēties, lai stikls būtu tīrs un bez mikroplaisām - loģiski, jo netīrāks stikls, jo grūtāk caur viņu ko redzēt, jo vairāk visādu atspīdumu uz stikla virsmas

2) Lietot saules sargu, nevis mocīties ar sažmiegtām acīm

3) Lietot saules brilles - arī redze un pats tā nenogurs

4) Naktī - neskatīties uz pretimbraucoši mašīnu, bet gan uz ceļa labo malu - tas prasa nelielu treniņu, taču šādā gadījumā pamanīsieties neapžilbt pat tad, ja pretī brauc nu pilnīgs ambīlis, kurš nav pārslēdzies no tālās uz tuvajām gaismām

5) Viens no variantiem, bet tas prasa zināmu treniņu un iemaņas - kad tuvojas mašīna, aizmiegt vienu aci, kad viņa pabrauc garām, to atvērt (nu loģiski, cik tad var ar vienu aci lūrēt :-)) ). Tas pamatojas uz faktu, kad acij ir nepieciešams noteikts adaptācijas laiks no stipras gaismas uz tumsu.

278452. viesis 26.augusts 2010 3:01
0 0 Atbildēt

Man dažkārt kārojas, lai manam auto būtu uzstādīts uz aizmuguri vērsts prožektors, ko iespīdināt acīs tiem neattīstītajiem motociklistiem, kas brauc no mugurpuses un arī gaišajā diennakts laikā spīdina tālos. Tak dumjš var palikt, pēc brīža melni pleķi jau sāk priekšā rādīties. Midžini vai nemidžini avaireikas, tiem divtaktu lošiem nepielec. Līdz šim tikai VIENS tāds moticiklists ir iedomājies izslēgt tālos un beigt žilbināšanu.

278465. viesis 26.augusts 2010 10:59
0 0 Atbildēt

izslēgt tālās gaismas, kad tālumā redzams pretīmbraucošais uz šosejas ir bīstami. tas nozīmē, ka jūs abi viens otram tuvojieties ar tuvajām gaismām diennakts tumšajā laikā ļoti pieklājīgā ātrumā. ja starp jums tajā brīdī ir neapgaismojies gājējs vai kās cits šķērslis uz ceļa (berdre, koks, dzīvnieks) - jūs to neredzat vai ieraugat pārāk vēlu.... it īpaši, ja ceļš nav perfekti taisns - ir mazs līkumiņš... jāslēz ārā tad, kad esat viens otram pietuvojušies. jeb - patiesība atkal ir kaut kur pa vidam uz izjūtu un loģisku domāšanu.

278468. viesis 26.augusts 2010 11:25
0 0 Atbildēt

deksters ir riska grupā

278481. viesis 26.augusts 2010 19:15
0 0 Atbildēt

Pareizrakstiiba gan pieklibo...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti