Vēlreiz par kravas pārvadāšanas «kļūdām» (2) (+ foto) 16

 
6.septembris 2010 9:25

Publicējam papildus galeriju, kurā skaidri redzamas kravas pārvadāšanas kļūdas, kā arī Ērika Griģa komentārus par tām.

Fotogaleriju skatieties šeit »»

Ministru kabineta noteikumi Nr.166 Noteikumi par gabalkravu izvietošanu un nostiprināšanu autopārvadājumos, kas pieņemti 11.05.1999. saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 12.panta trešo daļu, kravas izvietošanā un nostiprināšanā nosaka, ka:
„ ...
2. Kravas izvietošana autotransportlīdzeklī
4. Kravu izvieto kravas telpā, ievērojot šādas prasības:
4.1. kravu izvieto pēc iespējas vienmērīgi pa visu kravas telpas grīdas laukumu;
4.2. kravu novieto pēc iespējas zemāk. Kravas smaguma centram jāatrodas iespējami tuvāk kravas telpas ass līnijai;
4.3. kravu atbalsta pret kravas telpas priekšējo bortu vai kabīnes aizsargkonstrukciju, kā arī pret kravas telpas sānu bortiem;
4.4. kravas priekšmetus, kuriem ir asi gali, novieto ar aso galu uz aizmuguri;
4.5. ņem vērā pieļaujamo autotransportlīdzekļa asu noslodzi.
3. Kravas nostiprināšana
5. Kravu nostiprina tā, lai autotransportlīdzekļa kustības laikā tā nevarētu izkustēties šādu spēku iedarbībā:
5.1. kustības virzienā vērsts inerces spēks, kas lieluma ziņā ir vienāds ar kravas svaru;
5.2. uz sāniem un atpakaļ vērsts inerces spēks, kas lieluma ziņā ir vienāds ar pusi no kravas svara.
6. Nostiprinot kravu, ņem vērā tās bremzēšanos berzes spēku iedarbībā. Šo noteikumu 2.pielikumā norādīti dažādu materiālu pāru berzes koeficienti, kurus izmanto kravas nostiprināšanas aprēķinā.
...”

Pārkāpumi redzamos attēlos

1. Vadītājs, pārvadātājs un nosūtītājs nav ievērojuši prasību attiecībā uz pieļaujamo kravnesību un kravas nostiprināšanu
a) pret kravas vai atsevišķu kravas vienību (baļķu, apledojošas vai sniegainās koksnes) pārvietošanos uz priekšu - bremzējot vai samazinot braukšanas ātrumu pirms gājēju pārejām, krustojumiem, luksoforiem, dzelzceļu pārbrauktuvēm, ceļa seguma maiņas vai bedrēm;
b) pret pārvietošanos uz priekšu vai sāniem – braucot un bremzējot pagriezienā, apbraucot, veicot joslas maiņas vai apdzīšanas manevrus;
c) pret pārvietošanos uz aizmuguri – uzsākot kustību, paātrinot to vai braucot nelīdzena ceļa apstākļos ar mainīgu ātrumu.
2. Baļķu kravas attēlos redzama cenšanās nostiprināt kravu, apsienot manipulatoru un tā hidraulikas elementus. Tas liecina par to, ka šī krava vispār nav nostiprināta.
3. Baļķu krāvumā piekabes aizmugurē ir redzama augšējo baļķu pārvietošanās krāvumā uz tā aizmuguri.
4. Kravas un zāģmateriālu pakas kravu virspusē nostiprinātas tikai ar vienu saiti ir pilnībā nenostiprinātas pret jebkuru pārvietošanos un griešanos.
5. Kravas telpā vai zem pārsega novietotās kravas netiek stiprinātas, jo tās vizuāli nav redzamas. Vadītājs, iespējams, domā, ka ja nenostiprinātā krava nav neredzama, tā arī nav bīstama!


Sodi ar komentāriem, ko par šiem pārkāpumiem paredz LAPK 149.33 pantā Kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpšana

1. Par transportlīdzekļa izgatavotāja noteiktās masas vai slodzes sadalījuma uz asīm pārsniegšanu vairāk par 5 procentiem - izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
2. Par transportlīdzekļa izgatavotāja noteiktās masas vai slodzes sadalījuma uz asīm pārsniegšanu vairāk par 20 procentiem - uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit latu apmērā.
3. Par kravas novietošanas un nostiprināšanas noteikumu pārkāpšanu - uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.
4. Par kravas konteineru vai kokmateriālu pārvadāšanu ar transportlīdzekļiem, kas nav speciāli paredzēti šim nolūkam un nav attiecīgi reģistrēti, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.
5. Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu līdz 2 tonnām vai ass slodzi līdz 0,5 tonnām, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, līdz 1 tonnai, - uzliek naudas sodu: 5.1. transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit līdz piecdesmit latiem (mans komentārs - soda punktu reģistrā – 1 soda punkts),
5.2. kravas pārvadātājam - no piecdesmit līdz divsimt latiem vai
5.3. nosūtītājam - fiziskajai personai - no trīsdesmit līdz simt latiem, bet
5.4. juridiskajai personai - no piecdesmit līdz divsimt latiem.
6. Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu no 2 līdz 5 tonnām vai ass slodzi no 0,5 līdz 2 tonnām, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, no 1 tonnas līdz 3 tonnām, -
uzliek naudas sodu:
6.1. transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz simt divdesmit pieciem latiem (mans komentārs - soda punktu reģistrā – 1 soda punkts),
6.2. kravas pārvadātājam — no četrsimt līdz tūkstoš latiem vai
6.3. nosūtītājam — fiziskajai personai — no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet
6.4. juridiskajai personai — no četrsimt līdz tūkstoš latiem.
7. Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu no 5 līdz 8 tonnām vai ass slodzi no 2 līdz 3,5 tonnām, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, no 3 līdz 5 tonnām, -
uzliek naudas sodu:
7.1. transportlīdzekļa vadītājam no simt divdesmit pieciem līdz divsimt latiem (mans komentārs - soda punktu reģistrā – 1 soda punkts),
7.2. kravas pārvadātājam - no tūkstoš līdz tūkstoš sešsimt latiem vai
7.3. nosūtītājam - fiziskajai personai - no divsimt piecdesmit līdz četrsimt latiem, bet
7.4. juridiskajai personai - no tūkstoš līdz tūkstoš sešsimt latiem.
8. Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu par 8 tonnām vai vairāk vai ass slodzi par 3,5 tonnām vai vairāk, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, par 5 tonnām vai vairāk, - uzliek naudas sodu:
8.1. transportlīdzekļa vadītājam no divsimt līdz piecsimt latiem (mans komentārs - soda punktu reģistrā – 1 soda punkts),
8.2. kravas pārvadātājam - no tūkstoš sešsimt līdz četrtūkstoš latiem vai
8.3. nosūtītājam - fiziskajai personai - no četrsimt līdz piecsimt latiem, bet
8.4. juridiskajai personai - no tūkstoš sešsimt līdz četrtūkstoš latiem.
9. Par aizlieguma piedalīties ceļu satiksmē, kas uzlikts, konstatējot pārkāpumu autopārvadājumu kontroles laikā, neievērošanu - uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt līdz četrsimt latiem, bet pārvadātājam - no piecsimt līdz tūkstoš latiem.

Ēriks Griģis

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
278626. viesis 7.septembris 2010 20:40
1 1 Atbildēt

Ceļu policija un Autotransporta inspekcija ir tie, kas kontrolē smago gabarītus un svarus iekšzemē.

Ja pārkāpumi ir regulāri tad ieteiktu tieši ar ATI sazināties. Tiesa resursi viņiem ierobežoti - pat zinot par ļoti nopietniem pārkāpumiem (kravas virs 100t transportēšana bez saskaņošanas) viņi nepamanījās noķert vainīgo.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti