Vēlreiz par kravas pārvadāšanas «kļūdām» (2) (+ foto) 16

 
6.septembris 2010 9:25

Publicējam papildus galeriju, kurā skaidri redzamas kravas pārvadāšanas kļūdas, kā arī Ērika Griģa komentārus par tām.

Fotogaleriju skatieties šeit »»

Ministru kabineta noteikumi Nr.166 Noteikumi par gabalkravu izvietošanu un nostiprināšanu autopārvadājumos, kas pieņemti 11.05.1999. saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 12.panta trešo daļu, kravas izvietošanā un nostiprināšanā nosaka, ka:
„ ...
2. Kravas izvietošana autotransportlīdzeklī
4. Kravu izvieto kravas telpā, ievērojot šādas prasības:
4.1. kravu izvieto pēc iespējas vienmērīgi pa visu kravas telpas grīdas laukumu;
4.2. kravu novieto pēc iespējas zemāk. Kravas smaguma centram jāatrodas iespējami tuvāk kravas telpas ass līnijai;
4.3. kravu atbalsta pret kravas telpas priekšējo bortu vai kabīnes aizsargkonstrukciju, kā arī pret kravas telpas sānu bortiem;
4.4. kravas priekšmetus, kuriem ir asi gali, novieto ar aso galu uz aizmuguri;
4.5. ņem vērā pieļaujamo autotransportlīdzekļa asu noslodzi.
3. Kravas nostiprināšana
5. Kravu nostiprina tā, lai autotransportlīdzekļa kustības laikā tā nevarētu izkustēties šādu spēku iedarbībā:
5.1. kustības virzienā vērsts inerces spēks, kas lieluma ziņā ir vienāds ar kravas svaru;
5.2. uz sāniem un atpakaļ vērsts inerces spēks, kas lieluma ziņā ir vienāds ar pusi no kravas svara.
6. Nostiprinot kravu, ņem vērā tās bremzēšanos berzes spēku iedarbībā. Šo noteikumu 2.pielikumā norādīti dažādu materiālu pāru berzes koeficienti, kurus izmanto kravas nostiprināšanas aprēķinā.
...”

Pārkāpumi redzamos attēlos

1. Vadītājs, pārvadātājs un nosūtītājs nav ievērojuši prasību attiecībā uz pieļaujamo kravnesību un kravas nostiprināšanu
a) pret kravas vai atsevišķu kravas vienību (baļķu, apledojošas vai sniegainās koksnes) pārvietošanos uz priekšu - bremzējot vai samazinot braukšanas ātrumu pirms gājēju pārejām, krustojumiem, luksoforiem, dzelzceļu pārbrauktuvēm, ceļa seguma maiņas vai bedrēm;
b) pret pārvietošanos uz priekšu vai sāniem – braucot un bremzējot pagriezienā, apbraucot, veicot joslas maiņas vai apdzīšanas manevrus;
c) pret pārvietošanos uz aizmuguri – uzsākot kustību, paātrinot to vai braucot nelīdzena ceļa apstākļos ar mainīgu ātrumu.
2. Baļķu kravas attēlos redzama cenšanās nostiprināt kravu, apsienot manipulatoru un tā hidraulikas elementus. Tas liecina par to, ka šī krava vispār nav nostiprināta.
3. Baļķu krāvumā piekabes aizmugurē ir redzama augšējo baļķu pārvietošanās krāvumā uz tā aizmuguri.
4. Kravas un zāģmateriālu pakas kravu virspusē nostiprinātas tikai ar vienu saiti ir pilnībā nenostiprinātas pret jebkuru pārvietošanos un griešanos.
5. Kravas telpā vai zem pārsega novietotās kravas netiek stiprinātas, jo tās vizuāli nav redzamas. Vadītājs, iespējams, domā, ka ja nenostiprinātā krava nav neredzama, tā arī nav bīstama!


Sodi ar komentāriem, ko par šiem pārkāpumiem paredz LAPK 149.33 pantā Kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpšana

1. Par transportlīdzekļa izgatavotāja noteiktās masas vai slodzes sadalījuma uz asīm pārsniegšanu vairāk par 5 procentiem - izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
2. Par transportlīdzekļa izgatavotāja noteiktās masas vai slodzes sadalījuma uz asīm pārsniegšanu vairāk par 20 procentiem - uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit latu apmērā.
3. Par kravas novietošanas un nostiprināšanas noteikumu pārkāpšanu - uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.
4. Par kravas konteineru vai kokmateriālu pārvadāšanu ar transportlīdzekļiem, kas nav speciāli paredzēti šim nolūkam un nav attiecīgi reģistrēti, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.
5. Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu līdz 2 tonnām vai ass slodzi līdz 0,5 tonnām, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, līdz 1 tonnai, - uzliek naudas sodu: 5.1. transportlīdzekļa vadītājam no divdesmit līdz piecdesmit latiem (mans komentārs - soda punktu reģistrā – 1 soda punkts),
5.2. kravas pārvadātājam - no piecdesmit līdz divsimt latiem vai
5.3. nosūtītājam - fiziskajai personai - no trīsdesmit līdz simt latiem, bet
5.4. juridiskajai personai - no piecdesmit līdz divsimt latiem.
6. Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu no 2 līdz 5 tonnām vai ass slodzi no 0,5 līdz 2 tonnām, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, no 1 tonnas līdz 3 tonnām, -
uzliek naudas sodu:
6.1. transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz simt divdesmit pieciem latiem (mans komentārs - soda punktu reģistrā – 1 soda punkts),
6.2. kravas pārvadātājam — no četrsimt līdz tūkstoš latiem vai
6.3. nosūtītājam — fiziskajai personai — no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet
6.4. juridiskajai personai — no četrsimt līdz tūkstoš latiem.
7. Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu no 5 līdz 8 tonnām vai ass slodzi no 2 līdz 3,5 tonnām, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, no 3 līdz 5 tonnām, -
uzliek naudas sodu:
7.1. transportlīdzekļa vadītājam no simt divdesmit pieciem līdz divsimt latiem (mans komentārs - soda punktu reģistrā – 1 soda punkts),
7.2. kravas pārvadātājam - no tūkstoš līdz tūkstoš sešsimt latiem vai
7.3. nosūtītājam - fiziskajai personai - no divsimt piecdesmit līdz četrsimt latiem, bet
7.4. juridiskajai personai - no tūkstoš līdz tūkstoš sešsimt latiem.
8. Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu par 8 tonnām vai vairāk vai ass slodzi par 3,5 tonnām vai vairāk, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, par 5 tonnām vai vairāk, - uzliek naudas sodu:
8.1. transportlīdzekļa vadītājam no divsimt līdz piecsimt latiem (mans komentārs - soda punktu reģistrā – 1 soda punkts),
8.2. kravas pārvadātājam - no tūkstoš sešsimt līdz četrtūkstoš latiem vai
8.3. nosūtītājam - fiziskajai personai - no četrsimt līdz piecsimt latiem, bet
8.4. juridiskajai personai - no tūkstoš sešsimt līdz četrtūkstoš latiem.
9. Par aizlieguma piedalīties ceļu satiksmē, kas uzlikts, konstatējot pārkāpumu autopārvadājumu kontroles laikā, neievērošanu - uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt līdz četrsimt latiem, bet pārvadātājam - no piecsimt līdz tūkstoš latiem.

Ēriks Griģis

 
Visi komentāri
 
278594. viesis 6.septembris 2010 11:40
0 0 Atbildēt

vāji apmaksāts reklāmraksts.... kur ir solītie komentāri pie bildem????

278596. viesis 6.septembris 2010 12:20
0 0 Atbildēt

Kāpēc domā, ka vāji apmaksāts? :)

278598. viesis 6.septembris 2010 14:05
0 0 Atbildēt

Vienkārši Pirmais ir vāji attīstīts kadrs, kuram visam šķiet, ka visur ir nauda apakšā.

278600. viesis 6.septembris 2010 14:45
0 0 Atbildēt

278598. viesis pirms 38 minūtēm

Vienkārši Pirmais ir vāji attīstīts kadrs, kuram visam šķiet, ka visur ir nauda apakšā.

labi, stāsti, kas komercpārvadājumam bez naudas vēl var būt apakšā?

278604. viesis 6.septembris 2010 20:25
0 0 Atbildēt

3 raksti, bet nekur nav pateikts, kas īsti ir pārkāpts katrā bildē.... jaunākajā versijā katrā fotkā tiek reklamēts griģis...

kas jamais kandidē uz saimu? raimondsm vietā??? :D

278605. viesis 6.septembris 2010 21:47
0 0 Atbildēt

Komentāri tiešām pietrūkst.

Īsumā - neviena krava nav pienācīgi nostiprināta.

Betona plāksnes un caurules virs tām formāli uzmesta siksna - absolūti nav nodrošināts pret kravas izgāšanos. IMHO betons būtu jāstiprina ar ķēdēm un caurulēm tur vispār nebūtu jāatrodas. Papildus jautājums vai vispār tā kravas kaste atbilst betona transportēšanai.

Dēļi - var jau redzēt, ka pirmajā attēlā pakas izjukušas. Pārējos - par maz siksnu un nepareizi izvietota krava.

Ko vispār siksnas dod var redzēt šeit www.youtube.com/watch?v=o664H...eature=related

Daudzi šoferi apgalvo ka viņi tā nestiprinot brauc jau gadiem un nekas nav noticis. Paveicās. Mierīgā ikdienas braukšanā tiešām maza iespēja kam notikt. Svarīgākais lai nekas nenotiek ja pēkšņi ir jāveic avārijas bremzēšana vai jaapbrauc kāds šķerslis. Kaut vai skolēns kas skrien pakaļ savam suņukam...

278612. viesis 7.septembris 2010 10:52
0 0 Atbildēt

Redzēju vedam kombainu uz platformas tā, ka puse no riteņiem abās pusēs gāja pāri malām. Vilcējam nebija ne pavadošā transporta, ne brīdinājuma ierīču.

Kam jāziņo šādos gadījumos?

278613. viesis 7.septembris 2010 11:43
0 0 Atbildēt

Bišku nomierinies ja !!! Priecājies ka tev tāds kombains nenāk pretī ar 7 metru platu hederi, kuru kāds slinkuma mākts kombainieris nav uzlicis uz piekabes lai pārbrauktu uz citu lauku !!! Dzīve ir gana skarba šajā ekonomiskajā situācijā, tadēļ savus cilvēkus drāzt bišku tā kā piebremzējam, un čakarējam tikai tad kad tiešām bīstamība ir nepieļaujami augsta (Piem. tas pats kombains tur savā nodabā zvāļojas pa piekabi )!!! Ja visi mazliet vairāk saprāta tajā lietā ieliks - būs gan "kazas dzīvas gan vilki paēduši" !!

278614. viesis 7.septembris 2010 11:47
0 0 Atbildēt

Vai tas nozīmē, ka katram savs likums? :)

278615. viesis 7.septembris 2010 11:50
0 0 Atbildēt

Ja kombains nāktu pretī ar 7-metrīgo, tad varētu pirkt man jaunu auto...

278617. viesis 7.septembris 2010 12:36
0 0 Atbildēt

Je tev pretī nāks kombains ar 7 metrīgo - tad vairs nebūs kam pirkt jaunu auto !!! Bet tas nenozīmē ka katram savs likums, tas nozīmē to ka ierobežojumiem var pieiet formāli, bet var arī pieiet domājot ar galvu !!! Piem tas kombains kuram rati uz visām pusēm lec no gabarītiem ārā- dienas gaišajā laikā pietiekamas/labas redzamības apstākļos - nerada būtisku apdraudējumu citiem, kamēr diennakts tumšajā laikā par šādu "sīkumu" ir jādod tā iekšā ka maz neliksies !!!

278618. viesis 7.septembris 2010 12:42
0 0 Atbildēt

Šorīt uz dienvidnieka fūrists izcēlās, brauc pa pirmo joslu, laižot kreisās puses riteņus pa otro. Bļe un vēl taurē, kad kāds no trešās ielien otrajā, jo reāli bija nobloķējis otro joslu tajā braucošajiem.

Par kombainiem - tos ie jāņem priekšā pēc pilnas programmas. Pagājušajā vasarā trāpīju uz četriem džoņiem dīriem, kas pa šauru asfaltētu ceļu mauc pilnā gāzē.

278619. viesis 7.septembris 2010 12:52
0 0 Atbildēt

Redzēju vedam kombainu uz platformas tā, ka puse no riteņiem abās pusēs gāja pāri malām. Vilcējam nebija ne pavadošā transporta, ne brīdinājuma ierīču.

_____________________

CSN -

207. Krava jāapzīmē atbilstoši šo noteikumu 264.punktā minētajām prasībām, ja: 207.1. priekšpusē vai aizmugurē tā izvirzīta ārpus transportlīdzekļa gabarītiem tālāk par 1 m; 207.2. platumā tā izvirzīta tālāk par 0,4 m no priekšējo vai pakaļējo gabarītlukturu ārējās malas.

Šaubos ka bija vairāk kā 40 cm ārā - līdz ar to nekādi apzīmējumi nav vajadzīgi. Un pavadošie vispār LV vajadzīgi no 3.5m.

278621. viesis 7.septembris 2010 15:20
0 0 Atbildēt

Bet tad kam ir jāziņo par pārkāpumiem? Zinu vairākus šitādu nelikvīdo kravu pārvadātāju drasēšanas rajonus. Nebūtu slikti uzlikt uz ausīm...

278626. viesis 7.septembris 2010 20:40
1 1 Atbildēt

Ceļu policija un Autotransporta inspekcija ir tie, kas kontrolē smago gabarītus un svarus iekšzemē.

Ja pārkāpumi ir regulāri tad ieteiktu tieši ar ATI sazināties. Tiesa resursi viņiem ierobežoti - pat zinot par ļoti nopietniem pārkāpumiem (kravas virs 100t transportēšana bez saskaņošanas) viņi nepamanījās noķert vainīgo.

278718. viesis 13.septembris 2010 12:50
0 0 Atbildēt

to Yetti-

... apakšā ir tuvredzība, ko tautā cauc par stulbumu! ... un ar to apveltītie, kas meklē palīdzību pret savu nezināšanu, kad ir jau par vēlu, kad krava jau ir nokritusi, sabojājusi, traumējusi un nogalinājusi citus ceļu satiksmes dalībniekus, automobilis ir apgāzies, pasažieri autobusos jau ir krituši, izkrituši, salaužot un traumējot sevi!

Esmu citējis MK moteikumu punktus un tiem klāt pievienojis fotoattēlus, kuros MK 166 noteikumu pārkāpumi ir redzami!

Uz bildēm ir aizsardzība pret zagļiem, nevis reklāma!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti