Pateicoties sabiedriskā transporta joslai Maskavas ielā, pilsētas autobusu kustības grafiku kavējumi šajā Maskavas ielas posmā vairs nav konstatēti.
Tas varētu dot iespēju autobusu braukšanas laiku šajā virzienā pat saīsināt, informē Rīgas pašvaldības uzņēmums „Rīgas satiksme”.
„Ja būs iespēja autobusiem šo maršrutu veikt īsākā laikā, tas ietaupīs pasažieru laiku un sniegs iespēju palielināt sabiedriskā transporta kursēšanas precizitāti Maskavas ielā. Sabiedriskā transporta kustības uzlabošana ir ļoti svarīga, lai iedzīvotāji būtu motivēti pilsētā vairāk pārvietoties ar sabiedrisko transportu, nevis automašīnām,” saka „Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.
Dati liecina, ka pa sabiedriskā transporta joslu Maskavas ielā vidēji stundā brauc 30 sabiedriskā transporta vienības. Maskavas iela ietilpst gan Rīgas pašvaldības autobusu un mikroautobusu maršrutos, gan reģionālo autobusu un starppilsētu autobusu maršrutos, kas pārvadā iedzīvotājus no Salaspils, Rēzeknes, Daugavpils, Ogres, Jēkabpils, Madonas un daudzām citām Vidzemes un Latgales pilsētām.
Vidēji stundā ar sabiedrisko transportu Maskavas ielā abos virzienos pārvietojas aptuveni 550 iedzīvotāju. Tas ir vairāk nekā iedzīvotāju skaits, kas vidēji stundā pa vienu braukšanas joslu abos virzienos pārvietojas ar automašīnu.
Vidēji rīta un vakara maksimumstundās ar vienu autobusu pārvietojas 43 cilvēki, kopā aizņemot aptuveni 57 kvadrātmetrus ielas platības. Šāds cilvēku skaits vidēji pārvietojas ar 33 automašīnām, kas kopā aizņem 264 kvadrātmetrus ielas platības, veicinot automašīnu sastrēgumu veidošanos.
Tādējādi, braucot ar automašīnu, šāds cilvēku skaits aizņem gandrīz piecas reizes lielāku ielas platību nekā, braucot ar autobusu. Līdz ar to, pat nodrošinot viena un tā paša cilvēku skaita pārvietošanos, uz sabiedriskā transporta joslas satiksme ir brīva, bet uz kopējās satiksmes joslas var veidoties automašīnu sastrēgumi.
Tie kas nu brauc ar auto, tie tāpat nebūs motivēti braukt ar Rīgas sab. transu. !!! Tāpat RD nebūs motivēta likvidēt maksas stāvvietas ! Tāpat joprojām sab. transs mēdz būt stāvgrūdām pilns, kas neveicina vēlmi tajos kāpt iekšā utt. utjp. . Patiesībā ir divas nesavienojamas lietas - RSatiksme kas uzvedas kā bizness un RD vēlme atbrīvot Rīgu no transporta - šis divas lietas nav īsti savienojamas. Un no otras puses veidojas paradokss, jo būs mazāk auto RSat. stāvvietās, jo lielākas dotācijas var būt nepieciešamas RSat., un arī RD izskatās ka ir švaki ar to naudiņu - kaut ka vairākus projektus nespēj nobeigt !!!