Šis ir vēsturisks brīdis Nissan Motor Co. Ltd. korporācijai un automobiļiem ar nulles līmeņa izmešu daudzumu – 100% elektriskais Nissan LEAF atzīts par 2011. gada Eiropas Gada auto.
Pasaulē pirmais masveidā ražotais, cenas ziņā pieejamais, no izmešiem brīvais, globālajam tirgum paredzētais automobilis pārspēja 40 konkurentus, iegūstot autoražošanas jomā visprestižāko balvu. Šī ir pirmā reize 47 gadus ilgajā vēsturē, kad galveno balvu saņem elektromobilis. Nissan LEAF sāncenšu vidū bija tādu slavenu firmu kā Alfa Romeo, Citroen, Dacia, Ford, Opel/Vauxhall un Volvo automašīnas. Žūrijas locekļi bija 57 vadošie auto žurnālisti no 23 Eiropas valstīm.
„Šodien žūrija atzina, ka Nissan LEAF ir revolucionārs sasniegums elektromobiļu jomā. Nissan LEAF ir pirmais elektromobilis, kas daudzos aspektos var sacensties ar tradicionālajiem automobiļiem,” teica Gada auto žūrijas priekšsēdētājs Hokans Matsons.
Nissan Motor Co. Ltd. prezidents un izpilddirektors Karloss Gosns teica: „Ar šo balvu novatoriskais, no izmešiem brīvais Nissan LEAF tiek atzīts par līdzvērtīgu konkurentu tradicionālajiem automobiļiem drošības, veiktspējas, ietilpības un vadāmības jomā. Tas arī apliecina Nissan kā inovatīvas un aizraujošas auto markas statusu ar skaidru nākotnes vīziju par rītdienas transportu, ko mēs dēvējam par ilgtspējīgo mobilitāti. Līdz ar gaidāmajiem vēl trim citiem Nissan elektromobiļiem un drīzumā ieplānoto mūsu Alianses partnera Renault elektromobiļu izlaišanu tirgū, Nissan LEAF ir svarīgs pirmais solis ceļā uz nākotni bez kaitīgajiem izmešiem.”
Nissan LEAF ir aprīkots ar elektrisku motoru, kas atrodas automobiļa priekšā un pievada jaudu priekšējiem riteņiem. Šis maiņstrāvas dzinējs attīsta 80 kW jaudu un 280 Nm griezes momentu, kas ļauj attīstīt maksimālo ātrumu 145 km/h (90 jūdzes/h). Elektriskā motora enerģijas avots ir Nissan izstrādāts laminēts litija jonu akumulators ar vairāk nekā 90 kW jaudu. Automobilis ar vienu uzlādi var nobraukt 175 km (pēc ES standartiem), tāpēc tas ir īpaši izdevīgs tādiem braucējiem, kas pārsvarā savu auto izmanto pilsētā.
Automobilis ir aprīkots ar tādām funkcijām kā reģenerējošā bremzēšana, gaisa kondicionēšana, satelītnavigācija, parkošanās kamera un iebūvēta IT telemātikas sistēma. Inovatīvās komunikāciju tehnoloģijas ļaus īpašniekam uzstādīt uzlādes funkcijas, lai uzraudzītu automobiļa pašreizējo uzlādes statusu un atlikušo akumulatora jaudu, kā arī regulēt automobiļa salona apsildi vai dzesēšanu no attāluma ar mobilā tālruņa vai datora palīdzību. Nissan LEAF Eiropā būs pieejams piecās krāsās – metālikas un perlamutra zilā, baltā perlamutra, sudraba metālikas, tīrtoņa melnā un sarkanā perlamutra. Vienīgais izvēles elements ir aizmugures spoilerī iemontēts saules batereju panelis, kas palīdz uzlādēt automobiļa 12 V akumulatoru, kas tiek izmantots papildierīču darbināšanai.
Piegādes Japānā un ASV sākas jau šā gada decembrī. Eiropā pirmās valstis, kur Leaf nonāks pārdošanā, ir Portugāle, Īrija, Lielbritānija un Nīderlande, tur piegādes paredzētas no 2011. gada sākuma. Šis bezizmešu auto pašlaik tiek ražots Japānā, bet vēlāk arī Ziemeļamerikā un Eiropā, kur 2012. gadā un 2013. gada sākumā tiks atvērtas jaunas ražotnes.
Nissan inovatīvās ieceres neaprobežojas tikai ar bezizmešu mobilitāti. Ar preču zīmi PURE DRIVE Nissan ražo videi draudzīgu iekšdedzes dzinēju paplašinātu sēriju, kas piedāvā savā klasē labāko degvielas ekonomiju, ko atbalsta mūsdienīgākās „zaļās" tehnoloģijas. Drīzumā Nissan Eiropas tirgū zem Infiniti zīmola piedāvās modernu benzīna un elektrības hibrīda luksusa klases sedanu, bet populārie Nissan krossoveri – Qashqai un Juke – ir radījuši jaunus auto industrijas segmentus, kur pašlaik neapstrīdami dominē Nissan. Nākamgad gaidāma arī ceturtās paaudzes Nissan Micra, kas būs aprīkota ar pavisam jaunu 1,2 litru trīs cilindru tiešās iesmidzes benzīna dzinēja kompresijaizdedzes versiju ar Idling Stop (dzinēja apturēšana tukšgaitas režīmā) sistēmu, kas nodrošinās augstu veiktspēju un ļoti zemu CO2 izmešu daudzumu - tikai 95 g/km.
Nissan, kā pirmais Japānas autoindustrijas pārstāvis, jau iepriekš ir ieguvis Eiropas Gada Auto balvu, tas notika 1993. gadā, kad Lielbritānijā ražotā Micra saņēma šo augsto atzinību. Kopš tā brīža aizsākās Eiropas lielā mīlestība pret šo mazo auto, kas, pateicoties jaunajam modelim, turpinās arī šodien.
eh, cik maksās Latvijā?
laimes lācis.