Jaunais Opel Zafira Tourer: pirmklasīgs transformeris 3

 
19.maijs 2011 9:00

Zafira Tourer ir omulības un funkcionalitātes apvienojums. Vienapjoma automobiļu segmentā tas ienāk ar Opel dizaina filozofiju – “skulpturāla māksla tiekas ar vācu precizitāti”.

Tam piemīt Insignia premium līmeņa īpašības un inovatīvās tehnoloģijas. Savu pasaules pirmizrādi Opel Zafira Tourer piedzīvos 64. Starptautiskajā auto izstādē Frankfurtē pie Mainas 2001.gada 15.-25.septembrī.

Apzīmējums “Tourer” auto nosaukumā ir kā kvantu lēciens uz priekšu: ar pilnībā pārveidotu Flex7 sēdekļu sistēmu, šī Opel kompaktā vienapjoma auto trešā paaudze izvirza jaunus standartus salona pielāgojamībā un kvalitātē. Taču pārmaiņas sniedzas vēl daudz tālāk par iespēju pārveidot salona konfigurāciju: automobiļa vispārējais līmenis ir augstāks. Līdz ar premium automobilim atbilstošām īpašībām, piemēram, izsmalcināts dizains, plašs salons, uzlabota šasija un inovatīvas tehnoloģijas, kas paaugstina komforta un drošības līmeni, brauciens kļūst par piedzīvojumu.

Daudzpusīgais auto aizmugurē sēdošajiem pasažieriem piedāvās biznesa klases ceļojuma sajūtas

Kad Opel Zafira tika pirmoreiz prezentēts 1999.gadā, tas bija pirmais septiņvietīgais auto savā klasē. Turklāt tas ieviesa pavisam jaunus standartus ērtai salona izmantošanai. Smagos sēdekļus vairs nebija nepieciešams izņemt un uzglabāt kur citur. Kopš 1999.gada Opel Eiropā pārdevuši vairāk kā 2.2 miljonus divu paaudžu Zafira automobiļus. Zafira kopā ar Meriva ir līderis mazo vienapjoma automobiļu klasē Eiropā, izvirzot Opel kā marku, kas nosaka pielāgojamības standartus vienapjoma auto segmentā.

Zafira Tourer atpazīstamības zīme ir premium līmeņa pielāgojamība. Opel inženieri ir ievērojami atjaunojuši inteliģento Flex7 sēdekļu koncepciju. Trešo sēdekļu rindu vēl arvien iespējams nolocīt, ieslidinot to bagāžnieka grīdā, savukārt otrā rinda ir pārveidota: šeit vairs nav viens liels, bet gan trīs atsevišķi sēdekļi, kurus katru ir iespējams nolocīt un pārvietot neatkarīgi vienu no otra. Katrs no tiem garenvizienā kustas 210 mm amplitūdā.

Otrajā rindā sēdošie pasažieri varēs izbaudīt īpaši ērtās Lounge sēdekļu sistēmas priekšrocības, kas pieejamas par papildu samaksu. Lounge ļaus braucējiem justies kā plaša sedana aizmugurējā sēdeklī. Pateicoties pārdomātam nolocīšanas mehānismam, otrās rindas vidējā sēdekļa atzveltni iespējams noliekt uz leju un pagriezt, izveidojot ērtus roku balstus abiem ārējo sēdekļu pasažieriem. Šajā gadījumā ārējo sēdekļu garenvirziena kustības amplitūda ir palielināta līdz 280 mm – par 70 mm vairāk nekā standarta versijai un par 80 mm vairāk nekā pašreizējam Zafira modelim. Turklāt ārējie sēdekļi par 50 mm slīd arī uz salona vidusdaļas pusi – šajā segmentā tas ir absolūts jaunums.

Sēdekļu amplitūda nodrošina pirmklasīgu komfortu, it kā jūs brauktu “dīvānā uz riteņiem”, kurā ir maksimāli daudz vietas un vesela ergonomisku risinājumu bagātība. Sēdekļa pozīciju var pielāgot atbilstoši pasažiera vajadzībām jebkurā brīdī brauciena laikā. Šāds uzsvars uz personisko komfortu padara Zafira Tourer par īpašu ģimenes auto. Opel dizaineri salonu ir padarījuši par omulības oāzi, kurā iespējams atpūsties un izbaudīt plašumu – vienalga, vai tas ir darījumu brauciens, vai garāks ceļojums ar draugiem.

Unikālas īpašības padara Zafira Tourer vēl daudzpusīgāku

Pateicoties plašajam salonam un pielāgojamajai sēdekļu sistēmai, Zafira Tourer spēj piedāvāt līdz pat 710 litrus lielu bagāžnieka tilpumu piecu sēdvietu konfigurācijā (par 65 litriem vairāk kā pašreizējā Zafira modelī), un līdz pat 1 860 litriem (par 40 litriem vairāk salīdzinot ar pašreizējo modeli), ja nolocīti ir visi aizmugurējie sēdekļi.

Tāpat šajā modelī būs arī daudz pārdomātu novietņu personīgajām mantām, ieskaitot multifunkcionālo FlexConsole centrālo konsoli - izvērstāks pagājušajā gadā Meriva modelī prezentētās FlexRail sistēmas variants. Šī inovācija, kas būs pieejama jau standartaprīkojumā, ir vēl viens Zafira Tourer daudzpusības pierādījums. Roku balsts ar sīklietu novietni un dzērienu turētājiem abās pusēs ir novietots uz alumīnija sliedēm, ar kuru palīdzību visu konstrukciju iespējams pārvietot uz nepieciešamo vietu, tādējādi ļaujot pilnībā izmantot plašo telpu starp priekšējiem sēdekļiem dažādu vajadzīgu sīkumu uzglabāšanai tieši tur, kur tie ir nepieciešami un viegli sasniedzami.

Jaunajā Zafira Tourer savu pirmizrādi piedzīvos arī Opel ekskluzīvā integrētā velosipēda turētāja FlexFix otrā paaudze. Līdz šim brīdim pirmās paaudzes velosipēda turētāju jau novērtējuši un izvēlējušies 60 000 Opel pircēju. Balstoties uz pirmās paaudzes sistēmas pieredzi, jaunā versija ir tikusi pārveidota, un tai ir jauni stiprinājumi, kas padara to vēl funkcionālāku un lietošanai ērtāku.

Zafira Tourer izceļas ar savu atlētisko izskatu

“Zafira ir Opel daudzpusības līderis, un mēs vēlējāmies tā trešajā paaudzē ienest emocijas un premium līmeņa īpašības,” teic Opel/Vauxhall Viceprezidents dizaina jomā Marks Adamss (Mark Adams). “Opel Zafira Tourer atstās iespaidu ar savu slaido, sportisko izskatu un premium klases sajūtu.”

Priekšpuses izteiksmi izceļ divi bumeranga formas veidojumi, kas sniedzas no priekšējo lukturu augšpuses līdz miglas lukturu apakšdaļai, Opel modeļiem raksturīgais motora pārsega vidusdaļas pacēlums un trapeces formas radiatora reste. Tie kopā rada dinamisku, progresīvu iespaidu, kas šķiet visai neparasts vienapjoma automobilim. Tāpat kā citiem markas jaunajiem modeļiem, priekšējie lukturi ir veidoti Opel tipiskajā spārnu formā.

Plūstošā, aerodinamiskā Zafira Tourer virsbūves dizaina dēļ, tā siluets atgādina ātrvilciena apveidus. Jostas līnija tiecas uz augšu līdzīgi hokeja nūjai, vizuāli liekot automašīnai tiekties uz priekšu. Opel raksturīgais zibens piešķir formu un dinamiku virsbūves sāniem.

Priekšējo lukturu spārnu forma dublējas aizmugurējās lampās, kuras iespējams arī papildināt ar LED tehnoloģijām. Horizontālais hromētais stienis, ko rotā Opel logo, iestiepjas tālu līdz pat šķeltajiem gaismas elementiem, piešķirot Zafira Tourer aizmugurei drosmīgu, sportisku raksturu un premium automašīnas cienīgu izskatu.

Salonā vadītājs tagad daudz labāk spēs pārredzēt ceļu, pateicoties pilnībā pārveidotai priekšpuses konstrukcijai ar šauriem priekšējiem statņiem, lieliem sānu logiem un citādi novietotiem ārējiem atpakaļskata spoguļiem – tie stiprināti pie durvju paneļiem. Salonā dominē dinamiskas, skulpturālas formas un plašuma un komforta sajūta. Atpūtas telpai līdzīgo atmosfēru Zafira Tourer salonā iespējams papildināt, izvēloties no papildaprīkojuma klāsta panorāmas priekšējo stiklu –inovācija, ko Opel pirmoreiz prezentēja 2005.gadā Astra GTC modelī. Vējstikls plūstoši pāriet stikla jumtā, kas vizuāli sniedzas līdz pat automobiļa aizmugurei.

Adaptivā FlexRide šasija paaugstina komforta un drošības līmeni

Zafira Tourer mehatroniskā šasija izstrādāta ar mērķi sasniegt augstu komforta un drošības līmeni. Salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes modeli, ievērojami pieaugusi gan riteņu garenbāze, gan šķērsbāze, tādējādi nodrošinot augstāku dinamisko stabilitāti: riteņu garenbāze tagad ir 2 760 mm (+ 57 mm), bet šķērsbāze ir 1 584 mm priekšā (+ 96 mm) un 1 588 aizmugurē (+ 78 mm).

Zafira Tourer izmantots jau Insignia modelī pārbaudītais priekšējais tilts ar izolētu apakšrāmi un Makfersona atsperojumu. Aizmugurējās ass konstrukcija ir unikāla vienapjoma automašīnu segmentā. Tāpat kā Astra modelī, šeit ir apvienots vērpstienis ar Vata mehānismu. Šādai konstrukcijai ir vairākas priekšrocības: tā nodrošina ne vien izcilu stabilitāti, kontroli, komfortu un skaņas izolāciju, bet arī ir vieglāka un kompaktāka par daudzsviru piekari, ar kuru, piemēram, nepietiktu vietas integrētajam FlexFix velosipēdu turētājam.

Inteliģentā un pilnībā adaptējamā Zafira Tourer FlexRide šasijas kontroles sistēma vēl aizvien ir retums vienapjoma auto segmentā, tā paaugstina braukšanas komfortu un drošības līmeni. Tā automātiski pielāgojas ceļa apstākļiem, pagriezienu ātrumam, automobiļa kustībām un indivīda braukšanas stilam, lai nodrošinātu maksimālu stabilitāti. Ir iespējams izvēlēties starp trim iestatījumiem: harmonisko standarta režīmu, komfortablo “Tour” vai aktīvo sporta režīmu.

Lielāka braukšanas drošība pateicoties inteliģentām vadītāja palīgierīcēm

Plašs inovatīvu vadītāja palīgsistēmu klāsts paaugstina jaunā Zafira Tourer braukšanas komfortu un vispārējo drošības līmeni.

Opel modeļu rindā jaunums ir adaptīvā ātruma uzturēšanas ierīce ACC ar trieciena spēku mazinošajām bremzēm CMB, kas uzrauga, lai līdz pa priekšu braucošai automašīnai tiktu uzturēta pienācīga distance. Ja pieļaujamais attālums netiek ievērots, sistēma samazina automašīnas ātrumu vai arī ārkārtas gadījumos pat uzsāk strauju bremzēšanu, lai izvairītos no sadursmes.

Tāpat Zafira Tourer pirmizrādi piedzīvos arī otrās paaudzes priekšējās videokameras sistēma Opel Eye. Tai vēl arvien ir jau pazīstamā joslas pamešanas brīdinājuma ierīce LDW, bet ceļazīmju atpazīšanas funkcija TSR ir ievērojami uzlabota un paplašināta. Kamerai ir vēl arī daudz citu funkciju, piemēram:

Distances sekošanas indikators FDI, kas ar vizuāla signāla palīdzību informē vadītāju par attālumu līdz priekšā braucošam automobilim;
Priekšējās sadursmes trauksmes brīdinājums FCA, kas ar vizuāla un akustiska signāla palīdzību brīdina vadītāju par draudošu sadursmi ar priekšā braucošu automobili;
Inteliģentā gaismu regulēšanas sistēma ILR, kas papildina biksenona uzlaboto priekšējā apgaismojuma sistēmu AFL+ ar papildu funkcijām: tā pielāgo tuvo gaismu režīmu attālumam līdz priekšā braucošajam auto un nepārtraukti saskaņo to ar mainīgiem apstākļiem, lai uzlabotu ceļa apgaismojumu, izvairoties no apžilbināšanas.

Tāpat Zafira Tourer savu pirmizrādi piedzīvos vēl citas inovatīvas vadītāja palīgsistēmas:

Aklās zonas signāls SBSA brīdina vadītāju par draudošu sadursmi brīdī, kad tiek šķērsota josla.
Lai atvieglotu manevrēšanu stāvvietā, uzlabotais automašīnas stāvvietā novietošanas asistents APA palīdzēs vadītājam atrast piemērotu vietu stāvēšanai un vadīs automašīnas novietošanu tajā; bet atpakaļskata kamera pat sarežģītus atpakaļgaitas manevrus padarīs par īstu bērnu spēli.

Jau no paša sākuma būs pieejami ārkārtīgi ekonomiski dīzeļa un benzīna dzinēji

Jau šī gada rudenī Opel Zafira Tourer būs pieejams ar trim 2.0 CDTI common-rail turbodīzeļdzinēja versijām. To jauda ir 81 kW/110 ZS, 96 kW/130 ZS un 121 kW/165 ZS jaudu. Benzīna dzinēju klāstā būs divi ekonomiski 1.4 ECOTEC agregāti ar turbokompresoru un samazinātu darba tilpumu, to jauda 88 kW/120 ZS un 103 kW/140 ZS. Pircēju izvēlei tiks piedāvātas sešpakāpju manuālā vai automātiskā pārnesumkārba.

Opel jaunā Start/Stop tehnoloģija, kas ļauj ietaupīt degvielu īpaši pilsētas satiksmē, būs pieejama gan ar 1.4 turbo benzīna, gan 2.0 CDTI dzinējiem.

Zafira Tourer piedāvājums tiks papildināts ar ekonomisko ecoFLEX modeli, kā arī ar saspiestās dabas gāzes CNG un sašķidrinātās gāzes LPG versijām. Tiks ieviesti vēl augstas jaudas dzinēji, ieskaitot pavisam jaunas paaudzes benzīna motorus.

Opel paplašinātajā vienapjoma auto piedāvājumā apvienoti divi Zafira modeļi

Kopš kompakto vienapjoma auto segmentā atkal vērojama izaugsme, paredzams, ka Opel šo attīstību pavirzīs uz priekšu straujāk. Esošais Opel Zafira paliks piedāvājumā līdztekus ar jauno izsmalcinātāko Zafira Tourer modeli, dodot konservatīvajiem pircējiem iespēju baudīt priekšrocības, ko sniedz funkcionāls vienapjoma auto par pieejamu cenu.

Opel vienapjoma modeļu klāstā ietilpst mini modelis Agila (garums: 3,74 metri), mazais Meriva (4,29 m), kompaktais Zafira (4,47 m) un Zafira Tourer (4,66 m). Abi Zafira modeļi tiks ražoti Opel rūpnīcā Bohumā, Vācijā.

 

 
Visi komentāri
 
282792. viesis 19.maijs 2011 9:46
0 0 Atbildēt

Vienkārsi vāks kāds lūznis tiek reklamēts:

"Opel Zafira Tourer piedzīvos 64. Starptautiskajā auto izstādē Frankfurtē pie Mainas2001.gada 15.-25.septembrī."

282803. viesis 19.maijs 2011 21:32
0 0 Atbildēt

šitas atkal ir tāds raksts, kur nevienam nemaksā par elementāru pārlasīšanu?

282825. viesis 23.maijs 2011 17:48
0 0 Atbildēt

jāmeklē, kur iegādāt laika mašīnu, lai ieraudzītu šo 2001.gada spīdekli.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 50

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 

Bricis: Bīstamība uz ceļiem saglabāsies līdz otrdienas rītam (+ VIDEO) 3

Bīstamība saglabājas ne tikai šodien, bet vēl līdz rītdienas rītam. Rīt pēcpusdienā temperatūra visā Latvijā pakāpsies virs nulles, ilgstošie nokrišņi beigsies, intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja LTV laika ziņu redaktors Toms Bricis. Lasīt vairāk

 

Uzvaras visur, kur iespējams - Verstapens dominē Ķīnas Gran Prix

"Red Bull" pilots Makss Verstapens svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta sezonas piektā posma - Ķīnas "Grand Prix" - pamatsacensībās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti