Pavisam nesen presē parādījās ziņa, ka CSDD izstrādājusi grozījumus, kuros nedaudz mainīsies velosipēdistu tiesības un pienākumi.
Piemēram: Iecerēts atļaut velosipēdu vadītājiem šķērsot regulējamas gājēju pārejas braukšus, turklāt tādā ātrumā, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Pašlaik Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka velosipēdu vadītāji „zebru” drīkst šķērsot tikai ejot kājām.
Braukšus šķērsot neregulējamas gājēju pārejas nedrīkstēs (tas nav atļauts arī pašlaik). Ja šādi grozījumi noteikumos tiks pieņemti, norma par gājēju pāreju šķērsošanu gājēju pārvietošanās ātrumā attieksies arī uz personām, kas pārvietojas ar skrituļslidām, skrituļdēļiem u.tml. sporta vai atpūtas inventāru.
Noteikumos būs paredzēts arī, ka velosipēdu vadītājiem, braucot pa ietvi, jāpārvietojas tādā ātrumā, kas neapdraud satiksmes drošību.
Attiecībā uz velosipēdu vadītāju redzamību plānots papildināt noteikumus ar normu, ka, braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēda vadītājam jābūt tērptam apģērbā ar gaismu atstarojošiem elementiem. Pašlaik noteiktas prasības tikai velosipēda redzamībai.
Kaut arī šie grozījumi vēl nav apstiprināti, daudzi velosipēdisti ir paspējuši tos izlasīt, noklausīties pa radio vai televīzijā. Tas jau nebūtu nekas īpašs, jo paredzētie grozījumi ir loģiski un manuprāt atbalstāmi. Tomēr eksistē kāda problēma - velosipēdisti ir tik pavirši, ka nespēj atšķirt regulējamu gājēju pāreju no neregulējamas. Savukārt jaunās izmaiņas attiecas tikai uz regulējamām gājēju pārejām (lasi - tur, kur darbojas luksofors vai satiksmi regulē policists).
Šobrīd daudzi autovadītāji sūdzas par velosipēdistiem-kamikadzēm, kuri pārpratuši iespējamos (pat vēl nepieņemtos) grozījumus un tagad lido pār neregulējamām gājēju pārejām pat nepiebremzējot, uzskatot, ka tagad viņiem viss atļauts.
Autovadītāj! Nekas nav mainījies - uz neregulējamām gājēju pārejām velosipēdistam savs braucamais ir jāstumj.
Velosipēdist! Šķērsojot ceļu pa gājēju pāreju nokāp no sava braucamā, ja vien priekšā nedeg zaļais gaismas signāls! Un ja arī deg - nesteidzies!
ātrumu 25-30km/h pilsētā uz ietves var nosaukt tikai tas, kurš nekad pa pilsētu ar velo nav braucis. Nav tādi ātrumi iespējami. Reāli ir uz pusi mazāki. Atsevišķi pašnāvnieki var mēģināt. Bet to ielās ir mazāk kā agresīvu bmw.