Velosipēdisti pārvēršas par biedu autovadītājiem (!) 29

 
25.maijs 2011 12:11

Pavisam nesen presē parādījās ziņa, ka CSDD izstrādājusi grozījumus, kuros nedaudz mainīsies velosipēdistu tiesības un pienākumi.

Piemēram: Iecerēts atļaut velosipēdu vadītājiem šķērsot regulējamas gājēju pārejas braukšus, turklāt tādā ātrumā, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Pašlaik Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka velosipēdu vadītāji „zebru” drīkst šķērsot tikai ejot kājām.

Braukšus šķērsot neregulējamas gājēju pārejas nedrīkstēs (tas nav atļauts arī pašlaik). Ja šādi grozījumi noteikumos tiks pieņemti, norma par gājēju pāreju šķērsošanu gājēju pārvietošanās ātrumā attieksies arī uz personām, kas pārvietojas ar skrituļslidām, skrituļdēļiem u.tml. sporta vai atpūtas inventāru.

Noteikumos būs paredzēts arī, ka velosipēdu vadītājiem, braucot pa ietvi, jāpārvietojas tādā ātrumā, kas neapdraud satiksmes drošību.

Attiecībā uz velosipēdu vadītāju redzamību plānots papildināt noteikumus ar normu, ka, braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēda vadītājam jābūt tērptam apģērbā ar gaismu atstarojošiem elementiem. Pašlaik noteiktas prasības tikai velosipēda redzamībai.

Kaut arī šie grozījumi vēl nav apstiprināti, daudzi velosipēdisti ir paspējuši tos izlasīt, noklausīties pa radio vai televīzijā. Tas jau nebūtu nekas īpašs, jo paredzētie grozījumi ir loģiski un manuprāt atbalstāmi. Tomēr eksistē kāda problēma - velosipēdisti ir tik pavirši, ka nespēj atšķirt regulējamu gājēju pāreju no neregulējamas. Savukārt jaunās izmaiņas attiecas tikai uz regulējamām gājēju pārejām (lasi - tur, kur darbojas luksofors vai satiksmi regulē policists).

Šobrīd daudzi autovadītāji sūdzas par velosipēdistiem-kamikadzēm, kuri pārpratuši iespējamos (pat vēl nepieņemtos) grozījumus un tagad lido pār neregulējamām gājēju pārejām pat nepiebremzējot, uzskatot, ka tagad viņiem viss atļauts.

Autovadītāj! Nekas nav mainījies - uz neregulējamām gājēju pārejām velosipēdistam savs braucamais ir jāstumj.

Velosipēdist! Šķērsojot ceļu pa gājēju pāreju nokāp no sava braucamā, ja vien priekšā nedeg zaļais gaismas signāls! Un ja arī deg - nesteidzies!

 
Visi komentāri
 
282851. viesis 25.maijs 2011 12:06
0 0 Atbildēt

Principā neatbalstu punktu par atļaušanu šķērsot brauktuvi regulējamās gājēju pārejās, nenokāpjot no velo!

Kurš kontrolēs to ātrumu velosipēdistam? Kā to pierādīs, ja notiks negadījums? 100punkti, ka visi šo "lēno" pārbraukšanu neievēros un pārliecībā, ka tā drīkst, "vilks" pāri brauktuvei! Ja šāda pārbrauktuve neatrodas krustojumā, bet uz taisna ceļa, tad jau gan vienalga, kā un kādā ātrumā velo to šķērso. Bet krustojumos, kur tr.līdzekļi pie gājēju zaļā vienlaicīgi drīkst nogriezties, tas vairāk nebūs jautri, ja laicīgi netiks pamanīts kāds "lidojošais" velo..

282853. viesis 25.maijs 2011 12:44
0 0 Atbildēt

Ja tu nogriezies, tad reāli tavs ātrums ir ļoti zems - ap 10km/h. neredzu nekādas problēmas pamanīt. Tiem pašiem gājējiem šobrīd nav aizliegts skriet pāri pārejai. Tur tāpat iznāk 15-20km/h ātrums. Kas jau ir tas pats velo vidējais.

282855. viesis 25.maijs 2011 12:56
0 0 Atbildēt

Regulējams krustojums.

Auto nogriežas pa labi, dodot ceļu gājējiem.

Un notiek sadursme ar velosipēdistu, kurš tajā brīdī pārvietojās ar ātrumu 25-30 km/h.

Vainīgs protams autovadītājs, jo velosipēdista ātrumu nebūs iespējams noskaidrot, un loģiski tiks pieņemts ka velo pārvietojās gājēju ātrumā – 7 km/h.

Atbalstiet tālāk šos grozījumus… Un stājaties attiecībās ar ierēdniecību… :D :D :D

282856. viesis 25.maijs 2011 13:03
0 0 Atbildēt

anonimikis varētu likt priekšā medkomisijām neizsniegt atļauju vadīt transportlīdzekli tiem cilvēkiem kuriem nav vismaz 260° pastāvīgā redze ap sevi, negrozot galvu.

Jā un vēl transportlīdzeklim, kurš ir lielāks par smartu izredzes atrauties lisapēdistu vidus vai pakaļdaļā palielinās vairākkārtīgi. Pēc burta un likuma – ceļa nedošana un pajāt kurā daļā ietesa neuzmanīgs lisapēdists…

282857. viesis 25.maijs 2011 13:19
0 0 Atbildēt

Debīls grozījums..

Vajag ļaut šķērsot dajebkādu pāreju (gan regulējamu, gan neregulējamu) arī braucot ar velo/mopēdu/skrituļdēļiem utml., likvidējot kājāmgājēju priekšrocības...

Ja gribi, brauc pāri pārejai nenokāpjot no velo. Tikai pirms tam palaid visas (arī tās, kas griežas pa labi/kreisi) mašīnas. Un miers. Nebūs nekādas problēmas.

282858. viesis 25.maijs 2011 13:25
1 0 Atbildēt

ātrumu 25-30km/h pilsētā uz ietves var nosaukt tikai tas, kurš nekad pa pilsētu ar velo nav braucis. Nav tādi ātrumi iespējami. Reāli ir uz pusi mazāki. Atsevišķi pašnāvnieki var mēģināt. Bet to ielās ir mazāk kā agresīvu bmw.

282859. viesis 25.maijs 2011 13:31
0 0 Atbildēt

vajag atļaut motocikliem pilnā ručkā un/vai ratā maukt pa ietvi.... ar ieslēgtajiem tālajiem, lai tos nabadziņus var pamanīt

282860. viesis 25.maijs 2011 13:51
0 0 Atbildēt

Regulējamam krustam ar 110-15 km/h tuvojošs vellapēdists no pretējās puses brīvgaitā (neminot pedāļus) ir grūāk pamanāms, kā skrienošs gājējs, ko kustība daudz atšķirās...

Galvenā problēma - ierakstīt, ka vajag ierakstī vienu mazu labojumu - Velopisēdistam nobraucot no trotuāra uz ceļa NEKAD NAV PRIEKŠROKA!

Priekšrokas neesamība neliedz likuma grozījumu izpratnē turpināt pa regulējamo pāreju braukt braukšus. Tas arī ļaus braukt pa neregulējamu pāreju. Tik vien tāds sīkums, kā NEDOT PRIEKŠROKU velosipēdistam un viss nostāsies savās vietās.

Pareizi būtu - gribi braukt ar VELO pa gājēju pāreju (dajebkādu - regulējamu/neregulējamu) dari to, bet noteikumos ierakstīt, ka braukšus NAV priekšroka. Momentā samazināsies riskantie gadījumi un nevajadzēs autovadītājiem 360° redzes leņķi.

Tak vietās, kur veloceļš šķērso brauktuvi - NEKAD NAV priekšroka. Un ne bez iemesla...

282861. viesis 25.maijs 2011 13:51
1 0 Atbildēt

Anonimiķi - "šovasar" jau ir bijuši 3 gadījumi kad XZ no kurienes man velosipēdisti uzrodas labajā sānā uz ietves, akls itkā neesmu, saskrējušies ar neesam, bet sajūtas nepatīkamas. Tā kā velns nu viņu zina kā tad ir labāk, pats personīgi nemīlu braukt ar velo pa ietvi - lieki jābremzē, un jāuzmanas no izbrauktuvēm no "balkusteritorijas".

282862. viesis 25.maijs 2011 14:11
0 1 Atbildēt

Man tomēr vislabāk patiktu, ja noteikumi liktu velosipedistiem OBLIGATI izmantot gājēju ietvi, ja tāda atrodas blakus ceļam. Tas pamatīgi uzlabotu situaciju uz ielām Rīgas centrā, kur velosipedisti tomēr traucē. Un ja viņu ir daudz, tad viņi, diemžēl, traucē. Velosipedisti ir arī ļoti iecienījuši sabiedriskā transporta joslas - trolejbusam apbraucot velosipedistu, vismaz metrs ir jāiebrauc jau blakus joslā, kas arī jau traucē autosatiksmei.

282863. viesis 25.maijs 2011 14:33
1 0 Atbildēt

IV - vācijā uz DAUDZ šaurākām ielām samainās autobuss ar fūru nenotriecot vellapēdistu

Vienkārši jāiemācās braukšanas kultūra un ar to jāsadzīvo VISIEM satiksmes dalībniekiem

Ja visi ir uz brauktuves, tad teorētiski visu tiesībām ir jābūt ievērotām. Vienkārši jāiemācās braukt labāk! Un Autobraucējiem nav "jādavī" velopisēdisti, savukārt velopiseistiem, nav jāvelk 3 m platā joslā no apmales vai starp joslām...

282864. viesis 25.maijs 2011 17:07
0 0 Atbildēt

>Tak vietās, kur veloceļš šķērso brauktuvi - NEKAD NAV priekšroka. Un ne bez iemesla...

To nu nezin ne tikai paši velosipēdisti, bet pat māmiņas ar bērnu ratiem droši stumjas virsū un taisa jocīgu seju, jo šīs nepalaiž. Nez no kurienes ideja, ka veloceliņš tas ir visiem, kam ir riteņi arī bērnu ratiem.

282866. viesis 25.maijs 2011 17:13
1 0 Atbildēt

Pēdējā laikā IV sāk dzīt tuftu.

Braukt pa ietvēm velosipēdistiem būtu jāaizliedz pilnībā, jo pašlaik visu laiku cieš gājēji un ir apdraudēti paši velosipēdisti ar mašīnām, kas brauc ārā no vārtrūmes.

Ja kādam traucē, ka pa brauktuvi priekšā brauc velosipēdists, tad tās ir viņa problēmas. Normālās valstīt vadītaji var gabaliņu pavilkties aiz velosipēda un pie pirmās iespējas apbraukt.

Velobraucēji, kas lien starp joslām, lien garām pa labo pusi būtu jāsoda un jāņem nost no trases.

282868. viesis 25.maijs 2011 18:19
1 0 Atbildēt

Autovadītāj! Atceries - tu smirdi, aizņem daudz vietas un galīgi neesi vēlams pilsētā!

P.S. Braucu gan ar auto, gan velo, bet pārsvarā eju kājām...

282870. viesis 25.maijs 2011 18:27
1 0 Atbildēt

Un ja kādam ļoti satiksmi traucē pa sab. joslu braucošs velosipēdists, tad var arī darīt, tā - viena josla velosipēdiem, viena sabiedriskajam un tad trešā automašīnām. Ak trešā nesanāk, nu tad brauksiet pa citu ielu. Punkts. Visās civilizētās pilsētās automašīnu šoferi apzinās, ka viņiem pilsētā visiem jādod ceļš. Tikai pie mums, dažus gadus vecs spainis rada kaut kādu pārākuma statusa ilūziju.

282871. viesis 25.maijs 2011 18:48
0 0 Atbildēt

KKTK - nevajag pārspīlēt, nezinu daudz vietas, kur velosipēdisti da gājēji Eiropā būtu tik "svētu govju" statusā, ka mašīnām vispār jābaidās izkustēties...

Nevajag no vienas galējības kristo otrā, te velosipēdistiem tiesību nav, te pēkšņi ipaši galvenie.

Vēl jo vairāk šeit nav Zviedrija, kurā salīdzinoši bez negadījumiem varēja vienā naktī pāriet no braukšanas pa ceļa kreiso pusi uz braukšanu pa tā labo malu...

282872. viesis 25.maijs 2011 19:24
0 0 Atbildēt

nu, 25km/h ir bez piepūles braucams ātrums. ja, protams, nav pūlis uz tās ietves. tā ka...ja lidos pāri pie zaļā pa ietvi, tad drīz nebūs jāgaida, kad atkal statistika kļūs bēdīga, un Lukstiņš un Zivtiņš kodīs viens otram pirkstos.

un vēl jau arī tas, ko te minēja - mauks pāri jau arī neregulējamajām. jo neiedziļināsies jau detaļās :)

bet - pozitīvais ir tas, ka to, ar kādu ātrumu velosipēdists tev sānos ir iefisis, iz diezgan viegli pierādāms. (kājāmgājēja ātrums ir +/- 6km/h)

pats arī bieži braucu ar velo.

bet nu, tā ka ikdienā daudz ar auto sanāk braukt, saprotu, ko ar velo braucot var, un ko nekādā gadījumā nevar.

galu galā - pašam vajag saprast, ka, jebkurā gadījumā, sadursme ar auto būs sāpīgāka velosipēdistam. un attiecīgi arī mīt.

282873. viesis 25.maijs 2011 19:28
1 0 Atbildēt

par nokāpšanu/nenokāpšanu runājot - nevajadzētu būt obligāti nokāpt, tik pašiem vajadzētu saprast, ka nevajag braukt pa ietvi un tādā pat lidojumā raut virsū uz pārejas, cerot, ka a/m vadītāji noreāģēs.

vai arī cerēt, ka tie, kas nogriežas pa labi, būs pamanījuši tavu paralēlo tuvošanos pa ietvi 25km/h pie krusta. kaut ar tiem pašiem.

282874. viesis 25.maijs 2011 19:35
0 0 Atbildēt

Ja pie katra staba jākāpj nost no velo vai jabrauc obligāti kopā ar gājējiem pa ietvi, tad velobraukšana pārvēršanas par mazohismu.

Neesmu nekada manījis problēmas sadalīt ceļu ar mašīnām, braucot ar velo. Ja ir jātiek pāri ielai, jāsāk laicīgi raudzīties apkārt - ir mašīnas vai nav, attiecīgi jāskatās, kā netraucējot var pārbrarukt, vai jābrauc kopā ar gājiejiem, ja mašīnas tos laiž.

Ļoti retas vietas varētu būt tādas, kur reāli vajadzība kāpt nost krustojumos.

282875. viesis 25.maijs 2011 19:45
0 0 Atbildēt

Tātad, vietas kur būs notriekti velosipēdisti ir:

1-2) Viadukts zem Vanšu tilta-cilpa, Pārdaugavas pusē, gan nobraucot no Saules akmens puses, gan uzbraucot Olimpijas virzienā. Tur jau sen, itsevišķi tie velosipēdisti, kas ripina nost no centra puses, lido pāri neatmetot...

282877. viesis 25.maijs 2011 20:24
0 0 Atbildēt

kolumbs 109

Ja pie katra staba jākāpj nost no velo vai jabrauc obligāti kopā ar gājējiem pa ietvi, tad velobraukšana pārvēršanas par mazohismu.

-------

Manispēc lai dod tiesības šķērsot ceļu kaut pa neregulējamām pārejām kaut JEBKURĀ VIETĀ, bet galvenais ir citur - nedot priekšroku ielu šķērsojošam velopisēdistam pret mašīnām un viss būs bumbās! Proti - tā kā pašlaik 80% gadījumu pēc noklusējuma arī notiek!

282883. viesis 25.maijs 2011 23:42
1 0 Atbildēt

Es te kā pešehots arī gribu bilst vārdiņu. Drīzāk akmentiņu vellapēdistu lauciņā. Nu nevar pa ietvi nesties, jo TAS TRAUCĒ GĀJĒJUS. Ja nemaldos, tad CSN ir teikts, ka pa ietvi drīkst pārvietoties, ja netraucē, bet, ja manai omei ik pēc 10m jāķer pie sirds?

Protams, ka ir skaidrs - visiem jāmācās sadzīvot, bet gribas taču, lai arī tie citi mācās.

Līdz šim uzskatīju, ka uz gājēju pārējām jāuzmanās no blondīnēm pie porsche cayenne stūres (divreiz esmu pieredzējusi, kā gājējs atspiežas ar rokām pret motora pārsegu, jo "nepamanīja runājot pa mobilo" - pieradums?). Es negribētu, lai šajā kategorijā nonāk vēl kāds... Bet sadzīvot mēģināsim. Protams, ka mēģināsim. Tikai atceroties par savām tiesībām, neaizmirsīsim arī pienākumus. Kā gājēji, tā autovadītāji un vellapēdisti, skrituļotāji, segaveijisti utt...

282884. viesis 26.maijs 2011 5:14
1 0 Atbildēt

Pabrauciet piikja stundaas Londonaa ar auto, un tad bus skaidrs, ka Latvijaa velopiseedisti ir raami un disciplineeti :D Tur no jebkuras malas kadi 2-3 taisis race un slalomees starp auto. Uz priekshu nav laika luureet, tikai abos spoguljos. Plus veel jautrie skuuteristi, kas to pashu izpilda 2x lielaakaa atrumaa. Bet - ja kads trapiis tavaa auto, tad visdrizak arii autovaditajs bus vainigs - jo tie ir neaizsargaatie satiksmes dalibnieki. Taa kaa Latvijaa autovaditajiem vel ir paradiize.

282896. viesis 26.maijs 2011 17:20
0 0 Atbildēt

Diemžēl fakts ir tāds, ka ārkārtīgi reti ir gadījies redzēt skatus, kad velo stumj pie rokas, šķērsojot ielu. Tāpat minās pāri visi, kā nu kurais. Cits klausās muzonu austiņās - tādiem vajadzētu uz likt birku 'nedzirdīgais', jo reāli viņš apkārtni nedzird.

No vienas puses var jau saprast - Rīgā, īpaši centrā, kvartāli ir tik mazi, un ik pa 50 m kāpelēt uz / no velo ir apgrūtinoši.

No otras puses - līdz šim vismaz bija mierinājumam sajūta, ka, ja nu kas atgadās (tfu, tfu, tfu), tad bez vainas nebūs arī tas ar velo, kurš neievēroja noteikumus.

282901. viesis 26.maijs 2011 19:56
0 1 Atbildēt

Velopēdisti jau tā ir nobijušies no auto, tāpēc tie pārsvarā brauc piedzērušies, lai justos drosmīgāki! Sadursmes auto ar velo ir un būs neizbēgamas, tāpēc likumu izmaiņas jāveic tai virzienā, lai sadursmes izraisītu un varētu sodīt tos, no kā ir ko ieņemt valsts budžetam - no auto vadītājiem.

282904. viesis 26.maijs 2011 21:14
1 0 Atbildēt

Par to kā skūteri braukā pa Itāliju laikam nevienam nav jāstāsta? Rīgas autovadītājs vulgaris uz ielas, kur ir 3 joslas katrā braukšanas virzienā nosirmotu 5 minūtēs. :D

Un nevajag t...st par agresīviem velosipēdistiem Londonā, briti ļoti necieš velosipēdus un vienmēr spiež tos malā utt. Arī gājējus nogriežoties pa labi vai pa kreisi gandrīz nekad nepalaiž. Un vēl brīnās par ko gājēji dusmojas.

282906. viesis 27.maijs 2011 0:31
0 1 Atbildēt

Ne nu vista ir putns un ne nu ciskudrillis(vismaz Rīgā) vērā ņemams satiksmes dalībnieks.Tā kā,nekuj blatot un prioritātei pilsētā vajadzētu būt sab.transportam,gājējiem un autosiem,pie tam-visiem ievērojot visus CSN.Neredzu vajadzību tagad sākt atsevišķi vēl izdalīt ciskudriļļus,baikerus,skūteristus,māmiņas ar bērnu ratiņiem ar ātruma ierobežojumu līdz 40km/h utt.

282908. viesis 27.maijs 2011 7:50
0 0 Atbildēt

lisapēdistiem vienkārši pastajankā vajag ierubīt tālos un maukt ratā..... tad parādīsies reklāmas no sērijas "skaties divreiz"

282943. viesis 30.maijs 2011 23:56
0 1 Atbildēt

Sāksim ar to kas ir velosipedists 95% gadijumos pliks un nabags. atlikuši 5% kuri lieto velosipēdu izvēlas maksimali drošāko maršrutu - tādēl ļai nepadraudētu savu dzīvību. kā likums viņiem ir gan nauda gan smadzenes.

diemžēl 95% nav ne pirmā ne otrā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 2

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti