BMW X1 – unikāls auto augstākās klases segmentā 5

 
29.jūnijs 2011 9:35

BMW X1 – pirmais un joprojām vienīgais augstākās klases transportlīdzeklis savā segmentā – turpina nostiprināt savu vadošo stāvokli degvielas ekonomijas jomā.

Modeļu daudzveidību šajā kompakto universālo auto klāstā 2011. gada rudenī papildinās BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics versija. Šis modelis, kas tika sistemātiski izstrādāts tā, lai nodrošinātu patīkamu braukšanu un vienlaikus samazinātu degvielas patēriņu un pazeminātu izmešu līmeni, piedziņai izmanto 120 kW/163 ZS četrcilindru dīzeļdzinēju ar BMW TwinPower Turbo tehnoloģiju. Ar vidējo degvielas patēriņu 4,5 litri/100 km un CO2 izmešu līmeni 119 grami uz kilometru tas sasniedz augstākos efektivitātes rādītājus no visiem BMW X modeļiem. Turklāt, sākot no 2011. gada rudens, BMW X1 modelim būs pieejams jaunizstrādāts četrcilindru benzīna dzinējs ar BMW TwinPower Turbo tehnoloģiju. Jaunais 135 kW/184 ZS dzinējs nosaka arī jaunus degvielas patēriņa un CO2 izmešu samazinājuma standartus savā veiktspējas klasē - attiecīgi diapazonā no 7,1 litra un 165 gramiem BMW X1 sDrive20i dzinējam līdz 7,7 litriem (ar automātisko pārnesumkārbu - 7,6 litriem) un 179 gramiem (177 gramiem) BMW X1 xDrive20i dzinējam.

Tas, ka pastāvīgi kā standartaprīkojums tiek izmantoti augstas efektivitātes dzinēji un BMW EfficientDynamics tehnoloģija, palīdz BMW X modeļiem nodrošināt arī šim zīmolam raksturīgo braukšanas prieku apvienojumā ar degvielas ekonomiju un zemu izmešu līmeni, kas ir paraugs citiem. BMW X1 ievērojamā efektivitāte ir būtiska tam raksturīgo iezīmju daļa, kas ir unikāla šajā konkurējošā vidē un ko vēl vairāk izceļ augstas klases apdare, pārdomāta funkcionalitāte, daudzveidīgs salons un neskaitāmas aprīkojuma iespējas. BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics versija attiecības starp sportisku un atlētisku veiklību un degvielas ekonomiju paceļ augstākā līmenī. Tā 2 litru četrcilindru dīzeļdzinējs, kura BMW TwinPower Turbo tehnoloģija apvieno kompresoru sistēmu ar maināmu turbīnu ģeometriju un Common Rail iesmidzināšanu, nodrošina maksimālo jaudu 120 kW/163 ZS no 3250 līdz 4200 apgriezieniem minūtē. Maksimālais griezes moments 380 Nm tiek sasniegts no 1750 līdz 2500 apgriezieniem minūtē.

Dzinējs ir pārdomāti optimizēts, lai sasniegtu ārkārtīgi augstu efektivitātes pakāpi. Starp īpašām šim modelim raksturīgajām iezīmēm var minēt centrbēdzes spēka svārstu dubultās masas spararatā, kas kompensē vibrācijas, kādas rodas pie maza dzinēja ātruma, tādējādi palielinot braukšanas komfortu, transportlīdzekli vadot ekonomiskajā maza dzinēja ātruma diapazonā. Pārnesumu pārslēgšanas punktu indikators, kas uzstādīts kā standartaprīkojums, ir pielāgots jaunajām dzinēja īpašībām. Turklāt starp standarta funkcijām ir arī tādas funkcijas, kā bremzēšanas enerģijas reģenerācija, Auto Start Stop funkcija, elektromehāniskais stūres pastiprinātājs, atvienojams gaisa kondicionēšanas kompresors un riepas ar samazinātu rites pretestību. BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics versijai ir arī lielāks aizmugurējā tilta piedziņas pārnesumskaitlis un īpaši vieglmetāla diski ar laidenu dizainu.
Turklāt BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics versijā ir iestrādāta novatoriska izolācijas tehnoloģija, kas mazina transportlīdzekļa salonā dzirdamo dzinēja troksni. No 2011. gada rudens trokšņa optimizācijas tehnoloģijas tiks izmantotas visās turpmākajās BMW X1 versijās ar dīzeļdzinēju.

Arī BMW X1 benzīna dzinēja versijas pašas par sevi ir arvien pieaugoša vadīšanas prieka un vienlaikus optimizētas efektivitātes etalons. Šobrīd BMW X1 xDrive28i jau papildina turpmākie modeļi ar jaunas paaudzes četrcilindru iekšdedzes dzinējiem, kuros iestrādāta BMW TwinPower Turbo tehnoloģija. Tehnoloģiju pakete, kas integrēta 2 litru četrcilindru dzinējā BMW X1 sDrive20i modelim ar aizmugurējo riteņu piedziņu un BMW X1 xDrive20i modelim ar saprātīgo pilnpiedziņu, apvieno kompresoru sistēmu, kas darbojas pēc Twin Scroll principa, High Precision Injection tiešās iesmidzināšanas sistēmu un VALVETRONIC variējamo vārstu vadības sistēmu. Šī kombinācija garantē ne vien spontānu reakciju un sportisku jaudas atdevi pat lielākās slodzes diapazonos, bet arī izdevīgu degvielas ekonomiju, kas šajā veiktspējas klasē benzīna dzinējiem ir izcila.

Jaunā dzinēja maksimālā jauda ir 135 kW/184 ZS, kas tiek sasniegta diapazonā no 5000 līdz 6250 apgriezieniem minūtē, savukārt maksimālais griezes moments 270 Nm tiek sasniegts no 1250 līdz 4500 apgriezieniem minūtē. Pateicoties izcilajai vilces jaudai un sportiskumam, BMW X1 sDrive20i sasniedz paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h 7,4 sekundēs, bet BMW X1 xDrive20i – 7,8 sekundēs. BMW X1 sDrive20i vidējais degvielas patēriņš 7,1 litri/100 km vienā ES testu ciklā un CO2 izmešu līmenis 165 grami attiecas gan uz aprīkojumu ar standarta sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, gan astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu, kas pieejama pēc izvēles. BMW X1 xDrive20i sasniedz vidējo degvielas patēriņu 7,7 litri/100 km (ar automātisko pārnesumkārbu  7,6 litri) un CO2 izmešu līmeni 179 (177) grami uz kilometru. Standarta BMW Efficient Dynamics tehnoloģiju pakete, kas pieejama abiem modeļiem, papildus bremzēšanas enerģijas reģenerēšanas funkcijai un palīgkomponentu kontrolei, ko iedarbina pēc vajadzības, ietver arī Auto Start Stop funkciju un pārnesumu pārslēgšanas punktu indikatoru transportlīdzekļiem ar manuālo pārnesumkārbu, kā arī elektromehānisko stūres pastiprinātāju BMW X1 sDrive20i modelim.

Ieviešot jaunos dzinējus, BMW X1 piedziņu klāsts 2011. gada rudenī palielināsies līdz kopumā trim benzīna dzinējiem un četriem dīzeļdzinējiem ar jaudas diapazonu no 105 kW/143 ZS līdz 180 kW/245 ZS. Ņemot vērā visu minēto, izvēle ir plaša – desmit modeļu versijas, no kurām piecām ir BMW raksturīgais jaudas pārvads uz aizmugurējiem riteņiem, bet pārējām piecām – elektroniski vadāma pilnpiedziņas sistēma xDrive.

Jaunizlaistais BMW X saimes modelis ir vēl pievilcīgāks, jo tam ir optimizēta piekares tehnoloģija un paplašināts izvēles aprīkojuma klāsts. Standarta stabilitātes kontroles funkcija DSC (Dynamic Stability Control) aizmugurējo riteņu piedziņas dīzeļdzinēju modeļos ir papildināta ar sausās bremzēšanas un pakāpeniskas kompensācijas funkciju. BMW X1 sDrive20i, BMW X1 sDrive28i, BMW X1 xDrive20i, BMW X1 xDrive28i un BMW X1 xDrive20d modeļos papildus ir iestrādāta bremžu gatavības funkcija un palīdzības funkcija braukšanas uzsākšanai pret kalnu. BMW Individual jumta reliņu sistēma High Gloss Shadow Line nākotnē būs pieejama arī kā atsevišķa opcija, proti, ne tikai komplektā ar M sporta paketi, kas paredzēta BMW X1 modelim. Turklāt pēc izvēles pieejamo BMW ConnectedDrive iespēju klāstu no 2011. gada rudens papildinās reāllaika satiksmes informācijas funkcija.
 

 
Visi komentāri
 
283241. viesis 29.jūnijs 2011 13:50
0 0 Atbildēt

izskatas ka hundai + kia miniwens. tik vien motorits lābs

283247. viesis 30.jūnijs 2011 2:33
0 0 Atbildēt

Kas, pie velna, ir "augstākā klase" - ķipa izrādīties gribošais kapeikpisējs nopērkot šitento bembelāta ķīseļkašteli var vicināt vēdeklīti tikpat lieliem vēzieniem kā S600 braucējs? :D

283255. viesis 30.jūnijs 2011 15:58
0 0 Atbildēt

"Unikāls" ir pārāk skaļi teikts

283262. viesis 30.jūnijs 2011 22:36
0 0 Atbildēt

izdomā jaunu klasi un tad uzreiz unikāls

283356. viesis 10.jūlijs 2011 5:34
0 0 Atbildēt

Diivaini ir cilveeki, kas saliidzina hundai un kia ar BMW!:) Pameegjinaajushi vismaz buutu pabraukt gan ar vienu, gan otru un peec tam ar bembi - neticu, ka nemainiitu savu viedokli:)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti