«Opel Astra GTC»: izcila dinamika 18

 
2.augusts 2011 14:27

Kopš pasūtījumu pieņemšanas uzsākšanas jūnijā Opel jaunā kompaktā kupeja jau ir izraisījusi īstu furoru.

Opel/Vauxhall Viceprezidenta dizaina jomā Marka Adamsa (Mark Adams) vadītā Opel dizaina komanda ir radījusi automobili ar tik dinamisku un emocionālu vizuālo tēlu, ka tas nekavējoties saņēma sajūsmas pilnu reakciju. Šis modelis varētu pamatīgi sašūpot ierasto kārtību un labāko modeļu izkārtojumu savā klasē.

Taču GTC pievilcība sniedzas tālu pāri tās stilīgajām izliektajām līnijām. Atšķirībā no citām tagad tirgū pieejamajām kupejām, kas ir tikai attiecīgā modeļa hečbeka trīsdurvju versijas, GTC – tāpat kā tās priekštecis – būs drīzāk kā atsevišķs modelis Opel klāstā. Tas ir radīts tiem pircējiem, kuriem braukšanas īpašības ir tikpat svarīgas kā ārējais izskats.

Lai sasniegtu šo mērķi, Opel inženieri no Riselsheimas kopā ar saviem kolēģiem no Vauxhall inženieru centra Milbrukā (Anglija) ir izstrādājuši GTC modelim īpašu platformu. Tās galvenie komponenti – kā HiPerStruts priekšējā piekare – ir tikuši aizgūti no 239 kW/325 ZS Insignia OPC, bet GTC unikālajai Vata mehānisma/vērpstieņa aizmugurējai piekarei ir tikušas veiktas pamatīgas izmaiņas. Tādēļ, lai gan GTC piedāvājumā pašlaik ietilpst ļoti plašas jaudu amplitūdas motori, sākot no 88 kW/120 ZS līdz pat 132 kW/180 ZS, vadītāji var būt droši, ka saņems dinamiskāko auto savā klasē.

 

Priekšējās piekares augstās tehnoloģijas vairo GTC pievilcību

Jau no paša GTC attīstīšanas programmas sākuma inženieru mērķis bija radīt tādu automašīnu, kurā autovadītājs spētu lieliski izjust ceļu, turklāt bija svarīgi izstrādāt automobili, kas labi iederēsies arī uz Anglijas ceļiem. “Mūsu mērķis bija dinamikas ziņā pārspēt vislabākos šajā klasē,” teica Mihaels Harders (Michael Harder), Opel Šasijas izstrādes nodaļas vadītājs. “Turklāt mēs šim modelim, salīdzinājumā ar 5 durvju Astra, uzlabojām arī stūres un amortizatoru reakciju, vienlaicīgi neizlaižot komfortu, lai padarītu šo automobili maksimāli piemērotu sarežģītajiem ceļiem Eiropā un Anglijā.”

Liela uzmanība jaunā GTC izstrādes laikā tika pievērsta Opel HiPerStrut piekarei. Tā ir balstīta uz sistēmu, kas pašlaik sastopama 239 kW/325 ZS Insignia OPC. HiPerStrut izmanto Astra jau esošos balstiekārtas stiprinājumus, taču samazina grozāmās pulkas slīpumu par 44 procentiem un saīsina tās novirzi par 46 procentiem salīdzinājumā ar modeļiem, kas aprīkoti ar Makfersona piekari. Tas palīdz novērst piedziņas vilkmi – daudzu jaudīgu priekšpiedziņas auto raksturīga iezīme – tādējādi ļaujot autovadītājam izmantot visu GTC potenciālu, nekaitējot stūres darbībai.

HiPerStrut izmantošana arīdzan samazināja GTC priekšējo riteņu sāngāzumu pagriezienos, uzlabojot saķeri ar ceļu. Tāpat ir uzlabota stūres reakcija, to nodrošina stūres sistēmas berzes samazināšana. HiPerStrut vajadzībām tika veiktas arī tādas ģeometrijas izmaiņas, lai GTC būtu iespējams aprīkot ar līdz pat 20 collu diametra riteņiem.

“Jau tagadējā 5 durvju Astra uz ceļa jūtas ļoti labi,” saka Mihaels Harders. “Bet ar GTC mēs latiņu esam pacēluši vēl augstāk. Sportiski autobraucēji noteikti pratīs novērtēt visu dinamikas potenciālu, ko spēj sniegt Astra platforma.”

Aizmugurējās ass pārveide papildina GTC klīrensa un riteņu bāzes izmaiņas

Salīdzinājumā ar 5 durvju Astra, GTC klīrenss tika pazemināts par 15 mm, bet riteņu bāze pieaugusi par 10 mm no 2685 mm līdz 2695 mm. Arī abas šķērsbāzes ir kļuvušas platākas, proti, 1584mm (+40mm) priekšā un 1585mm (+30mm) aizmugurē.

Pārveidota arī Astras GTC vērpstieņa/Vata mehānisma aizmugurējās piekares sistēma, ar īpašiem rites stingruma un smaguma centra iestatījumiem šim modelim. Šai sistēmai ir daudz priekšrocību salīdzinājumā ar modernajām daudzsviru piekarēm, tai skaitā labāks izvietojums, riteņu sāngāzums un samazināta piekares berze. Tāpat Vata mehānisms nodrošina, ka nepārtraukti tiek uzturēta sānu stabilitāte.

Vata mehānisms ir novietots uz mazas šķērssijas, kas atrodas automašīnas apakšpusē uzreiz aiz aizmugurējo riteņu centra līnijas. Tas sastāv no īsas svārstošas sviras ar lodšarnīriem abās pusēs, pie kuriem savukārt ir piestiprināti sānu savienojumi ar riteņiem.

Taisnvirziena kustības laikā šāda sistēma nodrošina lielisku stabilitāti, bet pagriezienos tā samazina šķērseniskās kustības iespaidu tikpat lielā mērā, kā to spētu vismodernākā daudzsviru piekare. Opel inženieri ir aprēķinājuši, ka šīs sviras amortizē aptuveni 80 procentus no visas sānu slodzes uz aizmugures piekari. Turklāt Vata sviras ļauj izmantot mīkstākas gultņu bukses, jo tām vairs nav jākompensē slodze uz gultņiem mašīnas aizmugurē, nodrošinot aizmugurējās ass labāku padevību un braukšanas komfortu.

Unikāla GTC stūres sistēma

Precizitāte, reakcija un uzticamība - trīs galvenie elementi GTC īpašajā stūres programmā. Vislielākais izaicinājums bija saglabāt sistēmas lietošanas ērtumu zema ātruma apstākļos, vienlaikus pie lielāka ātruma nodrošinot optimālu kontaktu ar ceļa virsmu.

Astra GTC izmanto zobstieņa stūres mehānismu ar ātrumjutīgu pastiprinātāju. Bet lai nodrošinātu autovadītājus ar labāku stūres reakciju, sistēmas elektromotors ir novietots tieši uz zobstieņa, nevis kā ierasts apakšā pie stūres statņa.

Galvenās elektriskā stūres pastiprinātāja (EPS) priekšrocības ir labi zināmas. Pie zema ātruma pastiprinātāja jauda ir augstāka, lai samazinātu stūrēšanas piepūli. Savukārt lielāka ātruma gadījumā pastiprinātāja jauda automātiski samazinās, lai vadītājs pats spētu stūrēt precīzāk. Otra svarīgā priekšrocība ir tā, ka tam nav nepieciešams enerģiju patērējošs hidrauliskais sūknis, un tas katru brīdi izmanto tikai tik daudz elektrības, cik konkrētā mirklī nepieciešams, tādējādi ietaupot degvielu.

FlexRide vēl vairāk palielina GTC pievilcību

Astra GTC šasija tika izveidota, lai nevainojami spētu integrēt Opel pilnībā adaptīvo FlexRide šasijas kontroles sistēmu. Tā paaugstina braukšanas stabilitāti ar labāku uzvedību pagriezienos, automātiski adaptējoties attiecīgajiem ceļa apstākļiem, pagrieziena ātrumam, automašīnas kustībām un individuālajam braukšanas stilam. Tāpat braukšanas drošību ārkārtas situācijās uzlabo labāka noturība uz ceļa un automašīnas balanss. Turklāt FlexRide piedāvā trīs dažādus režīmus, ļaujot izvēlēties atbilstošāko automašīnas raksturam konkrētā brīdī, vienkārši nospiežot pogu: katrā brīdī ir iespējams izvēlēties starp līdzsvaroto standarta režīmu, uz komfortu orientēto “Tour” vai aktīvāko “Sport” režīmu.

Slikti ceļi: šasijas inženieru galējais izaicinājums

“Anglijas ceļu sistēma nav tāda pati kā citur Eiropā,” saka Gerijs Beikers (Gary Baker), Vauxhall Inženieru centra speciālists dinamikas jautājumos. “Mēs parasti testējam automašīnas dažādās valstīs, bet Lielbritānijas mainīgie un ļoti izliektie ceļi bieži vien uzrāda tādas vadāmības problēmas, kas citos apstākļos uz gludākas ielas un iepriekš paredzamākiem kontinentālajiem ceļiem būtu palikušas nepamanītas. Pagriezieni ar mainīgiem rādiusiem ir pavisam ierasta lieta Anglijā, tāpat kā klinšu kores un kalnu galotnes, kas nozīmē, ka attiecībā pret mūsu autovadītājiem un automašīnām tur ir spēkā citas prasības. Labs piemērs ir autovadītājs, kam pēkšņi uz nepazīstama ceļa, rēķinoties ar parastu pagriezienu, jāsaprot, ka līkuma rādiuss tomēr ir citāds un jāsāk strauji bremzēt. Automašīnai šādā situācijā vadītājs ir jāatbalsta un intuitīvi jāreaģē uz stūres kustībām. No otras puses, parastos ikdienas apstākļos automobilim ir jābūt arī viegli un ērti vadāmam.”

Ne vienmēr ir pieejami tikai gludi ceļi. GTC ir radīts, lai tiktu galā ar vissliktākajiem ceļa segumiem pat, ja aprīkots ar par papildu maksu pieejamajiem 19 un 20 collu riteņiem (18 collu riteņi ietilpst standartaprīkojumā).
 

 
Visi komentāri
 
283590. viesis 2.augusts 2011 22:57
0 0 Atbildēt

Kur bija kaut 1 vārds par dinamiku ?

283591. viesis 3.augusts 2011 0:04
0 0 Atbildēt

abstrakcija, neuztver to tieši. kā mākslā...

283592. viesis 3.augusts 2011 2:16
0 0 Atbildēt

HiPerStrut, tas pat makfersons jau vien ir, bet šītā izlielīt.

Grozāpulks :D Ganāmpulks

283603. viesis 3.augusts 2011 18:16
0 0 Atbildēt

Nu kurš gudrelis ir to iztulkojis??? iauto redaktoram iesaku konsultēties ar zinošu speciālistu pirms šādu reklāmas rakstu publicēšanas.

283606. viesis 4.augusts 2011 8:19
0 0 Atbildēt

Kanibaals

HiPerStrut, tas pat makfersons jau vien ir, bet šītā izlielīt.

=================

Nu , vispār jau versija par McPherson tēmu, turklāt ideja nebūt nav pati

sliktākā - atdalīt riteņa grozīšanu no visas "stoikas" grozīšanas. :-) Un Vata paralelogramu komplektā ar torsionu piekari aizmugurē es kaut kur jau

redzēju , ķipa šosejas sacīkšu auto ... laba doma, kā tikt ar sānu slodzēm

galā :-)

Grozāpulks Ganāmpulks

===================

Nu , ja tu nezini, ko jau 100 un vairāk gadus latviski sauc par pulku (pulka,

nevis pulks), atliek vien nožēlot ... Ar zināmu tuvinājumu varētu lietot arī

terminu "rēdze', bet "pulka" šai gadījumā būs piemērotāks. varbūt lietot no

krievu valodas pārņemto "kulaks" (povorotnij kulak)? :-) :-) :-)

283622. viesis 6.augusts 2011 22:06
0 0 Atbildēt

hei, Cranksaft, vai tas nav tāpat kā ar to foto - sak, vēl dažus megapikseļus, un būs gandrīz kā laba fotofilmas bilde, šeit atkal - vēl dažus kloķus - klaņus un būs kā vecā labā pakaļējā piedziņa :)

283623. viesis 7.augusts 2011 9:44
0 0 Atbildēt

Vispār jau arī pakaļpiedziņām izmantoja arī citus risinājumus, lai

atbrīvotos no Panāra štangas ietekmes, ne tikai Vata paralelogramu.

Bet nu priekšpiedziņai uzdevums ir bik cits, nodrošināt max precīzu

sekošanu stūrētāja iegribām, virzīties līkumos bez vēlmes mainīt

špūri utt.. Tāpēc es rakstīju, ka redzēju laikam šosejas auto šo risinājumu,

IMHO tas bija kādam no BTCC auto. Ielas auto šāds risinājums savukārt

ļauj izmantot mīkstākus sailentblokus,tātad samazināt uz virsbūvi

atdotos trokšņus, padarīt braukšanu bik komfortablāku :-)

283624. viesis 7.augusts 2011 21:46
0 0 Atbildēt

Kas vainas vārdam rumba? Nekur internetā nav atrodams tāds termins grozāmpulka. Nē nu labi saprotu pierašanas jautājums.

283625. viesis 8.augusts 2011 7:44
0 0 Atbildēt

Rumba ir bik cita detaļa, tā, kura griežas gultņos (-ī), un pie kuras

pieskrūvē riteni. Grozāmpulka vai vienkārši pulka ir sastopama

auto literatūrā, starp citu, kā lērums autoterminu, sakņojas zirgu

pajūgu būves terminoloģijā :-) Nuja, padomjlaikos mēs īsuma dēļ

sarunvalodā lietojām krievisko "kulak", bet nu tad liela daļa terminu

sarunās bija barbariski latviskojumi no krievu un citām valodām.

Kaut tai pat krievu valodā arī ir no citām valodām pārņemti termini,

kaut vai tas pats "trambļer" :-)

283631. viesis 8.augusts 2011 13:33
0 0 Atbildēt

ar ko šitā miza ir labāka par nu jau trīsgadīgu renaultu?

www.renault.lv/lv/cars/NowyM.../overview.html

renaultam standartā ir no 110 līdz 180 ēzeļiem

žopelim no 120 līdz 180

283636. viesis 8.augusts 2011 17:32
0 0 Atbildēt

Kādi vēl tev ēzeļi. ZS neko neizsaka, vajag arī griezes momentu. Ko tev dod tie 180 ēzeļi, ja tiek iejūgti tikai pie 5000rpm.

Astra: 1.4L 103 kW/200 Nm

Hreno:1.6L 81KW /151 Nm

[q]Raksts: Ne vienmēr ir pieejami tikai gludi ceļi. GTC ir radīts, lai tiktu galā ar vissliktākajiem ceļa segumiem, ja aprīkots ar par papildu maksu pieejamajiem 19 un 20 collu riteņiem (18 collu riteņi ietilpst standartaprīkojumā). [/q]

Kā gan tas var uzlabot komfortu. Lielāki riteņi=mazāk amortizācijas.

283637. viesis 8.augusts 2011 17:56
0 0 Atbildēt

Mjā, es, neaizraudamies ar ekstrēmiem režīmiem braucot, allaž esmu

devis priekšroku augstākiem riepu profiliem :-) Ja kas, tad riepas ar

45 profilu pat Šveicē kratīja :-) Stūrējās gan kā kartings ...

283638. viesis 8.augusts 2011 18:10
0 0 Atbildēt

salīdzināji pirkstu ar deputātu

tevis pieminētais opeļmotors ir ar turbīnu, renaultam "atmosfēriskais"

tā, kā par motorīšiem labāk nediskutēt ;)

cik zinu žopelis vēl nav uztaisījis nevienu astru ar 260+ išakiem, renaultam ir dažas 265 zirgainas megānes un dafigā 250zirgainās

žopeļastras opc ir 240 poniji

mans apgalvojums bija, ka nekā īpaši revolucionāra tajā žopelī nava... hreno pēc parametriem līdzvērtīgu kasti tirgo jau trīs gadus :D:D:D:D

283642. viesis 8.augusts 2011 22:03
0 0 Atbildēt

Reno jaunu auto kvalitātes ziņā kuļas pa apakšu kopā ar Daciu. ;)

Saki ka par motoriem nav ko diskutēt, bet atkal piesauc savus zirgus. Tu auto izmanto elektrības ražošanai vai tomēr brauc ar to arī? Kāda starpība 250, 260+ Hp, ja nenosauc griezes momentu ne arī pie kādiem apgriezieniem tā ūber jauda tiek sasniegta. Vidējais braucējs motoru līdz redlainam tāpat neuzgriež.

Auto jau pa lielam neviens nepērk dēļ parametriem, bet gan kategorijās patīk/nepatīk. Nopērkot skatoties tikai uz parametriem nekāda patīkamā braukšana nebūs.

283648. viesis 9.augusts 2011 13:12
0 0 Atbildēt

Pirmais apgalvo, ka tev neizdosies argumentēti pierādīt, ka renaults nejēdz taisīt mptorus ;)

un joprojām apgalvoju, ka pa lielam šitā kupeja ir uztaisīta tāpēc, ka citiem jau sen ir un lai opeļa faniem nebūtu japērk lētāki konkurentu izstrādājumi :D:D:D

283653. viesis 9.augusts 2011 18:45
0 0 Atbildēt

Ruu, tie zemie profili nemaz tik daudz nedod, va tik nebija tests kaut kur trasee, starpiiba pie viena auto un brauceja, cik atceros, bija diezgan smiekliiga.

Protams, augstaa profila riepaam ir jabuut labaam lai neljogaas, bet tadas ir un praktiskaa dziivee nafig to zemo profilu nevajag.

Mārcis 10.jūlijs 2019 14:00
0 0 Atbildēt

grozāmpulks vācu valodā: Achsaufnahme, angļu valodā: kingbolt

Mārcis 10.jūlijs 2019 14:03
0 0 Atbildēt

atvainojos - latviski grozāmpulka, nevis grozāmpulks

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti