Automobilis slīd arī vasarā 5

7.septembris 2011 0:02

Akvaplanēšana ir ļoti bīstams fenomens, kas parādās uz slapjas ceļa virsmas, un tās radītie efekti ir līdzvērtīgi slīdēšanai uz ledus.


Nolietota un nepietiekami piepumpēta riepa zaudē saķeri ar ceļa virsmu, saskaroties ar ūdeni, jau pie 50 km/h, kamēr labi piepumpētas riepas tikai pie 70 km/h, savukārt jaunas riepas saglabā saķeri ar ceļa virsmu līdz pat 100 km/h*.

Ja riepa nav spējīga izkliedēt lieko ūdeni, tas tiek pacelts no ceļa virsmas, un tiek zaudēta saķere ar ceļa virsmu, kas var izraisīt kontroels zudumu pār automašīnu. Šo fenomenu, kas zināms kā akvaplanēšana, ietekmē trīs būtiski faktori: riepu stāvoklis, ieskaitot protektora dziļumu un riepu spiedienu, braukšanas ātrums un ceļa virsmas slapjums. Autovadītājam ir spējas ietekmēt pirmos divus faktorus – iespējamība pieredzēt bīstamu situāciju uz ceļa ir atkarīga no viņa/viņas braukšanas manierēm un rūpēm par automašīnu. “Ja ceļa virsmas segums ir slapjš, autovadītājam vajadzētu samazināt braukšanas ātrumu un ievērot papildus uzmanību, it sevišķi braucot pa līkumotu ceļu. Lai izvairītos no saslīdēšanas, bremzēšanas un stūres kustībām vajadzētu būt vieglām, maksimāli izvairoties no straujām kustībām,” iesaka Renault Braukšanas Skolas direktors.

Akvaplanēšanas simptomi sevī ietver stūres brīvgaitu un automašīnas sānslīdi, ja ir aizmugures piedziņa. “Ja jūs pamanāt, ka sākusies akvaplanēšana, braucot taisnā virzienā uz priekšu, pirmkārt, vajadzētu saglabāt mieru. Nekādā gadījumā strauji nespiediet bremžu pedāli un izvairieties no stūres raustīšanas,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori. Lai samazinātu braukšaans ātrumu, noņemiet kāju no gazes pedāļa un gaidiet, lai automašīna pati samazina braukšanas ātrumu. “Ja no bremzēšanas nav iespējams izvairīties un automašīna nav aprīkota ar ABS, to vajadzētu darīt maigi, ar nelielām raustītām kustībām. Šādā gadījumā jūs samazināsiet iespēju, ka riteņi varētu tikt bloķēti,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Reizēm ir situācijas, kad izslīd tikai aizmugurējie riteņi. “Šādā gadījumā jums vajadzētu stūri griezt pretējā virzienā, vienlaikus viegli piespiežot gazes pedāli. Nekādā gadījumā šādā situācijā nedrīkst spiest bremzes pedāli,” skaidro Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Ja jūsu automašīna saslīd, braucot pa līkumotu ceļu, tas nozīmē, ka priekšējie riteņi ir zaudējuši saķeri ar ceļa virsmu. Lai atgrieztos atpakaļ uz vēlamās trajektoris, vajadzētu atlaist gazes pedāli un iztaisnot automašīnu sev vēlamajā virzienā.

Ja pastāv iespēja, ka automašīna varētu saslīdēt, atstājiet “vietu” ārkārtas manevriem, piemēram, ievērojot lielāku distanci ar citiem satiksmes dalībniekiem kā ierasts. Šādi jūs samazināsiet iespēju sadurties arī ar kādu citu automašīnu, kas saslīdējusi.

Renault Braukšanas Skolas instruktori iesaka drošas braukšanas pa slapju ceļa virsmu paņēmienus:

  • centieties neizmantot bremzes; bremzējiet, samazinot ātrumu;
  • izvairieties no pēkšām un straujām stūres kustībām;
  • ja no bremzēšanas nav iespējams izvairīties, dariet to lēni ar vieglām pulsējošām kustībām;
  • lai izvarītos no akvaplanēšanas, regulāri pārbaudiet riepu stāvokli un protektora dziļumu;
  • braucot pa slapju ceļa virsmu, samaziniet ātrumu un ievērojiet papildus drošību.


* Avots: Driving Safety Forward. Renault un Drošība
 

 
Visi komentāri
 
283854. viesis 7.septembris 2011 2:16
0 0 Atbildēt

Par slīdēšanu to nenosauksi drīzāk buksēšana, lai sāniski slīdētu vajag apzināti peļķē braukt. Tēma aktuāla uz LV ceļiem ar dziļajām risēm, katrs var izbaudīt.

283859. viesis 7.septembris 2011 13:59
0 0 Atbildēt

Jā,tās rises uz asfaltētajiem ceļiem paliek arvien vairāk un kļūst dziļākas....Pat uz jūrmalenes. Domāju, ka vajadzētu ieviest specialas brīdinājuma zīmes. Mūsu lietainajā Latvijas klimatā tas ir aktuāli. Diemžēl, lielai daļai autovadītāju ši problema par akvaplanēšanas iespēju lietainā laikā ir visai tumša bilde. Īpaši jau daiļā dzimums autovadītājām. Autoinstruktori stāsta, ka reti kurš jaunais autovadītājs spēj izprast - kā auto var izslīdēt uz ūdens virsmas ? Pieļauju, ka galvenie grēkāži šait varētu būt fizikas skolotāji, kas skolas laikos nav iemācījuši šīs problemas teoretisko daļu...

283860. viesis 7.septembris 2011 16:27
0 0 Atbildēt

TIK analfabētisks raksts... Cipari bērnudārza līmenī, padomi vistiešākajā veidā bīstami... Renault autoskola progresē :D

Interesanti, ar ko tad ir "apauti" tie auto, kas lietus laikā uz bāņa joprojām turas uz ceļa ar 150km/h un lielākiem ātrumiem :D Ai, nē - viss tak ir atkarīgs tikai no tā, cik riepa ir piepumpēta un jauna. Pie tam "noturība" mainās lēcienveidīgi un nekādi nav atkarīga no ūdens daudzuma, auto svara sadalījuma un riepu platuma. Eju pirkt Renault...

283861. viesis 7.septembris 2011 16:29
0 0 Atbildēt

P.S. Šim acīmredzot ir vecas nepiepumpētas riepas ;) www.youtube.com/watch?v=SWWt9IC7mGs

283864. viesis 8.septembris 2011 11:20
0 0 Atbildēt

Man gan šķiet ka šis raksts nav tik dumjš cik tulkotājam ir bijušas problēmas ar zināšanām. Bet vispār lai akvaplanētu pie 50 km/h - cik vieglai tai tačkai ir jābūt vai cik platiem ripuļiem ?!?!? ar 205 platumu eksperimentēju un ~ 1200 kg auto es esmu "uzpeldējis" ar ātrumu ~ 110 km/h uz pilnīgiem liselīniem un joprojām neko šausmīgu tajā nesaskatīju, protams ņemot vēra ka uz ceļa nebiju viens tad nu nometu līdz 70 km/h ( better be safe than sorry ;) ).

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tiesa neatrod argumentus, kādēļ būtu jāapcietina 3,08 promiļu reibumā braukusī autovadītāja, kas Šmerlī uz gājēju pārejas notrieca cilvēku 13

iesa nav apmierinājusi izmeklētāja lūgumu apcietināt pamatīgā dzērumā braukušo "Lexus" vadītāju, kura aizvadītajā nedēļas nogalē Rīgā, Šmerļa ielā sabrauca gājēju, noskaidroja aģentūra LETA. Lasīt vairāk

 

Plāno pastiprināt transportlīdzekļu vadītāju kontroli un izveidot uzvedības korekcijas programmu dzērājšoferiem

Lai mazinātu personu skaitu, kas transportlīdzekli vada alkohola reibumā, paredzēts pastiprināt autovadītāju kontroli, kā arī Satiksmes ministrijas pārraudzībā izveidot uzvedības korekcijas programmu, izriet no Alkoholisko dzērienu patēriņa mazināšanas un alkoholisma ierobežošanas rīcības plāna 2020.-2022.gadam. Lasīt vairāk

 

Autobusa un vieglās automašīnas sadursmē uz Liepājas-Rucavas šosejas cietuši kopumā deviņi cilvēki 7

Uz Liepājas-Rucavas šosejas pie pagrieziena uz Jūrmalciemu šodien notikušajā autobusa un vieglās automašīnas cietuši deviņi cilvēki, aģentūru LETA informēja Valsts policijā (VP). Lasīt vairāk

 

Aizvadītā diennakts bijusi traģiska - avārijās gājuši bojā četri cilvēki 14

Pagājušajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši četri cilvēki, bet cietuši vēl 18, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti