Automobilis slīd arī vasarā 5

7.septembris 2011 0:02

Akvaplanēšana ir ļoti bīstams fenomens, kas parādās uz slapjas ceļa virsmas, un tās radītie efekti ir līdzvērtīgi slīdēšanai uz ledus.


Nolietota un nepietiekami piepumpēta riepa zaudē saķeri ar ceļa virsmu, saskaroties ar ūdeni, jau pie 50 km/h, kamēr labi piepumpētas riepas tikai pie 70 km/h, savukārt jaunas riepas saglabā saķeri ar ceļa virsmu līdz pat 100 km/h*.

Ja riepa nav spējīga izkliedēt lieko ūdeni, tas tiek pacelts no ceļa virsmas, un tiek zaudēta saķere ar ceļa virsmu, kas var izraisīt kontroels zudumu pār automašīnu. Šo fenomenu, kas zināms kā akvaplanēšana, ietekmē trīs būtiski faktori: riepu stāvoklis, ieskaitot protektora dziļumu un riepu spiedienu, braukšanas ātrums un ceļa virsmas slapjums. Autovadītājam ir spējas ietekmēt pirmos divus faktorus – iespējamība pieredzēt bīstamu situāciju uz ceļa ir atkarīga no viņa/viņas braukšanas manierēm un rūpēm par automašīnu. “Ja ceļa virsmas segums ir slapjš, autovadītājam vajadzētu samazināt braukšanas ātrumu un ievērot papildus uzmanību, it sevišķi braucot pa līkumotu ceļu. Lai izvairītos no saslīdēšanas, bremzēšanas un stūres kustībām vajadzētu būt vieglām, maksimāli izvairoties no straujām kustībām,” iesaka Renault Braukšanas Skolas direktors.

Akvaplanēšanas simptomi sevī ietver stūres brīvgaitu un automašīnas sānslīdi, ja ir aizmugures piedziņa. “Ja jūs pamanāt, ka sākusies akvaplanēšana, braucot taisnā virzienā uz priekšu, pirmkārt, vajadzētu saglabāt mieru. Nekādā gadījumā strauji nespiediet bremžu pedāli un izvairieties no stūres raustīšanas,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori. Lai samazinātu braukšaans ātrumu, noņemiet kāju no gazes pedāļa un gaidiet, lai automašīna pati samazina braukšanas ātrumu. “Ja no bremzēšanas nav iespējams izvairīties un automašīna nav aprīkota ar ABS, to vajadzētu darīt maigi, ar nelielām raustītām kustībām. Šādā gadījumā jūs samazināsiet iespēju, ka riteņi varētu tikt bloķēti,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Reizēm ir situācijas, kad izslīd tikai aizmugurējie riteņi. “Šādā gadījumā jums vajadzētu stūri griezt pretējā virzienā, vienlaikus viegli piespiežot gazes pedāli. Nekādā gadījumā šādā situācijā nedrīkst spiest bremzes pedāli,” skaidro Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Ja jūsu automašīna saslīd, braucot pa līkumotu ceļu, tas nozīmē, ka priekšējie riteņi ir zaudējuši saķeri ar ceļa virsmu. Lai atgrieztos atpakaļ uz vēlamās trajektoris, vajadzētu atlaist gazes pedāli un iztaisnot automašīnu sev vēlamajā virzienā.

Ja pastāv iespēja, ka automašīna varētu saslīdēt, atstājiet “vietu” ārkārtas manevriem, piemēram, ievērojot lielāku distanci ar citiem satiksmes dalībniekiem kā ierasts. Šādi jūs samazināsiet iespēju sadurties arī ar kādu citu automašīnu, kas saslīdējusi.

Renault Braukšanas Skolas instruktori iesaka drošas braukšanas pa slapju ceļa virsmu paņēmienus:

  • centieties neizmantot bremzes; bremzējiet, samazinot ātrumu;
  • izvairieties no pēkšām un straujām stūres kustībām;
  • ja no bremzēšanas nav iespējams izvairīties, dariet to lēni ar vieglām pulsējošām kustībām;
  • lai izvarītos no akvaplanēšanas, regulāri pārbaudiet riepu stāvokli un protektora dziļumu;
  • braucot pa slapju ceļa virsmu, samaziniet ātrumu un ievērojiet papildus drošību.


* Avots: Driving Safety Forward. Renault un Drošība
 

 
Visi komentāri
 
283854. viesis 7.septembris 2011 2:16
0 0 Atbildēt

Par slīdēšanu to nenosauksi drīzāk buksēšana, lai sāniski slīdētu vajag apzināti peļķē braukt. Tēma aktuāla uz LV ceļiem ar dziļajām risēm, katrs var izbaudīt.

283859. viesis 7.septembris 2011 13:59
0 0 Atbildēt

Jā,tās rises uz asfaltētajiem ceļiem paliek arvien vairāk un kļūst dziļākas....Pat uz jūrmalenes. Domāju, ka vajadzētu ieviest specialas brīdinājuma zīmes. Mūsu lietainajā Latvijas klimatā tas ir aktuāli. Diemžēl, lielai daļai autovadītāju ši problema par akvaplanēšanas iespēju lietainā laikā ir visai tumša bilde. Īpaši jau daiļā dzimums autovadītājām. Autoinstruktori stāsta, ka reti kurš jaunais autovadītājs spēj izprast - kā auto var izslīdēt uz ūdens virsmas ? Pieļauju, ka galvenie grēkāži šait varētu būt fizikas skolotāji, kas skolas laikos nav iemācījuši šīs problemas teoretisko daļu...

283860. viesis 7.septembris 2011 16:27
0 0 Atbildēt

TIK analfabētisks raksts... Cipari bērnudārza līmenī, padomi vistiešākajā veidā bīstami... Renault autoskola progresē :D

Interesanti, ar ko tad ir "apauti" tie auto, kas lietus laikā uz bāņa joprojām turas uz ceļa ar 150km/h un lielākiem ātrumiem :D Ai, nē - viss tak ir atkarīgs tikai no tā, cik riepa ir piepumpēta un jauna. Pie tam "noturība" mainās lēcienveidīgi un nekādi nav atkarīga no ūdens daudzuma, auto svara sadalījuma un riepu platuma. Eju pirkt Renault...

283861. viesis 7.septembris 2011 16:29
0 0 Atbildēt

P.S. Šim acīmredzot ir vecas nepiepumpētas riepas ;) www.youtube.com/watch?v=SWWt9IC7mGs

283864. viesis 8.septembris 2011 11:20
0 0 Atbildēt

Man gan šķiet ka šis raksts nav tik dumjš cik tulkotājam ir bijušas problēmas ar zināšanām. Bet vispār lai akvaplanētu pie 50 km/h - cik vieglai tai tačkai ir jābūt vai cik platiem ripuļiem ?!?!? ar 205 platumu eksperimentēju un ~ 1200 kg auto es esmu "uzpeldējis" ar ātrumu ~ 110 km/h uz pilnīgiem liselīniem un joprojām neko šausmīgu tajā nesaskatīju, protams ņemot vēra ka uz ceļa nebiju viens tad nu nometu līdz 70 km/h ( better be safe than sorry ;) ).

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gigantiskais autovedējs 8500 automašīnām (+ VIDEO) 3

Milzu transporta kuģis “Höegh Trapper” paredzēts automašīnu pārvešanai no Eiropas uz citiem kontinentiem. Reizēm kuģa maršruts sasniedz pat 28 000 km. Lasīt vairāk

 

Tagad oficiāli - prezentēta jaunā Škoda Octavia (+ FOTO) 5

Čehijas autobūves kompānija prezentējusi jaunās paaudzes Škoda Octavia. Savā ceturtajā paaudzē tā pirmoreiz būs pieejama arī Plug-in hibrīdmodifikācijā. Lasīt vairāk

 

Samazināts ātrums - pār Dienvidu tiltu tagad ne ātrāk kā 50 km/h 12

No šodienas tiks samazināts maksimālais atļautais braukšanas ātrums uz Dienvidu tilta, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā. Lasīt vairāk

 

Jauna informācija par UAZ krievu “Prado” projektu 2

Krievu mediji publicējuši jaunu informāciju par UAZ jauno modeli, kas dažviet tiek lepni dēvēts par “krievu Prado”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti