Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Atgādinājums: OCTA jāiegādājas arī mopēdu un motorolleru īpašniekiem 12

 
13.marts 2012 9:30

Apdrošinātāji mēdz jokot, ka pirmie pavasara vēstneši ir nevis gājputni, kas atgriežas no siltajām zemēm, bet gan motociklisti, kas katra gada marta sākumā sāk aktīvāk iegādāties apdrošināšanas polises.

Bet skaita ziņā visvairāk motociklu OCTA polises tiek pirktas aprīļa otrās dekādes vidū, kad tuvojas motosezonas atklāšanas pasākumi. 2011. gada aprīļa vidū vienā dienā tika pārdotas gandrīz 450 motociklu OCTA polises. “Seesam” pagājušajā gadā visvairāk polišu vienā dienā – 123 –pārdeva 21. aprīlī, kad līdz motosezonas atklāšanai 30. aprīlī bija palikušas deviņas dienas.

– Šāda tendence saglabājas gadu no gada, jo tie motociklisti, kas nav ar saviem spēkratiem izbraukuši ielās un uz ceļiem līdz ar pirmajām siltajām pavasara dienām, nedēļas nogalē pirms oficiālās motosezonas atklāšanas uzskata par savu goda lietu savest kārtībā gan tehniku, gan formalitātes, pie kurām pieder arī OCTA iegāde, – skaidro “Seesam Insurance AS” Latvijas filiāles sauszemes transporta līdzekļu apdrošināšanas risku parakstītājs Pēteris Lečmanis, piebilstot, ka šogad, iespējams, vairāk polišu tiks pirkts aprīļa pašā sākumā pirms Lieldienām:

– Lieldienu brīvdienas, ja vien tās ir pietiekami siltas un saulainas, daudzi motociklisti izmanto arī pirmajiem tālākajiem izbraukumiem pa Latviju vai uz kaimiņvalstīm Lietuvu un Igauniju. Savukārt lietuviešu un igauņu motociklisti visai aktīvi apceļo Latviju.

Pagājušās motosezonas laikā Latvijas motociklisti kopumā iegādājās 17 229 OCTA polises, no kurām visvairāk – gandrīz 30 % – tika iegādātas apdrošināšanas kompānijā “Seesam”.

– Mēs esam izveidojuši rūpīgi pārdomātu apdrošināmo risku paketi un noteikuši tai adekvātu prēmiju apmēru, kas motociklu īpašniekiem mūsu pakalpojumu padara pievilcīgu. Mūsu statistika liecina, ka aptuveni 30 % “Seesam” klientu motocikla OCTA polisi iegādājas internetā, jo šajā gadījumā tiek piemērota 5% atlaide, kā arī ir iespēja izmantot citus “Seesam” klientu lojalitātes programmas bonusus, – uzsver P. Lečmanis.

Apkopojot 2010. un 2011. gada statistiku, pēdējo divu motociklu sezonu laikā kopumā tika reģistrēti gandrīz 200 ceļu satiksmes negadījumu, kuros bija iesaistīti motocikli. Aptuveni 2/3 no šiem negadījumiem notika Rīgā. Statistika liecina, ka katru gadu negadījumus izraisa aptuveni 1 % motociklistu. Salīdzinājumam – gada laikā satiksmes negadījumus izraisa gandrīz 5 % no vieglo automobiļu vadītājiem. Tiesa, te gan jāņem vērā, ka motociklu sezona ir īsāka un tajā valda labāki laika apstākļi.

Par lielāko riska grupu starp motociklistiem tiek uzskatīti braucēji vecumā līdz 22 gadiem, jo negadījumos katru gadu cieš gandrīz 4 % no viņiem. Tas varētu būt izskaidrojams arī ar braucēju salīdzinoši mazo braukšanas praksi. Šāds pieņēmums ir visai ticams, jo starp motociklistiem vecuma grupā no 23 līdz 27 gadiem negadījumos cietušo skaits vidēji ir tikai 1,6 % gadā. Vēl drošāk brauc motociklisti, kas ir vecāki par 28 gadiem – no viņiem negadījumos iekļūst vidēji 1 % gadā. Un šī arī ir lielākā motobraucēju grupa. Tas atspoguļojas arī apdrošināšanas statistikā – visvairāk polišu iegādājas motociklisti vecuma grupā no 28 līdz 37 gadiem.

Vidējā apdrošināšanas atlīdzība, kuru “Seesam” izmaksājis saistībā ar motociklista izraisītu negadījumu, ir 400 latu. Lielākā atlīdzība 2011. gadā bija gandrīz 4000 latu. 2010. gadā lielākā atlīdzība, kas tika izmaksāta par satiksmes negadījumu, kuru izraisījis motociklists, bija 2701 lats, bet 2009. gadā – 7070 latu.

Apdrošināšanas eksperti pirms OCTA polises pirkuma iesaka rūpīgi pārdomāt termiņu, uz kuru slēgt apdrošināšanas līgumu. “Seesam” līdzšinējā pieredze liecina, ka diezgan daudzi klienti, kas agrā pavasarī iegādājušies polisi uz sešiem mēnešiem, vēlas braukt ar motociklu arī vēlākā rudenī, tāpēc ir spiesti pirkt vēl vienu polisi uz trīs mēnešiem, kas ir īsākais periods, uz kuru var slēgt OCTA līgumu. Ekonomiski izdevīgāk ir sezonas sākumā slēgt līgumu uz deviņiem mēnešiem.

Mopēdu un motorolleru īpašniekiem “Seesam” vēlas īpaši atgādināt, ka no 2011. gada 26. oktobra spēkā ir likuma norma, ka OCTA polise jāiegādājas arī šo transporta līdzekļu īpašniekiem. Līdz minētajam datumam mopēdu un motorolleru īpašnieki OCTA polisi varēja iegādāties brīvprātīgi, tāpēc to skaits bija salīdzoši neliels – 2011. gadā bija iegādātas tikai 917 mopēdu vai motorolleru OCTA polises, no kurām 359 tika iegādātas “Seesam”.

 
Visi komentāri
 
285681. viesis 13.marts 2012 9:37
0 0 Atbildēt

velo un skrituļslidām vēl nevajag?

285682. viesis 13.marts 2012 12:30
0 0 Atbildēt

Visādi var gadīties-kādreiz tā lieta var arī noderēt. Atceros, reiz viena mana studente pie Turības ar rolleri aizķēra porche džipu....maksā par to vēl šodien. Pirkšu vasarā to polisi arī savam rollerim . Kas zin, kādas ir cenas?

285683. viesis 13.marts 2012 13:07
0 0 Atbildēt

Cenas ir diezgan mazas - ap 10 latiem gadā.

285684. viesis 13.marts 2012 18:28
0 0 Atbildēt

Nākamais sarakstā ir Velo.

Pēc tam gājējs.

Pēc tam pasažieris.

285685. viesis 13.marts 2012 20:09
0 0 Atbildēt

uzskatu ka ap10ls nav nemaz maz par polisi ,ja piem vieglo auto piekabei uz gadu tikai 2,50ls samaksāju ....

pēc šī raksta sanāk ka visiem jāskrien uz seesam ,jo tur jau super

285686. viesis 13.marts 2012 20:15
0 0 Atbildēt

Es kā rīģeles īpašnieks arī neuzskatu ka cēneris ir maz - nu labi, jaunietis var vieglajai mašīnai gadā samaksāt tādu proporciju aptirsināšanā pret mašīnas vērtību, bet tas ir kas cits :D

285687. viesis 13.marts 2012 20:17
0 0 Atbildēt

Bonus malus klase:6

Polises derīguma termiņš:01.01.0001

3 mēn.

6 mēn.

9 mēn.

12 mēn.

Svarīga informācija Mājas lapas saite

11.70 Ls

22.60 Ls

32.60 Ls

43.50 Ls

Baltikums OCTA kalkulators

7.23 Ls

14.47 Ls

21.70 Ls

28.93 Ls

Balva OCTA kalkulators

14.09 Ls

24.71 Ls

34.86 Ls

46.40 Ls

Ban OCTA kalkulators

4.84 Ls

9.51 Ls

13.64 Ls

17.58 Ls

Bta OCTA kalkulators

4.84 Ls

9.51 Ls

13.64 Ls

17.58 Ls

Bta OCTA kalkulators

7.93 Ls

12.52 Ls

15.86 Ls

19.83 Ls

Ergo OCTA kalkulators

27.00 Ls

51.00 Ls

72.00 Ls

90.00 Ls

Gjensidige OCTA kalkulators

4.52 Ls

9.29 Ls

14.44 Ls

20.55 Ls

If OCTA kalkulators

4.42 Ls

9.09 Ls

14.13 Ls

20.11 Ls

Letakpasam OCTA kalkulators

Nav datu

Nav datu

Nav datu

Nav datu

Seesam OCTA kalkulators

285688. viesis 14.marts 2012 8:38
0 0 Atbildēt

285684

Nākamais sarakstā ir Velo.

===================

Nūūū...vienā otrā gadījumā varētu noderēt arī tas :-) Pirms pāris

gadiem novēroju, kā uz Brīvības ielas velokurjers bija laikam labā

hodā ievilcis pakaļā Mazdai RX-8. Pats bija nosēdināts pie koka,

ģīmis asinīs un laikam roku salauzis, bet Mazģecam pakaļlukturis

pesec, spoileris uz bagāžvāka pesec, bagāžvākā bukte + bamperis

prasījās vismaz krāsojams ... Diez cik puisim varēja ieripot šitas

pasākums, ja vispār neatbrauca puiši "Abibas" inventārā, un neprasīja

auto nopirkt / apmainīt pret vecāku dzīvokli :-) Nevajag jau domāt,

ka ceļā allaž gadīsies mūžvecs žigulis vai 24. volga, vai kas tikpat antīks ...

285761. viesis 17.marts 2012 13:07
0 0 Atbildēt

Crankshaft

Ja vainīgajam nav OCTA, tad zaudējumus sedz LTAB, kas pēc tam piedzen iztērēto summu no vainīgā. Tā kā nav jēgas "izsist" zaudējumus no vainīgā, tikai pats sev vēl iesitīsi beigās...

285763. viesis 17.marts 2012 14:09
0 0 Atbildēt

Žiķelim vai volgai saskrāpēs buferi, kamēr kādam mk2 golfam vai B3 A80 poliuretāna buferis paņem stipri smagākas lietas kā kaut kāds velosipēds bez vizuālām izmaiņām... :D

Jebkurā gadījumā - šitentā idiotisma dēļ man laikam būs jāaiznes manas rīģeles nekad nelietotais numurs atpakaļ uz CSDD, tb jānoņem no uzskaites lai man šitas idiotisms bonus/malus klasi neietekmētu...

285771. viesis 19.marts 2012 8:43
0 0 Atbildēt

285761. viesis pirms 2 dienām

Crankshaft

Ja vainīgajam nav OCTA, tad zaudējumus sedz LTAB, kas pēc tam piedzen iztērēto summu no vainīgā. Tā kā nav jēgas "izsist" zaudējumus no vainīgā, tikai pats sev vēl iesitīsi beigās...

---------------------------------------------------------------------------------------

Ja vainīgajam nemaz nav jābūt OCTA, tad nekāds LTAB nesedz zaudējumus, nemurgo.

Visiem, kuri piedalās ceļu satiksmē, ir jābūt apdrošinātiem pret nodarījumu pārējiem. Vai tas ir gājējs vai velobraucējs vai zirga pajūga vadītājs.

Un visādi msh veidīgie, kuri saukā jauninājumus par idiotismiem, ir totāli atpalikuši cilvēciņi, kuri vienmēr grib kādu piečakarēt. Viņiem vienmēr viss ir par dārgu, par stulbu, vienmēr viss ir nepareizi.

285784. viesis 19.marts 2012 21:34
0 0 Atbildēt

Nu labi, deksi, ieviešam jauninājumu - OCTA visām tačkām maksā 1/3 no tačkas tirgus vērtības gadā. Es par savu audī 100-200 lašus samaksāsi, tu par savu mazdu vismaz štuku maksāsi vai nīdēsi ka daudz? :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nodeg tikai divus gadus vecs Mercedes-Benz EQA elektromobilis (+ VIDEO)

60 000 eiro vērtā automašīna sadega pilnībā diezgan ievērojami bojājot arī blakus esošās garāžas vārtus. No lielākas nelaimes īpašniekus paglāba tas, ka liesmas tika laicīgi pamanītas. Lasīt vairāk

 

Klīrenss 20 centimetri - Lexus piedāvā krosoveru NX Overtrail versijā (+ FOTO) 4

Lexus NX Overtrail izveidots kā versija sliktākiem ceļiem, kas papildinās pircēja izvēli Eiropas tirgum. Lasīt vairāk

 

Zināmi 32 auto modeļi, kas sacentīsies par “Latvijas Gada auto 2025” titulu (+ FOTO)

31. oktobrī noslēdzās dalībnieku pieteikšana konkursā “Latvijas Gada auto 2025”. Līdz ar to sāksies konkursa lielais testa brauciens, kura laikā žūrija tos vērtēs, lai noteiktu labāko – fināla septītnieku. Lasīt vairāk

 

Kulbergs prasa atcelt ekspluatācijas nodokli automašīnām, kuras rada līdz 130 CO2 g/km izmešus (+ VIDEO) 37

Tehnoloģiju bloga "Kursors.lv" vadītājs Kristaps Skutelis norāda, ka mazturīgie nespēs pārsēsties uz elektroauto, kam piekrīt arī Saeimas deputāts un "Auto asociācijas" vadītājs Andris Kulbergs ("Apvienotais saraksts"), tāpēc, viņaprāt, būtu jāatceļ ekspluatācijas nodoklis visiem auto, kuri rada līdz 130 CO2 g/km izmešus, lai veicinātu iedzīvotāju pārsēšanos uz automašīnām, kuras rada mazāk izmešu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti