Mazda Roadster uzlabota koncepcija 3

9.marts 2005 10:30

Kā jau rakstījām, jaunās paaudzes Mazda Roadster kabriolets visu interesentu apskatei pieejams no 1. marta Ženēvas autosalonā, kur auto izstādīts ar sava Eiropas analoga vārdu - MX-5.



Roadster būs apbrīkots ar MZR sērijs dzinējiem (gluži kā Atenza, bet priekš Roadster šis dzinējs ir nedaudz izmainīts).



Turklāt auto japāņu versija tiks ražota tikai ar 2 litru dzinēju, bet Eiropas tirgū nonāks arī auto ar 2 un 1,8 litru dzinējiem.



Maksimālā 2 litru agregāta jauda ir 160 Zs pie 6700 apgriezieniem, bet 1,8 dzinēja jauda - 126 Zs pie 6500 apgriezieniem. MZR dzinējam ir atvieglināts spararats. Auto jaudu palielina arī uzlabotā izplūdes sistēma ar divām caurulēm.



Izstrādātājiem izdevies palielināt arī virsbūves izturību, kas, savukārt, ļāvis palielināt dzinēja jaudu un griezes momentu. Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes modeļa virsbūves izturību, inženieriem izdevies panākt teju vai ideālu (50:50) masas izsvarojumu uz asīm. Svarīgu lomu šeit spēlē arī dzinēja novietojums par 135 mm tuvāk salonam.



Virsbūves lielās cietības un balansējuma dēļ automobiļa gaitas īpašības var vērtēt kā visnotaļ labas. Roadster ir aprīkots ar 17 collu riteņu diskiem un 205/45R17 izmēra riepām un tam ir dubulta neatkarīgā piekare priekšpusē, ko papildina daudzsviru piekare aizmugurē.



Piekares ģeometrija tikusi optimizēta ar mērķi uzlabot auto vadāmību pie lieliem ātrumiem. Kā jau kabrioletam piedien, Roadster komplektācijā ietilpst arī mīksts salokāms jumts. Drošības nolūkos vadītāja un pasažiera krēsli aprīkoti ar metāla "dugām".

Uzlabotā ventilācijas sistēma ļauj efektīvāk atvēsināt vai sasildīt auto salonu.



Transmija pieejama trīs variantos - sešpakāpju mehāniskā, piecpakāpju mehāniskā un sešpakālu "automāts". Pēdējā variantā ātrumus iespējams pārslēgt arī ar stūrē iebūvētu taustiņu palīdzību.



Vienvārdsakot, jaunās paaudzes Mazda Roadster atbilst visām prasībām, kādas parasti tiek izvirzītas kompaktiem sporta auto - tas labi tur kursu, maigi iet līkumos un ir viegli vadāms.



16 savas vēstures gados šis auto ir pārcietis jau ne vienu vien atjaunināšanas "operāciju", bet modeļa pamatkoncepcija - viegls svars, salokāms jumts, divas vietas salonā un labas gaitas īpašības, palikusi nemainīga.
 
Visi komentāri
 
159824. viesis 9.marts 2005 11:00
0 0 Atbildēt

Khm,khm kas shitaas par stulbiibu, :

"Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes modeļa virsbūves izturību, inženieriem izdevies panākt teju vai ideālu (50:50) masas izsvarojumu uz asīm "

Varbuut tad to shii teikuma saakumu ir veiksmiigaak pievienot ieprieksheejaa teikuma beigaas !!! Citaak sanaak kaut ko raxta bet pashi nesaprot ko.

159830. viesis 9.marts 2005 11:11
0 0 Atbildēt

patiikams auto :)

159946. viesis 10.marts 2005 10:50
0 0 Atbildēt

Redz kā visi labie automobiļi atsakās no McPherson piekarēm un izvēlas Double Wishbone :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autobuss zaudē vadību, divi cilvēki - dzīvības (+ VIDEO) 1

Lietus laikā autobusa vadītājs zaudē kontroli un viņa stūrētais spēkrats uztriecas virsū pasažieru busiņam, kurā iet bojā divi cilvēki. Lasīt vairāk

 

Bez tiesībām un 4,7 promiļu reibumā - Salacgrīvā iedzīvotāji ziņo par šoferi, kas iebraucis grāvī 1

Salacgrīvas novadā pēc iedzīvotāju ziņojuma par kāda autovadītāja aizdomīgo braukšanas stilu, viņa automašīna atrasta nobraukusi no ceļa, turklāt šoferis bijis 4,7 promiļu reibumā, informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 

Volkswagen gatavo sportisko Golf ar vēsturē tīrāko dīzeļdzinēju 6

Ženēvas autoizstādē Volkswagen parādīs sportisko Golf TGD. Uz Golf 8 bāzes izveidotais modelis iegūs kompānijas vēsturē „zaļāko” dīzeļdzinēju. Lasīt vairāk

 

Linkaits uzskata, ka Latvijai jākoncentrējas braukšanas vidējā ātruma radariem 36

Satiksmes drošības uzlabošanā Latvijai būtu jākoncentrējas uz braukšanas vidējā ātruma radaru ieviešanu, un finansējumu šim mērķim varētu ņemt no VAS "Latvijas Valsts ceļi" budžeta, aģentūrai LETA atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti